Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:14

Amado7

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:15

Als je lichte bijwerkingen heb van probiotica (lichte buikpijn), neemt dat vanzelf af als je doorslikt?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:27

rien10 schreef:
Was het een Kir royale? Met de framboos in een ijsblokje?

Dat is helemaal geen rare gedachte Rien! Dat ze e.e.a. creme gebruikt hebben met een siliconenvorm.

Sokje_6 schreef:
Klinkt als Waterdrop?

Dat zou ook nog kunnen, maar dit ziet eruit als een kubusje?

Het waren dit soort van vormpjes:
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:27

Twijfel,kan het niet goed vinden op bokt,maar zou ik de paarden een paar verse takken van de kronkel hazelaar kunnen geven?Dat ik niet de paarden om zeep helpt.Ze snoepen wel van de struik soms.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:29

Amado7 schreef:
Als je lichte bijwerkingen heb van probiotica (lichte buikpijn), neemt dat vanzelf af als je doorslikt?

Meestal wel :j
Beetje buikpijn e.d komt vrij vaak voor bij starten probiotica. Je kunt ook een iets lagere dosering nemen tot je weer klachtenvrij bent en dan langzaam ophogen :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:32

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:53

Fleurtjuh, gewrichten uit de kom doet heel zeer.
Maar hoe vaker het gebeurd hoe minder pijnlijk het is.

Soms is het na het sporten knutselen om mij in elkaar te zetten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:39

Toch niet gegeven de eigenaar van Max twijfelde er over.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:34

Britta31 schreef:
Toch niet gegeven de eigenaar van Max twijfelde er over.

Kunnen ze gewoon eten hoor! Knaagdieren mogen het ook. Als een hamster er niet dood aan gaat dan een paard ook niet. :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:52

Niets voeren wat de eigenaar van het paard niet wilt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:27

Zo ziet het gat in mijn auto er uit:
Afbeelding

En dit is de radio die ik heb liggen:

Afbeelding

Kan dit? Zo ja, met welke kabel?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:54

Hoi, iemand die ervaring heeft met tekenbeten? Ik ben vorige week 2 keer gebeten door teken, ik heb ze verwijderd binnen 24 uur en de plekjes ontsmet met alcohol. Er zit geen rode ring omheen, maar bij één plekje is het nogal rood-blauw geworden en het andere plekje is dik en jeukt steeds (maar het wordt ook erger als ik eraan krab..).

Moet ik me zorgen maken?
Ga morgen ochtend sowieso even de HA bellen, maar misschien kan ik toch in tussentijd alvast wat advies krijgen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:03

De rode ring van een tekenbeet komt soms pas veel later. Als het nu al geïrriteerd is zou ik er zeker even naar laten kijken door de huisarts. Als er iets aan de hand is, is zo snel mogelijk behandelen verstandig.

Ik was vandaag bij mijn ouders en hoe we er op kwamen geen idee :') . Kunnen katten hoesten?

Ik heb ze zien niezen, snotteren en kokhalzen/ overgeven maar nog nooit horen hoesten?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:18

Ik durf het bijna niet te vragen, maar... waarom was zowat iedereen voor Italië tijdens de EK finale? Vanwege de Brexit?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:35

marley93 schreef:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar... waarom was zowat iedereen voor Italië tijdens de EK finale? Vanwege de Brexit?

En vanwege het arrogante gedrag van de Engelse supporters, en vanwege het spel in de eerdere wedstrijden, en...

Voor de finale was iedereen uiteraard voor Denemarken.
Oh, en Italië speelde dit toernooi on-Italiaans aantrekkelijk voetbal.
Ongeveer voor het eerst dat ze niet met 11 man in hun eigen strafschopgebied 85 minuten een wedstrijdje 'de nul houden' doen, in de hoop op één succesvolle uitbraak die dan de winnende goal moet opleveren. Dat heeft ook meegeholpen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:05

Rytir schreef:
De rode ring van een tekenbeet komt soms pas veel later. Als het nu al geïrriteerd is zou ik er zeker even naar laten kijken door de huisarts. Als er iets aan de hand is, is zo snel mogelijk behandelen verstandig.

Ik was vandaag bij mijn ouders en hoe we er op kwamen geen idee :') . Kunnen katten hoesten?

Ik heb ze zien niezen, snotteren en kokhalzen/ overgeven maar nog nooit horen hoesten?

Hmm, ja inderdaad, dan toch maar even laten checken.

Katten kunnen blijkbaar wel hoesten, hier is er een filmpje van:
https://youtu.be/Iab6XgRRNQY

Ik las op internet dat katten alleen hoesten bij een haarbal "ophoesten" of wanneer ze een longziekte hebben (dat is het geval bij de kat op het filmpje).

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:24

eilleen333 schreef:
Zo ziet het gat in mijn auto er uit:
[ [url=m/SKnwHV.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is de radio die ik heb liggen:

[ [url=m/bzNAoZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan dit? Zo ja, met welke kabel?

Nee, dit kan niet.

Het lijkt erop dat de oude radio een "uitneembare slede" was, en dat alleen de slede eruit is, maar de oude behuizing nog in het gat zit.

Mogelijk kun je alle kabels die op dit moment nog aan de behuizing zitten hergebruiken, maar het blijft altijd gokken zonder het daadwerkelijk lost te halen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:35

IsaCalixa schreef:
Rytir schreef:

Hmm, ja inderdaad, dan toch maar even laten checken.

Katten kunnen blijkbaar wel hoesten, hier is er een filmpje van:
https://youtu.be/Iab6XgRRNQY

Ik las op internet dat katten alleen hoesten bij een haarbal "ophoesten" of wanneer ze een longziekte hebben (dat is het geval bij de kat op het filmpje).

Dat ophoesten ziet er alleen meer uit als kokhalzen voor het grote (haarbal) resultaat :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 00:05

marley93 schreef:

Ik was voor Italië omdat ik de mentaliteit/gedrag van een deel van de Britse supporters niet kon waarderen ;)

De rest van de Britse supporters gunde ik het wel hoor. Maar dat kleine clubje zorgde ervoor dat mijn voorkeur naar Italië ging.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 00:12

Ik was niet “voor” Italië. Maar wel “tegen” de Britten ;)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:13

Oh ja, van die groep supporters heb ik ook wat van meegekregen inderdaad. Erg triest. Nou ja, duidelijk, gewoon geen gunfactor en geen mooi/goed voetbal. :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 08:38

Tegen het publiek wat mee kwam...
Hebben zich het hele EK misdragen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:32

Als je zwift fiets thuis wil, hoeveel kost het alles bij elkaar ongeveer om dat aan te schaffen? Dus fiets, scherm, en wat je nog meer nodig hebt. En waar koop je zoiets?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:44

Nikass schreef:
Als je zwift fiets thuis wil, hoeveel kost het alles bij elkaar ongeveer om dat aan te schaffen? Dus fiets, scherm, en wat je nog meer nodig hebt. En waar koop je zoiets?

Je moet gewoon een wielrenfiets hebben, dus dat is al gauw rond de €800,- . Ik zou hiervoor ook zeker een wielrenbroekje en en klikpedalen en schoenen bijnemen. Waarbij je rond de €200,- zit. Een speciale achterband (rode) die minder snel slijt en minder afgeeft. De fietstrainer die je nodig hebt, is afhankelijk van wat jij persoonlijk wilt. Je hebt er 1 voor €100,- maar dan moet je handmatig de weerstand van het apparaat moet instellen. Maar het is veel fijner als hij verbinding met het systeem maakt (via Bluetooth) en dit dus automatisch doet. Dan zit je al gauw op de €300,-. Scherm kan gewoon een tv scherm, telefoon, of laptop zijn.

Dus ik zou uitgaan van rond de €1.500,-

Mijn man en ik zijn wielrenners, dus wij hebben alle spullen in huis en hoefden dus alleen maar het apparaat te kopen, zodat we in de winter door kunnen trainen. Die hebben we toen bij Decathlon gekocht, maar ik zie dat ze die niet meer hebben. Hij is van Elite. Wij gebruiken onze laptop ervoor, of de telefoon die we op het stuur van de fiets vastzetten. Wij gebruiken echter wel Bkool i.p.v. Zwift, omdat de opties en mogelijkheden van Bkool ons meer aanspraken ;)

Edit; wij hebben een vergelijkbare van deze;
https://www.bikester.nl/elite-novo-mag- ... 6oQAvD_BwE

Zeer tevreden over overigens! Heeft ietwat vertraging met de weerstand, maar dat is een seconde of 2.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:28

Dank je wel voor je uitgebreide reactie!