Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:22

Justme_Lisaa schreef:
Trui schreef:
wanneer er genoeg afstand word gehouden en er niks verkeerds gedaan word dan zie ik het probleem niet zo?

Het ov is nu verre van voor mensen die ergens voor de leuk naar toe gaan. Deze mensen besturen het ov speciaal voor mensen die in een belangrijke beroepsgroep zitten

En buiten dat, ik irriteer me er mateloos aan als ik naar m'n werk moet er gewoon mensen extra bijkomen voor de leuk of ergens willen heen gaan oid. Ik zet express m'n beste been voor om in deze situatie buitenshuis te werken en zulke dagjesmensen kan ik verre van waarden..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:59

Carol_Beer schreef:
Ergernis: Dat er toch mensen met het OV gaan, en niet denken aan de belangen van andere medemensen. Bah.

Herkenbaar. Ik reis iedere dag met de trein om in het ziekenhuis te komen. De eerste weken zag je buiten mij een handje vol mensen. Langzamerhand begint de trein weer voller te worden. Ja er is genoeg plek maar ik vraag me echt af of iedereen hier in de trein een vitaal beroep heeft.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:49

Trui schreef:
wanneer er genoeg afstand word gehouden en er niks verkeerds gedaan word dan zie ik het probleem niet zo?

Jij hebt zeker nooit van het nieuws gehoord..
En daarnaast genoeg bevestiging van kennissen die wel in de zorg werken.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:01

tuurlijk wel, maar zoals hierboven gezegd word, wat als dat mensen waren met vitale beroepen? die geen auto ter beschikking hadden?

mijn reactie was een reactie op de ‘originele poster’ van het probleem. Dus over het feit dat er überhaupt mensen met het ov gaan. niet of dat dagjes mensen zijn ja of nee

lor1_1984

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:19

Ik ben twee weken terug ook met het ov naar Enschede geweest.
Kon niet anders, moest naar de vervangende tandarts en heb buiten een fiets geen eigen vervoer. :)
Voor de leuke/niet noodzakelijke dingen ga ik niet met het ov momenteel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:32

Ik zit me kostelijk te vermaken om 2 jongemannen die in de trein zitten.
Allebei een eigen 2-zits, allebei demonstratief een mondkapje voor. Ondertussen biedt de één de ander een appel aan, mondkapje gaat af (op de 'zo moet het niet'-manier), de appel wordt lekker opgegeten, hetzelfde mondkapje wordt weer opgezet (weer op dezelfde manier) en even later neemt de één een koekje aan van de ander en hangen beide mondkapjes wederom op half 7. :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:34

De domme wichten die op het station recht achter mij komen zitten. Hoe moeilijk is het nou :roll:

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:19

Jolien87 schreef:
Ik zit me kostelijk te vermaken om 2 jongemannen die in de trein zitten.
Allebei een eigen 2-zits, allebei demonstratief een mondkapje voor. Ondertussen biedt de één de ander een appel aan, mondkapje gaat af (op de 'zo moet het niet'-manier), de appel wordt lekker opgegeten, hetzelfde mondkapje wordt weer opgezet (weer op dezelfde manier) en even later neemt de één een koekje aan van de ander en hangen beide mondkapjes wederom op half 7. :=

Haha! Bizar hé! Ik kwam een week of 3 geleden een oudere man (categorie risicogroep) tegen op de fiets, volledig ingepakt met (medische) handschoentjes en al. En jawel, uit die handschoenen een broodje etend al fietsende.. :Y)

Sorry offtopic :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:09

Mensen die om 7 uur 's ochtends redbull drinken in de trein, kan ik gewoon niet zo goed serieus nemen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:16

Jolien87 schreef:
Mensen die om 7 uur 's ochtends redbull drinken in de trein, kan ik gewoon niet zo goed serieus nemen.

RedBull om 7 uur 's ochtends kan ik nog inkomen, maar in de trein is gewoon asociaal

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:40

IMAY1990 schreef:
Jolien87 schreef:

RedBull om 7 uur 's ochtends kan ik nog inkomen, maar in de trein is gewoon asociaal

Ik begrijp RedBull op geen enkel tijdstip.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:43

Haha dat dus, die geur is echt zó verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:07

Ineke2 schreef:

Ooit achter de kassa gewerkt in een supermarkt. Was er een blikje energy lek.
Maar aan de kant neergezet om op te ruimen als de drukte voorbij was. Een paar minuten later rook mijn hele kassaomgeving alsof er een suikerbom was ontploft :+
Toen het kon heb ik snel de kassa dichtgedaan en het blikje weggemieterd _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:52

IMAY1990 schreef:
Jolien87 schreef:

Juist.
Dit valt wat mij betreft binnen dezelfde categorie van mensen die hun nagels lakken in de trein.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:06

Ineke2 schreef:

Ik heb dat persoonlijk met koffie

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:16

Ik vind koffie héél vies. Maar de geur is gelukkig wel wat beter te behappen dan red bull.
Achja mensen die een fles parfum gebruiken zijn ook erg.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:47

Maar ik heb dat sowieso bij mensen die lak hebben aan het feit dat een ander er misschien last van heeft.
Hetzelfde geldt voor rokende mensen op een perron of iemand die zijn broodje vis of portie kibbeling in de trein gaat zitten eten.
Ok, nu heb ik zin in kibbeling. -O-

Oh, en mensen die de muziek of het filmpje op hun telefoon afspelen, zonder oordopjes of koptelefoon. dat gebeurt de laatste tijd ook steeds vaker.

Ik ben overigens benieuwd of iedereen vanaf 1 juni netjes een mondkapje draagt.
Ik heb 10 stuks voor mezelf gemaakt van vrolijke stofjes. <3 Dan staat het tenminste nog een beetje leuk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:32

Kwa eten en drinken in de trein vind ik dat 99% van alle eten gewoon moet kunnen.

En ik wens dan ook geen gezeur over mijn patat, vis, mandarijnen oid.

Ooit een keer op "schoolkamp" geweest, toen ging iemand lopen klagen over mijn broodjes met zeeuwsspek. Gevolg: ik mocht niets meer eten en vervolgens had ik lekker buikpijn van de honger. Want ik had 12 puntjes met zeeuwsspek bij me en niets anders. Terwijl er ook energy gedronken werd enz... wat was ik boos toen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:41

Als we de mondkapjes nou een beetje promoten en normaliseren hebben we straks geen corona meer en niemand die zich hoeft te ergeren aan de parfum/energydrank/sushi/patat/rijstewafels van de ander. Winwin!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:17

Shadow0 schreef:
Als we de mondkapjes nou een beetje promoten en normaliseren hebben we straks geen corona meer en niemand die zich hoeft te ergeren aan de parfum/energydrank/sushi/patat/rijstewafels van de ander. Winwin!

Hoezo? Dat is toch alleen maar als mensen de mondkapjes ook correct gebruiken? Anders eten en drinken ze gewoon door zoals voorheen.

Dat laatste zal dus ongetwijfeld volop (blijven) gebeuren. Nee, ook met een mondkapjesverplichting zul je zien dat een groot deel van de asociale en/of overlastgevende reizigers net zo asociaal/overlastgevend blijven als voorheen, en dat degenen die zich netjes aan de voorschriften houden, degenen zijn van wie je toch al nauwelijks last had.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:43

Als je zelf een filterend mondkapje goed gebruikt, ruik je andermans luchtjes dus niet (zie ook de ervaringen van een paar mensen in het andere topic.) Als mensen gewend raken aan mondkapjes in het straatbeeld, kunnen ze daar ook de voordelen van gebruiken. Zoals lompe koptelefoons ook niet vreemd gevonden worden en mensen de zegeningen van een dempende koptelefoon hebben leren kennen. (Die nu alweer kleiner en kleiner worden, dus ach, wie weet krijgen we ooit hele kleine neusfiltertjes :) Met bluetooth. Wat het gaat doen met die bluetooth is niet belangrijk, maar dan is het er alvast.)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:48

mvdende schreef:
Kwa eten en drinken in de trein vind ik dat 99% van alle eten gewoon moet kunnen.

En ik wens dan ook geen gezeur over mijn patat, vis, mandarijnen oid.

Ooit een keer op "schoolkamp" geweest, toen ging iemand lopen klagen over mijn broodjes met zeeuwsspek. Gevolg: ik mocht niets meer eten en vervolgens had ik lekker buikpijn van de honger. Want ik had 12 puntjes met zeeuwsspek bij me en niets anders. Terwijl er ook energy gedronken werd enz... wat was ik boos toen.

Nou van bepaalde geurtjes word ik echt onpasselijk. Mandarijnen kan ik nog wel tegen.
Het is ook gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:53

Shadow0 schreef:
Als je zelf een filterend mondkapje goed gebruikt, ruik je andermans luchtjes dus niet (zie ook de ervaringen van een paar mensen in het andere topic.) Als mensen gewend raken aan mondkapjes in het straatbeeld, kunnen ze daar ook de voordelen van gebruiken. Zoals lompe koptelefoons ook niet vreemd gevonden worden en mensen de zegeningen van een dempende koptelefoon hebben leren kennen. (Die nu alweer kleiner en kleiner worden, dus ach, wie weet krijgen we ooit hele kleine neusfiltertjes :) Met bluetooth. Wat het gaat doen met die bluetooth is niet belangrijk, maar dan is het er alvast.)
Ah, op die manier. Dus niet dat de overlastgevers door de mondkapjes hun gedrag veranderen, maar dat degenen die er last van (menen te) hebben, nu een extra mogelijkheid hebben om het weg te filteren.

Die neusfilters met Bluetooth zijn wel handig. Die koppel je aan de Covid-app, en er is gelijk na te gaan binnen wiens anderhalve meter je met je neus bent geweest, of wie er in dezelfde ruimte waren toen ze voor het laatst een nies van je registreerden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:03

oomens schreef:
Ah, op die manier. Dus niet dat de overlastgevers door de mondkapjes hun gedrag veranderen, maar dat degenen die er last van (menen te) hebben, nu een extra mogelijkheid hebben om het weg te filteren.

Ja, want een boel overlast is niet bedoeld om de ander te pesten, maar gewoon een bijeffect van iets wat mensen doen. De overlast van een patatje oorlog of een mandarijn is niet omdat mensen expres zitten te pesten, maar omdat ze wat willen eten. En veel geluidsoverlast is ook niet omdat mensen per se in je oor willen schreeuwen, maar omdat ze met elkaar praten.

Daarin kun je rekening met elkaar houden, en zie hier overigens nadrukkelijk het wederkerig voornaamwoord, want dat is tweerichtingverkeer.
Dus leve de koptelefoon, hoe dan ook. En als er ook iets is dat werkt voor mensen die overgevoelig zijn voor geuren, mooi toch?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:33

Parfum opspuiten in het ov, of deo uit een bus en dan lekker lang spuiten. Daar kan ik echt zó boos om worden |o