Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:54

Via mp biedt iemand mij aan om mijn product waar ik 50 euro voor vraag, via zijn instagram te verkopen. Hij biedt mijn product dan aan voor 55 en als het verkocht word krijg ik 40. Uit nieuwsgierigheid even gekeken, bleek een gesloten instagram pagina te zijn met jawel 40 volgers!

Dan houd ik het toch maar bij marktplaats ;-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:57

petra8 schreef:
Via mp biedt iemand mij aan om mijn product waar ik 50 euro voor vraag, via zijn instagram te verkopen. Hij biedt mijn product dan aan voor 55 en als het verkocht word krijg ik 40. Uit nieuwsgierigheid even gekeken, bleek een gesloten instagram pagina te zijn met jawel 40 volgers!

Dan houd ik het toch maar bij marktplaats ;-)

Hm nou daar zou ik ook geen vertrouwen in hebben.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:11

Suzanne F. schreef:
Ik had nu iemand waar ik een bikini van had gekocht en ze stuurt een bericht dat het niet door de brievenbus past. Dus ik vraag wat voor brievenbus ze dan heeft. :+
Ja het werd het een te dik pakje. Dus ik zeg dat ze hem gewoon plat moet leggen en in een grote envelop kan doen. Die had ze niet zei ze. Dus ik heb haar toen verteld dat ze een A4 papiertje moet pakken, daar de bikini op moet leggen, nog een A4 papiertje moet pakken, deze erop moet leggen en dan dichtmaken met plakband. :roll:
Oké dat was gelukt zei ze. Pfffff. :)*

Als iemand mij dat zou vragen zeg ik dus nee.
Als de bikini gaat schuiven wordt het pakje indd te dik en krijgt de verzender een boete.
Mij te vaak gebeurd....ik verstuur brievenbus pakketjes dus alleen nog maar in die brievenbus doosjes.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:24

Suzanne F. schreef:
Liezel1 schreef:
T zal mij benieuwen hoe die binnenkomt Suzanne!!!

Ja haha komt morgen binnen als het goed is.

Je heb toch wel gezegd dat jouw adres er op geschreven moet, en er een postzegel op moet én dat deze ook nog in een brievenbus gedaan moet worden. 8-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:29

cinniz123 schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik had nu iemand waar ik een bikini van had gekocht en ze stuurt een bericht dat het niet door de brievenbus past. Dus ik vraag wat voor brievenbus ze dan heeft. :+
Ja het werd het een te dik pakje. Dus ik zeg dat ze hem gewoon plat moet leggen en in een grote envelop kan doen. Die had ze niet zei ze. Dus ik heb haar toen verteld dat ze een A4 papiertje moet pakken, daar de bikini op moet leggen, nog een A4 papiertje moet pakken, deze erop moet leggen en dan dichtmaken met plakband. :roll:
Oké dat was gelukt zei ze. Pfffff. :)*

Als iemand mij dat zou vragen zeg ik dus nee.
Als de bikini gaat schuiven wordt het pakje indd te dik en krijgt de verzender een boete.
Mij te vaak gebeurd....ik verstuur brievenbus pakketjes dus alleen nog maar in die brievenbus doosjes.

Ik verstuur zelf altijd in grote enveloppen. Niks aan de hand hoor.

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:31

Die extra verzendkosten hoef je niet te dokken.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:33

Dat klopt wel wat Cinniz123 zegt. De post haalt enveloppen rechtop door hun machines, niet liggend. Kleding zakt dan naar onder in de envelop, en dan vind de post dat deze als pakketpost moet worden verstuurd.. Ik heb het als ontvanger al een aantal keer gehad. De verkoper zet dan geen adres op de envelop en dan krijgt de ontvanger het boete verzoek van PostNl. Is al wel een tijd geleden, maar super frustrerend is dat. Was toen standaard raak.. Overigens niet betaald, maar wel vervelend.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:56

Ik tape altijd de brievenbus pakketje zo strak dat er echt niets kan verschuiven.Werkt als een tierelier

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:02

Ik heb een soort van houten skelter op marktplaats staan voor 20 euro. "Of ik hem ook kon opsturen?"

Ehm nee. Denk dat je aan verzending meer kwijt bent dan aan dat ding zelf. Los van dat ik dan een halve dag bezig ben dat ding goed in te pakken en verzenden :-)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:38

beert schreef:
Ik heb een soort van houten skelter op marktplaats staan voor 20 euro. "Of ik hem ook kon opsturen?"

Ehm nee. Denk dat je aan verzending meer kwijt bent dan aan dat ding zelf. Los van dat ik dan een halve dag bezig ben dat ding goed in te pakken en verzenden :-)

Een skelter met de post :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:23

Mijn A4 papier dubbel met plakband pakketje met bikini erin is trouwens super aangekomen door de brievenbus. Netjes randen met plakband dichtgemaakt dus leek net een grote envelop zo. Was mooi dun omdat de bikini gewoon plat lag. Geen probleem.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:50

Ik vond een advertentie op MP voor slowfeeders, konden op de gewenste hoogte gemaakt worden. Dus ik een berichtje gestuurd met hoe lang het duurt voordat er twee klaar zijn (ik ging eigenlijk van een kleine "wachttijd" uit ivm het op maat maken). Krijg ik antwoord dat ie er nog twee heeft staan, toevallig op de juiste hoogte dus direct op te halen. Alleen schreef ik dat berichtje een dag voordat ik op reis ging voor mijn werk. Dus ik gevraagd of ik het op zaterdag op kon halen, bijna een week later. Was geen probleem.
Gelijk een bepaalde tijd afgesproken en mijn mobiele telefoonnummer gegeven, om te laten weten dat ik serieus ben en ze echt op zaterdag om 11 uur kom halen.

Vrijdag zag ik dat de advertentie verlopen was, niet meer online. Dus voor de zekerheid nog een berichtje gestuurd, of 11 uur op zaterdag nog steeds stond (ik moest er ruim een uur voor rijden, wil dan niet voor niks rijden). Direct antwoord, ja 11 uur stond en de laatste twee slowfeeders had ie voor me bewaard. Top!

Toen ik in de auto stapte en aangaf in de navigatie dat ik met aanhanger rij, bleek ik toch best wat langer onderweg te zijn. Ik heb gelijk geschreven "Sorry, geen rekening met aanhanger gehouden, navi geeft bijna een half uur langer aan". Was geen enkel probleem, doe rustig aan, geen ongelukken, ik ben er wel.

Super aardige mensen, en 5 sterren gekregen (andersom natuurlijk ook). Wat een geduld, en de laatste twee feeders voor me vastgehouden. En dat met al die "niet opdagende mensen" tegenwoordig.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:08

Dat is idd netjes, maar de communicatie doet zo veel! Je hebt het netjes aangegeven en zij hebben dingen meteen beantwoord: dat geeft toch meer vertrouwen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:51

Ik heb me vandaag een raar iets mee gemaakt.

Ik had een vliegen deken te koop voor maar 10 euro. Gloed nieuw, nooit gebruikt. Ik had veel reacties gehad, maar het was laat 22:30 uur. Ik had op iedereen gereageerd ik reageer morgen even op je bericht. Ik had wel met mezelf afgesproken die als eerste gereageerd heeft die vraag ik de ochtend nog of die hem alsnog wil hebben. Nou die gene wilde hem hebben, prima. Vervolgens had ik de rest afgemeld dat hij verkocht was. Vervolgens kreeg ik een hele preek dat ik gister dit ook wel wist en dat ik het toen moest zeggen. Uhhhhh ik had gister gestuurd dat ik morgenochtend op je zou reageren, omdat ik moest slapen.. en nog niet alle berichten had gelezen.. met uitleg dat ik vroeg op moest.. Voor die 10 euro in discussie vind ik niet nodig.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:31

Gizeppie schreef:

Ik had een vliegen deken te koop voor maar 10 euro. Gloed nieuw, nooit gebruikt. Ik had veel reacties gehad, maar het was laat 22:30 uur. Ik had op iedereen gereageerd ik reageer morgen even op je bericht. Ik had wel met mezelf afgesproken die als eerste gereageerd heeft die vraag ik de ochtend nog of die hem alsnog wil hebben. Nou die gene wilde hem hebben, prima. Vervolgens had ik de rest afgemeld dat hij verkocht was. Vervolgens kreeg ik een hele preek dat ik gister dit ook wel wist en dat ik het toen moest zeggen. Uhhhhh ik had gister gestuurd dat ik morgenochtend op je zou reageren, omdat ik moest slapen.. en nog niet alle berichten had gelezen.. met uitleg dat ik vroeg op moest.. Voor die 10 euro in discussie vind ik niet nodig.

Wauw... bijna geneigd om de deken haar dan niet te gunnen.
Alsof je binnen zoveel tijd moet reageren oid, sowieso al netjes dat je hebt gemeld later te reageren.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:41

Ellen_ov schreef:
Gizeppie schreef:

Wauw... bijna geneigd om de deken haar dan niet te gunnen.
Alsof je binnen zoveel tijd moet reageren oid, sowieso al netjes dat je hebt gemeld later te reageren.

Ik dacht waarom die commotie over 10 euro. Zij was niet de eerste die gereageerd had. Dat was iemand anders, maar misschien had diegene die deken wel niet gewild en dan had zij m gekregen.

Nou ik wilde slapen. Dus.. dan ga ik niet al Mn gegevens opzoeken. Doe ik de dag erna met rust wel..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:46

Sommige mensen hebben gewoon geen geduld... Ik ben altijd redelijk snel met mijn marktplaats verkopen. Verkoop wel eens hobbyspullen en heb een aantal keer aan dezelfde dame wat verkocht. Contact gehad, haar betaling staat dan ergens in de loop van de middag op mijn rekening en dan mail ik haar dat ik haar pakje de volgende ochtend afstuur. Standaard krijg ik dan van deze dame in kwestie een reactie terug dat ze het heel jammer vind dat ik het niet direct dezelfde dag aan haar af stuur.. Alsof je met het pakje in je handen naar je rekening zit te turen en dan gelijk in de auto springt.. Als zij om 15.00 of 16.00 uur betaald, kun je toch niet verwachten dat een verkoper dan nog voor 17.00 uur op het postkantoor staat. Maar goed, ze blijft wel kopen, haha ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:53

Maar waarom ga je iedereen een berichtje sturen dat je morgen reageert.. Je kunt toch gewoon pas die ochtend de berichten lezen en dan reageren :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:25

Je doet het dus nooit goed. Als je niet reageert is het niet goed, want je kan toch wat laten weten? Reageer je wel maar zeg je nog niks toe is het niet goed, want dat kun je toch meteen laten weten?

Tja, en reageer je dat iemand het mag ophalen en diegene antwoord niet meteen: is het ook niet goed want wanneer ga je naar de volgende?

Iedereen doet het anders, zelf vind ik communicatie belangrijk dus als iemand reageert en later schrijft dat iemand anders eerder was, bedank ik gewoon voor de reactie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:26

Ik heb een ontzettend goede marktplaatsvangst gedaan. Ik spaar vintage servies, en ik zag vorige week donderdag avond laat een advertentie online komen van een heel uitgebreid servies. Direct een berichtje gestuurd, en ik mocht het gisteren op komen halen.
Maandag zag ik dat er nog een servies online was gekomen, in een ander patroon. Die persoon ook direct gemaild. Ze was nog even in onderhandeling met een andere bieder, maar als die het niet wilde hebben mocht ik het komen halen. Die berichtte gisterochtend dat die ander er vanaf zag, en wanneer ik het op wilde komen halen.

Gisteravond dus tour du Nederland gedaan. Eerst het ene servies rond 19.00 opgehaald. Bleek van een overleden oudtante, altijd als showservies gebruikt, en in de familie wilde niemand het hebben. Super lieve mensen, ze hadden alles keurig netjes in 2 verhuisdozen gedaan, alles goed verpakt. Ik mocht het niet eens zelf naar de auto dragen!
Daarna het andere servies opgehaald rond 20.00. Bleek van een overleden zus, en in de familie wilde niemand het hebben. Stond al klaar in een kratje bij de deur, en binnen 5 minuten had ik het in de auto staan. In totaal 104(5) stukken servies: ik ben helemaal blij :D
Afbeelding

En de kat is ook helemaal blij, want ik heb dozen meegenomen :P
Afbeelding

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:56

Relaxed schreef:
Maar waarom ga je iedereen een berichtje sturen dat je morgen reageert.. Je kunt toch gewoon pas die ochtend de berichten lezen en dan reageren :')

Omdat ze kunnen zien als ik online ben.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:56

MightyMike schreef:
Sommige mensen hebben gewoon geen geduld... Ik ben altijd redelijk snel met mijn marktplaats verkopen. Verkoop wel eens hobbyspullen en heb een aantal keer aan dezelfde dame wat verkocht. Contact gehad, haar betaling staat dan ergens in de loop van de middag op mijn rekening en dan mail ik haar dat ik haar pakje de volgende ochtend afstuur. Standaard krijg ik dan van deze dame in kwestie een reactie terug dat ze het heel jammer vind dat ik het niet direct dezelfde dag aan haar af stuur.. Alsof je met het pakje in je handen naar je rekening zit te turen en dan gelijk in de auto springt.. Als zij om 15.00 of 16.00 uur betaald, kun je toch niet verwachten dat een verkoper dan nog voor 17.00 uur op het postkantoor staat. Maar goed, ze blijft wel kopen, haha ;)

Precies dat dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:03

Gizeppie schreef:
Relaxed schreef:

Omdat ze kunnen zien als ik online ben.

Ja en? Ik zou daar echt niet wakker van liggen..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:48

OK dames mening gevraagd: complete kledingset voor een tiener maat 140, (truien, broeken, 2 (sky)leren jacks etc) alles in prima staat, sommige niet tot nauwelijks gedragen. Alles van goede winkels. wat is daar een normale prijs voor? (ik kreeg net een voor mijn gevoel echt super laag bod... dus ben benieuwd wat jullie zouden bieden)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:52

dat ligt ook een beetje aan de merken. Merkkleding ging een paar jaar geleden nog super, nu neem ik niet eens altijd de moeite meer om het op mp te gooien, werd bij mij idd ook allemaal erg laag op geboden.