Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:26

@Shenavallie: vader was fan van Youp van 't hek?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:59

Shenavallie schreef:
oomens schreef:
Ja, lach maar. Ik was erg verdrietig toen ik vroeger twee konijntjes kreeg van Sinterklaas, zoals ik gevraagd had, en het twee pantoffels bleken. Wel netjes in een (kartonnen) hokje, met een deurtje van horrengaas ervoor, maar dat hielp niet echt.

:(:)

Zo had mijn vader een keer een kennis geholpen met kalkoenen slachten. Ook de favoriet van mijn beste vriendinnetje en mij: Jopie. Mijn moeder was zo'n gemeen om met kerst een van die kalkoenen op tafel te zetten met een bordje "Jopie" erbij. Kon dat mens wel wat aandoen!

Flappie 2.0 dit :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:39

purny schreef:
@Shenavallie: vader was fan van Youp van 't hek?

Je zou het haast denken, ha ha!
Nee, mijn vader wist helemaal niet dat Jopie erbij zat. In die zin: de kennis had alle kalkoenen al om zeep geholpen en mijn vader kwam gewoon helpen met plukken en leeghalen. Tot hij dus achteraf hoorde dat Jopie er ook bij zat. Dit had hij alleen aan mijn moeder verteld, maar mijn vriendinnetje en ik kwamen er al snel achter toen de ren helemaal kalkoenloos was. We mochten tijdens het plukken al niet achterom komen, anders hadden ze twee hysterische meiden om hun heen hangen. :') Mijn moeder was zo gemeen om dat bordje erbij te zetten. {:)-:(

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:06

@Oomens: er is niets mis met een naakte dame op een paard, zoals je link ook laat zien.

Ik herinner me ook nog vaag een Bokttopic van foto's van een naakte dame of een dame die een doorzichtig gewaad aan had (al dan niet veroorzaakt door het water waarin ze stond) met paard die geweldig waren. De styling, de belichting, de omgeving het model en het paard, alles klopte en daardoor was het mooi om te zien.

Maar foto's van een dame in een slecht passende jurk met slecht passend of ontbrekend ondergoed met een paard waardoor je alleen nog maar denkt: "jammer van die borsten", die slaan de plank in mijn ogen volledig mis. En dat is zo jammer voor alle tijd en moeite die er door iedereen is ingestoken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:11

Ik zie nu borsten voor me die een plank misslaan. Omdat ze zo ongecontroleerd flapperen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:13

@Sheran: ja zoiets. :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:25

Mijn UO: het boeit me echt niets dat de koningin van Engeland is overleden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:27

deksel schreef:

Eens. Het zou me ook niet boeien als ons koningshuis overlijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:33

Palmera schreef:
deksel schreef:

Eens. Het zou me ook niet boeien als ons koningshuis overlijd.

Ons koningshuis is geen persoon :=.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:35

@San: helaas niet. Het zijn er veel te veel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:40

Nou ja het is niet dat ze dood moeten ofzo denk?
Uiteindelijk gaat dat vanzelf een keer, verder zijn het mensen.. die daar zitten omdat ze niet anders kunnen (in tegenstelling tot politici). Of ze moeten afstand nemen van de troon, ik weet niet of dat zomaar gaat..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:41

Cer schreef:
Uiteindelijk gaat dat vanzelf een keer, verder zijn het mensen.. die daar zitten omdat ze niet anders kunnen (in tegenstelling tot politici). Of ze moeten afstand nemen van de troon, ik weet niet of dat zomaar gaat..

Ja dat kan, dat heeft die ene toen toch ook gedaan? Die hoorde ook niet meer bij het koningshuis.
Die is nu overleden maar dat had daar niks mee te maken. Friso was dat geloof ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:42

Cer schreef:

Ja, hoor. Dat kan prima. Alleen krijgen ze dan geen gratis geld meer, dacht ik, geen privileges.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:49

Ik bedoel meer vanuit gewoonte zeg maar.. als oudste lukt dat denk ik minder makkelijk ivm opvoeding, imprinting, traditie etc (geen idee hoe dat werkt). Maar ik kan me voorstellen dat als de koning/koningin of opvolger zonder broers/zussen ermee stopt, dat dat een ding zou zijn?
Hoewel, dan is er altijd wel ergens een neefje of nichtje of bastaard oid.. je komt er niet zomaar vanaf denk.. :')

Dat geld van die families idd.. das best wat..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:52

Cer schreef:
Ik bedoel meer vanuit gewoonte zeg maar.. als oudste lukt dat denk ik minder makkelijk ivm opvoeding, imprinting, traditie etc (geen idee hoe dat werkt). Maar ik kan me voorstellen dat als de koning/koningin of opvolger zonder broers/zussen ermee stopt, dat dat een ding zou zijn?
Hoewel, dan is er altijd wel ergens een neefje of nichtje of bastaard oid.. je komt er niet zomaar vanaf denk.. :')

Dat geld van die families idd.. das best wat..

Misschien in een land waar een koning of koningin echt nog een vorm van bestuurlijke macht is?

Geen idee, hoor, ik vind de monarchie niet zo boeiend. Als er morgen geen koningshuis meer is slaap ik daar geen nachtje minder om :D.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:54

Oh nee ik zal ze niet missen.. maar ze hoeven niet perse morgen dood... :+
Aan de andere kant voor handelsdoeleinden (reclame oid) etc best prima, maar het hele kapitaal kan best wat minder denk..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:55

Cer schreef:
Oh nee ik zal ze niet missen.. maar ze hoeven niet perse morgen dood... :+
Aan de andere kant voor handelsdoeleinden (reclame oid) etc best prima, maar het hele kapitaal kan best wat minder denk..

Oh nee, dood hoeft ook zeker niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:22

Voordat je het koningshuis afserveerd zou ik me eerst eens goed verdiepen in de alternatieven!

Ik denk zomaar dat je daar wel een nacht minder om slaapt daarna.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:24

Ligt er denk ik aan hoeveel invloed het koningshuis echt heeft? Dat was in Engeland misschien meer dan hier? (ik heb er niet genoe verstand van om er inhoudelijk wat van te vinden trouwens)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:26

Ik weet niet in hoeverre het een UO. Maar van mij mogen ze alle toeslagen afschaffen, komt alleen maar gezeik van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:27

Cer schreef:
Ligt er denk ik aan hoeveel invloed het koningshuis echt heeft? Dat was in Engeland misschien meer dan hier? (ik heb er niet genoe verstand van om er inhoudelijk wat van te vinden trouwens)
Ook hier is het alleen ceremonieel, net als in Nederland. :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:02

Marjo schreef:
Ik weet niet in hoeverre het een UO. Maar van mij mogen ze alle toeslagen afschaffen, komt alleen maar gezeik van.

Ik denk dat er nog meer gezeik komt als de toeslagen afgeschaft worden :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:10

Smallheal schreef:
Marjo schreef:

Met name omdat ze dan wel van alles afschaffen maar niet zorgen voor goed geregelde alternatieven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:16

Smallheal schreef:
Marjo schreef:

Als er geen alternatief komt. Maar momenteel betaal ik de bonussen die ik krijg terug aan de staat omdat ik dan ineens 'te veel' toeslag krijg.

Alsof ik een of andere rijke tatta ben die alles maar gewoon als vanzelfsprekend kan ophoesten.

Blehg. Ik ga maar emigreren. Of heeft iemand nog een rijke vent in de aanbieding?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:21

Ik weet nog dat er helemaal geen toeslagen waren en al dat gezeik met teveel gekregen toeslagen niet bestond, de huren waren lager en zorgkosten bestonden niet. Mijn moeder vroeg voor het eerst huurtoeslag een en het jaar daarna moest ze weer een paar honderd terug betalen, dat hoor je zo vaak!