Muiz schreef:Parfum opspuiten in het ov, of deo uit een bus en dan lekker lang spuiten. Daar kan ik echt zó boos om worden
Ja idd. En er dan ook niet bij stilstaan dat er mensen met longziekten zijn die daar niet tegen kunnen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knudd schreef:Etensgeuren kan ik over het algemeen goed verdragen. De combinatie van kroeg + alcoholdampen + zweet (aka dronken mensen) kan ik dus echt niet verdragen. Zodra zulke mensen binnen komen ga ik naar een andere coupé.
Jolien87 schreef:Ik heb gewoon een enorme allergie opgebouwd voor geluid en geur van medereizigers.
Als iemand al een krakend snoepzakje of papieren wikkel om zijn eten heeft, dan kan ik me daar al enorm over opwinden.
oomens schreef:Jolien87 schreef:dus allemaal mensen in het gangpad.
Ik snap die 'dus' niet geloof ik.
Mogen er nog wel staanplaatsen gebruikt worden dan? Voor zover ik weet is de maximale capaciteit bereikt zodra alle toegestane zitplaatsen bezet zijn.
Jolien87 schreef:Dat vraag ik me ook af maar de conducteur laat nog steeds mensen de trein in en niemand offert zichzelf op om de trein uit te gaan. Ik ook niet, ik zit braaf op een toegestane stoel en zo te zien geen zwangere vrouwen of minder validen in de buurt.
Destination schreef:Ik weet niet of dat hier in het topic was, maar ik last laatst een artikel over een trein van Arriva die ook te vol was. De machinist had gevraagd of er reizigers waren die uit wilden stappen zodat ze verder konden. Niemand had erop gereageerd en toen is de machinist zelf uitgestapt, waardoor ze alsnog niet verder konden
Een reserveringssysteem vind ik nog niet eens zo slecht eigenlijk. Ik ben het gewend vanuit Duitsland en vind het echt heerlijk. Geen stress dat je geen zitplaats krijgt en verzekerd van een plekje in de trein. Ik zat ook een keer in een veel te volle trein (voor Corona) en toen moest iedereen zonder reservering de trein uit.