[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:17

Wat een top antwoord van je man! Inderdaad belachelijk dat iemand anders zo de touwtjes in handen houdt over wat er met jouw lichaam gebeurd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:19

Ik heb me ook altijd afgevraagd wat er was gebeurt als hij had gezegd dat hij wel kinderen zou willen :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:32

Ik snap het argument ook niet eigenlijk. Als je single bent en gesteriliseerd is dat toch juist een heel duidelijk iets, als in, dan is er toch geen vraag meer of de man er iets van te vinden heeft? Want dat geef je gewoon aan bij het daten en als die man wel graag kinderen wil ga je gewoon niet verder daten. Geen match, verder zoeken. Lijkt me juist veel minder onduidelijk dan in een relatie in een soort wel/niet twijfelmodus zitten. Of denk ik nu te simpel?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:51

c_alsemgeest schreef:
Ik heb me ook altijd afgevraagd wat er was gebeurt als hij had gezegd dat hij wel kinderen zou willen :')

Ik had die situatie met mijn ex. Tenminste, niet bij een gynaecoloog ofzo, maar gewoon thuis.

Die zei op gegeven moment: "en als ik je nou vraag om te kiezen; de relatie met mij, of je paard?"
Ik zat toen nog in de 'geen actieve kinderwens, maar sluit het niet volledig uit'. Op dat moment konden we financieel ook niet aan kinderen beginnen zolang ik mijn paard had, waardoor mijn keuze al sterk naar 'geen kind' ging.

Maar die vraag van hem.... ik heb 'm aangekeken en gemeld dat ie dat antwoord zelf ook wel kon bedenken :evaw:

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:52

Ohja zo'n ex heb ik ook gehad. :')

"Als je mij echt zo'n vraag gaat stellen mag je je spullen pakken want als je echt van iemand houdt zet je diegene niet zo voor het blok."

Was snel klaar. :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:53

Captain schreef:

"Als je mij echt zo'n vraag gaat stellen mag je je spullen pakken want als je echt van iemand houdt zet je diegene niet zo voor het blok."

Precies dat. :')

Ik had ook echt zoiets van "hoe komt het überhaupt in je op om dit te vragen?"

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:56

Captain schreef:

Zou mijn reactie ook zijn, niet eens omdat ik mijn paard boven een partner verkies, maar ik hou niet van beperkende factoren :wave: _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:24

Ik heb een ex die vond dat ik nog minder naar de paarden moest gaan dan ik al deed (van bijna 24/7 op stal naar 2 avonden en 4-5 ochtenden) en liefst helemaal ermee stoppen want ik was te weinig bij hem.
Dat te weinig bij hem veranderde acuut in helemaal niet meer bij hem. _O- :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:26

Ik vind het wel echt intens schokkend dat de man hierin een rol heeft en zelfs mee moet komen eigenlijk, wauw....

Mij rijst meteen de vraag, is dat andersom ook zo? Wat een jaren 50 praktijken zeg...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:34

secricible schreef:
Ik vind het wel echt intens schokkend dat de man hierin een rol heeft en zelfs mee moet komen eigenlijk, wauw....

Mij rijst meteen de vraag, is dat andersom ook zo? Wat een jaren 50 praktijken zeg...

Nope. Mijn beste vriend werd de korte vraag gesteld: wat vind je vrouw hiervan? En toen hij zei "prima, die wil ook geen kinderen" was het goed. Zijn hele gesprek duurde 5 minuten, hij was begin 30.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:38

VuurVleugels schreef:
secricible schreef:

Nope. Mijn beste vriend werd de korte vraag gesteld: wat vind je vrouw hiervan? En toen hij zei "prima, die wil ook geen kinderen" was het goed. Zijn hele gesprek duurde 5 minuten, hij was begin 30.

Bij mijn neef was er helemaal niks gevraagd betreft zijn vrouw. Alleen of hij al kinderen had of geen kinderwens.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:42

Ik ben destijds mee gegaan naar de afspraak voor mijn man om inderdaad aan te geven dat WIJ geen kinderen willen. (Hoeveel kinderen hebben jullie al? 'Geen, en dat moet zo blijven')

Je stiekum laten steriliseren vind ik de equivalent van stiekem stoppen met de pil. Dat is een beslissing die beide partijen in een relatie aangaat. Dus ik snap dat er wel naar gevraagd wordt. Al zou het er niet vanaf mogen hangen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:50

Qimm schreef:
Je stiekum laten steriliseren vind ik de equivalent van stiekem stoppen met de pil. Dat is een beslissing die beide partijen in een relatie aangaat. Dus ik snap dat er wel naar gevraagd wordt. Al zou het er niet vanaf mogen hangen.

Aan de ene kant: ja. Aan de andere kant: stoppen met de pil heeft permanent invloed op beide levens (danwel in de vorm van zorg, danwel in de vorm van alimentatie). Sterilisatie heeft dat niet. Want als die man die vrouw verlaat kan hij elders wel weer een kind krijgen. Maar een reeds geboren kind terugstoppen kan niet meer.

Al ben ik het met je eens dat beide dingen echt niet okee zijn natuurlijk.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:04

Ik blijf het belachelijk vinden dat een ander (een man) zoveel te zeggen heeft over mijn lichaam.

Alsof wij een 2e rang burger zijn ofzo.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:12

Ik vind het ook belachelijk dat een man daarover moet meebeslissen. Zeker als het andersom niet zo is. :=

Stel, je raakt per ongeluk zwanger omdat je de sterilisatie er niet door hebt gekregen. Het is dan de vrouw die het kind moet dragen/ baren of het eruit moet laten halen.
De man loost zn kwakje en is niet degene in wiens lichaam iets begint te groeien.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:22

Gelukkig hier geen last gehad van de rare vragen wat mn vriend er van vindt
Huisarts had het reeds al eens geopperd, een paar maanden eerder.
Toen niet de financiële ruimte, later wel dus weer heen gegaan.
Gesprek was met 15 minuten klaar en doorverwijzing een dag later in de mail
Gesprek met de gynaecoloog ook helemaal prima, geen rare dingen, vooral de verplichte vragen van 'je weet dat het niet terug te draaien is' etc

En ik heb zojuist het ziekenhuis aan de telefoon gehad, 14 februari wordt ik geopereerd en gaan mn eileiders eruit *\o/*

Om hoop te geven aan anderen, dit bericht
fleurtjeuh schreef:
Nou, ik heb de knoop doorgehakt.
Of eigenlijk had ik die al een tijdje doorgehakt maar kon er niets mee.
Ik heb vandaag de huisarts gebeld om eens te babbelen over sterilisatie.
Ben nu 31, hopelijk kan ik straks een arts vinden die mij wil helpen.
Heeft iemand nog aanbevelingen in de omgeving Arnhem, Nijmegen, Ede?

Zal 4,5 maanden voor de operatie zijn.

Ik had echt nooit gedacht dat dit zo makkelijk, snel en soepel zou verlopen.
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 15-01-25 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:23

Fijne valentijnsdag!
Gefeliciteerd

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:45

Wat fijn dat het zo soepel ging!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:04

Kijk, dat is pas een tof valentijns uitje!
Gefeliciteerd!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:47

Ooh fijne Valentijn haha!
Ik vier Valentijn dit jaar met mijn vriend, vader en stiefmoeder, we gaan een weekend naar de Ardennen :')

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:13

c_alsemgeest schreef:
Mijn man werd ook gevraagd naar wat hij wilde... bij 1 gesprek moest hij er ook bij zijn.
Zijn antwoord was "ten eerste wil ik zeggen dat ik het absurd vind dat ik mijn mening moet geven. Het is haar lichaam, haar besluit. Als zij morgen naar de plastisch chirurg gaat en haar hele gezicht laat verbouwen waar ik naar moet kijken heeft ze ook mijn toestemming niet nodig. Maar het antwoord op uw vraag, ik heb niks met kinderen dus ik zou zelf ook heel erg blij zijn als er nou eindelijk eens een akkoord komt."

:')

Mooi antwoord. :)) Hopelijk heeft het de dokter ook wat extra perspectief gegeven voor toekomstige gevallen.

Raineri, gefeliciteerd :)

fleurtjeuh, fijn dat je een datum hebt!

LWDaisy, ook leuke valentijnsplannen. Het fijne aan kindvrij zijn is dat je ook op een andere datum nog prima romantisch zijn kan inhalen. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 08:48

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:22

En toevallig is deze mevrouw ook influencer in haar vrije tijd 8-) :Y) Denk dat het een stunt is om volgers te krijgen maar soit. Het kadert wel wat hoe er tegenwoordig gedacht wordt.

Wij hadden op vakantie een airboatride geboekt in de everglades en mooi dat mijn vriend en ik op de eerste rij zaten. Achter ons zaten kinderen en er was wat gemompel maar tja, ik betaal net zoveel voor de ervaring en het is niet dat we hebben voorgedrongen. We stonden zelfs achteraan in de rij en toen moesten we naar een andere boot en stonden we ineens vooraan :+

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 11:58

Ik heb sowieso een hekel aan de gedachte "kinderen mogen vooraan staan, beste plekken hebben, etc"
Ik betaal ook gewoon een kaartje voor .... (vul maar in) dus dan wil ik ook gewoon iets goed kunnen zien.

Vannacht zo raar gedroomd. Ik was zwanger en je begon al een klein beetje bolling te zien en ik was er blij mee. Maar hoe verder de droom ging hoe meer de realisatie kwam dat ik helemaal niet blij hoor te zijn met een zwangerschap. Grappig hoe dat dus zelfs in een droom toch uiteindelijk overheerst. Het "Nee ik wil geen kinderen" zit diep genoeg om mijn dromen te veranderen :D

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:15

Ik vind dat ook stom, maar ik ben zelf klein, dus vind het ook vervelend als lange mensen principieel voor mij willen blijven staan :+