Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Naomi_Jortje schreef:Ik ben het met je eens dat het vervelend is dat mensen niet op is oke/geen probleem oid klikken nadat ze het opgehaald hebben. Maar daar is gewoon een beveiliging voor gebouwd door Vinted: na 48 uur wordt het sowieso vrijgegeven.
Maar dat jij dat korte berichtje over ophalen oid netjes vind, ligt bij jouw verwachting. Je kunt die verwachting niet afdwingen of projecteren op anderen.
Vanuit Vinted is er geen verplichting om te reageren, in principe is er de verplichting dat je het ophaalt (en als je dat niet doet vind ik dat asociaal, maar als verkoper krijg je dan in principe wel je pakket terug - los ervan dat je daar dan al kosten voor hebt gemaakt zoals verpakking of naar het pakketpunt gaan).
Arzil schreef:Inderdaad, mijn verwachtingspatroon ligt ook wat hoger omdat ik het zelf namelijk wel altijd doe. Zodra iemand iets heeft gekocht geef ik aan wanneer ik verzend en als ik niet zelfde dag kan afhalen, geef ik dat aan. Dat ligt volledig bij mij. Of ze erop reageren is eigen keuze. Maar dan kan ik het nog wel irritant vinden dat ze niks afhalen zonder bericht.
En die paar euro lig ik niet wakker van. Maak je geen zorgen. Ik wil gewoon die deals afgehandeld hebben en de boel kunnen sweepen en met een schone lei verder.
zoef123 schreef:Oh ik hou me daar dus echt helemaal niet mee bezig. Grappig om te lezen dat iedereen daar anders of denkt en mee om gaat. Ik heb echt geen idee of iemand het pakket gelijk op haalt of later hou ik helemaal niet in de gaten.
Ik heb trouwens wel wat geks want ik kreeg vanmiddag in eens een berichtje dat m’n account tijdelijk is beperkt? Kan nu niks kopen. Lastig met een Vinted verslaving. Dit hard te denken wat het probleem kan zijn. Er was een Franse dame gepikeerd omdat ik geen aan foto wilde sturen va een jas en niet wilde bevestigen dat de jas retour mocht als die niet paste. kan het zijn dat zij een melding heeft gemaakt? Ik heb alleen netjes gezegd dat ik nog geen aan foto heb. En dat het niet retour mag als het niet past dat ik geen winkel ben. Zijn volgens mij ook de regels van Vinted dat ik een retour in een geval van niet passen niet hoef te accepteren. Ze was sowieso al heel dwingend en veel berichtjes sturen.
zoef123 schreef:Oh echt goed om te horen schrok er wel van. Hoop dat het binnen 24 uur weer normaal is. Stond in het bericht maximaal 5 dagen om te beoordelen.
Kan idd wel bieden maar niet kopen. Maar krijg ook geen reacties meer lijkt het.
Vind het zo irritant kom nu allemaal dingetjes tegen die ik wil kopen ben dus toch wel beetje verslaafd denk.
Cardy schreef:Ik had zelfs laatst iemand die vroeg of ik het wilde laten weten als het verzonden is. Dankzij Vinted begin ik daar niet aan, want dat wordt vanzelf aangegeven in de app. Vond de vraag daardoor toch wel een beetje gek en heb er ook niet op geantwoord.
O en mijn niet goed gescande pakketje is gefixed door Homerr, mede dankzij de tip hier. Super blij! Ookal was het "maar" een bestelling van € 3, zou het echt heel zuur vinden als het niet bij de koper terecht zou komen.
tengeltje11 schreef:Hier ligt het afhaalpunt op 20 km. Tijdens het schooljaar kom ik daar 3x/week, tijdens de vakantie helaas maar 1/week.
Dus zo abnormaal dag mensen niet direct een pakje halen is het niet, niet iedereen heeft het in de achtertuin liggen.
Zelf kom ik ambetant van mensen die dit soort berichten sturen. Je verkoopt op een platform als vinted die zijn eigen regels heeft, dus moet je die maar volgen en als je daar niet mee kan leven…. Tja… verkoop dat ergens anders denk ik dan. Hier helemaal geen nood aan small talk over wanneer en hoe lang en …..
Deze week ook, op dinsdag avond koopt iemand een truitje, donderdag morgen een bericht wat het probleem is omdat het nog niet verstuurd is….. Euh hallo??
Daar half vriendelijk gezegd dat we een week krijgen om het te versturen en dat ze nog geen 2 dagen terug een item gekocht heeft…
Sommige mensen….