Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Novastar schreef:Ik ben vandaag voor de eerste keer op restaurant geweest. Met mijn paard!
We hadden met de restauranthouder afgesproken dat we met 2 paarden zouden langskomen om wat te drinken, zo konden de paarden oefenen op stilstaan én mijn paard was eens in een nieuwe omgeving. Nieuwe indrukken, auto's die af en aan reden op de parking, zwaar verkeer vlakbij (alles passeerde: vrachtwagen, auto's, motors, bus, tractor met aanhangwagen,...) en vreemde mensen die haar wilden aaien omdat ze zo aandóenlijk knap is -> dat vind ik zelf natuurlijk![]()
Maar wat deed ze dat ge-wel-dig!
Een paard dat 2 jaar geleden niet méér meemaakte dan weide, stal en binnenpiste en super stresserende dressuurlessen met helemaal in het zweet staan, er steeds vandoor gaan en blij zijn als ze weer op stal mocht, stond daar compleet relaxed bij ons alsof we dit elke dag doen. Wat ben ik toch weer onnoemelijk trots op haar! Ze is in geen tijd van een onstabiel, zenuwachtig paardje opengebloeid tot een bos/straat-wandel-paard met een nieuwsgierig, open karakter waar we geweldige humor in mochten ontdekken.
Ik ben blij... maar vooral zo dankbaar dat ik toen de keuze heb gemaakt om van instructeur te veranderen. De vrouw die me nu begeleidt heeft het beste in onszelf naar boven weten te halen. We zijn een (h)echt team nu, mijn paard en ik. Samen kunnen we de wereld aan, na jaren van miserie, veel angst, zoeken en mislukken.
Vandaag zaten we daar... op een bankje onder een boom... met een glaasje cava om dit te vieren.
Om "ONS" te vieren.
Kookaburra schreef:GUSTIxBILL schreef:Paard mag niet gereden worden en moet onbelast getraind worden.
Wat beter als gaan zwemmen?
[ [url=m/jYSSHD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met de vliegenkap is het net het monster van loch ness
Heerlijk!