Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:52

@sheran Maar ook dat geldt niet voor alle leerlingen met iets in het autistisch spectrum. Wij zijn een ‘zorg’ school en het waren er veel die juist in het voorjaar bij ons op school waren. Ouders en kinderen trokken het niet. En ja dat is wel niveau afhankelijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:57

Blussem schreef:
Dat sport scholen wel open blijven snap ik wel. Want juist als je alles verbied gaat het juist fout.

En dingen buiten verbieden is juist het gene wat je niet moet doen. Men zou juist moeten motiveren om zoveel mogelijk dingen buiten te doen. Daar vinden de minste besmettingen plaats en is ook goed voor de vitamine D.

Ook hadden ze van de zomer corona proef festivals moeten organiseren, dan had je nu niet zoveel illegale feesten gehad.

Of mensen kappen eens met dat zelfmedelijden en zoeken naar excuses. Blijf gewoon binnen. Hoe moeilijk is het. Mijn hemel.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:00

Waarom zou je in godsnaam moeten binnen blijven aub zeg :?

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:01

Bloodymary schreef:
Felien_Kyra schreef:
Aangezien mensen hier vaak alles wel weten:

Les hebben in de buitenbak met 1 stalgenootje en 1 instructrice mag nu ook niet meer of wel? Dan ben je eigenlijk met z'n drieën namelijk.

Officieel niet nee, want dan ben je een groep van 3.

Maar met afstand dan? Net als wandelen, mag dat ook niet meer met afstand met bv 3 of 4 personen?

Ik snap het niet meer zo goed allemaal als dat zo is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:03

Lolaliza schreef:
Waarom zou je in godsnaam moeten binnen blijven aub zeg :?

Om het aantal besmettingen terug te dringen? :7

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:03

nynke55 schreef:
Van wie mag je geen kritiek hebben op de regering? Van mij mag de action ook dicht hoor, alle winkels, behalve de supermarkt en apotheek mogen wat mij betreft dicht. Maar je kunt het ook andersom bekijken, gelukkig kunnen we nog naar een winkel alleen even niet naar de bieb.

Maar het is zo'n bizarre prioriteit, omdat de bieb een aantal maatschappelijke functies heeft. Ze spelen een belangrijke rol ook voor het overbruggen van ongelijkheid en lezen en kennis en informatie beschikbaar maken. Dat komt nu buiten het bereik van een heleboel mensen te liggen. En de Action, ook al is het af en toe nog zo leuk om er wat zut te kopen, biedt dat niet.

Voor mij spreekt dat niet alleen om de dubbelzinnigheid van het corona-beleid, maar ook hoe weinig aandacht er is voor het deel van de maatschappij dat de bieb nodig heeft. En het spreekt zo duidelijk uit dat iets wat niet in cash gemeten kan worden niet belangrijk is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:05

Afstand moet sowieso altijd als je geen huishouden bent. Maar nee, dus ook geen grotere groep met afstand. Komop, het is 2 weken, daarna kan het weer iets toe waarschijnlijk.

Solistar schreef:
Maar met afstand dan? Net als wandelen, mag dat ook niet meer met afstand met bv 3 of 4 personen?

Ik snap het niet meer zo goed allemaal als dat zo is.

Krommigheden hebben soms ook te maken met handhaving en spontane acties vermijden. Dat gebeurt nou eenmaal vaker buiten dan binnen.
Laatst bijgewerkt door secricible op 03-11-20 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:05

lenaa_tje schreef:
Sclimpre schreef:
Ik ben het helemaal met jou eens. Echt een gemiste kans om niet naar gedeeltelijk afstandsonderwijs te gaan. Het heeft zijn beperkingen, maar ook enorm veel voordelen, en niet alleen op gebied van corona.

Niemand die je tegenhoudt als er bij 1 Corona besmetting binnen een klas een klas een week wordt thuis gehouden en zij online les krijgen. In dat opzicht is er al best wel wat mogelijk.

Waarom eerst wachten op besmettingen en dan pas maatregelen nemen?
Door preventief over te gaan op gedeeltelijk afstandsonderwijs zou je heel wat besmettingen kunnen voorkomen. Met als bijkomend voordeel dat je de leerlingen beter voorbereidt op het bedrijfsleven.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:08

Shadow0 schreef:
nynke55 schreef:
Van wie mag je geen kritiek hebben op de regering? Van mij mag de action ook dicht hoor, alle winkels, behalve de supermarkt en apotheek mogen wat mij betreft dicht. Maar je kunt het ook andersom bekijken, gelukkig kunnen we nog naar een winkel alleen even niet naar de bieb.

Maar het is zo'n bizarre prioriteit, omdat de bieb een aantal maatschappelijke functies heeft. Ze spelen een belangrijke rol ook voor het overbruggen van ongelijkheid en lezen en kennis en informatie beschikbaar maken. Dat komt nu buiten het bereik van een heleboel mensen te liggen. En de Action, ook al is het af en toe nog zo leuk om er wat zut te kopen, biedt dat niet.

Voor mij spreekt dat niet alleen om de dubbelzinnigheid van het corona-beleid, maar ook hoe weinig aandacht er is voor het deel van de maatschappij dat de bieb nodig heeft. En het spreekt zo duidelijk uit dat iets wat niet in cash gemeten kan worden niet belangrijk is.

Daarom zeg ik, het is maar voor 2 weken. En de winkels dichtgooien heeft grote gevolgen voor de economie. Ik weet dat dit voor veel mensen een vies woord is, maar als de economie echt op zijn gat ligt, is er ook geen geld meer voor bibliotheken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:10

@sclimpre omdat je gewoon heel veel leerlingen kwijt raakt en omdat dit voor heel veel kinderen psychische gevolgen heeft. Over de sociale ongelijkheid die dit brengt nog niet gesproken.

Verder ontstaan er vrijwel geen clusters op scholen en valt het controleerbaar binnen de perken te houden.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 03-11-20 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:11

Shadow0 schreef:
nynke55 schreef:

Het gaat om 2 weken. Daarna kan iedereen gewoon weer naar de bieb.

En idd er zitten tegenstrijdigheden in maar alles voor iedereen 100% dicht timmeren is een onmogelijke opgave.

Idd met 3 wandelen mag niet. Ik wandel eens per week met mijn zus en moeder. Mag nu ook even niet. Ga ik het missen, ja natuurlijk. Is 1 van de weinige lichtpuntjes die er nog zijn. Maar het is even niet anders. Voorlopig maar weer even alleen erop uit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:13

SusanH schreef:
Het gaat om 2 weken. Daarna kan iedereen gewoon weer naar de bieb.
.

Ga er beter van uit dat het ´gewoon´ nog wel een jaar weg is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:16

Die 2 weken moeten we nog zien.....

De besmettingen dalen nu heel hard, maar de ziekenhuis opnames lopen 2 weken achter. Over 2 weken zitten we dus op het hoogtepunt ongeveer.

En al vanaf maart roept de regering steeds 2 weken..... het is werkelijk nog geen één keer gebeurd dat nieuwe maatregelen daadwerkelijk echt maar 2 weken van kracht waren.

In oktober zou de horeca óók voor 4 weken dicht gaan... En zie... 4 weken bijna voorbij en horeca echt nog niet open.

Ik vind het ook absurd dat de scholen open mogen blijven, die hadden echt al lang dicht gemoeten!

Verder baal ik als een stekker van die max 2 personen.

Dus wél met mn ouders met zn 3en in huis, maar vervolgens moet er één thuisblijven als we gaan wandelen....

Ook de training van de hond komt waarschijnlijk weer stil te liggen, morgen maar even bellen of morgen middag nog door gaat en wat volgende week de bedoeling is, priveles of compleet stilleggen.... ik verwacht het laatste.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:18

nynke55 schreef:
Daarom zeg ik, het is maar voor 2 weken. En de winkels dichtgooien heeft grote gevolgen voor de economie. Ik weet dat dit voor veel mensen een vies woord is, maar als de economie echt op zijn gat ligt, is er ook geen geld meer voor bibliotheken.

Het werkt juist andersom. Onze maatschappij is belangrijker dan de economie, en de maatschappij bestaat uit de maatschappij, de mensen, de onderlinge banden, de sociale netwerken, de informatie die er is, toegang tot die informatie. Ons idee van 'economie' is wat dat betreft lek, omdat het doet alsof het kopen van een of ander prul uit China meer waarde heeft dan iets onmeetbaars als een bibliotheek. Maar onze maatschappij wordt daar steeds armer van: dat geld gaat naar een paar selecte investeerders (de rijken zijn flink rijker geworden deze crisis) maar niet naar de samenhang van onze maatschappij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:20

Twee weken, maak je nu allemaal eens niet zo druk. Ja het zijn weer maatregelen waar je bij enkele vraagtekens kunt zetten maar het zorgt misschien wel dat we met kerst misschien wel met enkelen aan de kerstmis kunnen zitten. Ga je wandelen met je ouders dan wissel je om, half uur met de één en half uur met de ander. Ga je op buitenrit , twee aan twee met vijf meter er tussen . En buiten dat, de oproep is blijf thuis !!!
Horeca wist 14 okt al dat het waarschijnlijk half december of zelfs komend voorjaar zou worden. Wanneer mensen nu eens stoppen met jammeren en grenzen opzoeken kan de horeca misschien voor kerst wel open. Maar dan moeten de neuzen nu echt dezelfde kant op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:21

mvdende schreef:

De besmettingen dalen nu heel hard, maar de ziekenhuis opnames lopen 2 weken achter. Over 2 weken zitten we dus op het hoogtepunt ongeveer.

En al vanaf maart roept de regering steeds 2 weken..... het is werkelijk nog geen één keer gebeurd dat nieuwe maatregelen daadwerkelijk echt maar 2 weken van kracht waren.

In oktober zou de horeca óók voor 4 weken dicht gaan... En zie... 4 weken bijna voorbij en horeca echt nog niet open.

Ik vind het ook absurd dat de scholen open mogen blijven, die hadden echt al lang dicht gemoeten!

Dus wél met mn ouders met zn 3en in huis, maar vervolgens moet er één thuisblijven als we gaan wandelen....

Ook de training van de hond komt waarschijnlijk weer stil te liggen, morgen maar even bellen of morgen middag nog door gaat en wat volgende week de bedoeling is, priveles of compleet stilleggen.... ik verwacht het laatste.

Er is constant gezegd bij vorige maatregelen dat het “voorlopig 2 weken” zou zijn, of “over 2 weken kijken we verder of er meer nodig is.”
Nu is duidelijk gezegd dat het maar voor 2 weken is en dat we daarna terug gaan naar het vorige pakket. Dat lijkt me vrij concreet.

En ja, je mag dus wél met je ouders thuis afspreken en niet wandelen. Ben dankbaar dat er geen volledige lockdown is en dat je je ouders iig nog thuis mag zien.

En van 2 weken je hond niet trainen gaat niemand dood. Van corona wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:21

Net iemand aan de lijn gehad... ik mag helemaal niks meer zei hij...

Heb hem maar even gezegd dat we niet in Frankrijk wonen en dat we nog wel dingen mogen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:22

Ik ga er eigenlijk helemaal vanuit dat visites niet meer worden dan het nu is ook qua restaurants heb ik er een hard hoofd in mbt de feestdagen :o

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:23

lenaa_tje schreef:
@sclimpre omdat je gewoon heel veel leerlingen kwijt raakt en omdat dit voor heel veel kinderen psychische gevolgen heeft. Over de sociale ongelijkheid die dit brengt nog niet gesproken.

Verder ontstaan er vrijwel geen clusters op scholen en valt het controleerbaar binnen de perken te houden.

Weer ander kinderen doen het veel beter op gedeeltelijk afstandsonderwijs.
Uiteraard moet je die kinderen helpen die er problemen mee hebben.
Het is een misverstand dat afstandsonderwijs sociale ongelijkheid zou brengen. De sociale ongelijkheid is er, maar kan minder goed verstopt worden.
Het grootste probleem met afstandsonderwijs is dat het een verandering is tov wat we gewoon zijn.
ik zeg niet dat we het gewoon moeten invoeren en verder niks corrigeren, wel dat het een aantal voordelen heeft die we nu overboord gooien.

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:24

Oh, en het hoogtepunt in de zkh verwacht ik niet over 2 weken. De daling is al ingezet. Dit is niet om het tij te keren, maar om de daling kracht bij te zetten zodat we met de feestdagen hopelijk wat meer kunnen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:30

secricible schreef:
mvdende schreef:

Er is constant gezegd bij vorige maatregelen dat het “voorlopig 2 weken” zou zijn, of “over 2 weken kijken we verder of er meer nodig is.”
Nu is duidelijk gezegd dat het maar voor 2 weken is en dat we daarna terug gaan naar het vorige pakket. Dat lijkt me vrij concreet.

En ja, je mag dus wél met je ouders thuis afspreken en niet wandelen. Ben dankbaar dat er geen volledige lockdown is en dat je je ouders iig nog thuis mag zien.

En van 2 weken je hond niet trainen gaat niemand dood. Van corona wel.

Het kleine beetje lol.... gaat er zó wel helemaal van af. En ik kan ook nog op een avondklok gaan rekenen waarschijnlijk want west-brabant is net zo donkerrood als regio Rotterdam.

elnienjo

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:32

Gemeente Woensdrecht is 'n snelle stijger op dit moment helaas.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:35

purny schreef:
Net iemand aan de lijn gehad... ik mag helemaal niks meer zei hij...

Heb hem maar even gezegd dat we niet in Frankrijk wonen en dat we nog wel dingen mogen

Moet hij een dag meedraaien met mij binnen het onderwijs. Alles mag en alles gaat door en door. Zonder anderhalve meter. En gezien speciaal leerlingen tm 20 jaar. Wat meer ontsmetten van handen en dat is het.
Hoezo thuiswerken. Gehele lesdagen en daarna nog vergaderen. Tsja alles voor de opvang zodat ouders kunnen werken. En wat meer besmettingen
En dan niet met mijn ouders mogen wandelen buiten. ...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:36

mvdende schreef:
Het kleine beetje lol.... gaat er zó wel helemaal van af. En ik kan ook nog op een avondklok gaan rekenen waarschijnlijk want west-brabant is net zo donkerrood als regio Rotterdam.

Het zijn 2 weken. 2....weken. Geen 2 jaar. Komop zeg, waar hebben we het over?
Er gaan mensen dood en er werken mensen 120uur per week om dat te voorkomen. En het enige wat aan jou gevraagd wordt is 2 weken je hond niet trainen, niet met je ouders te wandelen, maar op de bank te zitten en te netflixen. Met of zonder ouders.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:37

Shadow0 schreef:
nynke55 schreef:

Het werkt juist andersom. Onze maatschappij is belangrijker dan de economie, en de maatschappij bestaat uit de maatschappij, de mensen, de onderlinge banden, de sociale netwerken, de informatie die er is, toegang tot die informatie. Ons idee van 'economie' is wat dat betreft lek, omdat het doet alsof het kopen van een of ander prul uit China meer waarde heeft dan iets onmeetbaars als een bibliotheek. Maar onze maatschappij wordt daar steeds armer van: dat geld gaat naar een paar selecte investeerders (de rijken zijn flink rijker geworden deze crisis) maar niet naar de samenhang van onze maatschappij.

De economie is meer dan prullen uit China, ik neem aan dat jij dat ook weet. Even van mijn situatie bekeken: ik werk als vrijwilliger met mensen die weinig te besteden hebben. Die kopen die prullen uit China omdat zij zich duurdere dingen niet veroorloven kunnen en hun ouders en kinderen ook een kadootje gunnen. Mijn onkosten worden betaald door de gemeente die ook steeds minder geld binnen krijgt. Als de economie goed loopt krijgen de mensen meer betaald en krijgen de gemeentes meer geld binnen om projecten zoals de mijne te betalen. Daar profiteert de maatschappij dus van.