Het gesprek op zich was wel positief, maar er werd te veel doorgevraagd over mijn ziekzijn. Ze gaan morgen bellen, maar hier is dat meestal negatief en hoor je er niks meer van De baas had wel laten blijken dat hij zich wel zorgen maakte of ik maandag al zou kunnen werken (kreeg daar natuurlijk de ene hoestbui na de andere )
Aan de ene kant kan ik het me als werkgever ook eerlijk gezegd wel een beetje voorstellen ... misschien zijn ze bang dat straks de halve tent platligt .
Tja, ik snap het op zich wel, maar vind wel dat ze iets moeten laten horen. Misschien kunnen ze je verderop in de week nog eens vragen hoe het gaat. Ik vind het namelijk ook wel van doorzettingsvermogen getuigen dat je wel naar het gesprek gaat, terwijl je eigenlijk nog helemaal niet genezen bent. En dat siert je. Dus het is een beetje dubbel. Overigens zou het doorvragen in Nederland naar een ziektebeeld niet toegestaan zijn volgens mij.
Dat doorvragen was meer uit intresse. Hij dacht eerst namelijk dat dat gewoon een excuus was om niet te hoeven komen. Maar ik was zo dom geweest om tijdens het afbellen vorige week te zeggen dat ik dicht tegen een ziekenhuis opname aanzat maar dat ik baan wel heel graag wilde hebben. Ik had er ook niet echt op gehoopt hoor dat ik de baan zou krijgen, juist omdat ik nog ziek ben, maar dat hij het dan gelijk zegt. Het probleem is dat ik mij eigenlijk geen hoestbui kan permiteren tijdens het werken omdat ik dan heel de dag bezig ben met (deels onverpakte) voeding.
Aha... Maar als jij de baan nu liever niet hebt, waarom zeg je dat dan niet tegen die meneer? Overigens, ik denk dat als jij met onverpakt voedsel te maken hebt, dat ze je nu wellicht niet zullen aannemen, maar misschien later wel, als je weer hersteld bent.
Overigens, lijkt de bewolking wat binnen te drijven hier. Nog veel te weinig naar mijn zin, maar er is in ieder geval wat bewolking.
Ik wil de baan juist wel heel graag, maar kan geen garantie geven dat ik maandag helemaal beter ben. Het gaat nu de goede kant, begin nu weer wat verhoging te krijgen, maar iedere dag gaat het beter. De benauwdheid is zo goed als weg en het hoesten mindert ook, maar dat kan nog een paar weken duren voor ik daar helemaal vanaf ben.
Daar ben ik ook bang voor... Maar misschien kunnen ze een paar weken wachten tot jij helemaal boven jan bent. Als het weer zo doorgaat, helpt het geweldig mee.
Voor nu: doe niet te veel, ook al voel je je beter, anders kun je een terugklap krijgen, zoals nu de verhoging. Beterschap hoor!!
Helaas laat de situatie het niet toe om uit te zieken. Mijn ex en ik zijn inmiddels een maand uitelkaar en ik ben er achter gekomen dat mijn uitkering geschrapt is. Dit omdat hij een procedure heeft laten opstarten om mij te schrappen op zijn adres. Bij mijn moeder kan ik helaas mijn adres niet zetten en dus ben ik niet meer uitkeringsgerechtigd.
Dat lijkt mij toch ook, gohya We weten natuurlijk niet hoe het in België geregeld is, maar je kan toch een moeder met jonge kinderen niet zonder geld laten zitten ? Kun je die procedure niet aanvechten dan op de één of andere manier ?
Het is hier al de hele dag prachtig, alleen af en toe een wolkje voor de zon.