Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 11:43

Maakt mij ook niet zoveel uit wat ie denkt.. iemand die zoiets simpels uit gaat leggen kan ik toch niet serieus nemen :')

Fijne dag allemaal :evaw:

Luxorvalkje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 12:48

Daar sta je nog van te kijken. Ik heb het eens moeten uitleggen omdat iemand niet wist hoe dat moest. Het gewicht was ook van belang voor het verzenden.

Er zijn gewoon ook een heleboel mensen die hun hersens liever niet gebruiken. Mij dingen vragen die je gewoon zelf kan kunt opzoeken als verkoper bijvoorbeeld.

Ik snap wel dat je hem weg brengt als iemand lang niks laat horen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 12:55

Ineke2 schreef:
Dus dan zal die geïnteresseerde nu wel denken wat een rare verkoper.
Ik zou dat wel denken in elk geval.

Ik ook.
En zou het hier geplaatst kunnen hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:06

Relaxed schreef:
Maakt mij ook niet zoveel uit wat ie denkt.. iemand die zoiets simpels uit gaat leggen kan ik toch niet serieus nemen :')

Fijne dag allemaal :evaw:

Er zijn serieus mensen die op zo een vraag antwoorden: Ik heb geen weegschaal die groot genoeg is. Meer dan je denkt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 20:02

Hier iemand die stuurt: 30.
En na 10 minuten: ?

Ik kan daar slecht tegen hoor.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 20:04

Krijg je toch echt de neiging van om de website van de plaatselijke bingo door te sturen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 20:04

Daan13 schreef:
Krijg je toch echt de neiging van om de website van de plaatselijke bingo door te sturen.

:')

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 20:20

Ik had laatst iemand die me uitlegde waar ik een doos kon halen (bij de Jumbo :') ) nadat ik had aangegeven dat ik een stofzuiger niet wilde verzenden.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 20:57

Ik had een tijdstip afgesproken met verkoper en vroeg vervolgens naar het adres. 5 minuten voor de afgesproken tijd kreeg ik het adres pas door? Ik dacht.. Nou oke.. ik heb toevallig niets te doen dus ik stuur, ik zal nu aanrijden dan ( het was gelukkig in de buurt ) kreeg ik na 5 min nog een bericht waar ik bleef. haha wees blij dat ik alsnog ben gekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:15

Suzanne F. schreef:
Hier iemand die stuurt: 30.
En na 10 minuten: ?

Ik kan daar slecht tegen hoor.

Uit principe reageer ik nooit op berichten die niet eens een hoi of hallo bevatten. Staat er zelfs al automatisch dus zo moeilijk is dat niet lijkt me. :Y)

Telefoon was binnen een paar uur weg, mijn andere advertenties ga ik maar weer opnieuw plaatsen want die willen nog niet zo. Wel genoeg reacties maar als je iets afspreekt is iedereen ineens stil. Heb dat nog nooit zo vaak gehad als nu. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 13:59

Hier ook net een zéér positieve ervaring.
1e kontakt op 2 mrt.
Aangegeven dat ophalen geen optie was nadat opsturen ook geen betaalbare optie bleek (groot item was €6). Maar ze 'kwamen wel eens in de buurt' vanwege een vakantiehuisje van familie, dus afgesproken dat bij niet verkocht ik het dan graag kwam halen. En zodoende is vandaag gebeurt.
Dus 6 weken later heb ik alsnog wat ik erg graag wilde hebben :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 18:21

Hier ook iets raars. Heb gitaar erop gezet, krijg nu zo’n standaardbericht van iemand die ‘naam de lovely Guy noemt’! :\ en hij zit sinds vandaag op mp!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:58

Ben benieuwd hoe dat afloopt, voor hetzelfde geld is dit juist die ene die hij zoekt voor zijn collectie en kan hij geen betere naam verzinnen dan wat zijn fantasie is :+

Nu weer zo'n hapsnurker die eerst alle items wil,dan toch niet alle items wil en vervolgens vraagt hij om foto's die gewoon bij de advertenties staan :roll:

Gelukkig was er een andere - weer een Engelse - bieder en die betaalde vlot zonder eerst allemaal onzinnige vragen te stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 20:13

En nu krijg ik via een andere advertentie van mij de vraag of ik de koffer nog heb (van iemand waar ik nog geen contact mee heb gehad) Waarom zijn mensen zo :')

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 21:03

.
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 21:12

Bizar. Waarom zou iemand dat doen, vraag ik me af. En ook hoe zo iemand dan in het dagelijks leven is? Dat kan toch nooit een geweldig leuk persoon zijn?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 23:44

Ik wilde iets kopen, een plastic auto onderdeel, gevraagd of hij het wilde versturen. Dat was prima maar hij wist de verzendkosten niet precies, het pakket zat volgens hem namelijk net een paar gram boven de 10 kilo.

Ik gezegd dat mij dat onwaarschijnlijk leek en het artikel toch van plastic was? Hij bevestigde dit en had het echt gewogen.

Ik nog een keer gevraagd of het echt wel klopte en het niet rond de 1 kilo zat ipv 10 kilo...

Bleek inderdaad dat hij verkeerd gewogen/afgelezen had. Ben ik nou heel raar dat ik het niet vertrouw als iemand niet zelf het verschil tussen 1 of 10 kilo goed kan inschatten? Heb ook besloten het niet te gaan kopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 07:35

corinep schreef:
Ik wilde iets kopen, een plastic auto onderdeel, gevraagd of hij het wilde versturen. Dat was prima maar hij wist de verzendkosten niet precies, het pakket zat volgens hem namelijk net een paar gram boven de 10 kilo.

Ik gezegd dat mij dat onwaarschijnlijk leek en het artikel toch van plastic was? Hij bevestigde dit en had het echt gewogen.

Ik nog een keer gevraagd of het echt wel klopte en het niet rond de 1 kilo zat ipv 10 kilo...

Bleek inderdaad dat hij verkeerd gewogen/afgelezen had. Ben ik nou heel raar dat ik het niet vertrouw als iemand niet zelf het verschil tussen 1 of 10 kilo goed kan inschatten? Heb ook besloten het niet te gaan kopen.

Hm nou inderdaad. Dan lijkt het bijna of je met een zwakbegaafd iemand te maken hebt. 10 kilo is toch wel heel iets anders dan 1 kilo. Daar heb je geen weegschaal voor nodig.

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:16

Iemand verkoopt een item dat ik heel graag wil overnemen voor de vraagprijs.
Ik heb 3 dagen geleden een bericht gestuurd, maar nog niet gelezen.
Is het opdringerig om er nog een bericht achteraan te sturen? :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:30

Als het eerste bericht nog niet gelezen is, heeft dat weinig zin denk ik :=
Maar je zou kunnen zeggen dat je echt graag wilt hebben.

Ik heb een bod gedaan Zo van hoi … verkoper ik bied zoveel voor het item mvg Ineke, is wel gelezen maar geen reactie.
Vind ik raar… Je wilt toch verkopen denk ik dan :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 13:03

Het is paasweekend. Ik zou tot dinsdag wachten.

Zelf afgelopen zaterdag iets verkocht en mensen willen het verzonden hebben met mondial relay. Dat kan pas dinsdag

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 13:27

ik ben denk ik nu een rare koper :+ bod gedaan op een item daarna nog veder gekeken en zag er 1 in het zelfde dorp die reageerde snel dus binnen een half uur van opgehaald.
1 uur na het 1e bod reageerde de verkoper. Netjes een bericht terug gestuurd dat ik inmiddels al voorzien ben.

Die zal dat ook wel raar hebben gevonden :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:15

Neehoor, waarom? Ik kijk ook altijd verder (wanneer ik niet meteen een reactie krijg). Stuur vaak wel uit mezelf dat ik inmiddels voorzien ben.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:14

corinep schreef:

Of die wilde gewoon proberen jou meer verzendkosten te laten betalen om die in eigen zak te steken?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:23

Over de kilo actie....

Ik belde de Welkoop en vroeg of ze nog 25 kilo zakken met wortels hadden.

Ja meer dan genoeg zei de jongen.

Nou prima,ik daar naar toe... Zijn het zakjes van 10 kilo... }:0

Jongen zag echt niet het verschil tussen 10 of 25 kilo.... Zelfs niet toen ik 3 zakken met 1 hand optilde en aan hem vroeg of het vaker voorkomt dat iemand 75 kg met 1 hand kon optillen.

*Zucht*

Misschien dat het familie van de Welkoop jongen was :+