Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:36

Inderdaad. Binnen deze leeftijdsgroep zijn er nog maar weinig gevaccineerd, dus heel vreemd is dit niet. En met testen haal je er veel uit, maar idd kan het zo zijn dat iemand al besmet is maar negatief test en de andere dag wel positief test. Over het algemeen zijn jongeren er niet flink ziek van, dus het is te hopen dat ze allemaal in isolatie of quarantaine zijn gegaan. En dan hoeven ze straks nog maar één prik. Corona zal inderdaad niet snel helemaal weg zijn hoor.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:58

Dat en ik vraag me ook wel af waar deze mensen zich laten testen, aangezien de cijfers zo laag zijn en de meeste besmettingen volgens mij in Amsterdam en Rotterdam plaats vinden en niet in de omgeving van Enschede.

Volgens het dashboard zijn er in Enschede ook elke dag maar een handje vol mensen positief getest.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:15

Niet bij de GGD toch? Of krijg je sinds kort de reiscertificaten wel via de GGD?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:27

Dat maakt niet uit toch? Ze zijn met een negatieve test binnen gekomen. Positieve test lijkt mij dan gewoon bij de ggd.
Of ze hebben positief getest via een zelf test..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:38

Testen is vooral een moment opname! Dat geldt voor iedereen die zich laat (snel)testen.
En het feit dat de jongeren nog niet (volledig) zijn gevaccineerd maakt het gemakkelijk dat er op zulke plekken haarden kunnen ontstaan.

Bootreis van de zonnebloem is wat besmettingshaard op dit moment veel veiliger.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:42

En alhoewel mensen overal getest moeten worden om bvb een disco in te kunnen, ik heb nergens gelezen dat ook het personeel getest moet zijn. Met 800 bezoekers lopen er flink wat personeelsleden rond. Maar zo te zien hebben er of een super spreader of meerdere positieven rond gelopen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:46

Er waren toch juist berichten dat die controle op testen lang niet overal uitgevoerd of juist uitgevoerd werd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:51

Laatst bijgewerkt door BigOne op 01-07-21 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:52

Ik wist trouwens niet dat je meteen al los mag gaan na vaccinatie met Janssen.
Bericht je domme actie van de overheid.

https://nos.nl/l/2387445

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:54

bigone schreef:
Nog zo’n krom iets :
Nederland gaat wel heel losjes met de regels om, wanneer ik dit soort berichten lees denk ik : Volgens mij hebben ze niet voldoende geleerd van vorig jaar zomer .

Het is toch een klap zeg maar rotschop in het gezicht van de zorgverleners.
Bevolking houdt zich koest wat ze mogen weer en ach zorgpersoneel werkt zich nog steeds slag in de rondte.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:55

Nja ik weet het niet... ze zeggen dat langer wachten met name beschermt tegen ernstiger klachten.. gezien het vnl jongeren betreft (althans, ik zie 50ers niet supersnel in de clubs staan, maar je weet het niet natuurlijk) die zich laten vaccineren om 'op stap te kunnen' (even gechargeerd) en voor hen die risicos toch al lager zijn, valt het wellicht mee..

Jongeren hadden sowieso toch al een lagere kans om in het ziekenhuis te komen, of heb ik nu zo slecht op zitten letten de afgelopen periode?

Tegen besmetten helpt t al na 3 dagen, das al met al toch vrij rap....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:57

Huertecilla schreef:
Bloodymary schreef:
Maar geldt dat niet alleen als beide landen groen zijn. Dat is Spanje toch niet?

:roll:

Ga terug naar ´af´; u ontvangt geen 200 Euro.

@all; de meerderheid hier in het zuiden nog steeds met masker op straat. Zo´n 500 km gereden vandaag en het was overal hetzelfde.
Vanavond een cursus romeins bier maken in het archeologisch museum. Dat is wel zó veilig georganiseerd: Alles met afstand, maskers en handen desinfecteren. Compleet met beveiliging die erop toeziet. Actief! _/-\o_
Vrijdag een concert in een historische tuin. Idem.
Zaterdag philharmonisch orkest op de (grote) patio van het monumentale gemeentehuis. Idem.

Ah, donderdag; dinerafspraak aan de kust. Ben doch de ervaring is dat restaurants roomser dan de paus zijn om vooral open te kunnen blijven.

Al met al ben ik zelf een wereld minder anaal dan de maatschappij hier. Kortom; superveilig.

Even nieuwsgierig, wat bedoel je met minder anaal? :D :o :D ;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:06

Ik hoop dat jij gelijk hebt Cer.
Maar als janssen pas sinds vorige week vrijdag gebruikt werd voor de jongeren, hoeveel waren er dan al gevaccineerd, laat staan langer dan drie dagen. Of überhaupt gevaccineerd waren?
Enschede was vast niet de enige stad waar discotheken veel bezoekers trokken.

Tijd zal het leren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:18

tienus63 schreef:
bigone schreef:
Nog zo’n krom iets :
Nederland gaat wel heel losjes met de regels om, wanneer ik dit soort berichten lees denk ik : Volgens mij hebben ze niet voldoende geleerd van vorig jaar zomer .

Het is toch een klap zeg maar rotschop in het gezicht van de zorgverleners.
Bevolking houdt zich koest wat ze mogen weer en ach zorgpersoneel werkt zich nog steeds slag in de rondte.

Gaan we weer met die opmerking

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:19

Als je zegt 'klap in gezicht zorgverleners' dan doel je denk ik op eventuele druk voor de zorg.
Maar jongeren komen niet vaak in het ziekenhuis / de IC terecht. Dat hebben we toch kunnen lezen?

Dus in hoeverre maakt het dan echt iets uit, dat zij aan het dansen zijn gegaan?

Ik denk nog steeds dat (maar misschien ben ik te naief) niet in de 'paniek' moeten schieten... kwetsbaren zijn grotendeels gevaccineerd, middelbaren schieten lekker op, jongeren komen eraan, de cijfers zien er goed uit en is zomer (althans, in theorie.. in praktijk valt t tegen, maar goed ^) )

Wat zou het probleem kunnen worden dan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:21

Ik weet wel dat je direct na het Janssen vaccin al een QR code voor toegang krijgt. Dus daar hoef je niet twee weken op te wachten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:22

Dat is met alle prikken zo. Ook naar de tweede Pfizer krijg je direct je qr code

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:31

Ik vind er verschil tussen zitten, eerste Janssen duurt even en mensen die tweede krijgen hebben weken of maanden daarvoor er al eentje gehad.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:34

janssen is vooralsnog 1 keer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:35

Ik hoop dat je gelijk hebt cer. Als het gros gevaccineerd is zou het in theorie ook zo gaan.
Maar zover is Nederland nog niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:36

DuoPenotti schreef:
janssen is vooralsnog 1 keer.

Dat bedoel ik juist, dus een prik en meteen los kunnen terwijl het een poosje duurt voor je antistoffen hebt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:39

o zo, ja nu lees ik wat je bedoeld :D

Ja vind het ook vreemd dat dit meteen kan en mag.
Maar de Nederlanders zijn simpelweg niet in toom te houden. Daarom alle regels maar over boord.
Dat is echt het enige wat ik kan bedenken aan alles zo snel los laten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:41

maar het zijn toch jongeren? Kan iemand mij dat uitleggen? Want ik snap het probleem oprecht niet..dus ik denk dat ik wat mis..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:42

Jongeren kunnen ook ziek worden, jongeren kunnen ook langdurig of ernstig ziek worden, en lang niet iedereen die dat wil is al gevaccineerd, dus die kunnen ook weer aangestoken worden terwijl ze dat niet willen. Dat zie ik als probleem.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:43

En jongeren kunnen geen long covid oplopen?
Gewoon 2 weken wachten tot die qr code het doet. Maar die gaan toch wel uit, en controle is er niet, dus los met de regels

En veel van die ouders van die jongeren hebben nog maar 1 prik gehad