Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:16

Needje schreef:

Ik mag toch serieus hopen dat niemand hier van op kijkt?

Het lag er duimendik bovenop..en dit is wat de ambtenaren in Den Haag altijd doen (zie toeslagenaffaire, zie PAS, zie biomassa) ze passen alles aan naar eigen wens.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:35

Sizzle schreef:
Maar politiek en wetenschap zijn geen vrienden en zullen het ook nooit worden ben ik bang.

Als politiek en wetenschap moeten samengaan, krijg je én slechte politiek én slechte wetenschap.
Hoorde ik laatst iemand zeggen en dat is er niet ver naast denk ik :+

Vayo; ik heb ook A pos. Dat was zo ongeveer de minst gunstige volgens die onderzoeken toen. :')

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:45

Waarom is A positief niet gunstig dan?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:48

Geen idee. :D
Dat kwam ergens uit één of ander onderzoek waarvan hier ooit een linkje werd geplaatst.
Denk toch dat het het hier was.
Ik zou eens heel ver moeten terugzoeken.

Edit; ging nog sneller dan gedacht :P
veerledec @ [CV] Corona, Wetenschap & Discussie

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:57

Pandora2 schreef:
Vayo; ik heb ook A pos. Dat was zo ongeveer de minst gunstige volgens die onderzoeken toen. :')

:+ nou, dan is het helemaal bijzonder dat ik het nog niet opgelopen heb. Dagenlang in huis met 2 kinderen met corona … ik blijf het bijzonder vinden dat ik het niet gekregen heb!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:58

Needje schreef:
OMT is id niet onafhankelijk t noemen zo.

Overigens past dit wel in het zelfde straatje als deze https://nos.nl/artikel/2416806-kritiek- ... agt-begrip

Vind wel knap dat ze in mei 2020 al wisten dat de pandemie zo lang ging duren dat er een app moest komen.
En niemand Vind de zwart geverfde tekst niet verdacht? Net zoals in de toeslagen affaire?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:07

lenaa_tje schreef:
@zebrastreep in Groningen heb ik via prio altijd een pcr test gehad. Dus dat zal per locatie verschillen. Een antigeentest zit ik ook niet op te wachten, die neem ik zelf wel af.

Prio test is altijd een pcr test via de GGD, wij moeten dit verplicht via onze werkgever zo regelen. Speciale 0900 nr van de GGD bellen, en dan de speciale code van je werkgever bij de hand houden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:24

SusanH schreef:
lenaa_tje schreef:
@zebrastreep in Groningen heb ik via prio altijd een pcr test gehad. Dus dat zal per locatie verschillen. Een antigeentest zit ik ook niet op te wachten, die neem ik zelf wel af.

Prio test is altijd een pcr test via de GGD, wij moeten dit verplicht via onze werkgever zo regelen. Speciale 0900 nr van de GGD bellen, en dan de speciale code van je werkgever bij de hand houden.

Dan was dat al niet gelukt want die code heb ik niet.... is ook het vrije weekend van mijn werkgevers dus dan zijn ze ook niet op locatie waar de code ligt. Ik zal er maar eens om gaan vragen. Ben ik waarschijnlijk over 2 maanden al werkzaam bij een andere werkgever waar het wel allemaal geregeld is.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:07

Vayo schreef:
Pandora2 schreef:

:+ nou, dan is het helemaal bijzonder dat ik het nog niet opgelopen heb. Dagenlang in huis met 2 kinderen met corona … ik blijf het bijzonder vinden dat ik het niet gekregen heb!

O zou het beste zijn, A het minste. Maar in het fragment dat ik eerder vandaag postte werd aangegeven dat die resultaten zo niet kunnen worden geïnterpreteerd.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:20

Volgens mij hebben de meeste mensen bloedgroep O positief. Dat scheelt weer dan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:27

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:37

Haha, de Flowflex gaf bij mij al een dikke streep. Dan had ik wel heel veel virusdeektjes bij me _O-
Wat een verschillen …

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:42

Dat kan wel kloppen die schijnt 1 van de betere voor omicron te zijn:
Das Produkt von Flowflex habe den Forschenden zufolge in ihrer Untersuchung, wie auch in vorhergehenden, am besten abgeschnitten – was die Sensitivität bezüglich der Varianten, einschließlich Omikron, angeht.

https://amp.focus.de/gesundheit/news/di ... 85964.html

Uiteindelijk gaat en staat het natuurlijk met of je genoeg virus in je neus of keel hebt en goed je die opgepoetst hebt met je watje.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:03

Resultaat van onze pcr tests gisteravond was 1 positief ( it wasn't me :D )en 4 negatief.
Klinkt al een heel stuk aannemelijker dan 5/5 positief :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:05

Maar waarom klinkt dat aannemelijker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:07

Blijkbaar weet je niet dat je corona kunt hebben met nul klachten ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:12

Omdat ik het straf zou vinden dat 5 personen zonder ook maar 1 klacht allemaal positief zouden testen.
Wat ik hoor ( en ook hier op bokt lees) is dat er toch minstens een snotneus of wat keelpijn is.
Uiteraard zijn er ook mensen die weinig tot niks merken, maar 5 tegelijk was in mijn beleving gewoon teveel toeval :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:14

Spenk schreef:

Toe maar zeg. Ook een goeie morgen. :')
Jij bent altijd echt de vriendelijkheid zelfve hé _O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:15

Spenk schreef:

Dat t kan, maakt het nog niet aannemelijk dat het om 5 mensen gaat. Het is dus aannemelijker als dat 1 zou zijn. Immers heeft de overgrote meerderheid nog steeds gewoon (milde) klachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:17

Is het nodig persoonlijk te worden?

Het gebeurd aan de lopende band dat hele afdelingen collega's positief testen zonder klachten. Dus ja ik keek er enorm van op dat jij leek te vinden dat dat onmogelijk is :)

Daarom is er ook zoveel uitval overal!

Overigens ken ik helaas meerdere mensen die na positieve zelf test negatief waren op pcr daarna toch klachten kregen en paar dagen later positief dus hou het wel in de gaten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-22 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:18

996981 schreef:
Spenk schreef:

Dat t kan, maakt het nog niet aannemelijk dat het om 5 mensen gaat. Het is dus aannemelijker als dat 1 zou zijn. Immers heeft de overgrote meerderheid nog steeds gewoon (milde) klachten

Dat zou kunnen. Alleen af en toe lees ik het "patiënten op Bokt topic " mee, en dan vind ik het allemaal niet zo mild , eerlijk gezegd. Tevens vind ik dat hier in Frankrijk ondanks dat de cijfers de echte goede kant opgaan, er toch elke dag nog veel covid doden zijn. Tevens las ik vorige week van een Franse IC arts, dat omicron inderdaad vele male milder is, maar dat het niet betekend dat het niets voorstelt en dat het nu teveel onderschat wordt. Dus sinds gisteravond toen ik weer bij gelezen was op internet en hier op Bokt, heb ik voor mezelf de conclusie getrokken dat het "mild" zijn een betrekkelijk begrip is. Als je het afzet tegen de Delta variant is het mild, alleen zijn mensen er toch thuis vaak nog goed ziek van. Gelukkig ook veel mensen die amper klachten hebben. Dat vind ik erg fijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:27

Pien, dat viel mij in Nl ook op. Het aantal overledenen is best hoog voor ‘milde’ COVID.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:38

Mensen zonder klachten testen over het algemeen niet hè. Dus weten ook niet dat ze positief zijn als ze symptoomloos corona hebben. een deel komt er bij toeval achter omdat die bv testen omdat ze naar een verjaardag gaan ofzo.
Als je met 5 collega’s test is daar blijkbaar wel een aanleiding toe geweest. Dus zo raar vind ik het niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:52

De aanleiding was dat er ééntje de kast opentrok, die berg envelopjes zag en we nu na al die maanden wel heel nieuwsgierig geworden waren naar de inhoud.
Bleken dus zelftesten te zijn.
Aangezien ik in een mannenwereld werk, en mijn collega's die avond gemiddeld 20 jaar jonger waren, is een grap natuurlijk nooit ver weg. Zullen we die testen een keer testen ? :+
Met het ondertussen bekende resultaat dus.

Briefje op de chef zijn bureau gelegd : we hebben 5 postitieve testen dus zijn voor aanvang van de dienst meteen naar huis gegaan. Sorry.
De man kon er toen niet mee lachen. Gisteravond ging het al iets beter. :')

Sidenote: wij werken nooit samen in een binnenruimte. Ik had de desbetreffende collega's ook al 2 weken niet gezien.
Vandaar dus mijn idee van teveel toeval.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:53

Fitzroy schreef:
Pien, dat viel mij in Nl ook op. Het aantal overledenen is best hoog voor ‘milde’ COVID.

Maar de milde Covid word vergeleken met een griep.
Veel ouderen of anders zwakkeren stierven al door een griep. Dus dan is het toch eigenlijk niet zo gek er nog best veel overlijden. Zelfde als in een griepgolf lijkt mij.