Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:58

@pien ik ben nu eenmaal niet avontuurlijk en reislustig. Ik heb snel heimwee, had ik als kind al. Ben blij dat is straks van de deadlines, accountantscontroles en ingewikkelde computerproblemen af ben. Dat zal veel stress schelen! Op zoek naar gelijkvloerse woonruimte elders in Nederland.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:23

tienus63 schreef:
Sommige dorpen in nederland zijn gewoon open over de Corona aantallen in hun gemeente.

Stijging aantal besmettingen.
Wanneperveen, grens Overijssel/Drenthe.
https://www.facebook.com/16716558430994 ... 14264/?d=n

Zouden alle gemeentes moeten doen , want je ziet Corona niet en mensen die denken dat het in hun dorp meevalt zie je toch te los worden. Bij ons behoorlijk wat besmettingen ( geweest) maar daar moet je dan toevallig achter komen.

Morrie

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:28

Ik kijk op het corona dashboard en zie dat er 160 bevestigde besmettingen zijn in het dorp waar ik woon. Wordt dagelijks bijgehouden. Het is de laatste week flink opgelopen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:39

Morrie schreef:
Ik kijk op het corona dashboard en zie dat er 160 bevestigde besmettingen zijn in het dorp waar ik woon. Wordt dagelijks bijgehouden. Het is de laatste week flink opgelopen

Dorp of gemeente ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:00

sureido schreef:
Ik vind het knap dat sommige nog steeds geen enkele ‘misstap’ begaan zijn. Heb er respect voor. Ik doe het je niet na.

Ik geloof niet dat er mensen zijn die alles perfect volgens de regels doen. Als Klaas en Truus midden in het gangpad van de supermarkt aan het discussiëren zijn wat ze zullen eten en ik heb daar iets nodig gris ik het gewoon heel snel binnen 1,5m afstand uit het schap.
Ik had al nooit geduld voor mensen die traaaaaaag door de supermarkt lopen en om de haverklap overal l open te beppen, en nu nog steeds niet :')
Constant vragen of je ergens bij mag komt op een gegeven moment je neus wel uit :')
Tot zo ver mn frustraties :+

Oh, en mn man is wel eens stiekem zonder mandje de supermarkt in gegaan terwijl ze eigenlijk op waren. En we hadden best haast :7

Maar verder doen we erg ons best.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:05

bigone schreef:
Morrie schreef:

Dorp of gemeente ?

geen idee, ik zoek het hier op, rechtsboven bij het loepje klikken en je woonplaats intikken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:13

verootjoo schreef:
sureido schreef:
Ik vind het knap dat sommige nog steeds geen enkele ‘misstap’ begaan zijn. Heb er respect voor. Ik doe het je niet na.

Ik geloof niet dat er mensen zijn die alles perfect volgens de regels doen. Als Klaas en Truus midden in het gangpad van de supermarkt aan het discussiëren zijn wat ze zullen eten en ik heb daar iets nodig gris ik het gewoon heel snel binnen 1,5m afstand uit het schap.
Ik had al nooit geduld voor mensen die traaaaaaag door de supermarkt lopen en om de haverklap overal l open te beppen, en nu nog steeds niet :')
Constant vragen of je ergens bij mag komt op een gegeven moment je neus wel uit :')
Tot zo ver mn frustraties :+

Oh, en mn man is wel eens stiekem zonder mandje de supermarkt in gegaan terwijl ze eigenlijk op waren. En we hadden best haast :7

Maar verder doen we erg ons best.

Zo herkenbaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:22

Morrie schreef:
bigone schreef:

Dorp of gemeente ?

geen idee, ik zoek het hier op, rechtsboven bij het loepje klikken en je woonplaats intikken

Dan is 160 het totaal tot nu toe? Dat zegt op zich niet zoveel. Wat was dan de toename afgelopen week?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:35

Dat is dus voor een hele gemeente en woon je in een dorpje dat onder een grote gemeente valt dan weet je nog niet hoe het in je echt naaste omgeving is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:36

Als je het totaal bekijkt over heel NL gaat het nog steeds heel erg goed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:41

Marie_Anne schreef:
Dan is 160 het totaal tot nu toe? Dat zegt op zich niet zoveel. Wat was dan de toename afgelopen week?

dat heb ik bijgehouden, in 1 week van 145 naar 160 waar ik woon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:41

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:43

Morrie, je moet ook nog een beetje van het leven genieten hè. Ik heb het idee dat Corona jouw leven wel heel erg beheerst. Alleen in angst leven is toch niet helemaal fijn wel?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:51

Marie_Anne schreef:
https://www.at5.nl/artikelen/203216/wee ... et-bestaat
De toeristen zijn er weer, en afstand houden is onmogelijk in de binnenstad. En dit is nog maar het begin van het seizoen.... Beetje suf, borden met: "hou afstand" alleen in het Nederlands in Amsterdam 8)7 .

op de A27 staat het bij Utrecht in het Engels

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:01

Ik snap dat echt niet.... als wij naar Amsterdam zitten willen (hypothetisch :') ), en ik zou zien dat het er zó druk is, dan draai ik om en ga ik naar een andere stad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:01

Morrie schreef:
Marie_Anne schreef:

dat heb ik bijgehouden, in 1 week van 145 naar 160 waar ik woon

Volgens dit kaartje gaat het toch best goed overal, op wat kleine uitschieters na.
https://eenvandaag.avrotros.nl/coronacr ... -gemeente/

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:07

In den haag over het algemeen 0. 1 persoon overleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:07

LadyMadonna schreef:
Ik snap dat echt niet.... als wij naar Amsterdam zitten willen (hypothetisch :') ), en ik zou zien dat het er zó druk is, dan draai ik om en ga ik naar een andere stad...

Ja apart hè. En dan die Belgische meisjes in dat filmpje: "ja het is best eng en ik wil eigenlijk mijn mondkapje op, maar dat doet niemand hier". Blijf dan gewoon thuis :roll:

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:14

sureido schreef:
Morrie, je moet ook nog een beetje van het leven genieten hè. Ik heb het idee dat Corona jouw leven wel heel erg beheerst. Alleen in angst leven is toch niet helemaal fijn wel?

Tja, aard van het beestje. Ik heb 55 jaar paard gereden en was altijd bang. Mijn instructeur van 55 jaar geleden zei altijd: beetje angst is prima, dat houdt je alert.
En we hebben de leeftijd niet mee als we corona krijgen, is het finito. Geen beademing en geen ic is onze keuze. (Komen we ook niet voor in aanmerking). Mijn moeder is eraan overleden dus ik weet hoe snel het kan gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:22

Ik was even benieuwd via de link op dat Dashboard en de link van eenvandaag hoe het er voor assen uitziet.

Beide zeggen wat anders dus vraag mij af hoe betrouwbaar is dat nou nu.

GGD Drenthe zegt weer wat anders 1 besmetting de afgelopen week in Borger Odoorn en 47 in gemeente Assen

Op die van een vandaag zegt 11 wat dus al niet logisch is aangezien het aantal patiënten in Assen eerst nog 41 was zelfs al iets lichtblauw gekleurd

En dan het RIVM nog die aangeeft 0 in de week van 24 juni tot en met 7 juli.

Ik blijf maar mooi op de site van het RIVM kijken vindt de rest van ( sorry ) een beetje onbetrouwbaar. Dat Dashboard lijkt mij ook niet gemaakt door de overheid maar meer door een andere groep mensen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:23

Sorry Morrie maar als je zi al denkt is het erg zwart allemaal
Hier is mijn man ook bijna 70 en ik zwaar in risico groep, maar juist nu genieten van het even.
Niet bang wel voorzichtig...

En ik wil beslist wel aan beademing en mijn man ook
Stel dat je er wel doorheen komt is er nog zoveel moois in het leven

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:30

Zebrastreep schreef:
Ik was even benieuwd via de link op dat Dashboard en de link van eenvandaag hoe het er voor assen uitziet.

Beide zeggen wat anders dus vraag mij af hoe betrouwbaar is dat nou nu.

GGD Drenthe zegt weer wat anders 1 besmetting de afgelopen week in Borger Odoorn en 47 in gemeente Assen

Op die van een vandaag zegt 11 wat dus al niet logisch is aangezien het aantal patiënten in Assen eerst nog 41 was zelfs al iets lichtblauw gekleurd

En dan het RIVM nog die aangeeft 0 in de week van 24 juni tot en met 7 juli.

Ik blijf maar mooi op de site van het RIVM kijken vindt de rest van ( sorry ) een beetje onbetrouwbaar. Dat Dashboard lijkt mij ook niet gemaakt door de overheid maar meer door een andere groep mensen.

Rivm geeft nog maar wekelijks de gegevens. Maar verder vind ik het nog steeds lichte stijgingen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:33

Ieder z’n eigen keus Echwel, mijn man is 78 en wil het niet. Als ik het zou willen, kom ik niet in aanmerking met mijn kwalen.
We moeten gewoon zorgen dat we niet besmet worden. Stay safe, stay at home (staat verplicht onder onze werkmail)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:40

Morrie schreef:
Ieder z’n eigen keus Echwel, mijn man is 78 en wil het niet. Als ik het zou willen, kom ik niet in aanmerking met mijn kwalen.
We moeten gewoon zorgen dat we niet besmet worden. Stay safe, stay at home (staat verplicht onder onze werkmail)

Maar dat is met de huidige besmettingsgraad toch al achterhaald.
Buiten kun je toch al weer veel doen
En voor zover ik mijn huisarts heb begrepen wordt niemand zorg geweigerd, zeker nu niet..

Ik ben zelf van het principe als ik dan toch dood moet, ga ik liever gelukkig dood

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:43

Je moet kijken naar de ziekenhuisopnames. Die nemen niet toe.