Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Ik was even benieuwd via de link op dat Dashboard en de link van eenvandaag hoe het er voor assen uitziet.
Beide zeggen wat anders dus vraag mij af hoe betrouwbaar is dat nou nu.
GGD Drenthe zegt weer wat anders 1 besmetting de afgelopen week in Borger Odoorn en 47 in gemeente Assen
Op die van een vandaag zegt 11 wat dus al niet logisch is aangezien het aantal patiënten in Assen eerst nog 41 was zelfs al iets lichtblauw gekleurd
En dan het RIVM nog die aangeeft 0 in de week van 24 juni tot en met 7 juli.
Ik blijf maar mooi op de site van het RIVM kijken vindt de rest van ( sorry ) een beetje onbetrouwbaar. Dat Dashboard lijkt mij ook niet gemaakt door de overheid maar meer door een andere groep mensen.
Morrie schreef:Ik ben gewend thuis te zijn en dat vind ik ook wel best.
tienus63 schreef:Sommige dorpen in nederland zijn gewoon open over de Corona aantallen in hun gemeente.
Stijging aantal besmettingen.
Wanneperveen, grens Overijssel/Drenthe.
https://www.facebook.com/16716558430994 ... 14264/?d=n
Marie_Anne schreef:Zebrastreep schreef:Ik was even benieuwd via de link op dat Dashboard en de link van eenvandaag hoe het er voor assen uitziet.
GGD Drenthe zegt weer wat anders 1 besmetting de afgelopen week in Borger Odoorn en 47 in gemeente Assen
Op die van een vandaag zegt 11 wat dus al niet logisch is aangezien het aantal patiënten in Assen eerst nog 41 was zelfs al iets lichtblauw gekleurd
Ik blijf maar mooi op de site van het RIVM kijken vindt de rest van ( sorry ) een beetje onbetrouwbaar. Dat Dashboard lijkt mij ook niet gemaakt door de overheid maar meer door een andere groep mensen.
Dat is wel slordig, want eenvandaag zegt het wekelijks te updaten obv de gegevens van het RIVM. Dat zou dus overeen moeten komen.
De GGD Drenthe zegt de afgelopen week 4 mensen besmet in heel Drenthe. Die 47 die jij noemt is het totaal aantal besmettingen in Assen tot nu toe vanaf maart.
https://www.ggddrenthe.nl/index.php?id=528
Het dashboard dat geplaatst werd is inderdaad niet van de overheid. Deze wel, daar kun je per regio kijken. Die geven ook heel weinig besmettingen in Drenthe de laatste weken:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... regio=VR03
Het is een beetje appels en peren vergelijken, omdat het steeds over iets anders gaat, totaal aantal besmettingen, of van de laatste twee weken, dan weer van gisteren.
Maar je hoeft je in Drenthe niet al te veel zorgen te maken in ieder geval.
Zebrastreep schreef:https://assercourant.nl/artikel/1114636 ... elijk.html
Ik dacht nog steeds dat evenementen verboden waren.... Mijn paard staat in de wei tegenover dit hele gebeuren. Ik moest toevallig nog even geld brengen naar stal omdat mijn jaarling naar de smid was geweest en de verkeerswachter had ook niks geen mondkapje op ik gaf al aan dat ik naar mijn paard moest dus ik perse langs de weg moet waar hij ons eigenlijk niet in wou hebben.
Maar wat was het er ongelooflijk druk!! En dan de achterlijke reactie van 1,5 meter is niet mogelijk die moeten ze even flink een boete geven voor het niet naleven van de regels...
Wel een beetje medelijden met de staleigenaren hun doen zo erg hun best om het te vermijden wat al lastig was met pensionklanten en dan doet iedereen zo erg zijn best en gaat het wonder boven wonder goed en komen er een paar mensen die maar een evenement laten plaats vinden het risico weer om hoog gooien ik snap er niks van
rien10 schreef:Iedereen komt toch in aanmerking?
LadyMadonna schreef:Ik lees momenteel mee in een griekeland Facebook groep over het reilen en zeilen op de eilanden.
Daar lees ik de volgende reactie van iemand die “awake” is volgens zijn profielfoto.
“Geniet ervan! Vanaf oktober zitten we voorgoed opgesloten!”
Ik ben hier echt te dom voor geloof ik
Zebrastreep schreef:Ik was even benieuwd via de link op dat Dashboard en de link van eenvandaag hoe het er voor assen uitziet.
Blussem schreef:Gewoon doen. Btw loop ik op mijn werk veel meer risico dan 1 keer per week een uitje.
Gelukkig zijn er helemaal geen ziekenhuis opnames meer geweest.