Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:14

iirrssjjee schreef:
Nikass schreef:
Als je zwift fiets thuis wil, hoeveel kost het alles bij elkaar ongeveer om dat aan te schaffen? Dus fiets, scherm, en wat je nog meer nodig hebt. En waar koop je zoiets?

Je moet gewoon een wielrenfiets hebben, dus dat is al gauw rond de €800,- . Ik zou hiervoor ook zeker een wielrenbroekje en en klikpedalen en schoenen bijnemen. Waarbij je rond de €200,- zit. Een speciale achterband (rode) die minder snel slijt en minder afgeeft. De fietstrainer die je nodig hebt, is afhankelijk van wat jij persoonlijk wilt. Je hebt er 1 voor €100,- maar dan moet je handmatig de weerstand van het apparaat moet instellen. Maar het is veel fijner als hij verbinding met het systeem maakt (via Bluetooth) en dit dus automatisch doet. Dan zit je al gauw op de €300,-. Scherm kan gewoon een tv scherm, telefoon, of laptop zijn.

Dus ik zou uitgaan van rond de €1.500,-

Mijn man en ik zijn wielrenners, dus wij hebben alle spullen in huis en hoefden dus alleen maar het apparaat te kopen, zodat we in de winter door kunnen trainen. Die hebben we toen bij Decathlon gekocht, maar ik zie dat ze die niet meer hebben. Hij is van Elite. Wij gebruiken onze laptop ervoor, of de telefoon die we op het stuur van de fiets vastzetten. Wij gebruiken echter wel Bkool i.p.v. Zwift, omdat de opties en mogelijkheden van Bkool ons meer aanspraken ;)

Edit; wij hebben een vergelijkbare van deze;
https://www.bikester.nl/elite-novo-mag- ... 6oQAvD_BwE

Zeer tevreden over overigens! Heeft ietwat vertraging met de weerstand, maar dat is een seconde of 2.

Mah, dat kan ook wel een stukje goedkoper! Mijn eerste twee racefietsen (shimano Tiagra) kocht ik tweedehands voor circa €550,- en dat waren prima beginnersfietsen. Schoenen kostten me €15,- via een grote restpartij op marktplaats. Goed fietsbroekje is wel een investering waard, die kost je zo €50,- of meer, en ik wilde een goede helm à €100,-. Van Zwiftdingen weet ik dan weer niets :o

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:12

culaccino schreef:
Mah, dat kan ook wel een stukje goedkoper! Mijn eerste twee racefietsen (shimano Tiagra) kocht ik tweedehands voor circa €550,- en dat waren prima beginnersfietsen. Schoenen kostten me €15,- via een grote restpartij op marktplaats. Goed fietsbroekje is wel een investering waard, die kost je zo €50,- of meer, en ik wilde een goede helm à €100,-. Van Zwiftdingen weet ik dan weer niets :o

Helm heb je niet nodig bij Zwift dus dat scheelt weer hahaha. En tuurlijk, alles kan goedkoper, maar je moet wel rekening houden met een hogere prijs.

Nikass schreef:
Dank je wel voor je uitgebreide reactie!

Graag gedaan!

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:32

Haha nee, dat is waar! :))

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:51

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:07

Ik vier half augustus een verjaardag in mijn achtertuin. Ik heb veel gras..

Wanneer is het handigste om het gras te maaien zonder dat de mensen met hooikoorts hier last van krijgen?
(Zelf geen hooikoorts maar wil wel graag een nette grasmat)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:11

Gewoon iedere week maaien, dan maakt het niet heel veel uit wanneer je gasten komen.
Het gras moet niet tot bloei komen, maar dat komt het niet als je iedere week maait.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:30

De meeste mensen hebben ook wel vaak een combinatie.
Dus het gras wat in bloei staat, maar in augustus krijg je ook de Ambrosia, mais, bijvoet.
Dus wat je voor jezelf kunt doen is idd het gras niet in bloei laten staan, maar veel meer lukt helaas niet.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:31

Ik maai wekelijks, maar weet dat mensen met hooikoorts het niet fijn vinden als het een dag van tevoren gemaaid is. En na een week is het al hoog nodig.

Vandaar de vraag: vanaf hoever van tevoren heb je er geen last meer van.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:41

Ik wou dat ik wekelijks kon maaien :Y) het staat zo hoog hier maar elke keer als ik kan maaien regent het of is het te nat.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:05

Wat is het tegenovergestelde van rondgeribd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:08

_Karlijn schreef:
Wat is het tegenovergestelde van rondgeribd?

Smal? :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:10

Plat geribd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:52

Ielig :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:57

Ik zit aan vierkantgeribt te denken.

Sorry :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:00

Ik zie net de reclame van Greenpeace voorbij komen, waarin ze een beeld laten zien van een akker die wordt afgebrand. Maar is dat niet gewoon een manier van boeren om hun land na de oogst weer vruchtbaar te maken? (Niet in NL, maar ik denk meer in bijvoorbeeld Brazillië ofzo, ik noem maar wat)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:11

marley93 schreef:
Ik zie net de reclame van Greenpeace voorbij komen, waarin ze een beeld laten zien van een akker die wordt afgebrand. Maar is dat niet gewoon een manier van boeren om hun land na de oogst weer vruchtbaar te maken? (Niet in NL, maar ik denk meer in bijvoorbeeld Brazillië ofzo, ik noem maar wat)

Ladangbouw / slash and burn dacht ik.
Inderdaad is er een mogelijkheid om de grond vruchtbaarder te maken door de planten eerst af te branden. Of dat in het filmpje ook het geval is... Geen idee ;)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:22

Kookaburra schreef:
marley93 schreef:

Ladangbouw / slash and burn dacht ik.
Inderdaad is er een mogelijkheid om de grond vruchtbaarder te maken door de planten eerst af te branden. Of dat in het filmpje ook het geval is... Geen idee ;)

Nee, dat kunnen we ook niet weten natuurlijk... Het kwam ineens in me op terwijl ik die reclame al een paar keer had gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:23

Slash and burn wordt ook gebruikt om nieuwe landbouwgrond te winnen. Maar weet idd niet of dat is wat je zag op het filmpje

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:29

Van een Amerikaanse vriend heb ik een recept gekregen voor limoen taart. Nu zitten er eieren in dit recept, maar het wordt niet gebakken. Na het mixen van de vulling alleen 6 uur de koelkast in.

Nu heb ik altijd geleerd dat rauwe eieren niet goed zijn, maar ik wil dit recept wel graag maken :=

Kan ik het recept maken zonder bakken of is dat echt niet handig ivm die eieren?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:44

Het schijnt dat Amerikanen hun eieren wassen en dat de kans op salmonella dan minimaal zou zijn. Maar zeker weten doe ik het niet :D Dus je hebt niet echt wat aan mijn antwoord :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:53

Princess_ schreef:
Van een Amerikaanse vriend heb ik een recept gekregen voor limoen taart. Nu zitten er eieren in dit recept, maar het wordt niet gebakken. Na het mixen van de vulling alleen 6 uur de koelkast in.

Nu heb ik altijd geleerd dat rauwe eieren niet goed zijn, maar ik wil dit recept wel graag maken :=

Kan ik het recept maken zonder bakken of is dat echt niet handig ivm die eieren?

Lekker! In tiramisu gaan ook rauwe eieren. Er is inderdaad altijd wel een risico, maar ik maak en eet dat graag en ik leef nog steeds!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:55

Je kan ook altijd zo'n fles halen met ei speciaal voor rauw. Moet even opzoeken hoe het heet.
Is het eigeel of eiwit?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:55

In noord/west Europa zit er eigenlijk geen salmonella meer in de eieren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:56

De kans op salmonella is vrij klein (geschat wordt dat zo'n 3 op de 10.000 eieren ermee besmet is), dus ik zou die taart gewoon maken.

In de VS wordt inderdaad veel meer gepasteuriseerd, daar zijn ze al helemáál als de dood voor dingen als salmonella (maar al het vet en suiker in hun eten vinden ze dan weer prima :') ).