Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zam_Cas

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:06

Ik vind het heel dubbel, ik kreeg laatst dezelfde dag al een berichtje ‘ je pakketje is er! Ga je het snel halen?’ Dan denk ik ‘ jaag me niet zo op!’ Laatst heb ik na 6 dagen wel gevraagd of het gaat lukken het op te halen. Niet dwingerig maar uit interesse, dat bericht werd goed ontvangen. Ze was het helemaal vergeten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:10

Ik verwacht echt geen hele gesprekken van kopers hoor, en je hoeft mij niet elke keer een berichtje te doen. Als je bij mij iets koopt dan stuur ik 9 v/d 10x een berichtje met wanneer ik het kan verzenden. Als ik zie dat het blijft liggen, stuur ik na een paar dagen even een herinnering. Dat ligt een beetje aan de verzenddienst. DHL blijft 7 dagen liggen, en ik had een pakketje verstuurd dat op 13 november was aangekomen. Niets gehoord van koper, dus ik heb op 18 november een berichtje gestuurd of ze het niet zou vergeten. Ze heeft dit berichtje gelezen, en niet gereageerd. Op 19 november is het pakketje opgehaald en nu wacht ik op uitbetaling.

Ja, het zou fijn zijn als kopers soms wat sneller zijn met bevestigen. Nee, ik verwacht het niet van je. Maar een kort berichtje vind ik wel zo netjes. Als ik je vraag: Vergeet je het pakketje niet op te halen? Hoef je van mij echt geen epistel te schrijven met waarom het nog niet gelukt is. We weten allemaal hoe druk het soms is. Maar even "Komt goed!" is zo getypt en geeft mij even een stukje zekerheid zodat ik er vanuit kan gaan dat je het pakketje wel ophaalt :D

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:23

Ik ben het met je eens dat het vervelend is dat mensen niet op is oke/geen probleem oid klikken nadat ze het opgehaald hebben. Maar daar is gewoon een beveiliging voor gebouwd door Vinted: na 48 uur wordt het sowieso vrijgegeven.
Maar dat jij dat korte berichtje over ophalen oid netjes vind, ligt bij jouw verwachting. Je kunt die verwachting niet afdwingen of projecteren op anderen.
Vanuit Vinted is er geen verplichting om te reageren, in principe is er de verplichting dat je het ophaalt (en als je dat niet doet vind ik dat asociaal, maar als verkoper krijg je dan in principe wel je pakket terug - los ervan dat je daar dan al kosten voor hebt gemaakt zoals verpakking of naar het pakketpunt gaan).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:26

Naomi_Jortje schreef:
Ik ben het met je eens dat het vervelend is dat mensen niet op is oke/geen probleem oid klikken nadat ze het opgehaald hebben. Maar daar is gewoon een beveiliging voor gebouwd door Vinted: na 48 uur wordt het sowieso vrijgegeven.
Maar dat jij dat korte berichtje over ophalen oid netjes vind, ligt bij jouw verwachting. Je kunt die verwachting niet afdwingen of projecteren op anderen.
Vanuit Vinted is er geen verplichting om te reageren, in principe is er de verplichting dat je het ophaalt (en als je dat niet doet vind ik dat asociaal, maar als verkoper krijg je dan in principe wel je pakket terug - los ervan dat je daar dan al kosten voor hebt gemaakt zoals verpakking of naar het pakketpunt gaan).

Maar we mogen hier wel delen dat we dat vervelend vinden toch :)

Ik dwing nergens af dat anderen op mij moeten reageren, maar ik vind het wel netjes om even een kort berichtje te sturen als iemand jou een berichtje doet. En daar hoeft echt niks bijgehaald te worden, of verantwoording voor af te leggen :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:29

Inderdaad, mijn verwachtingspatroon ligt ook wat hoger omdat ik het zelf namelijk wel altijd doe. Zodra iemand iets heeft gekocht geef ik aan wanneer ik verzend en als ik niet zelfde dag kan afhalen, geef ik dat aan. Dat ligt volledig bij mij. Of ze erop reageren is eigen keuze. Maar dan kan ik het nog wel irritant vinden dat ze niks afhalen zonder bericht. ;)

En die paar euro lig ik niet wakker van. Maak je geen zorgen. Ik wil gewoon die deals afgehandeld hebben en de boel kunnen sweepen en met een schone lei verder. :))

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:30

Ik had zelfs laatst iemand die vroeg of ik het wilde laten weten als het verzonden is. Dankzij Vinted begin ik daar niet aan, want dat wordt vanzelf aangegeven in de app. Vond de vraag daardoor toch wel een beetje gek en heb er ook niet op geantwoord.

O en mijn niet goed gescande pakketje is gefixed door Homerr, mede dankzij de tip hier. Super blij! Ookal was het "maar" een bestelling van € 3, zou het echt heel zuur vinden als het niet bij de koper terecht zou komen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:32

Arzil schreef:
Inderdaad, mijn verwachtingspatroon ligt ook wat hoger omdat ik het zelf namelijk wel altijd doe. Zodra iemand iets heeft gekocht geef ik aan wanneer ik verzend en als ik niet zelfde dag kan afhalen, geef ik dat aan. Dat ligt volledig bij mij. Of ze erop reageren is eigen keuze. Maar dan kan ik het nog wel irritant vinden dat ze niks afhalen zonder bericht. ;)

En die paar euro lig ik niet wakker van. Maak je geen zorgen. Ik wil gewoon die deals afgehandeld hebben en de boel kunnen sweepen en met een schone lei verder. :))

Ohja ik vind er ook wel verschil in zitten of het item voor 1 of voor 10 euro is verkocht :')

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:36

Met sweepen en schone lei, bedoel ik trouwens mijn inbox sweepen en niet het geld. :') Dat laat ik altijd lekker staan. Vind dat de moeite niet om op mn bank te zetten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:41

Ik heb al een moeder die meent me aan dingen te moeten herinneren, dat is me meer dan zat als volwassen vrouw. :')

Ik word er dus vrij recalcitrant van. :Y)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:53

Oh, maar ik bericht mensen niet hoor om te vragen of ze nou eindelijk eens van plan zijn iets op te halen. Nee, die frustratie deel ik enkel hier of bij een vriendin van me die ook op vinted zit. :))

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:18

Meer mensen die wachten op een pakket uit Spanje?
Verkoper geeft aan dat het op een sorteerpunt ligt in Valencia en ze is bang dat alles daar verloren is gegaan door de water ellende daar.
''Gelukkig'' was het maar 5 euro maar het waren wel twee hele fijne Name It broekjes. Zal vanzelf wel goed komen met de terugbetaling.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:46

Hier had vandaag de terugbetaling moeten komen van m'n retour... 1x raden... -O-

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:45

Oh ik hou me daar dus echt helemaal niet mee bezig. Grappig om te lezen dat iedereen daar anders of denkt en mee om gaat. Ik heb echt geen idee of iemand het pakket gelijk op haalt of later hou ik helemaal niet in de gaten.

Ik heb trouwens wel wat geks want ik kreeg vanmiddag in eens een berichtje dat m’n account tijdelijk is beperkt? Kan nu niks kopen. Lastig met een Vinted verslaving. Dit hard te denken wat het probleem kan zijn. Er was een Franse dame gepikeerd omdat ik geen aan foto wilde sturen va een jas en niet wilde bevestigen dat de jas retour mocht als die niet paste. kan het zijn dat zij een melding heeft gemaakt? Ik heb alleen netjes gezegd dat ik nog geen aan foto heb. En dat het niet retour mag als het niet past dat ik geen winkel ben. Zijn volgens mij ook de regels van Vinted dat ik een retour in een geval van niet passen niet hoef te accepteren. Ze was sowieso al heel dwingend en veel berichtjes sturen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:25

Zoef er zijn hier wel meer mensen die dit gehadden hebben, waaronder ik. Is meestal binnen 24 u zonder boe of ba weer afgelopen, dus regelmatig checken. Je kan ondertussen wel scrollen en liken en pb sturen.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:34

zoef123 schreef:
Oh ik hou me daar dus echt helemaal niet mee bezig. Grappig om te lezen dat iedereen daar anders of denkt en mee om gaat. Ik heb echt geen idee of iemand het pakket gelijk op haalt of later hou ik helemaal niet in de gaten.

Ik heb trouwens wel wat geks want ik kreeg vanmiddag in eens een berichtje dat m’n account tijdelijk is beperkt? Kan nu niks kopen. Lastig met een Vinted verslaving. Dit hard te denken wat het probleem kan zijn. Er was een Franse dame gepikeerd omdat ik geen aan foto wilde sturen va een jas en niet wilde bevestigen dat de jas retour mocht als die niet paste. kan het zijn dat zij een melding heeft gemaakt? Ik heb alleen netjes gezegd dat ik nog geen aan foto heb. En dat het niet retour mag als het niet past dat ik geen winkel ben. Zijn volgens mij ook de regels van Vinted dat ik een retour in een geval van niet passen niet hoef te accepteren. Ze was sowieso al heel dwingend en veel berichtjes sturen.

Ik heb dit ook gehad, na een paar uur was alles weer zoals het was. Ik kreeg een bericht dat het onterecht was geloof ik en dat was het.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:57

Oh echt goed om te horen schrok er wel van. Hoop dat het binnen 24 uur weer normaal is. Stond in het bericht maximaal 5 dagen om te beoordelen.

Kan idd wel bieden maar niet kopen. Maar krijg ook geen reacties meer lijkt het.

Vind het zo irritant kom nu allemaal dingetjes tegen die ik wil kopen ben dus toch wel beetje verslaafd denk.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:33

zoef123 schreef:
Oh echt goed om te horen schrok er wel van. Hoop dat het binnen 24 uur weer normaal is. Stond in het bericht maximaal 5 dagen om te beoordelen.

Kan idd wel bieden maar niet kopen. Maar krijg ook geen reacties meer lijkt het.

Vind het zo irritant kom nu allemaal dingetjes tegen die ik wil kopen ben dus toch wel beetje verslaafd denk.

Misschien is het een verslavingsbescherming Bij mij was het binnen een paar uur opgelost.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:43

Een pakketje ligt niet op het afhaalpunt van Homer maar nu moet ik van iInted een Denial of Receipt Letter invullen. Maar hoe kom ik daar aan?
Iemand een voorbeeld?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 07:44

Ben je koper of verkoper van dit pakketje?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 09:13

Hier ligt het afhaalpunt op 20 km. Tijdens het schooljaar kom ik daar 3x/week, tijdens de vakantie helaas maar 1/week.
Dus zo abnormaal dag mensen niet direct een pakje halen is het niet, niet iedereen heeft het in de achtertuin liggen.

Zelf kom ik ambetant van mensen die dit soort berichten sturen. Je verkoopt op een platform als vinted die zijn eigen regels heeft, dus moet je die maar volgen en als je daar niet mee kan leven…. Tja… verkoop dat ergens anders denk ik dan. Hier helemaal geen nood aan small talk over wanneer en hoe lang en …..

Deze week ook, op dinsdag avond koopt iemand een truitje, donderdag morgen een bericht wat het probleem is omdat het nog niet verstuurd is….. Euh hallo??

Daar half vriendelijk gezegd dat we een week krijgen om het te versturen en dat ze nog geen 2 dagen terug een item gekocht heeft…

Sommige mensen….

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 10:17

Cardy schreef:
Ik had zelfs laatst iemand die vroeg of ik het wilde laten weten als het verzonden is. Dankzij Vinted begin ik daar niet aan, want dat wordt vanzelf aangegeven in de app. Vond de vraag daardoor toch wel een beetje gek en heb er ook niet op geantwoord.

O en mijn niet goed gescande pakketje is gefixed door Homerr, mede dankzij de tip hier. Super blij! Ookal was het "maar" een bestelling van € 3, zou het echt heel zuur vinden als het niet bij de koper terecht zou komen.

Mijn ervaring is dat DPD er heel lang over doet voor in de app staat dat het ingeleverd is.
De zeldzame keer dat ik daar iets inlever (meestal naar Frankrijk) maak ik ook foto’s en stuur bericht dat ik het verstuurd heb.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 10:52

Ik heb zonet een bod gekregen, hoger dan de vraagprijs :')
Is dit een foutje of een manier van oplichting? :+

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:20

Farjen schreef:
Ik heb zonet een bod gekregen, hoger dan de vraagprijs :')
Is dit een foutje of een manier van oplichting? :+

Dat heb ik laatst zelf ook gedaan, was toch echt een foutje haha. Ik zou een bericht sturen?

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:22

tengeltje11 schreef:
Hier ligt het afhaalpunt op 20 km. Tijdens het schooljaar kom ik daar 3x/week, tijdens de vakantie helaas maar 1/week.
Dus zo abnormaal dag mensen niet direct een pakje halen is het niet, niet iedereen heeft het in de achtertuin liggen.

Zelf kom ik ambetant van mensen die dit soort berichten sturen. Je verkoopt op een platform als vinted die zijn eigen regels heeft, dus moet je die maar volgen en als je daar niet mee kan leven…. Tja… verkoop dat ergens anders denk ik dan. Hier helemaal geen nood aan small talk over wanneer en hoe lang en …..

Deze week ook, op dinsdag avond koopt iemand een truitje, donderdag morgen een bericht wat het probleem is omdat het nog niet verstuurd is….. Euh hallo??

Daar half vriendelijk gezegd dat we een week krijgen om het te versturen en dat ze nog geen 2 dagen terug een item gekocht heeft…

Sommige mensen….

Ja hoor, dan al gaan lopen zeuren dat je het nog niet opgestuurd hebt. Ik stuur alleen een bericht als ik niks gehoord heb en de uiterste verzenddatum is de dag erna. Dan vraag ik of er uitstel nodig is en daar werk ik dan aan mee. Ik stuur qua ophalen ook alleen een bericht als de uiterste datum voor ophalen nadert.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:43

Ik heb ook wat geks, ik heb een item gekocht, gewoon de prijs, dus niet geboden vier dagen geleden (15 euro)
Nu wil de verkoper annuleren omdat ze het niet de moeite vind om daarvoor het pakket weg te brengen, ze wil het nu verkopen voor 20 euro.
Ik heb gezegd dat ik dat niet ga doen en ook niet ga mee werken aan annuleren, nu scheld ze mijn inbox vol omdat ze dan een negatieve review krijgt :+