Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 13:29

Maak één klein communicatiefoutje op werk waardoor ik gelijk iemand van een klant aan de telefoon heb (die overigens gewoon super supportive was, ze vond mijn initiatief goed maar had er wat vragen bij of het wel nodig was voor sommigen van haar collega's).

Nu voel ik aan heel mijn lijf dat het compleet in de flight - freeze modus wil schieten omdat ik een foutje heb gemaakt. In het verleden ben ik tussen mijn 12e en 17e enorm afgerekend op fouten op mijn eerste middelbare school en is er tegen me geschreeuwd en ben ik behoorlijk gekleineerd als ik iets niet goed deed en ik merk hier nu 10-15 jaar later gewoon nog steeds enorm de gevolgen van als ik een foutje maak. Kost mentaal enorm veel energie om het proberen te sussen en fysiek voel ik aan mijn borst en keel dat mijn spieren in de spanning schieten.

Leuk joh, jeugdtrauma's.. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 13:31

xPabloBokt schreef:
Maak één klein communicatiefoutje op werk waardoor ik gelijk iemand van een klant aan de telefoon heb (die overigens gewoon super supportive was, ze vond mijn initiatief goed maar had er wat vragen bij of het wel nodig was voor sommigen van haar collega's).

Nu voel ik aan heel mijn lijf dat het compleet in de flight - freeze modus wil schieten omdat ik een foutje heb gemaakt. In het verleden ben ik tussen mijn 12e en 17e enorm afgerekend op fouten op mijn eerste middelbare school en is er tegen me geschreeuwd en ben ik behoorlijk gekleineerd als ik iets niet goed deed en ik merk hier nu 10-15 jaar later gewoon nog steeds enorm de gevolgen van als ik een foutje maak. Kost mentaal enorm veel energie om het proberen te sussen en fysiek voel ik aan mijn borst en keel dat mijn spieren in de spanning schieten.

:(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 14:11

xPabloBokt schreef:

Dikke :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 14:30

Cowboy55 schreef:
Marcella schreef:
Benauwd, maar uit moeten zingen tot volgende week longfunctie.

LongFunctie of longPunctie? Even uit nieuwsgierigheid......

Longfunctie.

Laatste nog nooit hoeven doen tot op heden.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 15:02

xPabloBokt schreef:

:(:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 15:05

Herkenbaar Pablo, hopelijk glijdt het van je af. Mijn collega heeft eens verteld hoe ze alle projecten had gewist uit de administratie. Heeft me toen wel helpen te relativeren :')

Ik heb zo'n ongelofelijke last van mijn nek steeds. Zowel de wervels als de pezen langs mijn keel. Is nog van toen ik een jaar geleden van het paard ben gevallen, en zou het eigenlijk nog eens graag op de foto hebben voor de zekerheid dat er toch echt niets kapot is, maar ze zien me al aankomen bij de HA. Volgend jaar maar even een doorverwijzing vragen van mijn eigen fysio. Die heeft een oud collega die kan helpen bij recidiverende klachten.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 15:52

Mijn rit van 4h

Echt genoten van de afgelopen dagen
Maar die afstand :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 15:57

GUSTIxBILL schreef:
Mijn rit van 4h

Ga verhuizen jij _O-
Dan woon je niet meer zo ver weg ~~}>

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 15:59

Pablo :knuffel:
Ik heb een keer een leidinggevende gehad die tegen alle medewerkers schreeuwde, inclusief mijzelf. Wat een ellendige werkplek was dat, heb er nog weleens nachtmerries van.

Waarom is Excel tegen mij. Ik krijg de formule in 1 cel werkend, maar in de onderliggende niet. -O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:00

hagelslag schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Mijn rit van 4h

Ga verhuizen jij _O-
Dan woon je niet meer zo ver weg ~~}>

Als ik verhuis ist nog verder weg :')
En dan sta ik nu ook nog in de file :')

Jij had gewoon niet zo een leuke pony moeten hebben _O-

Nu, als je nú oogdruppels besteld zijn ze er volgende week vrijdag :Y)

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:02

Niks niet verder weg!
Foei

En die oogdruppels ben ik straks al nodig!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 16:13

Lief jullie reacties, dank je wel <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:16

Niobe schreef:
Pablo :knuffel:
Ik heb een keer een leidinggevende gehad die tegen alle medewerkers schreeuwde, inclusief mijzelf. Wat een ellendige werkplek was dat, heb er nog weleens nachtmerries van.

Waarom is Excel tegen mij. Ik krijg de formule in 1 cel werkend, maar in de onderliggende niet. -O-

Welkom in de wondere wereld van excel <3.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:27

Inhalende vrachtwagens, linksplakkers en middenstrookklevers.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:30

Snot maar dan echt snot verkouden :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 18:31

Ugh verkoudheid komt nu nog meer, zelfs de keelpijn begint op te komen..

Vanmorgen meteen een lading aan spullen ingeslagen voor de zekerheid.
Blistex, Neusspray, Inhaler en voor de zekerheid Zovirax je weet maar nooit als ie wel op duikt.

Morgen voor de zekerheid nog even dropjes halen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 19:03

Dat mijn ruin gewoon wegloopt midden in het bos. Mijn man wilde opstappen en doet dit even wat onhandig waardoor paard gaat lopen(stappen) en man besluit weer met twee benen op de grond te komen maar raakt uit balans door paard. Paard trekt teugels uit zijn handen ook al schreeuwde ik 'vasthouden!' en paard maakt paniek in zijn eigen hoofd en knalt in galop van ons weg (zn maat was bij ons, die was gelukkig heel goed in toom te houden en stapte braaf met ons mee). Dus wij achter t beest aan. Kwamen allemaal bezorgde mensen tegen die de politie hadden gebeld en ons de juiste weg in wezen. Uiteindelijk heeft ons paard dus een ander paard de stuipen op het lijf gejaagd. Ruiter is er gelukkig gauw afgegaan maar heeft dus ook haar paard moeten laten gaan omdat die wild werd van de mijne. Samen zijn ze naar stal gerend van dat andere paard. Ik schaam me dood voor dit gedrag.
Ik heb dus een jonkie van 5 waarmee ik liep (die gedroeg zich keurig) en een 10jarige die echt wel meer km's in de benen heeft en dus een reputatie heeft om weg te rennen. Tis een kruising fries dus kop erop en weg issie. Hou je niks aan.

Ik vind dit echt schijtvervelend. Ben blij dat alles goed is afgelopen maar die meid haar paard was overstuur, politie ingeseint die ging mee zoeken, wij hebben zorgen. Grrr. Dit houd me heel erg tegen om hem ooit nog mee te nemen, maar we genieten er ook heel erg van als het wel goed gaat. En paard kan de spieropbouw goed gebruiken. Ik weet niet wat te doen en hoe we dit kunnen voorkomen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 19:22

Hutcherson schreef:
Dat mijn ruin gewoon wegloopt midden in het bos. Mijn man wilde opstappen en doet dit even wat onhandig waardoor paard gaat lopen(stappen) en man besluit weer met twee benen op de grond te komen maar raakt uit balans door paard. Paard trekt teugels uit zijn handen ook al schreeuwde ik 'vasthouden!' en paard maakt paniek in zijn eigen hoofd en knalt in galop van ons weg (zn maat was bij ons, die was gelukkig heel goed in toom te houden en stapte braaf met ons mee). Dus wij achter t beest aan. Kwamen allemaal bezorgde mensen tegen die de politie hadden gebeld en ons de juiste weg in wezen. Uiteindelijk heeft ons paard dus een ander paard de stuipen op het lijf gejaagd. Ruiter is er gelukkig gauw afgegaan maar heeft dus ook haar paard moeten laten gaan omdat die wild werd van de mijne. Samen zijn ze naar stal gerend van dat andere paard. Ik schaam me dood voor dit gedrag.
Ik heb dus een jonkie van 5 waarmee ik liep (die gedroeg zich keurig) en een 10jarige die echt wel meer km's in de benen heeft en dus een reputatie heeft om weg te rennen. Tis een kruising fries dus kop erop en weg issie. Hou je niks aan.

Ik vind dit echt schijtvervelend. Ben blij dat alles goed is afgelopen maar die meid haar paard was overstuur, politie ingeseint die ging mee zoeken, wij hebben zorgen. Grrr. Dit houd me heel erg tegen om hem ooit nog mee te nemen, maar we genieten er ook heel erg van als het wel goed gaat. En paard kan de spieropbouw goed gebruiken. Ik weet niet wat te doen en hoe we dit kunnen voorkomen.

He wat een vervelende situatie ... ik las eerst ook nog dat je man wegliep midden in het bos maar bij de tweede zin dacht ik dat klopt niet helemaal.

Mijn oudje van 25 is buiten ook vaak wat minder braaf als mijn 6 jarige. Terwijl de 25 jarige al 1000 keer bij wijze van op dezelfde plek naar buiten gaat. Mijn 6 jarige is nog geen 20 keer naar buiten geweest.

Ik weet niet of je in de buurt van Drenthe woont , maar ik ken wel een hele goede trainer die onder andere ook op buitenritten helpt. Ik plan ook nog wel eens een lesje in om handvaten te krijgen want ik vind het ook nog wel spannend met een jong paard naar buiten.

Maar ik kan mij voorstellen dat je flink hebt lopen ergeren , al denk ik dat schamen niet nodig is het kan de beste overkomen en zijn en blijven vluchtdieren. Soms doe je er echt niks tegen om het te stoppen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 19:52

Dank voor je reactie. Fijn om even te lezen dat er meer mensen zijn die hier las van hebben of hebben gehad.
Ik dacht gewoon even een lekker middagje te spenderen te paard maar dat ging even anders. Terwijl er voor het paard echt niks is om voor weg te rennen of te vluchten. Als ie nou was geschrokken van een loslopende hond of een mountainbiker die ineens de bocht om komt dan had ik er nog iets van begrip voor gehad maar hij stapte gewoon weg en man verloor zijn evenwicht en daarna maakt paard zelf paniek in zijn bol en besluit dat het veiliger is bij ons weg te rennen in zijn eentje het bos in. Grrrrr.
Die zal morgen ook wel spierpijn hebben.. En mijn voeten liggen open van het lopen door het bos.

Moet hij dan voor altijd maar aan de lijne lijn die ik als backup vasthoud? Beetje lastig als ik op mn jonkie zit. En mn ruin is echt rete sterk en loopt erdoorheen als er paniek in zn bol is.

Ik weet het even niet goed.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 19:56

Misschien een rare vraag maar waarom moest hij in het bos opstappen?
Kan dat voorkomen worden?
Bij sommige paarden heb je er op meer te vertellen dan ernaast.

Mijn sjimpie zou ik vroeger aan de hand zo kwijt zijn geraakt. Onder de man juist niet.

En ja paarden zijn soms gewoon niet te volgen. Trek je dat niet teveel aan. :knuffel:
Gewoon pech wat iedereen kan gebeuren

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:07

Omdat we met mijn jonkie voor de tweede keer ohz in het bos waren wisselden we even halverwege af met ernaast lopen. Mijn jonkie was wat druk in het begin, dus ik liep er even naast. Later opgestapt en begeleide mijn man ons te voet langs een mountainbiker met hond op. Even om de rust er voor beide dieren en mij erin te houden. Ging helemaal prima. Toen hij weer wilde opstappen gebeurde dit rare fenomeen. Er was niks engs of spannends gewoon dat paard ging lopen tijdens opstappen en paniek creëerde in zijn eigen bol en aan de kletter ging. Op hol slaan was blijkbaar heel eng. Zucht. Het had zeker voorkomen kunnen worden (het opstappen) maar dit paard heeft mij er jaren terug eens afgegooit en ging toen ook zelf aan de kletter. Dat was echt heel eng. Dus het is echt iets wat hij doet.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:09

Hutcherson schreef:

Marktplaats? :+
Ik kan echt niks met Friezen. Ik herken het gedrag wel van een paar friezen bij ons op stal. Je hebt wel hele brave en die zijn dan ook meteen heel braaf.
Misschien is grondwerk een idee, dat je meer zijn leider wordt. Maarhet is lastig om zijn primaire reactie te veranderen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:17

Wat mijn jonge paard heel erg heeft geholpen is 'inparkeren' tijdens het opstappen. In het begin maakte ze er ook wel een potje van door heel nerveus te worden of weg te rennen van het krukje. Nu heb je in het bos natuurlijk geen krukje maar het inparkeren kan je ook dan toepassen. Mijn paard heeft er heel veel aan gehad ( en ik ook) en geen tot weinig spanning met opstappen. Het wordt dan ook een stuk veiliger en meer vertrouwd. Ik kon vaak ook geen aanleiding vinden behalve dat ze het opstappen op zich wat spannend vond.

Ik heb hierbij ook hulp gehad , ik kende het concept inparkeren ook nog niet echt. Het is gemakkelijk en snel aan te leren voor het paard.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:44

Hutcherson schreef:

Was het schreeuwen misschien de trekker die overgehaald werd? Hoe dan ook, het heeft jullie een paar jaar van je leven gekost door de stress, maar iedereen is weer bij elkaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:00

Bedankt voor alle lieve berichten :+: Het is nu de vervolgonderzoeken afwachten, en dan vol inzetten op ‘zo goed mogelijk’, in welke vorm dat dan ook wordt :)

Mijn ergernis was iemand die zooooo aan het drukken was op de snelweg. Rot op met je gedrag, ik ga naar rechts als dat kan/zin heeft.

En ik zie overal Dodge Rams rijden en ik wil die auto zo graaaaaaggg :')