Hutcherson schreef:Dat mijn ruin gewoon wegloopt midden in het bos. Mijn man wilde opstappen en doet dit even wat onhandig waardoor paard gaat lopen(stappen) en man besluit weer met twee benen op de grond te komen maar raakt uit balans door paard. Paard trekt teugels uit zijn handen ook al schreeuwde ik 'vasthouden!' en paard maakt paniek in zijn eigen hoofd en knalt in galop van ons weg (zn maat was bij ons, die was gelukkig heel goed in toom te houden en stapte braaf met ons mee). Dus wij achter t beest aan. Kwamen allemaal bezorgde mensen tegen die de politie hadden gebeld en ons de juiste weg in wezen. Uiteindelijk heeft ons paard dus een ander paard de stuipen op het lijf gejaagd. Ruiter is er gelukkig gauw afgegaan maar heeft dus ook haar paard moeten laten gaan omdat die wild werd van de mijne. Samen zijn ze naar stal gerend van dat andere paard. Ik schaam me dood voor dit gedrag.
Ik heb dus een jonkie van 5 waarmee ik liep (die gedroeg zich keurig) en een 10jarige die echt wel meer km's in de benen heeft en dus een reputatie heeft om weg te rennen. Tis een kruising fries dus kop erop en weg issie. Hou je niks aan.
Ik vind dit echt schijtvervelend. Ben blij dat alles goed is afgelopen maar die meid haar paard was overstuur, politie ingeseint die ging mee zoeken, wij hebben zorgen. Grrr. Dit houd me heel erg tegen om hem ooit nog mee te nemen, maar we genieten er ook heel erg van als het wel goed gaat. En paard kan de spieropbouw goed gebruiken. Ik weet niet wat te doen en hoe we dit kunnen voorkomen.
He wat een vervelende situatie ... ik las eerst ook nog dat je man wegliep midden in het bos maar bij de tweede zin dacht ik dat klopt niet helemaal.
Mijn oudje van 25 is buiten ook vaak wat minder braaf als mijn 6 jarige. Terwijl de 25 jarige al 1000 keer bij wijze van op dezelfde plek naar buiten gaat. Mijn 6 jarige is nog geen 20 keer naar buiten geweest.
Ik weet niet of je in de buurt van Drenthe woont , maar ik ken wel een hele goede trainer die onder andere ook op buitenritten helpt. Ik plan ook nog wel eens een lesje in om handvaten te krijgen want ik vind het ook nog wel spannend met een jong paard naar buiten.
Maar ik kan mij voorstellen dat je flink hebt lopen ergeren , al denk ik dat schamen niet nodig is het kan de beste overkomen en zijn en blijven vluchtdieren. Soms doe je er echt niks tegen om het te stoppen.