Hier in de straat hangen ook aan een paar huizen vlaggen van 2 verschillende landen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Maar voor Nederland is het terecht dat, dat onveilige gebieden kent of ben je daar dan ook van terug gekomen?
Ook de Europese kaart kent oranje/rood gebied in Spanje namelijk
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement
lenaa_tje schreef:Maar voor Nederland is het terecht dat, dat onveilige gebieden kent of ben je daar dan ook van terug gekomen?
Ook de Europese kaart kent oranje/rood gebied in Spanje namelijk
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement
MoniqueT schreef:Wat mij met name stoort is dat Spanje 12 keer groter is dan Nederland en dat het hele land wordt afgerekend op de cijfers van een paar deelstaten, maar dat bijvoorbeeld Portugal door Nederland wél gedeeltelijk oranje en voor een groot deel geel krijgt. De Costa Blanca en Murcia zitten bijvoorbeeld al maanden ver onder de IA-waarde van Nederland en veel andere ‘gele’ landen. Geografisch gezien zou bijvoorbeeld Nederland oranje of rood krijgen omdat het in Luxemburg of Parijs slecht gaat.
En inderdaad, Murcia heeft op 1,5 miljoen inwoners nog 7 COVID-patiënten in het ziekenhuis, maar oranje voor Nederland. De cijfers voor Valencia liggen al maanden onder de eisen voor Nederland, maar enkele deelstatenaten op minimaal 4 uur rijden worden als norm aangehouden.
lenaa_tje schreef:MoniqueT schreef:Wat mij met name stoort is dat Spanje 12 keer groter is dan Nederland en dat het hele land wordt afgerekend op de cijfers van een paar deelstaten, maar dat bijvoorbeeld Portugal door Nederland wél gedeeltelijk oranje en voor een groot deel geel krijgt. De Costa Blanca en Murcia zitten bijvoorbeeld al maanden ver onder de IA-waarde van Nederland en veel andere ‘gele’ landen. Geografisch gezien zou bijvoorbeeld Nederland oranje of rood krijgen omdat het in Luxemburg of Parijs slecht gaat.
En inderdaad, Murcia heeft op 1,5 miljoen inwoners nog 7 COVID-patiënten in het ziekenhuis, maar oranje voor Nederland. De cijfers voor Valencia liggen al maanden onder de eisen voor Nederland, maar enkele deelstatenaten op minimaal 4 uur rijden worden als norm aangehouden.
Op die Europese kaart kijken ze naar gebieden
MoniqueT schreef:In die zin ben ik het zeker met je eens. De kans dat ik hier die ene besmette persoon die bekend is in de gemeente van 6000 inwoners (in quarantaine net als zijn contacten) tegen het lijf loop is een stuk minder dan in januari toen het er 150 waren. En dan ben ik ook nog volledig gevaccineerd. Inmiddels lijkt het er op dat je dan sowieso veel minder besmettelijk bent mócht je het al opgelopen hebben.
MoniqueT schreef:Precies, alleen kijken naar besmettingscijfers werkt niet meer nu.
Ik zag hier net ook een stijging van 25 procent. Maar even doorgelezen, er zijn ook veel meer testen gedaan (weer naar aanleiding van de contacten van die jongeren). Positief: 2,3 procent. Valt alles mee. Wel weer zes nieuwe ziekenhuisopnames. Landelijk gezien komt nu zo’n 10 procent van de positief uitslagen uit die ene brandhaard, maar daardoor gaan wel weer alle alarmen op rood. Terwijl het met name asymptomische jongeren zijn, waarvan grootouders en vaak ook ouders al volledig gevaccineerd zijn.