Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:47

Waar kan je leuke, getailleerde truien en hoodies krijgen? Ik heb wat online rond gekeken maar het meeste vind ik een beetje vormloos. Het liefst heb ik ze ook wat langer.
Ik vind de stijl van Dresslily heel mooi maar daar wil ik liever niet bestellen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 22:43

kosseh schreef:
[ Afbeelding ]

Als we het op deze site invoeren, komen we hier uit.
Rijden er nu heen. Ben benieuwd of we de juiste locatie hebben.

Was het goed?!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 00:21

Century schreef:
Waar kan je leuke, getailleerde truien en hoodies krijgen? Ik heb wat online rond gekeken maar het meeste vind ik een beetje vormloos. Het liefst heb ik ze ook wat langer.
Ik vind de stijl van Dresslily heel mooi maar daar wil ik liever niet bestellen.

Ik moest meteen denken aan Naketano, vind ik persoonlijk superfijne hoodies. Superdry in dat opzicht ook wel een beetje maar die vallen vaak klein en kort helaas. Maar ik heb even gekeken op About You en Zalando want ik weet dat er soortgelijke hoodies zijn en die zijn dus van merken als Marikoo, Navahoo, Ragwear, alive & kickin. Maar met alle laatstgenoemde heb ik geen persoonlijke ervaringen, ze lijken alleen qua pasvorm op Naketano en die vind ik dus zelf fijn.

Edit: misschien had ik eerst Dresslily moeten googlen want de hoodies die ik noem zijn niet bepaald vergelijkbaar qua stijl :D nouja, als je het niks vind heeft wellicht iemand anders nog iets aan mijn post :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 02:09

deksel schreef:
kosseh schreef:
[ Afbeelding ]

Als we het op deze site invoeren, komen we hier uit.
Rijden er nu heen. Ben benieuwd of we de juiste locatie hebben.

Was het goed?!

Ja! Waren erg blij toen we er waren :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:36

_Karlijn schreef:
Century schreef:

Ik moest meteen denken aan Naketano, vind ik persoonlijk superfijne hoodies. Superdry in dat opzicht ook wel een beetje maar die vallen vaak klein en kort helaas. Maar ik heb even gekeken op About You en Zalando want ik weet dat er soortgelijke hoodies zijn en die zijn dus van merken als Marikoo, Navahoo, Ragwear, alive & kickin. Maar met alle laatstgenoemde heb ik geen persoonlijke ervaringen, ze lijken alleen qua pasvorm op Naketano en die vind ik dus zelf fijn.

Edit: misschien had ik eerst Dresslily moeten googlen want de hoodies die ik noem zijn niet bepaald vergelijkbaar qua stijl :D nouja, als je het niks vind heeft wellicht iemand anders nog iets aan mijn post :+

Haha, ik ben toch heel blij met je reactie :) Ik zoek niet perse alleen iets in die stijl, ik sta ook open voor andere stijlen, dus ik ga even kijken!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 18:56

Waar zou je de hoogtepunten van de wekelijkse nieuwsberichten kunnen lezen? Mag zowel op papier/krant als digitaal zijn, liever geen video, en in ieder geval geen video langer dan een minuut of 20. Vroegah had ik de kidsweek, en hoewel die nu nog wel bestaat, zoek ik eigenlijk een volwassenen variant.

Met gewoon eens per week wat door nu.nl lezen krijg ik niet het gewenste resultaat, idem dito met eens per week de Volkskrant lezen. De gedachte is minder nieuws consumeren zonder wereldvreemd te worden.

Pommier

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:06

Ik heb daarom de teletekst app die ik 1 keer per dag bekijk. Staan alleen de hoogtepunten op.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 09:21

Altijd bij belangrijke dingen zoals nieuwe plannen van het kabinet, Prinsjesdag, lopende politieonderzoeken die veel media-aandacht krijgen, van die grote dingen die veel mensen bezig houden, komt er een paar dagen van tevoren een nieuwsbericht met 'uitgelekte informatie'. Hoe zit dat precies? Is er een insider die stiekem met de pers belt van te voren? Heeft iemand zich perongeluk versproken? Zijn er computers gehackt? Is het een publiciteitsstunt? Wie wat waar waarom en HOE? :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:23

Nadat ik van de week een politie met sirene achter me had en ik gelukkig net een rondje over de rotonde kon rijden, vraag ik me het volgende af:

Wat moet je doen als je op een hele drukke 80 weg een voertuig met sirene achter je hebt?
Die weg is kilometers lang zonder vluchtstrook, berm, rotonde of afslagen. Enige is een brede lijn / ruimte tussen beide rijstroken.
Rustig rijden en opzij gaan geeft niet genoeg ruimte. En momenteel is de weg zo druk dat het lang kan duren voor je kan inhalen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:27

EDIT: Correctie, ik heb te vroeg gesproken. Ik heb het even nagevraagd bij oom agent en de adviezen hieronder zijn correct: normaal door blijven rijden (wel op snelheid blijven) en aan de kant gaan zodra het kan.

EDIT 2: ik vroeg "en wat als de weg voor je verder leeg is en je dus in theorie wel snelheid zou kunnen maken?" en het antwoord was "Dan kan je toch de berm een beetje opzoeken.
Met die brede strook ertussen moet die agent dan gewoon wachten op een gaatje. Maar het is altijd: handelen naar omstandigheden".

Vooral niks geks doen dus eigenlijk :=
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 26-11-24 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:27

Je aan de snelheid houden en doorrijden. Vooral niet je gas loslaten of veel harder gaan rijden, zij schatten wel in wanneer ze kunnen inhalen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:28

Gewoon goed blijven doorrijden en vooral niet op de rem gaan staan. Politie snapt ook wel dat je niet aan de kant kunt op die snelheden, zeker niet met een zachte berm of gebrek aan berm überhaupt. Je kunt zo veel mogelijk rechts houden (dus tegen/op de buitenste belijning), als de tegenliggende strook dat ook doet kunnen ze er wellicht tussendoor. Anders vinden ze vanzelf een moment om in te halen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:26

Hebben meer mensen last met/van emails versturen met Outlook/Hotmail?
Hij ziet alles wat ik verstuur als junk, maar ondertussen komt er wel van alles binnen! Heel apart

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:30

Mail versturen lukt, weet niet of het bij andere in de spam komt.
Wel komt er de laatste tijd veel in mijn spam terecht. Zelfs als die personen als favoriet in stel.

Zelf ook een vraagje.
Ik wil weer conditie opbouwen (die is nu niet meer aanwezig), zodat ik weer kan wandelen en eventueel weer actief krachttraining kan doen of zelfs een stukje rennen.
Afgelopen jaar ben ik nog verder achteruit gegaan met m' conditie en wat ik nu aankan door blessures.

Nu weet ik niet zo goed hoe ik moet opbouwen. Lopen/staan is bijvoorbeeld al na 15 minuten pijnlijk door een blijvende blessure aan m'n enkel. In januari een gescheurde knieband gehad, aan m'n andere been. Waardoor ik tijdelijk minder heb kunnen doen en daardoor achter uit ben gegaan.
M'n benen zijn wel erg sterk, kracht is er nog. Maar als ik daar iets mee doe heeft dit negatief effect op de hoeveelheid pijn. Ik moet dus op een andere manier opbouwen dan uitgaan van wat m'n spieren kunnen.

Zou een fysio hier mee kunnen helpen? Of eerder naar person training?
Ik kom dus eigenlijk niet voor een blessure daar. Die gaat toch niet meer over, maar ik wil wel zo veel mogelijk nog uit m'n lichaam halen zonder het verder te stuk te maken.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:35

Heb je al aan zwemmen gedacht? Goed voor de conditie en niet belastend voor je lijf.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:00

kosseh schreef:
Mail versturen lukt, weet niet of het bij andere in de spam komt.
Wel komt er de laatste tijd veel in mijn spam terecht. Zelfs als die personen als favoriet in stel.

Zelf ook een vraagje.
Ik wil weer conditie opbouwen (die is nu niet meer aanwezig), zodat ik weer kan wandelen en eventueel weer actief krachttraining kan doen of zelfs een stukje rennen.
Afgelopen jaar ben ik nog verder achteruit gegaan met m' conditie en wat ik nu aankan door blessures.

Nu weet ik niet zo goed hoe ik moet opbouwen. Lopen/staan is bijvoorbeeld al na 15 minuten pijnlijk door een blijvende blessure aan m'n enkel. In januari een gescheurde knieband gehad, aan m'n andere been. Waardoor ik tijdelijk minder heb kunnen doen en daardoor achter uit ben gegaan.
M'n benen zijn wel erg sterk, kracht is er nog. Maar als ik daar iets mee doe heeft dit negatief effect op de hoeveelheid pijn. Ik moet dus op een andere manier opbouwen dan uitgaan van wat m'n spieren kunnen.

Zou een fysio hier mee kunnen helpen? Of eerder naar person training?
Ik kom dus eigenlijk niet voor een blessure daar. Die gaat toch niet meer over, maar ik wil wel zo veel mogelijk nog uit m'n lichaam halen zonder het verder te stuk te maken.

Denk dat een fysio daar zeker bij kan helpen ja, dus zou gewoon eens een afspraak maken voor een intake

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:01

Amalarab schreef:
Hebben meer mensen last met/van emails versturen met Outlook/Hotmail?
Hij ziet alles wat ik verstuur als junk, maar ondertussen komt er wel van alles binnen! Heel apart

Ja, er is al 2 dagen een wereldwijde storing

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:08

Pommier schreef:
Heb je al aan zwemmen gedacht? Goed voor de conditie en niet belastend voor je lijf.

Zeker, heb ik voor m'n blessures ook veel gedaan. Nu is het helaas juist een van de dingen die extra pijnlijk zijn, door de druk van het water op m'n enkel. Ook wel met een brace om gezwommen, dat helpt wel iets.
Voordeel is wel dat je m'n tranen niet ziet in het water :).

Morgen toch maar even de fysio bellen. Mooi doel voor het nieuwe jaar.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:20

Als zwemmen al zo'n pijn doet zou ik zeker niet aan hardlopen denken....

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:28

Bedankt nog voor de antwoorden wb politie met sirene.
Ik denk dat ik alsnog echt ziek veel stress krijg als er eentje achter me hangt maar hopelijk stelt het me gerust dat het beste is wat ik kan doen, gewoon blijven rijden is.

Kosseh: zeker naar de fysio! Als 15min lopen al te zwaar is, zou ik zeker niet zelf aan de slag gaan.
Een fysio gaat waarschijnlijk met oefeningen komen. Enkels zijn goed sterker te maken met bepaalde oefeningen! Heeft bij mij goed geholpen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 20:06

Nyaleti schreef:
Bedankt nog voor de antwoorden wb politie met sirene.
Ik denk dat ik alsnog echt ziek veel stress krijg als er eentje achter me hangt maar hopelijk stelt het me gerust dat het beste is wat ik kan doen, gewoon blijven rijden is.

Kosseh: zeker naar de fysio! Als 15min lopen al te zwaar is, zou ik zeker niet zelf aan de slag gaan.
Een fysio gaat waarschijnlijk met oefeningen komen. Enkels zijn goed sterker te maken met bepaalde oefeningen! Heeft bij mij goed geholpen.

Nog een aanvulling op de sirenes: ik rij heel veel voor m’n werk (+150 km per dag) en ook vaak op een lange 100 weg (richting een stad met ziekenhuis) waar ik bijna dagelijks een ambulance/politieauto tegenkom met sirene. Vaak doen ‘we’ dan zoals hierboven al beschreven: met je buitenste band net over de buitenste belijning rijden en dan verbaas je je over hoe veel ruimte er in het midden ontstaat als beide weghelften dat doen.

(Dit trucje helaas ook vaak moeten uitvoeren omdat er vaak iemand met het inzicht van een aardappel inhaalt terwijl dat totaal niet kan, op deze manier al veel ongelukken voorkomen doordat de niet-inhalende bestuurders gelukkig wel opletten)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:58

Ik ben weer eens op m'n bril gaan zitten en daarmee is 1 glas uit het montuur gedrukt (is nog wel intact) en ik krijg hem er zelf niet terug in. Ik wil eigenlijk geen nieuwe bril omdat deze gewoon goed bevalt en als ik Google vind ik alleen maar resultaten over nieuwe glazen in oude monturen laten zetten, maar kan Peale ook gewoon het huidige glas in mijn huidige montuur terugzetten? En wat rekenen ze daar dan voor?

Ja uiteraard kan ik ze ook bellen en ze deze vragen voorstellen maar :wave: hallo belangst B-)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:00

Stuur ze even een emailtje :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:02

_Karlijn schreef:
Ik ben weer eens op m'n bril gaan zitten en daarmee is 1 glas uit het montuur gedrukt (is nog wel intact) en ik krijg hem er zelf niet terug in. Ik wil eigenlijk geen nieuwe bril omdat deze gewoon goed bevalt en als ik Google vind ik alleen maar resultaten over nieuwe glazen in oude monturen laten zetten, maar kan Peale ook gewoon het huidige glas in mijn huidige montuur terugzetten? En wat rekenen ze daar dan voor?

Ja uiteraard kan ik ze ook bellen en ze deze vragen voorstellen maar :wave: hallo belangst B-)

Als je bril verder niet compleet scheef is doen ze dat gewoon hoor.
En denk dat het zelfs onder service valt zonder kosten.

Maar altijd goedkoper dan een nieuwe

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:58

In het kader van Bokt weet raad.

Rugpijn/stijve bekken/stijve hamstring. Rug voelde laatste fysio behandeling goed, bekken en hamstring beide nog erg stijf. Na de behandeling voelde het fijn, de dag erna ook (woensdag). Sinds donderdag echt weer meer last (onderrug, hamstring, kuit en lies), vermoedelijk hebben de pijnklachten als oorzaak stress, gezien mijn linkerkant vaker mijn zwakke kant blijkt te zijn. Probeer te blijven stretchen, heeft voor mijn gevoel weinig resultaat.

Hebben jullie tips? Voor als de stressbron niet weg te nemen valt? Ik kan daarbij niet goed ontspannen, gezien sport normaal mijn coping is, maar ik me belemmerd blijf voelen in mijn bewegingen. Ik ben ook door mijn fysiobehandelingen heen dus zit een beetje van hoeverre heeft dit nog zin om ermee door te gaan zegmaar..