Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:31

Spreken is zilver, zwijgen is goud?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:37

Steeph schreef:
Is er een woord voor wanneer je qua spraak te impulsief bent?

Dus zegmaar dat je af en toe beter even niks kan zeggen (maar dat netjes verwoord) :+

Iemand die te veel praat (of te luidruchtig, maar meestal gaat dat samen :roll: ) wordt hier wel een "tetter" genoemd :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:49

Flapuit?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:58

Het is een negatief punt wat ik van mezelf moest benoemen in een motivatiebrief :') dus zo netjes mogelijk ingepakt en het "ondoordacht" genoemt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:15

Steeph schreef:
Het is een negatief punt wat ik van mezelf moest benoemen in een motivatiebrief :') dus zo netjes mogelijk ingepakt en het "ondoordacht" genoemt :o

Als je dan het voorbeel van kuggur gebruikt val je in ieder geval wel op :')
Je kan er ook van maken dat je soms te snel reageert, of idd je hart op de tong hebt zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:20

Impulsief qua woordenschat oid?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:07

Waarom hebben broeken voor vrouwen geen normale zakken? Ik zoek gewoon damesbroeken (nette jeans) waar zakken inzitten waar je portemonnee en telefoon gewoon inpassen.
Die lijken er niet te zijn, verder zijn ze allemaal erg laag op de heupen en de pijpen te kort.

Bij de heren slaag ik meestal wel gelukkig, maar soms zie je voor dat er ruimte is voor 'eh eh eh' om het zo maar te zeggen. En daar hebben vrouwen niets hangen. Maar verder voldoen de herenbroeken vaak wel aan de eis van normale zakken.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:12

G star voldoet wel aan je eisen! Hebben goede zakken waar ik mijn iPhone7 in kwijt kan die een vrij dik hoesje heeft :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:25

Mijn broeken van de C&A hebben ook gewoon grote zakken :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:48

germie schreef:
Waarom hebben broeken voor vrouwen geen normale zakken? Ik zoek gewoon damesbroeken (nette jeans) waar zakken inzitten waar je portemonnee en telefoon gewoon inpassen.

Die spullen is één ding, maar waar laten jullie je handen?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:00

Nou, in elk geval niet in onze zakken, want die zitten over het algemeen dicht genaaid :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:07

gerlindie schreef:
Nou, in elk geval niet in onze zakken, want die zitten over het algemeen dicht genaaid :D

ja inderdaad; waar is het idee ontstaan dat vrouwen geen zakken moeten hebben? :')

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:10

The_Cat schreef:
gerlindie schreef:

ja inderdaad; waar is het idee ontstaan dat vrouwen geen zakken moeten hebben? :')

Ik denk omdat het met skinny Jeans zo raar staat als je opeens van die hobbels boven op je been hebt zitten :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:28

oomens schreef:
germie schreef:

Die spullen is één ding, maar waar laten jullie je handen?

Die steek ik in de kontzakken. Dus die moeten er ook op zitten. En dat lijken echt alleen herenbroeken te hebben. Sommige ontwerpers moeten meer naar de vrouw luisteren, je ziet soms gewoon dat het door mannen ontworpen is. :+

Ik erger me niet aan strakke jeans en daar dan grote bobbels aan de voorkant omdat er iets in de zakken zit. Je moet je spullen toch ergens laten? Een schoudertas is nu net een totaal onzinnig ding. Je wilt je handen toch vrij?
Laatst bijgewerkt door germie op 20-01-17 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:32

Even naar Jeans Centre gaan, daar word ik altijd fijn geholpen, ze hebben een ruime collectie.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:37

germie schreef:
Die steek ik in de kontzakken. Dus die moeten er ook op zitten. En dat lijken echt alleen herenbroeken te hebben. Sommige ontwerpers moeten meer naar de vrouw luisteren, je ziet soms gewoon dat het door mannen ontworpen is. :+

Ik erger me niet aan strakke jeans en daar dan grote bobbels aan de voorkant omdat er iets in de zakken zit. Je moet je spullen toch ergens laten? Een schoudertas is nu net een totaal onzinnig ding. Je wilt je handen toch vrij?
Volgens mij is vrouwenkleding gewoon niet in de eerste plaats bedoeld om praktisch te zijn, of zo lijkt het tenminste. Enneh, die mannelijke modeontwerpers, daaraan is het mannelijke dan vaak weer vrij ver te zoeken.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:41

Ik vraag mij af waar de vrouwen in dit topic hun broeken kopen, mijne hebben altijd zakken aan de voorkant en ook gewoon kontzakken _O-

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:48

Kontzakken hebben ze wel altijd, voor zakken niet.
Ik koop mijn broeken meestal bij de H&M

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:09

Mijn broeken hebben meestal ook gewoon zakken, mijn telefoon, portemonnee en dergelijke passen er niet in, portemonnee zit gewoon in mijn tas en mijn telefoon in mn jas.. af en toe heb ik er wel een werktelefoon in maar ik ben zo iemand die er dan op gaat zitten dus ik vind het niet erg dat het niet goed past. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:29

Mij is van jongs af aan aangeleerd om niks in je zakken te stoppen, omdat het dan gaat lubberen. Ik vind het dus wel fijn als ze dicht zitten :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:33

Grappig hoe hier geprobeerd wordt de "mannelijke" ontwerpers hier de schuld van in de schoenen te schuiven.
Pro tip; probeer eens een man een broek te verkopen met nepzakken.....

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:14

Flowery schreef:
Ik vraag mij af waar de vrouwen in dit topic hun broeken kopen, mijne hebben altijd zakken aan de voorkant en ook gewoon kontzakken _O-

Inderdaad. Al mijn broeken hebben gewoon zakken aan de voor- én achterkant. Sommige zelfs nog zakken aan de pijpen (de workers) en het zijn allemaal vrouwenbroeken. Ook hou ik niet van heupbroeken, dus alles komt gewoon tot aan mijn taille.
Toegegeven ... de zakken aan de voorkant zijn niet altijd even diep, maar ik stop er eigenlijk nooit wat in (op een zakdoekje of zoiets na) omdat ik dat niet lekker vind zitten. Een telefoon of portemonnee in mijn broekzak vind ik echt vreselijk, dus die heb ik in een tas (met een schoudertas heb je gewoon je handen vrij) of in mijn jaszak.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:32

Citaat:
Volgens mij is vrouwenkleding gewoon niet in de eerste plaats bedoeld om praktisch te zijn, of zo lijkt het tenminste. Enneh, die mannelijke modeontwerpers, daaraan is het mannelijke dan vaak weer vrij ver te zoeken.

:+
Precies :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:35

The_Cat schreef:
gerlindie schreef:

Zodat we dure handtasjes kopen natuurlijk :j

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:36

Ook bij mannenbroeken zijn niet alle broekzakken even praktisch hoor...

Dan past niet alles erin wat erin moet, en soms krijg je er niet meer uit wat eruit moet _O-