Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Iets wat me steeds vaker irriteert, sterker nog, boos maakt. En nu ook weer, naar aanleiding van gisteren, in Rotterdam.
De moordaanslag op mevrouw en dochter leek gericht tegen hun te zijn. Maar het lijkt erop dat de docent die vermoord is, een "willekeurige" EUR docent was. "Meneer was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats."
Meneer was helemaal niet op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Meneer was op het juiste moment (college uur) op de juiste plaats (college zaal).
De dader was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.
Echt, dat zie je ook bij verkrachtingszaken; mevrouw was.....
Schiet partijen; de slachtoffers waren......
Neen. De slachtoffers waren legitiem daar waar ze waren op precies het juiste moment.
Laten we AUB deze achterlijke zegswijze bannen.
rien10 schreef:Stap voor stap.
Inderdaad, eerst eens even kijken. Misschien voelt het heel prettig.
En als je er zou wonen; je zegt "Ik wil niet constant daarin blijven" dan moet je maar bedenken dat je daar ook niet de rest van je leven hoeft te wonen. Mensen verhuizen nu eenmaal als de situatie anders wordt.
Nu woon je nog bij je ouders? Dan is beschermd wonen misschien wel een hele goede stap. En vanuit beschermd wonen kan je misschien over een tijd verder gaan kijken naar zelfstandig wonen. Niet alle stappen hoeven meteen gemaakt te worden he? Stap voor stap is een hele goede methode.
Lekker bezichtigen en dan verder zien. Succes!!
Cowboy55 schreef:Fysieke plek vs spreekwoordelijke plek........
Suzanne F. schreef:Cowboy55 schreef:Fysieke plek vs spreekwoordelijke plek........
Precies. Op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn is spreekwoordelijk. Net als dat je aangereden wordt met de auto ofzo. Dat is een uitdrukking en staat voor ongelooflijke pech dat net jou dit overkomt.
Tuurlijk heb je alle recht om daar fysiek te zijn, in dat ziekenhuis, in dat huis, in de auto op die weg.
Niet te letterlijk nemen die uitdrukking, het is een gezegde.
rien10 schreef:Suzanne F. schreef:
Precies. Op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn is spreekwoordelijk. Net als dat je aangereden wordt met de auto ofzo. Dat is een uitdrukking en staat voor ongelooflijke pech dat net jou dit overkomt.
Tuurlijk heb je alle recht om daar fysiek te zijn, in dat ziekenhuis, in dat huis, in de auto op die weg.
Niet te letterlijk nemen die uitdrukking, het is een gezegde.
Ik weet dat het een gezegde is. Ik vind het een stom gezegde wat het slachtoffer in een hoek drukt waar hij/zij niet hoort te zijn.
hagelslag schreef:Een persoon die vorige week zaterdag belde toen ik geen tijd had.
Ik nam wel op voor het geval dat het belangrijk zou zijn.
Dus ik neem op, vraag of het belangrijk is omdat ik bezig ben bij de paarden.
Nee ik wou gewoon kletsen. Ah okay ja sorry daar heb ik nu even geen tijd voor.
En toen kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd, je hebt ook nooit tijd voor mij.
Dus ik had al zoiets van laat maar.
Nu vandaag al 3 telefoontjes en een apje gehad van die persoon... maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee.
hagelslag schreef:Een persoon die vorige week zaterdag belde toen ik geen tijd had.
Ik nam wel op voor het geval dat het belangrijk zou zijn.
Dus ik neem op, vraag of het belangrijk is omdat ik bezig ben bij de paarden.
Nee ik wou gewoon kletsen. Ah okay ja sorry daar heb ik nu even geen tijd voor.
En toen kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd, je hebt ook nooit tijd voor mij.
Dus ik had al zoiets van laat maar.
Nu vandaag al 3 telefoontjes en een apje gehad van die persoon... maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee.