Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:37

Kmbrly schreef:
Krijgt een verkoper eigenlijk de melding dat er artikel verificatie word toegepast ?

Ik wou een artikel kopen met verificatie.
Verkoper heeft niet verzonden en is ineens geblokkeerd :')
We hebben gisteren nog contact gehad.
En geen slechte reviews terug te vinden.

Bij het plaatsen van een advertentie weet de verkoper dit. Na koop krijgt de verkoper een verzendlabel naar vinted. Vinted stuurt het na het gecontroleerd te hebben op echtheid door naar de koper.

Wellicht bleek bij controle het artikel niet echt en is verkoper daarom geblokkeerd..
Maar ik verwacht dan dat Vinted de koper daarover informeert.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:35

Mama3 schreef:
Kmbrly schreef:
Krijgt een verkoper eigenlijk de melding dat er artikel verificatie word toegepast ?

Bij het plaatsen van een advertentie weet de verkoper dit. Na koop krijgt de verkoper een verzendlabel naar vinted. Vinted stuurt het na het gecontroleerd te hebben op echtheid door naar de koper.

Wellicht bleek bij controle het artikel niet echt en is verkoper daarom geblokkeerd..
Maar ik verwacht dan dat Vinted de koper daarover informeert.

Hij heeft het nooit verzonden daarom ben ik de war :')

CastaMickey

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 22:16

Misschien met een ander artikel misgegaan?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 23:23

Kmbrly schreef:

Ben wel benieuwd wat je had willen kopen.
Als ik een oplichter tegenkom die namaak Swarovski of nep merk tassen verkoopt dan rapporteer ik het.
Ben er deze week ook weer tegengekomen 8-)

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:25

Ik had pas ook nep pandora oorbellen ontvangen. Heb ik terug gestuurd moest wel op mijn kosten vond ik zo raar. Account was later wel geblokt. Volgens mij gaan mensen er later weer vrolijk meer verder. Het was bij mij super duidelijk dat het nep was en heb de foto’s daar ook van naar Vinted verstuurd. Terwijl op de foto’s het doosje enzo er bij stond.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:55

Dat is wel heel vreemd, meestal als vinted concludeert dat iets inderdaad nep is hoef je het niet eens terug te sturen en wordt de verkoper gewoon direct geblokkeerd.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 14:02

Ik zou graag mijn zo goed als nieuwe Dr Martens verkopen.
Helaas past mijn halve schoenenkast niet meer sinds mijn zwangerschap |(
Enkel heb ik de binnenzool er uit gehaald ivm steunzolen en heb ik de originele zooltjes niet meer.
Zou dat een groot probleem zijn op vinted? Ik ben bang dat mensen het niet zouden lezen in de advertentie en later zouden klagen

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 14:29

Farjen schreef:
Enkel heb ik de binnenzool er uit gehaald ivm steunzolen en heb ik de originele zooltjes niet meer.
Zou dat een groot probleem zijn op vinted? Ik ben bang dat mensen het niet zouden lezen in de advertentie en later zouden klagen

Als je het duidelijk in de advertentie zet en probeert een foto te maken van zonder zooltjes dan heb je iets om op terug te vallen. Vinted slaat de originele advertentie op zodra de koop wordt gedaan. Je kan het ook nog vermelden mochten mensen een bod uitbrengen/ze kopen

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 14:35

Farjen schreef:

Misschien tekst op de eerste foto zetten? Dan valt het sowieso op.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 14:38

Farjen schreef:

Je kan ook een koper het laten weten? Direct na aankoop even een berichtje met 'heb je gezien dat ..?'

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:16

Farjen schreef:

Heel duidelijk in de advertentie zetten, dan kunnen ze niet zeggen dat je het niet vermeld hebt. Ik heb onlangs zo mijn schoenen verkocht, ze wilde sowieso haar eigen zolen gebruiken dus dat was helemaal prima.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:29

CastaMickey schreef:
Dat is wel heel vreemd, meestal als vinted concludeert dat iets inderdaad nep is hoef je het niet eens terug te sturen en wordt de verkoper gewoon direct geblokkeerd.

Hé wat gek, dat wist ik niet. Baalde best wel want was ook nog een dure verzendmethode. Maar goed als nog beter als hele dure nep oorbellen. Ze konden niet eens even ver open het was zo duidelijk nep.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:30

Farjen schreef:

Idd duidelijke foto’s er van maken en goed in de tekst zetten.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:23

Bedankt voor het advies!
Ik heb er dan een foto van gemaakt + duidelijk in mijn advertentie gezet dus hopelijk komt het goed :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 10:22

Ik als Dr. Martens fan zou me niet af laten schrikken als de originele zool er niet meer in zit als de prijs voor de rest prima is voor hetgeen wat je aanbiedt. Nou draag ik zelf ook steunzolen dus misschien scheelt dat. Al kan ik op Dr. Martens ook wel zonder lopen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 11:42

Marjo schreef:
Farjen schreef:

Je kan ook een koper het laten weten? Direct na aankoop even een berichtje met 'heb je gezien dat ..?'

Dit inderdaad.

Zo had ik een spel met een bepaald gebrek, dit heb ik in de titel vermeld, op de foto én in de tekst bij de advertentie.

Ik vroeg het aan iemand die het spel had gekocht of hij het gebrek wel goed had gezien, om teleurstellingen te voorkomen.
Maar nee, hij had het niet gezien en wilde de koop annuleren.
Op 3!!! plekken beschreven of laten zien en nog steeds gemist door de koper.. :n
Dus ik adviseer ook; Als iemand het koopt, even bovenstaande vraag stellen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:19

Maar aan de andere kant is het toch jouw schuld als verkoper niet dat mensen niet lezen? Het staat vermeld, dus eigen schuld dan lijkt me?

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:11

Dat lijkt mij ook.

Ik heb iets op vinted staat van nieuwwaarde €550 ongeveer voor €350 en kan hiermee nog schipperen in prijs. Komt iemand ik bied 100,- want meer zult u toch niet krijgen. Maar heb ook al een bod staan van 225, maar zei tegen die persoon het staat er net op. Dus wil even aankijken. Maar die persoon voor €100,-... dat dacht ik van niet. :') Kunt ook echt wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:38

Ik koop vaak duurdere items op Vinted, meestal moet je rekenen met een 50-70% korting tov nieuwprijs. Maar €100 lijkt me wel weer wat overdreven.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 21:44

deedee19 schreef:
Ik als Dr. Martens fan zou me niet af laten schrikken als de originele zool er niet meer in zit als de prijs voor de rest prima is voor hetgeen wat je aanbiedt. Nou draag ik zelf ook steunzolen dus misschien scheelt dat. Al kan ik op Dr. Martens ook wel zonder lopen.

Goed om weten dat het niet zou afschrikken :)
Ik kan best zonder steunzolen lopen ook, maar Dr Martens zijn 1 van de weinige schoenen die juist fijn zitten met steunzolen. Vaak wordt het zo'n knellende boel met steunzolen, maar met mijn dr's juist nog altijd erg fijn en geen pijnlijke voeten.
Echt zo balen dat mijn voeten veranderd zijn door mijn zwangerschap |( |(

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:49

Wat is jullie ervaring bij een pakket die op afgeleverd blijft staan?
Verkoper heeft het de 25e daar afgeleverd. Maar er staat dat het nog niet opgehaald is door pakketdienst en volgens verkoper is het daar dat ze dagelijks ophalen.
Het is natuurlijk nog niet zo lang dat het verzonden is.maar dat het stil staat baart me zorgen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:49

Met welke bezorgdienst is dit geweest? Heb je de T&T ook direct bij de bezorgdienst zelf op de site gecheckt of alleen gekeken naar wat vinted aangeeft? Vinted update soms slecht, zeker met bepaalde bezorgdiensten. Als je dan bij de bezorgdienst zelf gaat checken zie je vaak dat er wel meer updates zijn. Misschien is dat hier ook het geval.

Zo heb ik met DPD vaak gehad dat het pakket al lang bij een DPD punt lag, maar in de vinted app was daar geen melding/update van, werd dan gewoon niet bijgewerkt. Echt super vervelend.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:19

DPD en Vinted werken erg slecht samen met de tracking, reden waarom ik het uit heb gezet na zoveel problemen ermee te hebben gehad. Het kan zijn dat het niet gescand is bij het ophalen, dan zou het scannen later nog in het proces kunnen komen. Hier ook weleens gehad dat het niet gescand werd, alleen op verzonden stond en ineens had ik een paar weken later bericht dat ik het kon ophalen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:40

Hier met homerr idem en pakket lijkt verdwenen helaas.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:11

Hier met Homerr ook, iemand heeft nu waarschijnlijk een prachtige nieuwe winterjas :-(