[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:47

MarcoBorsato schreef:
Is de alcohol onbeperkt?

Then i’m in!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:10

Ik weet niet of er hier ook mensen op het Viva-forum zitten? Weet ook niet of ik de link mag delen, zo niet word hij vast wel verwijderd door een modje maar.. Jeetje wat een vreselijke situatie:

https://forum.viva.nl/relaties/niet-gel ... ff4dfde986

Dit is ook echt een van de redenen waarom ik nooit aan kinderen zou beginnen. Heb je een gezond kindje op de wereld gezet en dan gaat er iets fout bij de geboorte en heb je een zwaar gehandicapt kind.. Afschuwelijk!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:12

Captain schreef:
Ik weet niet of er hier ook mensen op het Viva-forum zitten? Weet ook niet of ik de link mag delen, zo niet word hij vast wel verwijderd door een modje maar.. Jeetje wat een vreselijke situatie:

https://forum.viva.nl/relaties/niet-gel ... ff4dfde986

Dit is ook echt een van de redenen waarom ik nooit aan kinderen zou beginnen. Heb je een gezond kindje op de wereld gezet en dan gaat er iets fout bij de geboorte en heb je een zwaar gehandicapt kind.. Afschuwelijk!

Ik had 'm daar gelezen ja. Wat afschuwelijk! Kan zomaar gebeuren idd en je hele leven is gelijk naar de klote.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:37

Verschrikkelijk zeg.. Moet eerlijk zeggen dat ik me altijd afvraag hoe het is met zo'n ernstig gehandicapt kind. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat je dan echt gelukkig bent :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:48

Vreselijk lijkt mij , je hebt je hele leven een baby/kind en deal er maar mee

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:12

Enorm heftig. Maar ik dit soort kwesties heb ik wel altijd zoiets van wat heeft het kind eraan? Aan het leven op die manier. Kent volgens mij alleen maar slachtoffers zo’n situatie.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:35

Mijn ouders deden midweek in een pretpark. Konden zelf overal heen.en hun ook want gingen altijd wel met een of twee ooms en tantes mee. Die zaten in het huisje ernaast.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:38

Kan mij ook niet voorstellen dat er nog enige kwaliteit van leven is voor dat kind.

En als ik dan lees dat zwanger worden op een normale manier niet lukte, is mijn eerste gedachte it was not meant to be :7

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:40

Mwoah, wat er gebeurd is kon bij iedereen gebeuren

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 01:57

Afbeelding

Zo flauw maar ik kom niet meer bij :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:25

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:06

Er kan bij de geboorte altijd wat mis gaan, ongeacht het traject ervoor. Mijn broertje heeft ook zuurstoftekort gehad toen hij geboren werd, met behoorlijke gevolgen van dien. Mijn moeder was vrijwel direct zwanger toen ze voor de tweede gingen (mijn broertje dus).

Dat is ook mede een reden waarom ik niet aan kinderen wil beginnen. Dan ben je zwanger, is je zwangerschap goed verlopen en dan... gaat het alsnog mis. Ik zou daar denk ik niet mee om kunnen gaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 16:56

Zo ken ik idd ook iemand. Ook gewoon goeie zwangerschap en dankzij zuurstoftekort tijdens geboorte voorgoed geestelijk gehandicapt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:16

Hier ook een kennis. Kindje is uiteindelijk opgegroeid bij 2 pleegmoeders die wel genoten van de zorg.

Maar ook nu kan er heel veel misgaan. Ken wel voorbeelden. Maar ik leef niet met angst daarvoor, dan houd ik geen leven over.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:39

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:05

:') :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:30

Had ik toch weer wat vandaag.
Collega van me is zwanger, al meteen van dag een ofzo werd duidelijk dat ik nooit kinderen wil (heb ik niet hard aangebracht, ze vroeg gewoon of ik er ook wou).

Ondertussen heeft ze al meerdere malen gezegd wanneer ze iets zei over zwanger zijn: ’maar dat ga jij nooit meemaken he’ (ging meestal over rugpijn of doktersbezoek).

Vandaag gooide ze er toch maar bij: ‘ja maar dat zeg je nu, je bent nog jong (ze is een jaar jonger dan mij) en je komt net van school (omdat ik twee studies gedaan heb), je gaat snel geld verdienen en dan denk je er wel anders over.

Zeg ik: nuja, gaat ook niet enkel over geld, ik wil het gewoon niet. Zij: ‘ja maar dat zeg je nu...’ om dan 10min te praten over dat ik jong ben en dat nog allemaal kan veranderen en dat ik nooit nooit mag zeggen etc etc. Ik ben 26, voelde me een kind van 12 zoals ze tegen me sprak.

Man! Lief kind is het, maar daarmee heeft ze me wel boos gemaakt. Niet van plan nog iets over kinderen te bespreken met haar of echt interesse te tonen. Heb haar uitgelegd dat ik kinderen echt niets vind, maar ze bleef doordrammen.

Beetje respect voor mensen hun keuze graag, vooral als je zelf de hele tijd of thuis blijft of klaagt!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:36

Ach laat ze maar, jij weet wel beter toch? Niet de moeite om je druk of boos om te maken. Zeg gewoon: tuurlijk!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:37

‘Over een paar jaar denk je er wel anders over’ is echt de grootste dooddoener die er bestaat :r .

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:42

Fireheart schreef:
‘Over een paar jaar denk je er wel anders over’ is echt de grootste dooddoener die er bestaat :r .

Dat argument geldt ook de andere kant op: " als die larven je elke nacht wakker houden, dan denk je er ook anders over"

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:42

Bloodymary, klopt zeker wel, maar lastig als ze aan je buro komt staan en je aanspreekt alsof je dom bent :+

Fireheart, jup! Heb er uiteindelijk familiale overdraagbare problemen bij gegooid. Was de enige manier waarop ze eindelijk stopte met doordrammen. Maar zelfs dan was ze niet overtuigd. Ik gaf blijkbaar enkel ‘excuses’ voor het niet willen :evaw:

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:50

Aria_zz schreef:
Had ik toch weer wat vandaag.
Collega van me is zwanger, al meteen van dag een ofzo werd duidelijk dat ik nooit kinderen wil (heb ik niet hard aangebracht, ze vroeg gewoon of ik er ook wou).

Ondertussen heeft ze al meerdere malen gezegd wanneer ze iets zei over zwanger zijn: ’maar dat ga jij nooit meemaken he’ (ging meestal over rugpijn of doktersbezoek).

Vandaag gooide ze er toch maar bij: ‘ja maar dat zeg je nu, je bent nog jong (ze is een jaar jonger dan mij) en je komt net van school (omdat ik twee studies gedaan heb), je gaat snel geld verdienen en dan denk je er wel anders over.

Zeg ik: nuja, gaat ook niet enkel over geld, ik wil het gewoon niet. Zij: ‘ja maar dat zeg je nu...’ om dan 10min te praten over dat ik jong ben en dat nog allemaal kan veranderen en dat ik nooit nooit mag zeggen etc etc. Ik ben 26, voelde me een kind van 12 zoals ze tegen me sprak.

Man! Lief kind is het, maar daarmee heeft ze me wel boos gemaakt. Niet van plan nog iets over kinderen te bespreken met haar of echt interesse te tonen. Heb haar uitgelegd dat ik kinderen echt niets vind, maar ze bleef doordrammen.

Beetje respect voor mensen hun keuze graag, vooral als je zelf de hele tijd of thuis blijft of klaagt!

Dat geld wat je gaat verdienen heeft alleen nut als je kindvrij blijft natuurlijk. Dan kun je het lekker laten rollen naar een mooi huis, verre reizen, een paard of wat je ook maar wil. Met zo'n geldslurper is het water naar de zee dragen. Bovendien gaan veel moeders parttimen waardoor er juist minder geld binnenkomt of als ze blijft fulltimen is ze een groot deel van haar salaris kwijt aan de kinderopvang.
Zou dat er bij haar nog even lekker inwrijven.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:22

Ik was laatst op een feestje waar een vriendin aanwezig was. Zij was helemaal in de wolken want haar beste vriendin (die ik ook wel een beetje ken) is zwanger. Helemaal blij en vrolijk, en maar vertellen hoe geweldig het moederschap is, en dat het voor haar echt het enige is wat haar leven zin gaf, en dat vrouwen echt gemaakt zijn om te baren en weet ik veel wat voor bs ze allemaal uitkraamde.
Toen vroeg ze mij of ik ook kinderen wou.
Ik zag de bui natuurlijk al hangen, maar ik antwoordde toch maar gewoon met "nee, ik wil geen kinderen"
Haar antwoord verbaasde me verschrikkelijk;
"oh, maar dan moet je het ook niet doen! Ik roep nu wel dat het moederschap zo heilig is maar eigenlijk valt dat best mee. Ik heb geen tijd meer voor mezelf, geen geld meer en ik maak me alle dagen zorgen. Nee, heel verstandig om geen kinderen te nemen!"
Ook wel eens leuk om te horen, al helemaal omdat het hier om zo'n type oermoeder gaat :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:30

Als ze echt doorzeuren heb ik de neiging om te zeggen dat het niet kan medisch en bij de vriend keuze schoonouders konden dat niet. Vaak is het dan wel stil.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 06:37

'Ik doe het alleen in de kont' wil ook nog wel eens helpen. Vaak lopen mensen weg.

Elnienjo misschien is haar partner loaded? Geen geld hebben omdat je kinderen hebt is een vooroordeel.