Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:41

Benthhh schreef:
fotolijstje schreef:
Ongesteld worden in een witte broek en niks bij je hebben.. |o

Wc-papier!

Kan je niet iets lenen van een vriendin? Of is er een supermarkt in de buurt?

Tip; heb altijd iets bij je. Dat heb ik ook, ook al ben ik super regelmatig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:42

Je mag je best ergeren aan het gevolg van het feit dat er mensen voor de trein springen. Er zijn gewoon mensen die naar belangrijke afspraken moeten of gewoon naar hun werk. Ergeren mag in dit vrije land.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:43

Zertab schreef:
Helemaal mee eens. Van zulke opmerkingen als die van Captain word ik misselijk.

Captain zegt toch verder niks ergs/ongevoeligs over de persoon zelf, ze heeft voornamelijk last van de gevolgen ervan. En dat mag toch?

Ergenis: een week vrij gehad omdat ik het gevoel het vol te zitten in mijn hoofd/op het werk. Eerste werkdag: meteen de oliebol op moeten ruimen van collega's.
De week vrij voelt alweer heel ver weg.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:45

DuoPenotti schreef:
Captain schreef:
Ik snap waar je heen wilt, maar er zijn andere mogelijkheden. ;)

Is dat zo?

Ja je op hangen, pillen slikken zodat familie je vind?

Het zou gewoon legaal op een fijne manier sneller moeten kunnen als dat de wens is.

Ik begrijp dat het voor jou ruk is nu, toch zou ik dat persoonlijk niet uit durven spreken.....
Want ruk is dan eigenlijk niks....

Niet dat het niet erg is als je familie je zo vind...
Maar is dat minder erg dan de machinist, die helemaal geen connectie met de springer heeft, maar daarna wel met traumatische herinneringen rond loopt?

Ik ben het er mee eens dat het gewoon legaal moet kunnen, maar ik vind ook dat zolang dat niet het geval is, voor de trein springen nooit een optie mag zijn.
Niet alleen de machinist lijd daar onder, maar ook de conducteur, die altijd als eerste moet kijken, de mensen in de trein zelf, die god weet wat hebben gezien (en ja, die trein stopt niet zo snel, dus ze kunnen best wat hebben gezien) en de politiemedewerkers, ambulancemedewerkers etc etc etc...
Mijn vader is agent geweest, hij is nooit de herinneringen kwijt geraakt aan die keren dat hij dienst had terwijl er iemand sprong.

het is geen schone dood, het is een hele traumatische dood en je zadelt daar een heleboel mensen mee op.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:46

Mijn leidinggevende die niet op de hoogte was van de regel dat als je ziek bent tijdens je vakantie, dat je die dagen dan terug krijgt en me dus niet ziek had gemeld voor de dagen dat ik vakantie had... >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:47

Ik denk dat als je zover bent dat je voor een trein springt, je echt niet meer helder na denkt over zulke dingen.

Maar goed, rot dat je later bent. Ben blij dat je je daar aan kan ergeren, als dat het ergste is op jouw dag, heb je een mooi leven :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:49

Klopt het is een hele nare dood, ook voor de mensen die er dan mee te maken krijgen.

Maar ik ken familie die hun naasten aan een touw vonden... ook dat is verschrikkelijk.
En daar is ook de agent geweest die de man naar beneden heeft gehaald. Denk dat deze dat ook nooit meer vergeet...

Er is geen goede manier. En je kunt iemand die zover van het leven staat niet meer kwalijk nemen dat deze niet de "juiste" manier doet.... want die bestaat niet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:53

Robijntjah schreef:
Ik denk dat als je zover bent dat je voor een trein springt, je echt niet meer helder na denkt over zulke dingen.

Maar goed, rot dat je later bent. Ben blij dat je je daar aan kan ergeren, als dat het ergste is op jouw dag, heb je een mooi leven :)

Nou nou... Iets minder mag ook wel. Heel veel mensen ondervinden hier momenteel echt veel hinder van, dat mag je vervelend vinden, toch?

https://www.nu.nl/binnenland/6199818/ge ... inder.html

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:56

Robijntjah schreef:

Dat jij je kan ergeren aan mensen die zich daaraan ergeren is pas een teken van onbezorgdheid en een makkelijk leven. <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:56

Ik vind het ook een naar toontje, en heb daar op het moment echt even geen behoefte aan Robijntjah. Ik zeg ook niks over dingen waar jij je aan ergert. Dank je!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:57

Vind dat robijn het niet vervelend uitdrukt, het "minder mag ook wel" zou ik juist zeggen voor mensen die klagen dat ze te laat komen.
Dat vind ik niet alleen bij springers, maar ook bij een ongeval.
Ja balen als je te laat bent, maar ik denk dan altijd; ben blij dat ik niet de file maakte in dat geval...of zo ellendig was dat ik andere zo tot "last" ben.

_San87_ schreef:
Robijntjah schreef:

Nou nou... Iets minder mag ook wel. Heel veel mensen ondervinden hier momenteel echt veel hinder van, dat mag je vervelend vinden, toch?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:59

Gratis ergernissen in het ergernis topic. :D

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:00

Nou, zeg dat :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:07

Past inderdaad goed in dit topic :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:09

DuoPenotti schreef:
Vind dat robijn het niet vervelend uitdrukt, het "minder mag ook wel" zou ik juist zeggen voor mensen die klagen dat ze te laat komen.
Dat vind ik niet alleen bij springers, maar ook bij een ongeval.
Ja balen als je te laat bent, maar ik denk dan altijd; ben blij dat ik niet de file maakte in dat geval...of zo ellendig was dat ik andere zo tot "last" ben.

_San87_ schreef:

Het een sluit het ander toch niet uit?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:14

Wat ik er vervelend aan vind is dat ze het zo specifiek omroepen: wegens een aanrijding met een persoon. Dat hoeven ze imo niet te vermelden maar dat doen ze wel, en ik zie de meerwaarde er niet van. Vind het vooral een trap na richting de gesprongen persoon, en vervelend voor mensen die zoiets in welke vorm ook zelf ook hebben meegemaakt. Leuk, krijg je die beelden (of gedachten, als je zelf degene was die er een keer heeft gestaan) meteen weer voor je.

Volkomen eens trouwens dat het vervelend is als het OV zo in de soep loopt, daar gaat snel uren overheen en dat is zeker waardeloos ja!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:15

Telpeva schreef:
Wat ik er vervelend aan vind is dat ze het zo specifiek omroepen: wegens een aanrijding met een persoon. Dat hoeven ze imo niet te vermelden maar dat doen ze wel, en ik zie de meerwaarde er niet van. Vind het vooral een trap na richting de gesprongen persoon, en vervelend voor mensen die zoiets in welke vorm ook zelf ook hebben meegemaakt. Leuk, krijg je die beelden (of gedachten, als je zelf degene was die er een keer heeft gestaan) meteen weer voor je.

Volkomen eens trouwens dat het vervelend is als het OV zo in de soep loopt, daar gaat snel uren overheen en dat is zeker waardeloos ja!

Dat doen ze al niet meer toch? Gister was er tussen Oss en Nijmegen ook iemand gesprongen en dat riepen ze alleen om als "door een aanrijding..". In de app staat ook alleen nog "aanrijding".

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:17

Oh echt! Wat fijn! Nee dan heb ik niks gezegd, ik ben al een hele tijd niet meer met de trein geweest en ik loop zo te zien achter :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:21

Klopt!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:03

Nu is het aanrijding ja, vertraging heet nu ook extra reistijd :j
En voor degene die reageerden op mij; Ze delen gratis tampons uit op school opeens dus het kwam goed uit!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:21

Cavia's :=

Die beestjes kosten mij aardig wat geld inmiddels. Met name 1 die nu opeens na 4 jaar om de zoveel maanden gebitsproblemen heeft.

Ik geef letterlijk alles wat je een cavia kunt geven zodat de tanden goed afslijten en zelfs dat werkt niet.

Hij eer gelukkig nog wel goed dat was de vorige keer wel anders maar hij heeft duidelijk pijn hij is stiller als normaal

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:21

Robijntjah schreef:

Ik erger me aan dit soort uitspraken. Het feit dat er erger leed is wil niet zeggen dat je dat van een ander moet bagatelliseren of zeggen dat die het wel erg goed moet hebben als die zich daaraan ergert.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:39

Ik voel me een beetje somber vandaag, maarja ik dacht leuk mijn plaat van Doe maar te krijgen vandaag is de datum verzet naar morgen :( ik mag echt niet klagen maar ik keek er gewoon naar uit

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:48

Hooikoorts, bultjes, geïrriteerde+dikke ogen en verstopte neus _-:(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:49

Zo druk in de trein door die aanrijding dat ik achteruit moet rijden en dan word ik altijd wagenziek. :+