Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:Dat vroeg onze oudste dochter van 7 zich ook af vorige week. Met een heel interessante dialoog als gevolg tussen haar en onze jongste van net 6. Bij wie zouden ze willen wonen als wij dood zouden gaan? Dingen als ruimte in huis ("de buren hebben al 5 kinderen"), afstand " dan moeten we naar een andere school' of " dan hebben we een extra kat" werden in hun overweging meegenomen. Ze waren niet angstig maar heel serieus, erg leuk om te volgen!
Sizzle schreef:opisop_shop schreef:Dat vroeg onze oudste dochter van 7 zich ook af vorige week. Met een heel interessante dialoog als gevolg tussen haar en onze jongste van net 6. Bij wie zouden ze willen wonen als wij dood zouden gaan? Dingen als ruimte in huis ("de buren hebben al 5 kinderen"), afstand " dan moeten we naar een andere school' of " dan hebben we een extra kat" werden in hun overweging meegenomen. Ze waren niet angstig maar heel serieus, erg leuk om te volgen!
Ik doelde niet perse op dood![]()
Meer gewoon letterlijk: waar is je besmette kind als de ouders in het ziekenhuis zijn?
Sizzle schreef:En mits die familie dan niet zelf tot de risicogroep behoren neem ik aan?
_lautje_ schreef:Opzich hebben ze wel mensen om er genoeg uit te halen. In de bloemen moesten ze mensen kwijt en uitzendbureaus bieden nu al die mensen wel elders aan.
Meeste is nu ook nog kasasperge, volle grond zal nu pas net gestoken zijn.
Het is ook beetje de supermarkten die denk ik opdrijven. Gebruik maken van de berichtgeving.
Hier zijn ze gewoon te koop hoor. Op de markt meer dan zat begreep ik.
mirim schreef:Jeetje Babootje wat erg !
Ik had je al sterkte gewenst , maar nu ik dit lees wens ik je nog meer sterkte ( als dat al wat toevoegt ) om dit een plekje te geven.
Toch lijkt het wel alsof er overal andere regels gelden ?
Mijn stief oma heeft Corona en ligt op sterven. In een verpleeghuis. Mijn vader ( zelf bijna 80 )kreeg de vraag of hij haar nog wilde zien voordat ze zou overlijden. Want dan gingen ze dat realiseren voor hem en zijn stiefmoeder.
En dat terwijl er geen warme band is en ze elkaar hooguit twee maal per jaar zagen.
Dit vind ik dus raar!
verootjoo schreef:Het is een man van ons orkest. Bij eerdere overlijdens hadden we als orkest altijd een rol bij de uitvaart.
Gaat nu niet lukken natuurlijk... Of digitaal.
Wel fijn als het af lijkt te nemenHopelijk niet 2 weken na Pasen een nieuwe piek...
CharleyT schreef:Echwel schreef:
Sjonge jonge overdrijven is ook een vak
Inderdaad, wat overdreven zeg. Dus als je 75 bent mag je dit niet doen, maar 45 of 18 bijv. wel?
Volgens mij is een fietstochtje toegestaan, net als boodschappen doen en de hond uit laten, mits je de regels volgt.
Asciugamano schreef:CharleyT schreef:Inderdaad, wat overdreven zeg. Dus als je 75 bent mag je dit niet doen, maar 45 of 18 bijv. wel?
Volgens mij is een fietstochtje toegestaan, net als boodschappen doen en de hond uit laten, mits je de regels volgt.
Leeftijd doet er natuurlijk niet toe. En er werd opgemerkt dat vooral oudere mensen zich minder van de maatregelen lijken aan te trekken en minder te verliezen hebben 'omdat ze sowieso morgen wel dood kunnen zijn.'
Dat vind ik een egocentrische houding. En oudere mensen zoeken wellicht vooral leeftijdgenoten op, die een groter risico lopen en waarvan een deel wellicht níet zo denkt?
En overdreven? Vraag het eens in Brabant? Of Italië?