Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:56

Babootje schreef:
Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.

Gecondoleerd en heel veel sterkte!! Y;(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:57

Gecondoleerd en veel sterkte gewenst, Babootje. Y;(

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:08

Babootje schreef:
Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.

Wat een naar bericht, gecondoleerd en heel veel sterkte Y;(

fokfanaat

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:20

Babootjr heel veel sterkte.

Ze zou toch denken dat iedereen die nu zonder werk zit wel aan de slag kan in de kassen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:21

fokfanaat schreef:

Ze zou toch denken dat iedereen die nu zonder werk zit wel aan de slag kan in de kassen.

Maar als iedereen samen in de kassen gaat werken, zou je toch denken dat het hele punt van niet mogen werken een beetje verloren gaat? :Y)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:24

Gecondoleerd Babootje.
Jullie verhaal heeft diep indruk op ons gemaakt hier thuis.
Er moesten hier drie volwassenen even heel zwaar tranen wegslikken, of zeg gerust dat dat mij niet gelukt is.
Ook om te lezen hoe men toch nog zo vreselijk goed geprobeerd heeft jullie goed afscheid te kunnen laten nemen.
Degene die je moeder over zijn of haar hoofd aaide tijdens jullie afscheid is haar gewicht in goud waard.
Dat is niet makkelijk om te doen, het hoort bij het werk maar hij of zij moet toch volledig mentaal op zijn na zo’n werkdag.
Maar het idee dat je zoveel betekend hebt, zou mij veel kracht geven, na een flink potje janken na zo’n ervaring als jullie.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:25

Babootje, gecondoleerd en heel veel sterkte!!!

Hier in Ierland worden de (behoorlijk) strenge lockdown maatregelen verlengd tot 5 mei...
Ik heb het er erg moeilijk mee moet ik zeggen, het voelt erg overdreven met 6600 besmettingen (op >40000 tests) en 260 mensen overleden.
Ook ziekenhuizen lijken nog op geen enkele manier vol te liggen.
Vooral ook in vergelijking met bijv Nederland, en de schrijnende verhalen en hoeveelheid mensen overleden etc. Dat is hier allemaal absoluut niet aan de orde.

Wij moeten binnen 2 km van huis blijven, alleen naar buiten voor sport/frisse neus, boodschappen/medicijnen ophalen mag wel buiten die 2 km omdat er voor veel mensen geen fatsoenlijke winkel is binnen 2 km.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:31

Sodera schreef:
Babootje, gecondoleerd en heel veel sterkte!!!

Hier in Ierland worden de (behoorlijk) strenge lockdown maatregelen verlengd tot 5 mei...
Ik heb het er erg moeilijk mee moet ik zeggen, het voelt erg overdreven met 6600 besmettingen (op >40000 tests) en 260 mensen overleden.
Ook ziekenhuizen lijken nog op geen enkele manier vol te liggen.
Vooral ook in vergelijking met bijv Nederland, en de schrijnende verhalen en hoeveelheid mensen overleden etc. Dat is hier allemaal absoluut niet aan de orde.

Wij moeten binnen 2 km van huis blijven, alleen naar buiten voor sport/frisse neus, boodschappen/medicijnen ophalen mag wel buiten die 2 km omdat er voor veel mensen geen fatsoenlijke winkel is binnen 2 km.

Ergens vind ik het wel geruststellend dat de landen die nog "achterstaan" qua aantal besmettingen het serieus nemen. Natuurlijk niet fijn voor de inwoners, maar op die manier is er globaal gezien voldoende capaciteit en kunnen landen elkaar nog helpen. Als iedereen dezelfde kan op gaat als Italië en Spanje en pas ingrijpt wanneer het nodig voelt voor de bevolking, dan zitten we op macroschaal met een groter probleem.

Maar nogmaals: ik snap echt dat het vervelend is voor jullie!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:33

Bij de Gothard tunnel hebben ze geprobeerd om mensen ervan te overtuigen terug naar huis te gaan ipv naar hun vakantiehuisje. Blijkbaar hebben ze niemand zo ver kunnen krijgen daadwerkelijk terug te gaan.

Babootje, Y;( heel veel sterkte

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:49

Bijzonder dat ze dat tegen willen houden. Juist in zo vakantie huisje kan je heel goed afzonderen van andere mensen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:01

Als ik deze verhalen zo hoor zou het me niks verbazen als de grenzen alsnog dicht gaan. Was vandaag bij de Jumbo en wat was het daar slecht geregeld, er werd ongelimiteerd doorgelaten, winkelkar was niet verplicht of werd niet gehandhaafd.

1,5 meter afstand was daardoor zeer slecht te houden en de vakkenvullers hielden er ook geen rekening mee.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:06

Babootje gecondoleerd, je verhaal raakt me.

Rien sterkte!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:08

fokfanaat schreef:

Dat kan ook. Maar niet iedereen wil dat. Hoop mensen voelen zich te goed of willen niet om 07:00 in de ochtend beginnen.
Bij ons zijn ze van harte welkom iig.

En juist op afstand werken gaat bij ons perfect. Iedereen heeft een eigen pad om aan te werken. Dus meerdere meters gegarandeerd.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:12

En waar laat je dan je kind? Als je in kas zou gaan werken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:15

Want iedereen heeft tenslotte een kind....

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:16

Fokfanaat schrijft dat iedereen die thuis zit wel in kas aan de gang kan, daar was mijn reactie op

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:17

Urona447 schreef:
Als ik deze verhalen zo hoor zou het me niks verbazen als de grenzen alsnog dicht gaan. Was vandaag bij de Jumbo en wat was het daar slecht geregeld, er werd ongelimiteerd doorgelaten, winkelkar was niet verplicht of werd niet gehandhaafd.

1,5 meter afstand was daardoor zeer slecht te houden en de vakkenvullers hielden er ook geen rekening mee.

Waren die dat niet al dicht. Ik weet niet beter dat je België en Duitsland niet meer zo kunt binnen rijden.

1,5 afstand samenleving. Heerlijk van mij mag dat wel altijd blijven.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:19

_lautje_ schreef:
Dat kan ook. Maar niet iedereen wil dat. Hoop mensen voelen zich te goed of willen niet om 07:00 in de ochtend beginnen.

En juist op afstand werken gaat bij ons perfect. Iedereen heeft een eigen pad om aan te werken. Dus meerdere meters gegarandeerd.

Dat vind ik zelf ook bizar dat die thuiszitters finacieel gecompenseerd worden terwijl er werkt zat is. Eigenlijk zouden ze pas moeten gaan uitkeren wanneer alle banen bezet zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:23

rien10 schreef:
Echwel schreef:
Rien het zijn toch rare tijden als je je familie niet kunt bijstaan..

Ik leef echt met je mee..

En mijn schoonzus zit alleen. In isolatie. Niemand mag er bij. Zij heeft ook Corona.

Oh nee...... wat afschuwelijk!! Heel veel sterkte!

SandravdB

Blussem schreef:
_lautje_ schreef:

Dat vind ik zelf ook bizar dat die thuiszitters finacieel gecompenseerd worden terwijl er werkt zat is. Eigenlijk zouden ze pas moeten gaan uitkeren wanneer alle banen bezet zijn.

Met dat werk kan neem als voorbeeld uit omgeving een fysio dan zijn pand en salaris van zijn werknemers betalen volgens jou, erg kortzichtig

kiki1976

Volgens mij hadden ze dat vanuit het UWV al geopperd dat mensen die nu thuis zitten omdat ze ivm corona niet kunnen/mogen werken ingezet moesten kunnen worden in sectoren waar het hard nodig en wel veilig kan.
Tenminste dat zeiden ze even terug in het nieuws op de radio

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:33

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:34

Rien, heel veel sterkte.

Wat betreft de seizoensarbeiders, vergeet niet dat de bloementeelt in een hele andere hoek van Nederland zit als de aspergeteelt. En verder, het kweken van een aspergeveld tot aan oogst is ook een enorm kostenplaatje. Pas in het 2de jaar kan er beperkt worden geoogst, vanaf het 3de jaar een volle oogst, en na 10 jaar is het veld niet meer bruikbaar voor asperges.
Ik haal ze rechtstreeks bij de boer, heb het geluk dat 1 van de top 3 aspergekwekers van Brabant hier om de hoek zit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:42

Scum schreef:
Maar met 3 weken ben je ook wel bijgetankt. Ik moet zeggen dat ik daar ook al eens aan gedacht heb.. inhalen in de zomervakantie. Want op vakantie gaan zit er nu toch niet in.

Vergeet niet dat leraren vaak na les nog vergaderingen hebben de lessen weer voor moeten bereiden ect.
Daarnaast zijn ze vaak de laatste week van de vakantie al ter voorbereiding weer op school .

En nu werken ze al extra veel via internet ect.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:52

Deze normjaartaak bedraagt voor leraren 1.659 klokuren op jaarbasis. Uitgaande van de genoemde twaalf weken ‘vakantie’ werkt een leraar 41.5 klokuren per week.

Ik had toen ik docent was zeker niet het idee dat ik aan 2 of 3 weken vakantie genoeg had om bij te trekken. In al je vakanties zit je nog na te kijken of voor te bereiden omdat je dus zoveel uren draait dat je daar geen tijd voor hebt :') .

Ik had dan opzeker uitgevallen, als ik geen zomervakantie zou hebben.

En ik heb nu een stressvolle baan als manager in de zorg. Peanuts vergeleken bij de piekbelasting in het onderwijs :o