Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blussem schreef:Dat sport scholen wel open blijven snap ik wel. Want juist als je alles verbied gaat het juist fout.
En dingen buiten verbieden is juist het gene wat je niet moet doen. Men zou juist moeten motiveren om zoveel mogelijk dingen buiten te doen. Daar vinden de minste besmettingen plaats en is ook goed voor de vitamine D.
Ook hadden ze van de zomer corona proef festivals moeten organiseren, dan had je nu niet zoveel illegale feesten gehad.
Bloodymary schreef:Felien_Kyra schreef:Aangezien mensen hier vaak alles wel weten:
Les hebben in de buitenbak met 1 stalgenootje en 1 instructrice mag nu ook niet meer of wel? Dan ben je eigenlijk met z'n drieën namelijk.
Officieel niet nee, want dan ben je een groep van 3.
nynke55 schreef:Van wie mag je geen kritiek hebben op de regering? Van mij mag de action ook dicht hoor, alle winkels, behalve de supermarkt en apotheek mogen wat mij betreft dicht. Maar je kunt het ook andersom bekijken, gelukkig kunnen we nog naar een winkel alleen even niet naar de bieb.
Solistar schreef:Maar met afstand dan? Net als wandelen, mag dat ook niet meer met afstand met bv 3 of 4 personen?
Ik snap het niet meer zo goed allemaal als dat zo is.
lenaa_tje schreef:Sclimpre schreef:Ik ben het helemaal met jou eens. Echt een gemiste kans om niet naar gedeeltelijk afstandsonderwijs te gaan. Het heeft zijn beperkingen, maar ook enorm veel voordelen, en niet alleen op gebied van corona.
Niemand die je tegenhoudt als er bij 1 Corona besmetting binnen een klas een klas een week wordt thuis gehouden en zij online les krijgen. In dat opzicht is er al best wel wat mogelijk.
Shadow0 schreef:nynke55 schreef:Van wie mag je geen kritiek hebben op de regering? Van mij mag de action ook dicht hoor, alle winkels, behalve de supermarkt en apotheek mogen wat mij betreft dicht. Maar je kunt het ook andersom bekijken, gelukkig kunnen we nog naar een winkel alleen even niet naar de bieb.
Maar het is zo'n bizarre prioriteit, omdat de bieb een aantal maatschappelijke functies heeft. Ze spelen een belangrijke rol ook voor het overbruggen van ongelijkheid en lezen en kennis en informatie beschikbaar maken. Dat komt nu buiten het bereik van een heleboel mensen te liggen. En de Action, ook al is het af en toe nog zo leuk om er wat zut te kopen, biedt dat niet.
Voor mij spreekt dat niet alleen om de dubbelzinnigheid van het corona-beleid, maar ook hoe weinig aandacht er is voor het deel van de maatschappij dat de bieb nodig heeft. En het spreekt zo duidelijk uit dat iets wat niet in cash gemeten kan worden niet belangrijk is.
Shadow0 schreef:nynke55 schreef:Van wie mag je geen kritiek hebben op de regering? Van mij mag de action ook dicht hoor, alle winkels, behalve de supermarkt en apotheek mogen wat mij betreft dicht. Maar je kunt het ook andersom bekijken, gelukkig kunnen we nog naar een winkel alleen even niet naar de bieb.
Maar het is zo'n bizarre prioriteit, omdat de bieb een aantal maatschappelijke functies heeft. Ze spelen een belangrijke rol ook voor het overbruggen van ongelijkheid en lezen en kennis en informatie beschikbaar maken. Dat komt nu buiten het bereik van een heleboel mensen te liggen. En de Action, ook al is het af en toe nog zo leuk om er wat zut te kopen, biedt dat niet.
Voor mij spreekt dat niet alleen om de dubbelzinnigheid van het corona-beleid, maar ook hoe weinig aandacht er is voor het deel van de maatschappij dat de bieb nodig heeft. En het spreekt zo duidelijk uit dat iets wat niet in cash gemeten kan worden niet belangrijk is.
nynke55 schreef:Daarom zeg ik, het is maar voor 2 weken. En de winkels dichtgooien heeft grote gevolgen voor de economie. Ik weet dat dit voor veel mensen een vies woord is, maar als de economie echt op zijn gat ligt, is er ook geen geld meer voor bibliotheken.
mvdende schreef:Die 2 weken moeten we nog zien.....
De besmettingen dalen nu heel hard, maar de ziekenhuis opnames lopen 2 weken achter. Over 2 weken zitten we dus op het hoogtepunt ongeveer.
En al vanaf maart roept de regering steeds 2 weken..... het is werkelijk nog geen één keer gebeurd dat nieuwe maatregelen daadwerkelijk echt maar 2 weken van kracht waren.
In oktober zou de horeca óók voor 4 weken dicht gaan... En zie... 4 weken bijna voorbij en horeca echt nog niet open.
Ik vind het ook absurd dat de scholen open mogen blijven, die hadden echt al lang dicht gemoeten!
Verder baal ik als een stekker van die max 2 personen.
Dus wél met mn ouders met zn 3en in huis, maar vervolgens moet er één thuisblijven als we gaan wandelen....
Ook de training van de hond komt waarschijnlijk weer stil te liggen, morgen maar even bellen of morgen middag nog door gaat en wat volgende week de bedoeling is, priveles of compleet stilleggen.... ik verwacht het laatste.
lenaa_tje schreef:@sclimpre omdat je gewoon heel veel leerlingen kwijt raakt en omdat dit voor heel veel kinderen psychische gevolgen heeft. Over de sociale ongelijkheid die dit brengt nog niet gesproken.
Verder ontstaan er vrijwel geen clusters op scholen en valt het controleerbaar binnen de perken te houden.
secricible schreef:mvdende schreef:Die 2 weken moeten we nog zien.....
De besmettingen dalen nu heel hard, maar de ziekenhuis opnames lopen 2 weken achter. Over 2 weken zitten we dus op het hoogtepunt ongeveer.
En al vanaf maart roept de regering steeds 2 weken..... het is werkelijk nog geen één keer gebeurd dat nieuwe maatregelen daadwerkelijk echt maar 2 weken van kracht waren.
In oktober zou de horeca óók voor 4 weken dicht gaan... En zie... 4 weken bijna voorbij en horeca echt nog niet open.
Ik vind het ook absurd dat de scholen open mogen blijven, die hadden echt al lang dicht gemoeten!
Verder baal ik als een stekker van die max 2 personen.
Dus wél met mn ouders met zn 3en in huis, maar vervolgens moet er één thuisblijven als we gaan wandelen....
Ook de training van de hond komt waarschijnlijk weer stil te liggen, morgen maar even bellen of morgen middag nog door gaat en wat volgende week de bedoeling is, priveles of compleet stilleggen.... ik verwacht het laatste.
Er is constant gezegd bij vorige maatregelen dat het “voorlopig 2 weken” zou zijn, of “over 2 weken kijken we verder of er meer nodig is.”
Nu is duidelijk gezegd dat het maar voor 2 weken is en dat we daarna terug gaan naar het vorige pakket. Dat lijkt me vrij concreet.
En ja, je mag dus wél met je ouders thuis afspreken en niet wandelen. Ben dankbaar dat er geen volledige lockdown is en dat je je ouders iig nog thuis mag zien.
En van 2 weken je hond niet trainen gaat niemand dood. Van corona wel.
purny schreef:Net iemand aan de lijn gehad... ik mag helemaal niks meer zei hij...
Heb hem maar even gezegd dat we niet in Frankrijk wonen en dat we nog wel dingen mogen
mvdende schreef:Het kleine beetje lol.... gaat er zó wel helemaal van af. En ik kan ook nog op een avondklok gaan rekenen waarschijnlijk want west-brabant is net zo donkerrood als regio Rotterdam.
Shadow0 schreef:nynke55 schreef:Daarom zeg ik, het is maar voor 2 weken. En de winkels dichtgooien heeft grote gevolgen voor de economie. Ik weet dat dit voor veel mensen een vies woord is, maar als de economie echt op zijn gat ligt, is er ook geen geld meer voor bibliotheken.
Het werkt juist andersom. Onze maatschappij is belangrijker dan de economie, en de maatschappij bestaat uit de maatschappij, de mensen, de onderlinge banden, de sociale netwerken, de informatie die er is, toegang tot die informatie. Ons idee van 'economie' is wat dat betreft lek, omdat het doet alsof het kopen van een of ander prul uit China meer waarde heeft dan iets onmeetbaars als een bibliotheek. Maar onze maatschappij wordt daar steeds armer van: dat geld gaat naar een paar selecte investeerders (de rijken zijn flink rijker geworden deze crisis) maar niet naar de samenhang van onze maatschappij.