Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:43

Stay home, it could save lives... beetje apart als je dat onder iemand zijn profielfoto ziet staan en die persoon is overleden aan corona.

Gister in het ziekenhuis kwamen mama en ik een vrouw tegen die doordat er door corona niet op tijd was ingegrepen haar been moest missen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:05

Zebrastreep schreef:
Ik was even benieuwd via de link op dat Dashboard en de link van eenvandaag hoe het er voor assen uitziet.

Beide zeggen wat anders dus vraag mij af hoe betrouwbaar is dat nou nu.

GGD Drenthe zegt weer wat anders 1 besmetting de afgelopen week in Borger Odoorn en 47 in gemeente Assen

Op die van een vandaag zegt 11 wat dus al niet logisch is aangezien het aantal patiënten in Assen eerst nog 41 was zelfs al iets lichtblauw gekleurd

En dan het RIVM nog die aangeeft 0 in de week van 24 juni tot en met 7 juli.

Ik blijf maar mooi op de site van het RIVM kijken vindt de rest van ( sorry ) een beetje onbetrouwbaar. Dat Dashboard lijkt mij ook niet gemaakt door de overheid maar meer door een andere groep mensen.

Dat is wel slordig, want eenvandaag zegt het wekelijks te updaten obv de gegevens van het RIVM. Dat zou dus overeen moeten komen.

De GGD Drenthe zegt de afgelopen week 4 mensen besmet in heel Drenthe. Die 47 die jij noemt is het totaal aantal besmettingen in Assen tot nu toe vanaf maart.
https://www.ggddrenthe.nl/index.php?id=528

Het dashboard dat geplaatst werd is inderdaad niet van de overheid. Deze wel, daar kun je per regio kijken. Die geven ook heel weinig besmettingen in Drenthe de laatste weken:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... regio=VR03

Het is een beetje appels en peren vergelijken, omdat het steeds over iets anders gaat, totaal aantal besmettingen, of van de laatste twee weken, dan weer van gisteren.

Maar je hoeft je in Drenthe niet al te veel zorgen te maken in ieder geval :) .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:30

Morrie schreef:
Ik ben gewend thuis te zijn en dat vind ik ook wel best.

Ik zie dat Pien hier ook al op heeft gereageerd, maar ik vind je berichten niet overkomen alsof je het wel best vind. Je schrijft namelijk vrij veel over wat je jezelf ontzegt, of hoe dingen niet haalbaar zijn. Dat komt op mij niet over alsof je het best vindt, maar alsof je het best zwaar hebt.

En dat vind ik jammer, vooral omdat het erop lijkt dat een aantal dingen die je je ontzegt niet echt bijdragen aan het verkleinen van de kans op corona, maar wel in de tussentijd je leven verarmen. En dat kan bovendien maken dat ook je blik versmalt. Ik weet dat ik het bv wel echt nodig heb om echte mensen mee te maken en buiten mijn huis te komen om een beetje perspectief te houden, te kunnen blijven relativeren.

Dus ik hoop dat je wat dat betreft ook echt kunt nadenken dat er veel dingen zijn die wel kunnen, zelfs als je echt alle risico's wilt vermijden. En dat het leven ook leuke dingen nodig heeft. En dat je ook helemaal niet alle lasten op je moet nemen ook al doen vve's of werkgevers misschien alsof het zo is. Daarin mag je ook voor jezelf opkomen en is het zelfs deel van een normale omgang om daarin ook voor jezelf op te komen.

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:34

Op www.allecijfers.nl zie je elke dag om een uur of vier per provincie en per gemeente hoe de cijfers zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:37

tienus63 schreef:
Sommige dorpen in nederland zijn gewoon open over de Corona aantallen in hun gemeente.

Stijging aantal besmettingen.
Wanneperveen, grens Overijssel/Drenthe.
https://www.facebook.com/16716558430994 ... 14264/?d=n

Blijken drie besmettingen in/via steakhouse te zijn. Restaurant is nu dicht en geen reden tot paniek zegt de burgemeester.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:37

Marie_Anne schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik was even benieuwd via de link op dat Dashboard en de link van eenvandaag hoe het er voor assen uitziet.

GGD Drenthe zegt weer wat anders 1 besmetting de afgelopen week in Borger Odoorn en 47 in gemeente Assen

Op die van een vandaag zegt 11 wat dus al niet logisch is aangezien het aantal patiënten in Assen eerst nog 41 was zelfs al iets lichtblauw gekleurd

Ik blijf maar mooi op de site van het RIVM kijken vindt de rest van ( sorry ) een beetje onbetrouwbaar. Dat Dashboard lijkt mij ook niet gemaakt door de overheid maar meer door een andere groep mensen.

Dat is wel slordig, want eenvandaag zegt het wekelijks te updaten obv de gegevens van het RIVM. Dat zou dus overeen moeten komen.

De GGD Drenthe zegt de afgelopen week 4 mensen besmet in heel Drenthe. Die 47 die jij noemt is het totaal aantal besmettingen in Assen tot nu toe vanaf maart.
https://www.ggddrenthe.nl/index.php?id=528

Het dashboard dat geplaatst werd is inderdaad niet van de overheid. Deze wel, daar kun je per regio kijken. Die geven ook heel weinig besmettingen in Drenthe de laatste weken:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... regio=VR03

Het is een beetje appels en peren vergelijken, omdat het steeds over iets anders gaat, totaal aantal besmettingen, of van de laatste twee weken, dan weer van gisteren.

Maar je hoeft je in Drenthe niet al te veel zorgen te maken in ieder geval :) .

Thanks voor de info! Nee in Drenthe hebben we echt wel geluk hoor moet ik zeggen! Verbaast mij wel iedereen pakt hier zijn of haar leven weer op het is weer drukker op straat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:43

https://assercourant.nl/artikel/1114636 ... elijk.html

Ik dacht nog steeds dat evenementen verboden waren.... Mijn paard staat in de wei tegenover dit hele gebeuren. Ik moest toevallig nog even geld brengen naar stal omdat mijn jaarling naar de smid was geweest en de verkeerswachter had ook niks geen mondkapje op ik gaf al aan dat ik naar mijn paard moest dus ik perse langs de weg moet waar hij ons eigenlijk niet in wou hebben.

Maar wat was het er ongelooflijk druk!! En dan de achterlijke reactie van 1,5 meter is niet mogelijk die moeten ze even flink een boete geven voor het niet naleven van de regels...

Wel een beetje medelijden met de staleigenaren hun doen zo erg hun best om het te vermijden wat al lastig was met pensionklanten en dan doet iedereen zo erg zijn best en gaat het wonder boven wonder goed en komen er een paar mensen die maar een evenement laten plaats vinden het risico weer om hoog gooien ik snap er niks van -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:51

Zebrastreep schreef:
https://assercourant.nl/artikel/1114636 ... elijk.html

Ik dacht nog steeds dat evenementen verboden waren.... Mijn paard staat in de wei tegenover dit hele gebeuren. Ik moest toevallig nog even geld brengen naar stal omdat mijn jaarling naar de smid was geweest en de verkeerswachter had ook niks geen mondkapje op ik gaf al aan dat ik naar mijn paard moest dus ik perse langs de weg moet waar hij ons eigenlijk niet in wou hebben.

Maar wat was het er ongelooflijk druk!! En dan de achterlijke reactie van 1,5 meter is niet mogelijk die moeten ze even flink een boete geven voor het niet naleven van de regels...

Wel een beetje medelijden met de staleigenaren hun doen zo erg hun best om het te vermijden wat al lastig was met pensionklanten en dan doet iedereen zo erg zijn best en gaat het wonder boven wonder goed en komen er een paar mensen die maar een evenement laten plaats vinden het risico weer om hoog gooien ik snap er niks van -O-

Jeetje! Wij hebben getwijfeld of we zouden gaan... nou ben ik blij dat we lekker hebben gevaren vanmiddag!

Volgens mij mag het met die afstandsgarantie. Vind dat de gemeente had moeten handhaven ...
Maar vind het wel redelijk sensatie beluste geschreven. Kinderen/jongeren onder 18 hoeven die afstand niet te behouden bijv.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:59

Morrie schreef:
Als ik het zou willen, kom ik niet in aanmerking met mijn kwalen.
We moeten gewoon zorgen dat we niet besmet worden. Stay safe, stay at home (staat verplicht onder onze werkmail)

complete onzin Morrie. Zelfs mijn schoonvader van 87 had gewoon naar de IC gekund als hij dat had gewild.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:00

Iedereen komt toch in aanmerking?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:00

Ik ben er geweest vanmiddag en het viel mij reuze mee. Was geen probleem om afstand te houden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:08

rien10 schreef:

jazeker

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:13

rien10 schreef:

In principe wel, maar als je lage kans hebt dat je goed van de IC afkomt zullen ze met je bespreken welke behandeling ingezet moet worden.
Als je van tevoren al veel onderliggende medische aandoeningen hebt zullen ze sneller neigen naar een beleid gericht op comfort ipv een volledig curatief beleid inzetten. Maar het wordt altijd besproken met jou of met je familie hoe de zaak ervoor staat en dan heb je zelf altijd het laatste woord in wat je wil (of je familie als je niet aanspreekbaar bent)

Maar moet zeggen dat bij ons in de revalidatie er meerdere mensen zijn die om medische redenen niet meer op de IC zijn behandeld en toch wonder boven wonder weer opknapten en dus bij ons kwamen revalideren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:32

Ik kan me toch echt niet aan de indruk onttrekken dat je je het jezelf voor moeilijker en zwaarder maakt dan het is, Morrie. Als je gewoon je leven leidt met leuke dingen, waar je zin in hebt, niet naar feestjes gaat, geen drukke bijeenkomsten opzoekt en ook binnenshuis rekening houdt met veilige afstand tot anderen, is het risico op dit moment echt heel erg klein. Ik houd er serieus rekening mee dat we de eerste paar jaar nog niet van dit virus af zijn en sta echt versteld van de lage cijfers hier in Nederland nu. Iets gaat hier echt heel erg goed.

In Spanje zijn er weer flinke uitbraken, dus dat warm weer goed zou zijn, daar geloof ik ook niet meer in. Het zijn vooral de feesten en partijen waardoor het fout gaat, samen met mensen die toch met velen bij elkaar in een huis wonen. Geef daar ook de toeristen niet de schuld, de meeste uitbraken komen gewoon door plaatselijke broeinesten, waar mensen zich niet aan de regels hebben gehouden en vooral jongeren denken dat het allemaal wel meevalt.

En gek genoeg, overal mondmaskers nu bijna verplicht, terwijl je ze in Nederland amper ziet en in Nederland gaat het beter dan waar dan ook, lijkt het wel. Zou intelligentie dan toch de boodschap zijn?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:38

Kinke schreef:
rien10 schreef:

jazeker

In aanmerking op zich wel, maar het moet wel zin hebben. Als je mijn schoonvader met zware longproblemen kunstmatig gaat beademen zal hij daaraan sterven, zelfs zonder virus.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:54

Beademing is voor iedereen ontzettend zwaar. Met slechte gezondheid wordt de kans gewoon heel klein dat je daar (goed) uitkomt. Bij corona is zelfs erg lange beademing nodig waar heel zware revalidatie bij hoort. Er over nadenken of je dit zou willen en dit uitspreken naar naasten is erg verstandig.
Gelukkig adviseren artsen hier ook nog in.
Als het vooruitzicht echt kansloos is zullen ze wel conservatief zijn in behandelen, maar dat zie je al veel. Als ik berichten mag geloven lagen er op de ic ook vrij veel onder de 70. En de meeste sterfte lag daar boven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:04

Ik lees momenteel mee in een griekeland Facebook groep over het reilen en zeilen op de eilanden.
Daar lees ik de volgende reactie van iemand die “awake” is volgens zijn profielfoto.
“Geniet ervan! Vanaf oktober zitten we voorgoed opgesloten!”

Ik ben hier echt te dom voor geloof ik

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:17

LadyMadonna schreef:
Ik lees momenteel mee in een griekeland Facebook groep over het reilen en zeilen op de eilanden.
Daar lees ik de volgende reactie van iemand die “awake” is volgens zijn profielfoto.
“Geniet ervan! Vanaf oktober zitten we voorgoed opgesloten!”

Ik ben hier echt te dom voor geloof ik

Ik kan ook echt niet meer over zulke mensen. Ik wens niemand iets toe maar denk dat zulke mensen het gewoon moeten meemaken dan veranderen ze hun profielfoto wel weer snel. Zelf ook al van dat soort mensen ontvolgd op Facebook was er zo klaar mee.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:21

Zebrastreep schreef:

Ik lees overal 47 besmettingen in assen tot nu toe en 10/7 de meest recente. Waar vind jij die andere cijfers?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:32

Sizzle schreef:
In aanmerking op zich wel, maar het moet wel zin hebben. Als je mijn schoonvader met zware longproblemen kunstmatig gaat beademen zal hij daaraan sterven, zelfs zonder virus.

Maar dat heeft niet te maken met dat ze niet zouden willen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:35

Kinke schreef:
Sizzle schreef:

Maar dat heeft niet te maken met dat ze niet zouden willen :)

Nee dat klopt. Idem met reanimeren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:52

Ik had dit weekend 2 sociale afspraken en het was zo fijn :)

Wel ervoor gekozen om eerste klas te reizen in de trein, dat voelde toch wat veiliger.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 06:58

Gewoon doen. Btw loop ik op mijn werk veel meer risico dan 1 keer per week een uitje.
Gelukkig zijn er helemaal geen ziekenhuis opnames meer geweest.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:10

Blussem schreef:
Gewoon doen. Btw loop ik op mijn werk veel meer risico dan 1 keer per week een uitje.
Gelukkig zijn er helemaal geen ziekenhuis opnames meer geweest.

Dat is toch gewoon niet waar? https://nos.nl/liveblog/2340397-who-mel ... otest.html

Dit is de live blog van gister en daarin staat dat het met 4 is toegenomen.
Blijft dat, dat laag is maar dat er geen ziekenhuisopnames zijn is gewoon niet zo.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:27

maar volgens Blussem is corona ook helemaal geen probleem toch? Zij kent niemand die corona heeft gehad, dan bestaat het niet.