Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:31

Sheran schreef:
Jawel, maar in sommige gevallen vind ik het echt naar dat je jezelf niet 'veiliger' mag maken. Ik ga maar weer even op mijn school-stokpaardje zitten (sorry jongens) maar ik vind het dus doodeng op school en ik vind het dus heel naar dat ze niet naar afstandsonderwijs gaan. En voor mij is dat dus wel heel moeilijk te rijmen met zoveel beperkingen in het privéleven. Het zou niet duidelijker kunnen worden dat het hier overduidelijk niet om mijn veiligheid gaat.

En hier zijn wij het gewoon oneens en ook dat weet ik maar ik ben juist blij dat de scholen open blijven.
Voor mijn gevoel helpt het isoleren van klachten prima om geen clusters te laten ontstaan maar volgens mij waren wij het al wel eens dat mijn school wat strenger leek op te treden dan bij jullie bij een enkele besmetting. Dat kan het gevoel ook bepalen.

Electra63

Needje schreef:
Ik vind voor mensen die alleen zijn de max van 2 ook best lastig hoor. Ik heb eigenlijk alleen maar koppels om me heen. Daar kan ik dus nooit bij "aansluiten". (Waaronder dus bv wandelen met m'n ouders)

Klopt, ik heb 2 dochters en 1 schoonzoon.
Dus zij mochten komen tot nu toe en nu dan niet meer.

Bloodymary

Niet naar de bibliotheek, wel naar de Action.
Wel twee mensen op bezoek, maar je mag niet met ze meelopen naar de auto.
Niet met drie mensen buiten paardrijden, maar wel naar de sportschool met 30 mensen binnen.
Niet met drie mensen buiten lopen, maar wel met 32 kinderen in een klaslokaal.

Ik denk dat ze het zelf gewoon niet meer weten. Had dan even alles twee of drie weken zo aangepakt als in maart, dan zouden we een stap verder komen. Zo kwakkelt het gewoon door tot in het voorjaar of langer.

Brainless

Sheran schreef:
Tja dat zeg ik: krom. Hutjemutje met 800 in de kantine maar dan niet met 3 mensen buiten mogen lopen :P

Ligt denk ik aan de school.. ze moeten sowieso buiten het klaslokaal (waar ze 1 1/2 meter uit elkaar moeten zitten) een mondkapje op, ook in de kantine.
De groepen worden bij mijn dochter zo ingedeeld dat ze ruim uit elkaar kunnen zitten (door oa ook extra banken in de gangen).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:32

Regels zouden vanzelfsprekend moeten zijn.
Dus eerst verkondigen dat je beter buiten kan zijn maar vervolgens mensen in feite naar binnen dwingen is geen logica.
Bij ons is de lappendeken aan regels ook niet meer te volgen, ik ben maar opgehouden met bijhouden, kom toch niet op veel plekken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:33

Brainless schreef:
Sheran schreef:
Tja dat zeg ik: krom. Hutjemutje met 800 in de kantine maar dan niet met 3 mensen buiten mogen lopen :P

Ligt denk ik aan de school.. ze moeten sowieso buiten het klaslokaal (waar ze 1 1/2 meter uit elkaar moeten zitten) een mondkapje op, ook in de kantine.
De groepen worden bij mijn dochter zo ingedeeld dat ze ruim uit elkaar kunnen zitten (door oa ook extra banken in de gangen).

Oh ja, een mondkapje. Dan kan er niks gebeuren. :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:33

Sizzle schreef:
Regels zouden vanzelfsprekend moeten zijn.
Dus eerst verkondigen dat je beter buiten kan zijn maar vervolgens mensen in feite naar binnen dwingen is geen logica.
Bij ons is de lappendeken aan regels ook niet meer te volgen, ik ben maar opgehouden met bijhouden, kom toch niet op veel plekken.

Haha misschien wel de beste oplossing.
Ik merk dat mijn leerlingen vragen hebben en ik dan gewoon het antwoord niet meer weet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:34

Bloodymary schreef:
Niet naar de bibliotheek, wel naar de Action.
Wel twee mensen op bezoek, maar je mag niet met ze meelopen naar de auto.
Niet met drie mensen buiten paardrijden, maar wel naar de sportschool met 30 mensen binnen.
Niet met drie mensen buiten lopen, maar wel met 32 kinderen in een klaslokaal.

Ik denk dat ze het zelf gewoon niet meer weten. Had dan even alles twee of drie weken zo aangepakt als in maart, dan zouden we een stap verder komen. Zo kwakkelt het gewoon door tot in het voorjaar of langer.

Ook in de sportschool moet je afstand houden.
Buitenrijden kan dan ook prima maar wel met afstand.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:34

Bloodymary schreef:
Oh ja, een mondkapje. Dan kan er niks gebeuren. :')

Die discussie ga ik niet maar aan....

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:35

Aangezien mensen hier vaak alles wel weten:

Les hebben in de buitenbak met 1 stalgenootje en 1 instructrice mag nu ook niet meer of wel? Dan ben je eigenlijk met z'n drieën namelijk.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:36

Felien_Kyra schreef:

Les hebben in de buitenbak met 1 stalgenootje en 1 instructrice mag nu ook niet meer of wel? Dan ben je eigenlijk met z'n drieën namelijk.

Officieel niet nee, want dan ben je een groep van 3.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:36

Bloodymary schreef:
Felien_Kyra schreef:

Officieel niet nee, want dan ben je een groep van 3.

Dus dan moet je naar de binnenbak :j :+

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:37

Haha, ja inderdaad!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:38

Het is maar 2 weken, mensen, maak je niet druk.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:39

haha ja daar waren wij vanmiddag dus over aan het nadenken al. Dat we of apart van elkaar moeten lessen of naar de binnenbak. Weird....... :')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:42

Sheran schreef:
Jawel, maar in sommige gevallen vind ik het echt naar dat je jezelf niet 'veiliger' mag maken. Ik ga maar weer even op mijn school-stokpaardje zitten (sorry jongens) maar ik vind het dus doodeng op school en ik vind het dus heel naar dat ze niet naar afstandsonderwijs gaan. En voor mij is dat dus wel heel moeilijk te rijmen met zoveel beperkingen in het privéleven. Het zou niet duidelijker kunnen worden dat het hier overduidelijk niet om mijn veiligheid gaat.

Ik ben het helemaal met jou eens. Echt een gemiste kans om niet naar gedeeltelijk afstandsonderwijs te gaan. Het heeft zijn beperkingen, maar ook enorm veel voordelen, en niet alleen op gebied van corona.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:43

nynke55 schreef:
Het is maar 2 weken, mensen, maak je niet druk.

Waar ik me vooral druk om maak is dat doordat ze deze maatregelen zo chaotisch en onbegrijpelijk hebben gemaakt het draagvlak steeds minder wordt met alle gevolgen van dien.

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je van een paar mensen in dit topic nooit kritiek mag hebben op de regering of hun maatregelen. Zeg nu zelf het is toch debiel dat een bibliotheek gesloten wordt en een action niet? Het treft mij zelf niet, ik kom bij beiden nooit. Maar het is wel vreemd, zachtjes uitgedrukt.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:45

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:
Ik vind het binnen dus nog best wel eng, ik zou dus liever naar buiten gaan met iemand dan binnen zitten. Maar ik snap dat het gewoon makkelijker handhaven is.

Maar dan nogmaals: wel met 30 in een lokaal en niet met 2 mensen buiten? Hier gaat iets mis :')

Je mag met 1 dus ook nog wel naar buiten volgens mij.
Ik vind de regels voor jongeren krom. Stel dan dan ze dus met max. 15 in een klaslokaal mogen of maak ze dan buiten ook gewoon een uitzondering.

Ja dat is hier ook
Verleden week ook op tv ..een groep tieners van 5 ergens net buiten school samen op een bank/tafel met mondmaskers aan en dat mocht niet ..die waren ook verstomd want ze zaten wel in dezelfde klas op school

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:46

Van wie mag je geen kritiek hebben op de regering? Van mij mag de action ook dicht hoor, alle winkels, behalve de supermarkt en apotheek mogen wat mij betreft dicht. Maar je kunt het ook andersom bekijken, gelukkig kunnen we nog naar een winkel alleen even niet naar de bieb.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:46

Sclimpre schreef:
Sheran schreef:

Ik ben het helemaal met jou eens. Echt een gemiste kans om niet naar gedeeltelijk afstandsonderwijs te gaan. Het heeft zijn beperkingen, maar ook enorm veel voordelen, en niet alleen op gebied van corona.

Niemand die je tegenhoudt als er bij 1 Corona besmetting binnen een klas een klas een week wordt thuis gehouden en zij online les krijgen. In dat opzicht is er al best wel wat mogelijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:48

Brainless schreef:
Sheran schreef:

Ja bij ons hoeven ze inderdaad niet uit elkaar te zitten, dat is ook geen doen, dan past het niet meer.
@lenaatje, hier zijn we het inderdaad oneens, en dat wisten we en dat is ook super begrijpelijk, het ligt niet alleen aan een verschil in school maar ook aan het verschil in hoe je er persoonlijk mee omgaat en wat je eigen prioriteiten zijn. Ook helpt het bij mij denk ik dat ik heb gezien hoe goed de leerlingen op onze school eigenlijk zijn in gedeeltelijk afstandsonderwijs en hoe ontzettend goed het sommige kinderen heeft gedaan. Wij hebben natuurlijk wel vaak de wat intelligentere en 'bijzondere' kinderen, ook soms met autismespectrumstoornissen, en die gedijden ontzettend goed in alle rust van het thuisonderwijs.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:49

nynke55 schreef:
Van wie mag je geen kritiek hebben op de regering? Van mij mag de action ook dicht hoor, alle winkels, behalve de supermarkt en apotheek mogen wat mij betreft dicht. Maar je kunt het ook andersom bekijken, gelukkig kunnen we nog naar een winkel alleen even niet naar de bieb.

Nou toen ik er vandeweek over begon kreeg ik wel diverse bokkers die tegen mij zeiden dat ik niet mocht wijzen...

Blussem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:50

Dat sport scholen wel open blijven snap ik wel. Want juist als je alles verbied gaat het juist fout.

En dingen buiten verbieden is juist het gene wat je niet moet doen. Men zou juist moeten motiveren om zoveel mogelijk dingen buiten te doen. Daar vinden de minste besmettingen plaats en is ook goed voor de vitamine D.

Ook hadden ze van de zomer corona proef festivals moeten organiseren, dan had je nu niet zoveel illegale feesten gehad.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:50

Electra63 schreef:
Needje schreef:
Ik vind voor mensen die alleen zijn de max van 2 ook best lastig hoor. Ik heb eigenlijk alleen maar koppels om me heen. Daar kan ik dus nooit bij "aansluiten". (Waaronder dus bv wandelen met m'n ouders)

Klopt, ik heb 2 dochters en 1 schoonzoon.
Dus zij mochten komen tot nu toe en nu dan niet meer.

Je dochters kunnen ofwel beiden komen, ofwel nodig je de single apart uit van het koppel als je die schoonzoon ook wil zien.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:51

purny schreef:
nynke55 schreef:

Nou toen ik er vandeweek over begon kreeg ik wel diverse bokkers die tegen mij zeiden dat ik niet mocht wijzen...

de toon maakt de muziek he