iirrssjjee schreef:Nikass schreef:Als je zwift fiets thuis wil, hoeveel kost het alles bij elkaar ongeveer om dat aan te schaffen? Dus fiets, scherm, en wat je nog meer nodig hebt. En waar koop je zoiets?
Je moet gewoon een wielrenfiets hebben, dus dat is al gauw rond de €800,- . Ik zou hiervoor ook zeker een wielrenbroekje en en klikpedalen en schoenen bijnemen. Waarbij je rond de €200,- zit. Een speciale achterband (rode) die minder snel slijt en minder afgeeft. De fietstrainer die je nodig hebt, is afhankelijk van wat jij persoonlijk wilt. Je hebt er 1 voor €100,- maar dan moet je handmatig de weerstand van het apparaat moet instellen. Maar het is veel fijner als hij verbinding met het systeem maakt (via Bluetooth) en dit dus automatisch doet. Dan zit je al gauw op de €300,-. Scherm kan gewoon een tv scherm, telefoon, of laptop zijn.
Dus ik zou uitgaan van rond de €1.500,-
Mijn man en ik zijn wielrenners, dus wij hebben alle spullen in huis en hoefden dus alleen maar het apparaat te kopen, zodat we in de winter door kunnen trainen. Die hebben we toen bij Decathlon gekocht, maar ik zie dat ze die niet meer hebben. Hij is van Elite. Wij gebruiken onze laptop ervoor, of de telefoon die we op het stuur van de fiets vastzetten. Wij gebruiken echter wel Bkool i.p.v. Zwift, omdat de opties en mogelijkheden van Bkool ons meer aanspraken
Edit; wij hebben een vergelijkbare van deze;
https://www.bikester.nl/elite-novo-mag- ... 6oQAvD_BwE
Zeer tevreden over overigens! Heeft ietwat vertraging met de weerstand, maar dat is een seconde of 2.
Mah, dat kan ook wel een stukje goedkoper! Mijn eerste twee racefietsen (shimano Tiagra) kocht ik tweedehands voor circa €550,- en dat waren prima beginnersfietsen. Schoenen kostten me €15,- via een grote restpartij op marktplaats. Goed fietsbroekje is wel een investering waard, die kost je zo €50,- of meer, en ik wilde een goede helm à €100,-. Van Zwiftdingen weet ik dan weer niets