Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 17:13

Sandra_H schreef:
Karl66 schreef:
Ik herhaal het nog maar eens, een cursus staatsinrichting is geen overbodige luxe als je dit soort onzin spuit.

Hebben we daar tegenwoordig de feestboek academie niet voor dan? :+

:')

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:57

Daks schreef:
Mensen met een geloof waar vaccineren niet in past valt onder discriminatie.
Mensen die een andere politiek overtuiging hebben valt onder discriminatie.
Mensen uitsluiten op medische gronden is discriminatie.

Moet ik nog doorgaan?
Ik snap werkelijk waar niet dat mensen het maar normaal vinden terwijl vaccinatie niet de enige uitweg is uit deze crisis.

Als je jezelf uitsluit en dan heel hard gaat roepen dat je gediscrimineerd wordt, heb je het niet goed begrepen.

Geloof en politieke overtuiging zijn geen dwingende redenen om je niet te laten vaccineren. Dat is en blijft eigen keuze.
Geen vaccinatie kunnen krijgen op medische gronden is pure pech, en betreft slechts een hele kleine groep.

Dus praat geen onzin.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:59

Een andere politieke overtuiging is ook wel heel erg ver gezocht trouwens..
Dus iedereen die het wel is niet eens is met Rutte wordt gediscrimineerd? Zal druk worden bij de rechter dan.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:05

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:05

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening

Paulo Coelho

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:07

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:11

Bizar :n

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:18

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:19

Blij dat ik een ouwe jood ben en dat ongevaccineerden niet van Soest naar voorbij Zwolle hoeven te lopen in de hoop een kg aardappelen te scoren

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:20

Echwel schreef:
Blij dat ik een ouwe jood ben en dat ongevaccineerden niet van Soest naar voorbij Zwolle hoeven te lopen in de hoop een kg aardappelen te scoren

Of überhaupt al bang voor hun leven >;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:22

Die man is echt helemaal de weg kwijt. Als hij al op een weg zat. 8)7

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:56

Oh Willem engel heeft nu ook vragen over een bleutooth connectie van gevaccineerden :+ zie Twitter :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:05

Baudet is niet de weg kwijt , hij weet precies waar hij mee bezig is en doet het bewust,Trump kopie en ronduit gevaarlijk.
Echt heel gevaarlijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:32

Blijkbaar zijn nog meer diersoorten gevoelig aan het covidvirus.
Ik lees net dit in de krant. Iemand postte hier van de week ook al iets over besmetting bij dieren dacht ik.

Citaat:
Drie sneeuwluipaarden overleden aan coronavirus in zoo in Nebraska
Drie sneeuwluipaarden uit een kinderzoo in Nebraska zijn deze week overleden aan Covid-19. Ranney, Everest en Makalu van de Lincoln Children’s Zoo raakten in oktober besmet.

“Dit verlies is hartverscheurend”, liet de dierentuin vrijdag optekenen in een bericht op Facebook. Hoe de dieren het virus opliepen is onduidelijk. Dierenartsen dienden hen nog steroïden en antibiotica toe, maar dat mocht niet baten.

Twee Sumatraanse tijgers, Axl en Kumar, raakten ook besmet met het coronavirus, maar herstelden. Veel dierentuinen in Nebraska hebben grote percentages van hun dieren gevaccineerd tegen het virus.

Kwetsbaar
Wereldwijd zijn volgens cijfers van de Amerikaanse Johns Hopkins-universiteit zeker 252 miljoen coronabesmettingen gemeld onder mensen, maar ook allerlei diersoorten blijken kwetsbaar. Onder meer gevlekte hyena’s, tijgers, leeuwen, jaguars en andere dieren hebben al positief getest in Amerikaanse dierentuinen, bericht The New York Times.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:00

Afbeelding

:')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:41

Citaat:
(...)
Ik snap werkelijk waar niet dat mensen het maar normaal vinden terwijl vaccinatie niet de enige uitweg is uit deze crisis.

1) Ik ken geen 'geloof' dat tegen vaccinatie is.
(Er zijn zware gereformeerde broeders m/v die zich niet laten prikken. En ook geen plaats op de IC willen innemen ten koste van een ander. Maar dus niet het hele christendom.)

2) "Most interesting..."
(Behalve injectie hebben we natuurlijk de lockdown, de hygiënische maatregelen, de anderhalve meter, etc. etc.)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:56

Ik ben het helemaal zat dat we door een groepje onwilligen allemaal gegijzeld worden en we weer in een nieuwe golf zitten.
Voor mij is het tijd voor een verplichte vaccinatie en een booster voor iedereen. Vaccinatiecentra een paar maanden 24/24u open en gedaan met al dat geblaat over eigen keuze en discriminatie. Er zijn reeds miljoenen mensen ingeënt en niemand is bij bosjes bezweken of onvruchtbaar geworden, dus het lijkt me dat alle argumenten die anti-vaxxers in het begin misschien konden opperen al lang en duidelijk ontkracht zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:01

Janneke2 schreef:
Citaat:
(...)

1) Ik ken geen 'geloof' dat tegen vaccinatie is.
(Er zijn zware gereformeerde broeders m/v die zich niet laten prikken. En ook geen plaats op de IC willen innemen ten koste van een ander. Maar dus niet het hele christendom.)

2) "Most interesting..."
(Behalve injectie hebben we natuurlijk de lockdown, de hygiënische maatregelen, de anderhalve meter, etc. etc.)

Dat bepaalde stromingen zich niet laten vaccineren is natuurlijk van alle tijden. De pokken vaccinatie bijvoorbeeld is met tijden wel of niet verplicht geweest. Dankzij kritiek vanuit de protestanten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:30

Even over corona en scholen open laten en kinderen gewoon een besmetting op laten lopen want niet gevaarlijk?

Er liggen momenteel 54 kinderen in het ziekenhuis door een Covid besmetting, waarvan 1 op de IC.

In de afgelopen 2 weken zijn er 4 kinderen overleden door Covid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:34

bigone schreef:
Even over corona en scholen open laten en kinderen gewoon een besmetting op laten lopen want niet gevaarlijk?

Er liggen momenteel 54 kinderen in het ziekenhuis door een Covid besmetting, waarvan 1 op de IC.

Ik denk niet dat, dat de reden is om scholen open te houden.

Het is kiezen tussen twee kwade. Het sluiten van de scholen heeft zo’n impact op opgroeiende kinderen.
Sociaal emotioneel is er zo’n achterstand/andere ontwikkeling.
Dit zie je terug in depressie, pesterijen, ‘vreemd’ groepsgedrag; bijv. Stelen.
Echt heel zorgelijk.

Vind ik persoonlijk veel ernstiger dan de ‘leerachterstand’ maar ook dit is heel erg niveau en behoefte afhankelijk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:58

bigone schreef:

Hierbij vraag ik me sterk af hoeveel van deze kinderen gewoon gezond waren? Ik vermoed dat dit vrijwel allemaal kinderen zullen zijn met al onderliggend lijden.
En bij de opnames wellicht kinderen die bijv. vanwege uitdrogingsverschijnselen voor de zekerheid kortdurend opgenomen zijn.

En niet dat dat niet erg is natuurlijk! En ik heb liever dat mijn kinderen geen corona krijgen dan wel. Maar hier bij ons (Brabant) heeft corona flink huisgehouden en zijn er veel kinderen besmet geweest en nu helaas weer. En eigenlijk zie je vooral dat ze zeer milde klachten hebben en slechts een enkeling echt wat dagen ziek is. Ik weet dat het voorkomt, maar hier heb ik gelukkig nog niet gehoord van kinderen die er echt heel ziek van geweest zijn.

Ik ben ook tegen sluiten van de scholen. Ik heb zelf jonge opgroeiende kinderen en net wat Lena al zegt is de impact echt groot hoor. Achterstanden, angsten, depressie, zelfmoordgedachten, pesten, zichzelf afzonderen en eetproblemen. Het komt echt allemaal voorbij hoor!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 14-11-21 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 23:00

Klopt Lena maar dit is om aan te geven dat er ook in Corona krijgen voor kinderen een risico kan zitten, net als bij volwassenen. Er zijn nogal wat mensen die staan te gillen blijf van onze kinderen af wat betreft vaccineren. Scholen dicht is zeker geen goed idee maar laten mensen niet denken dat Corona onschuldig is voor kinderen in sommige gevallen.
Vayo, geen idee of deze kinderen gezondheidsproblemen hadden, des te meer redenen om te vaccineren voor iedereen die dat kan om kwetsbaren zoveel mogelijk te beschermen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 23:03

bigone schreef:
Klopt Lena maar dit is om aan te geven dat er ook in Corona krijgen voor kinderen een risico kan zitten, net als bij volwassenen. Er zijn nogal wat mensen die staan te gillen blijf van onze kinderen af wat betreft vaccineren. Scholen dicht is zeker geen goed idee maar laten mensen niet denken dat Corona onschuldig is voor kinderen in sommige gevallen.
Vayo, geen idee of deze kinderen gezondheidsproblemen hadden, des te meer redenen om te vaccineren voor iedereen die dat kan om kwetsbaren zoveel mogelijk te beschermen.

Ik moet eerlijk zijn dat ik meer vrees voor ongelukken in het verkeer aangezien beide kinderen dagelijks op de fiets naar school gaan. Ik denk dat dit risico eigenlijk groter is dan het risico van een corona besmetting als je kijkt naar gezonde kinderen.
Maar ik heb alsnog liever niet dat ze het krijgen. Wel vind ik het risico aanvaardbaar en zie ik ze gewoon graag naar school gaan, met vrienden afspreken, teamsport enz.

Over het vaccineren ben ik het totaal met je eens. Nooit gedacht dat ik zo extreem zou gaan denken, maar ik zou geen enkel probleem hebben met vaccinatieplicht.