Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:37

Ik heb velgen te koop staan. Bied er iemand onder de oud ijzer prijs. Zo dom ben ik nu niet om dat niet door te hebben :evaw:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:57

Ik heb net al mijn paardenspullen op marktplaats gezet, ben benieuwd of er reactie op komt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:00

Ik hoop voor je dat het snel verkocht wordt en je er een mooi prijs voor krijgt.

Ik heb net een buckle verkocht; netjes de vraagprijs en meteen betaald.
Straks even met paard een wandeltje naar de brievenbus aan het begin van de straat :)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:05

petra8 schreef:
Ik heb er nu een die maar onder mijn vaste prijs blijft bieden.

Zij doet een bod onder mijn prijs, ik geef aan dat het een vaste prijs is, geeft zij aan dat Marktplaats een plaats is om te onderhandelen. Zij doet na een week een nieuw bod onder mijn prijs, ik geef dat het een vaste prijs is, geeft zij aan dat Marktplaats een plaats is om te onderhandelen. En dit steeds opnieuw al een paar weken achter elkaar......

Dat levert me straks vast een leuke beoordeling op (en haar ook) :)

Als je dit een keer zou doen, zou ik me nog daarin kunnen vinden. Zeker als de verkoper er toch graag vanaf wil. Maar idd meerdere keren is wel vervelend.

Als je bang bent voor de beoordeling, verwijder de advertentie dan met ' niet verkocht via marktplaats'. Volgens mij kan ze je dan niet beoordelen.

Ik heb vandaag nog een prachtige gratis struik gescoord via marktplaats. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:10

Voor de vaste prijs onderbieder; product opnieuw aanbieden met een hogere prijs en als zij biedt als tegenbod je 'oude' vaste prijs als tegenbod neerleggen. Kijken wat ze doet. Schijnbaar wil ze het graag hebben, anders had ze het niet twee keer geprobeerd :P

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:35

.
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 06:44

Ik heb een week geleden een jas via marktplaats gekocht.
Deze werd verstuurd als brievenbuspakket (ik dacht al, dat gaat toch nooit passen :?). Het pakket is gewoon aan de deur geleverd.
Nu krijg ik een berichtje van de verkoper dat ze ene brief heeft gehad dat er verzendkosten bij moeten worden betaald.
Wat is een nette oplossing? Ik wil hier eigenlijk niet voor betalen :=
Heeft iemand dit vaker gehad en hoe is dat opgelost?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:36

Ik heb dit weleens gehad maar dan kreeg ik de brief thuis omdat ze de verzender niet konden achterhalen.

Na een rondje op internet heb ik besloten om niet te betalen voor een fout van de verkoper. In jouw geval zou ik dus ook weigeren.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... ze-betalen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:41

Niet betalen zou ik aan andere kant ook wel weer flauw vinden. Kun je niet 50/50 doen. Weet niet hoe het verdere gesprek is verlopen heb je haar niet gewezen op het feit dat het niet ging passen door de brievenbus?

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:45

StalNollie schreef:
Niet betalen zou ik aan andere kant ook wel weer flauw vinden. Kun je niet 50/50 doen. Weet niet hoe het verdere gesprek is verlopen heb je haar niet gewezen op het feit dat het niet ging passen door de brievenbus?

Ik zag pas dat het een brievenbuspakket was toen ik de track en trace kreeg en had ook geen idee hoe het verpakt was dus nee daar heb ik de verkoper niet op gewezen helaas :\

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:52

Maar waar heb jij voor betaald?
Als jij al 6,75 hebt betaald is het verder wel klaar.

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:56

Even teruggekeken en ik heb €4,10 betaald aan verzendkosten.
Is 50/50 een net aanbod?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:18

Waarom, zij had het uit moeten zoeken toch? :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:27

Heb je de jas gekocht inclusief verzending? Dan is dat het probleem van de verzender lijkt me.
Aan de andere kant, als jij 4 euro voor de verzending hebt betaald dan had je zelf ook kunnen weten dat dit brievenbusverzending was en dat het niet ging passen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:31

Had je de prijs inclusief of exclusief verzendkosten afgesproken?

Als je exclusief hebt afgesproken dan is het wel netjes de juiste verzendkosten te betalen omdat je er zelf wel vanuit kon gaan dat het als pakket verzonden moest.

Heb je inclusief afgesproken is het inschattingsfout van koper en zou ik niet bijbetalen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:50

_Mir schreef:
petra8 schreef:
Ik heb er nu een die maar onder mijn vaste prijs blijft bieden.

Zij doet een bod onder mijn prijs, ik geef aan dat het een vaste prijs is, geeft zij aan dat Marktplaats een plaats is om te onderhandelen. Zij doet na een week een nieuw bod onder mijn prijs, ik geef dat het een vaste prijs is, geeft zij aan dat Marktplaats een plaats is om te onderhandelen. En dit steeds opnieuw al een paar weken achter elkaar......

Dat levert me straks vast een leuke beoordeling op (en haar ook) :)

Als je dit een keer zou doen, zou ik me nog daarin kunnen vinden. Zeker als de verkoper er toch graag vanaf wil. Maar idd meerdere keren is wel vervelend.

Als je bang bent voor de beoordeling, verwijder de advertentie dan met ' niet verkocht via marktplaats'. Volgens mij kan ze je dan niet beoordelen.

Ik was helaas te laat met blokkeren en heb van haar 1 ster gekregen, Ik beoordeel mensen eigenlijk nooit negatief, maar dit was zo duidelijk, dat ik haar 2 sterren gegeven heb. Haar oordeel was: betere prijs / kwaliteitsverhouding mijn oordeel was: bieden naar waarde :) :) :)

Het is toch raar dat mensen die niets bij je gekocht hebben je mogen beoordelen. Bij Vinted mag je pas beoordelen als je daadwerkelijk iets gekocht/verkocht hebt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:01

Of er daadwerkelijk wat gekocht/verkocht is, is door marktplaats niet te controleren omdat veel transacties niet via marktplaats gebeuren. Dus beoordelen mag op basis van (aantal) uitgewisselde berichten.

Dat het niet altijd eerlijk is ben ik het mee eens.

Ik zorg altijd dat het laatste contact, voordat ik een advertentie verwijder, met de koper is geweest, om zeker te zijn dat die ook degene is die mag beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 15:42

Ik dacht altijd dat beoordelen pas ging als je de advertentie verwijderde, met 'verkocht via mp'?

Mijn telefoon is verkocht, gelijk goed ingepakt en verzonden. Ging echt super snel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 16:16

Sinds er hier eens een handelaar een droogkast is komen halen aan spotprijs (€90) en deze opnieuw verkocht aan €270 (mag die doen, heb ik geen probleem mee), mij 3 sterren gaf ivm kwaliteit of zo iets of service (zelfs nog helpen inladen) klik ik altijd aan: Niet verkocht via marktplaats. Ben er klaar mee.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 16:45

Hier iemand die 4 dagen geleden voor het laatst reageerde op een van mijn artikelen. Koop rond gemaakt, ze moest alleen nog het betaalverzoek betalen. Drie keer raden... Bericht bleef ongelezen.

Ze heeft wel nieuwe advertenties geplaatst en voor de lol heb ik daar op geboden. Binnen een half uur had ik reactie. Als reactie daarop gevraagd of ze mijn artikel even wilde betalen.

Ik verwacht niet dat dat ooit gaat gebeuren, maar dit was wel even een fijne middelvinger terug. Ik vind het zo onbeschoft. Meld dan op zijn minst dat je geen geld hebt/geen interesse meer of wat dan ook.. :=

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:07

Een -ik weet niet zo goed waarmee ik hier aanmoet situatie -

Onlangs meerdere dezelfde items verkocht aan 32 verschillende mensen.

Het was brievenbus post en in de advertentie staat ook dat ze overal voor mogen kiezen qua verzenden maar dat het risico voor de koper is.

31 enveloppen zijn goed aangekomen maar ja, uiteraard ook weer 1 niet.

Koper reageert vriendelijk en vraagt of ik haar tegemoet kan komen - ze vroeg letterlijk om hetzelfde product of een vervangend product -

Nu is hetzelfde product op maar het vervangende product heb ik wel maar is veel duurder dus ik maak daar een heel echt heel zacht prijsje van.

En toen.... Stilte..

En dat vind ik nou raar.
Is de envelop toch gelijk aangekomen?
Of is de envelop later aangekomen?

Of heeft ze werkelijk niks ontvangen en vind ze het "prima" dat ze nu een paar tientjes kwijt is aan niks.

Ik heb geen idee maar ik zie wel of er een reactie komt.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:56

Ik heb ook pech gehad...

Iemand wilde aquarium stenen overnemen, maar niet uit de buurt en verzenden prijzig. Vandaag was ze wel in de buurt, maar ik niet thuis. Contact verliep prima dus na overleg afgesproken dat ik de stenen voor de deur zet en zij het geld in de brievenbus doet.
Nu kom ik thuis stenen weg en geen geld. Zo jammer dit.
Het gaat niet om het geld, dat is niet zo belangrijk, maar wel dat je het vertrouwen in mensen verliest.
Je gunt iemand het product zoekt een tussenoplossing en dan dit...

Berichtjes nav hiervan op marktplaats wel gelezen, geen antwoord. Ik heb maar een betaal verzoek gestuurd, maar ik zie het somber in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:15

Ach wat zonde. Dan denk je de volgende keer inderdaad wel 2 x na…

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:26

Oh bah... wil je goed doen..dan dit... bah.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:34

Ik vind het echt rot om te lezen. Wat een naaistreek van die mensen