Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:51

Ik dacht al dat het aan mij lag inderdaad. Slecht voor mijn autisme dit :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:31

ah oke, ben ik toch minder blond dan ik dacht :P

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:24

Nyaleti schreef:
Ik heb sinds kort hier de paardenstal weer verhuurd.
Nu staat het gewoon alweer blank op een stukje van de paddock.. Het heeft even leeg gestaan dus wist niet precies hoe de bodem nu zou zijn maar het is echt erger dan wat ik gewend ben.
Is het grondwater nou nog zo hoog? Of is het misschien toch omdat de grond gewoon helemaal vast zit en water niet weg kan?
Kan ik hier nog iets aan doen nu?

Ik baal echt. Er zitten zulke leuke mensen in die ik ook gewoon 'het beste' wil bieden. Ik heb natuurlijk vermeld dat het voorste stukje altijd blub is maar momenteel is het gewoon een vijver..

Ik denk het laatste. Vorige winter hebben veel plekken blank gestaan omdat alles verzadigd was en het water gewoon nergens meer heen kon. Daardoor verliest met name kleigrond z’n structuur. En als die natte grond dan ook nog intensief belopen wordt of door een zware machine wordt bewerkt is het helemaal drama. Daardoor kan het water nu niet meer goed door de dichtgeslagen grond heen. De wormen hebben een paar jaar nodig om de structuur te herstellen. Je kan wel zelf gaan spitten en van alles door de grond mengen. Maar op termijn doen de wormen het toch beter.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:32

gaat wormen kweken....

Hier is het ook alweer nat en dat was het tot vorig jaar nooit.

Maar zie in het bos ook vennen hoog staan, en sloten hoger dan andere jaren.
Dus grondwater is zeker ook nog hoog.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:34

Ja ben er ook bang voor.
Helaas hebben we het niet kunnen frezen toen het leeg stond. Juist omdat 2/3 van de paddock zich echt goed houdt. Daar is de grond juist hard en is het uiteindelijk wel blub maar ze zakken er niet in weg.

Maar nu vooral vooraan(laagste punt, sowieso altijd blub in de winter). Het staat verdorie gewoon blank.. omspitten heeft nu geen nut denk ik, dan wordt het helemaal los zand en modder?

Ik baal gewoon zoooo erg.. Voel me echt een slechte verhuurder alsof ik gelogen heb over de bodem maar het was echt niet zo..

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:11

Kan je geul graven naar iets van een greppel om een deel van water weg te laten lopen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:13

JudithGigi schreef:
Ik dacht al dat het aan mij lag inderdaad. Slecht voor mijn autisme dit :')

Oh, zou dat het probleem zijn? Ik ga hier ook heel slecht op :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:35

Nyaleti schreef:
Ja ben er ook bang voor.
Helaas hebben we het niet kunnen frezen toen het leeg stond. Juist omdat 2/3 van de paddock zich echt goed houdt. Daar is de grond juist hard en is het uiteindelijk wel blub maar ze zakken er niet in weg.

Maar nu vooral vooraan(laagste punt, sowieso altijd blub in de winter). Het staat verdorie gewoon blank.. omspitten heeft nu geen nut denk ik, dan wordt het helemaal los zand en modder?

Ik baal gewoon zoooo erg.. Voel me echt een slechte verhuurder alsof ik gelogen heb over de bodem maar het was echt niet zo..

https://archive.is/MT6Kb

Nu weet ik niet welke regio je zit. Maar ben bang dat het overal zo is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:17

Ik acht de kans klein maar wie weet.
Leest hier toevallig een paraveterinair mee? Of iemand die goed is met een CV maken? Die ik PB mag doen.

Ik solliciteer nu buiten het vak dus op mijn CV bij werkzaamheden "balie en telefoon" zetten, is niet dekkend genoeg. Dagplanning maken, klanten te woord staan, mail bijhouden, medicatie uitgifte.. maar dat klinkt ook te simpel voor wat het eigenlijk is..

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:30

Dier-medisch Advies?
Ambulante diergeneeskunde?

Of is dat alweer te veel op het vak gericht?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:50

Secretariële ondersteuning van vee- en dierartsen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:02

Nyaleti schreef:
Ik acht de kans klein maar wie weet.
Leest hier toevallig een paraveterinair mee? Of iemand die goed is met een CV maken? Die ik PB mag doen.

Ik solliciteer nu buiten het vak dus op mijn CV bij werkzaamheden "balie en telefoon" zetten, is niet dekkend genoeg. Dagplanning maken, klanten te woord staan, mail bijhouden, medicatie uitgifte.. maar dat klinkt ook te simpel voor wat het eigenlijk is..

Mijn gevoel zou zeggen vooral zitten op de competenties met concrete voorbeelden hoe je daaraan werkt in deze functie/hoe je ze aantoont

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:10

Mag je met een NS abonnement in de DB intercity op het traject in Nederland? Of moet je dan een toeslag betalen/reserveren?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:36

Picopico schreef:
Mag je met een NS abonnement in de DB intercity op het traject in Nederland? Of moet je dan een toeslag betalen/reserveren?

Die witte treinen bedoel je? Zo lang je inn Nederland blijft niet hoor, als ik het goed heb. Wel zijn er op voorhand gereserveerde plekken die hoor je dus vrij te laten.

Of bedoel je vanuit Duitsland richting Nederland en dan een eind door NL reizen?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 22:06

Ja, ik bedoel alleen in Nederland. Anders zou ik een NS trein nemen. Soms komt de DB trein net handiger uit, maar durf daar steeds niet in te stappen omdat ik niet zeker weet of dat mag.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 22:50

Zit naar de Davis cup te kijken. Wie zitten er in dat kleine ‘juichvak’ achter de team captain? Het zijn geen spelers…en lijken me nog te jong voor fysio of iets dergelijks….

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 23:49

Ik krijg sinds een paar weken een keer of 10 per dag deze melding op mijn (Samsung S23) telefoon. Als ik er op klik, belt hij naar het voicemail-instellingenmenu waar geen nieuwe berichten te beluisteren zijn maar wel tal van andere opties zoals je voicemailbericht aanpassen (inmiddels gedaan hoewel dat niet nodig was maar ik wilde zien krijg of de melding daarmee weg kreeg), afwezigheidsberichten instellen en nog meer opties.
Maar hoe stop ik deze melding? :?

Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 00:12

Misschien wordt je gebeld door een geblokkeerd nummer? Die gaan lenea recta naar je Vm. Je zou dan wel ergens een nummer moeten zien. Niet bij gemiste oproepen maar ergens in je Vm sms. Bij mij zijn het steeds de energieleveranciers….

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 00:13

Naar de meldingsinstellingen gaan en daar ergens wat veranderen? Dat knopje staat daaronder volgens mij?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 10:23

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:30

Karlijn ff je vinger op dat balkje leggen een paar seconden. Dan krijg je een schermpje waar je de meldingen kan uitzetten.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:43

Palmera schreef:
Naar de meldingsinstellingen gaan en daar ergens wat veranderen? Dat knopje staat daaronder volgens mij?

Als ik op 'meldingsinstellingen' druk, gaat hij naar het algemene Apps-menu waar ik per app instellingen kan wijzigen, en dan kom ik uiteindelijk ook bij onderstaand menu terecht:

ClaudiaHS schreef:
Karlijn ff je vinger op dat balkje leggen een paar seconden. Dan krijg je een schermpje waar je de meldingen kan uitzetten.

Als ik dat doe, krijg ik dit:
Afbeelding
Waarbij 'meldingen toestaan' vastgezet is en niet te veranderen naar 'meldingen niet toestaan'.

Ik kan wel het type melding veranderen, dus van geluid/trillen naar stil maar dan krijg ik dus nog de meldingen bovenin de balk van de meldingen...

:')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:56

Welk coördinaat zit in deze tekst verwerkt?

Afbeelding

Ik kom niet verder dan
52.2532,4.3848

Welk doen een auto tocht, maar komen nu niet verder haha.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 17:09

Boven de titel staan ook nog cijfers
En een half uur is 30 min, had je die al?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 17:15

Afbeelding

Als we het op deze site invoeren, komen we hier uit.
Rijden er nu heen. Ben benieuwd of we de juiste locatie hebben.