Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:00

Ik studeer psychologie. Over het algemeen is het inderdaad soort zoekt soort - iemand die in de buurt woont of zelfde hobby' of karaktertrekken of ideeën e.d.

Voor opposites attrackts is geen enkel wetenschappelijk draagvlak, voor soort zoekt soort wel :)

germie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:23

Zeg eens eerlijk, zou je kunnen leven met iemand met wie je niets deelt? Ik niet.
Of ben ik dan een soort zoekt soort voorbeeld? :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:24

Voor zo ver ik weet zijn de soort zoekt soort ook gelukkiger en langer samen. Dus er zit wel wat in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:33

Ik denk dat het er een beetje aan ligt, en vooral hoe je zelf naar de persoonlijkheidstrekken die je hebt kijkt. Ik weet dat ik ADHD heb en daar irriteer ik me soms ongelofelijk aan. Zelf ben ik hard bezig om die trekken zo veel mogelijk te vermijden en aan mezelf te werken, maar ik zou dus niet met iemand kunnen gaan die dezelfde hobbels op de weg heeft als ik. Ik word een productiever en fijner persoon als ik me omring met mensen die rust uitstralen en die productief zijn.

Dingen die ik positief aan mezelf vind (ik ben goedlachs, om maar een voorbeeld te noemen) zie ik juist wel weer graag in een partner en die vind ik ook essentieel. Maar mijn negatieve karaktertrekken vermijd ik echt als de pest bij anderen, omdat ik weet dat die mensen mij enorm versterken in dat negatieve gedrag, waardoor ik uiteindelijk onwijs ongelukkig word.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:45

Ligt eraan wat je met niets delen bedoelt. Ik deel met m'n man vooral m'n kinderen qua sport en andere vrijetijdsbesteding liggen we niet echt op 1 lijn.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:14

Ik hoor inderdaad van mensen die geen hobby's delen met hun partner, maar dat juist fijn vinden om "hun eigen ding" te doen. En kan me ook voorstellen dat tegenpolen elkaar aanvullen/remmen. Ik deel daarintegen alle hobby's zo ongeveer met mijn man. Wil niet zeggen dat we hetzelfde zijn (qua karakter hebben we toch zeker verschillen) , maar we delen toch een stukje levensvisie/hobbies/stijl van leven.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:52

Ik ben heel anders als mijn vriend, maar dat houdt het wel spannend denk ik haha. Ik ben heel impulsief, heb iedere dag een drukke dag en als ik dan een keer niks te doen heb verzin ik iets nieuws. En hij probeert juist zo min mogelijk zijn dag vol te plannen, en spontaan een avondje uit? Ohnee daar moet ie zich een week op voorbereiden haha. Maar zo remt hij mij af en ik prikkel hem om eens wat anders te doen. Dus voor ons werkt het, maar kan me ook voorstellen dat het fijn is om een soortgelijk persoon als partner te hebben, want je hebt minder strijd denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:26

xMaxxiee schreef:
Ik ben heel anders als mijn vriend, maar dat houdt het wel spannend denk ik haha. Ik ben heel impulsief, heb iedere dag een drukke dag en als ik dan een keer niks te doen heb verzin ik iets nieuws. En hij probeert juist zo min mogelijk zijn dag vol te plannen, en spontaan een avondje uit? Ohnee daar moet ie zich een week op voorbereiden haha. Maar zo remt hij mij af en ik prikkel hem om eens wat anders te doen. Dus voor ons werkt het, maar kan me ook voorstellen dat het fijn is om een soortgelijk persoon als partner te hebben, want je hebt minder strijd denk ik.

Ja precies. Ik kan me wel voorstellen dat het fijn is als je niet elkaars rem hoeft te zijn of elkaar juist op hoeft te peppen, maar ik vind het wel fijn om in ieder geval een beetje gestimuleerd te worden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:34

"strijd" heb je denk ik in elke gezonde relatie wel (was toch een keer een bericht dat het juist gezond is voor je relatie?) Ookal hebben wij hobby's die hetzelfde zijn en over het algemeen dezelfde visie, ook wij zijn 2 verschillende karakters ect. Dus er is nog voldoende af te remmen/te versterken.

Maar ben wel blij dat we niet over elk opvoedkundige punt of uitje o.i.d. een discussie hebben.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:02

Ik denk dat het soort zoekt stuurt
soort ook opgaat qua opleidingsniveau.
Ik bedoel, ik ga volgend jaar naar de universiteit, maar ik zie mezelf ook echt niet samen met iemand die MBO heeft gedaan.
En er is echt niets mis met MBO, mijn beste vriendin zit op het MBO, maar het is toch anders.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:44

En toch zie ik ook hele gelukkige stellen waarbij beide en ander denkniveau hebben. Het kan elkaar ook weer goed aanvullen. Waar de één theoretisch wat sterker Is kan de ander praktisch sterker zijn. Het belangrijkste Is dat je elkaar respecteert zoals je bent.

Erger je aan zijn/haar drukte of juist sloomheid (negatief gedacht voor kalmte), lager denkniveau of gebruik van moeilijke woorden, dan zal het gewoon geen lang leven hebben.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:15

Ik heb nu al 2 keer een wondje gehad die heel klein was maar echt zoveel bloed verloor. Is dit vreemd of is er een reden voor? Net zag ik ineens allemaal bloed voetstappen door het huis zit ik op de wc kijk ik naar beneden ligt er naast mijn voet allemaal bloed en ik doe me sok uit, is het maat een heel klein sneetje. Was van de week ook met een sneetje in mn vinger, t bloed stroomde eruit :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:54

Gebruik je veel paracetamol of bloedverdunners?

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:57

Maakt met paracetamol niet uit. Hooguit met aspirine en familie (nsaid's).
Extremiteiten zijn goed doorbloed, vingers, tenen, hoofdhuid... Denk dat je het daar eerder moet zoeken.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:02

Tivoli schreef:
Gebruik je veel paracetamol of bloedverdunners?

Nee beide niet.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:02

Miekje1979 schreef:
Maakt met paracetamol niet uit. Hooguit met aspirine en familie (nsaid's).
Extremiteiten zijn goed doorbloed, vingers, tenen, hoofdhuid... Denk dat je het daar eerder moet zoeken.

Ook geen aspirines. Ik zat indd aan dat laatste ook te denken.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:18

Ik ben opzoek naar zo'n trui, h&m dacht ik dat ze die hadden maar niks kunnen vinden.

Afbeelding

En zo'n soort jurk-achtige trui zoek ik ook, wie weet waar? :)

Afbeelding

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:39

Aliexpress!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:40

deksel schreef:
Aliexpress!

Had ik nog helemaal niet aan gedacht thanks!

Alleen ik bestel daar nooit, want hoe zit t met dollars? Ik krijg alleen de prijzen in dollars.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:45

savannah030x schreef:
deksel schreef:
Aliexpress!

Had ik nog helemaal niet aan gedacht thanks!

Alleen ik bestel daar nooit, want hoe zit t met dollars? Ik krijg alleen de prijzen in dollars.

Dollar is sowieso meer dan euro, dus je betaalt minder zeg maar. Bij het afrekenen wordt er gewoon het bedrag in € gegeven.
Je kan ook ergens instellen dat de prijs in € wordt gegeven, geen idee waar trouwens.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:05

Wish heeft ook nog wel eens zulke kleren

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:17

Is er een woord voor wanneer je qua spraak te impulsief bent?

Dus zegmaar dat je af en toe beter even niks kan zeggen (maar dat netjes verwoord) :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:20

Steeph schreef:

Dus zegmaar dat je af en toe beter even niks kan zeggen (maar dat netjes verwoord) :+

Verbale incontinentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:21

Spreekwoord; het hart op de tong dragen (=direct zeggen wat iemand denkt, ongeacht of dat slim is of niet)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:29

Kuggur schreef:
Steeph schreef:

Verbale incontinentie.

Ennnnn bedankt :')

Shanna schreef:
Spreekwoord; het hart op de tong dragen (=direct zeggen wat iemand denkt, ongeacht of dat slim is of niet)

Niet helemaal wat ik bedoelde, maar wel helpend! Dankje!