Hilary schreef:Staat dat er?
Nee, dat bedoel ik (of eigenlijk: dat bedoelt mijn oom) niet. Hij bedoelt: er rijdt een Nederlander niet onverdienstelijk mee in F1 en ineens is half Nederland F1-fan, alleen maar omdat het een Nederlander is die ook nog een beetje goed meekomt.
Ik zeg niet dat ik het er 100% mee eens ben, maar… een paar jaar geleden zat Spa (volgens mij) ramvol. Max valt uit en een deel van het publiek ging toen naar huis, want zonder Max was er niets aan oid. Daar vind ik dan wel iets van, ja.
Ik denk dat het verdeeld is; een deel van de huidige kijkers / fans is van de oude garde, dus pre-Max tijdperk, en kijkt F1 omdat ze het een mooie sport vinden. Een deel is gaan kijken ivm Max en vindt het nu een mooie sport, en zullen ook blijven kijken als Max zijn helm een keer aan de wilgen hangt. En dan heb je de kijkers/fans die het alleen specifiek om Max gaat, en als hij uitvalt gaat de tv uit.
Maar… zo zul je in elk land en elke sport verschillende groepen kijkers hebben.
Staat dat er vraag je. Nou, volgens mij bedoel je dat wel. Want "Je vind daar wat van". Wat is er mis met fan zijn in bovenstaande voorbeelden. Ik snap oprecht je probleem niet. Iemand doet iets. Anderen beleven daar plezier aan. Klaar.