Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:31

Mij is altijd geleerd dat goede schoenen behalve sportschoenen van leer moeten zijn omdat ze anders nooit lekker gaan zitten. Maar wat als je nu veganist bent en wel leer look-a-likes wilt dragen? Je moet dan plastic schoenen kopen, die ademen niet en vormen zich ook niet naar je voeten. Loopt dat wel lekker? En krijg je geen enorme zweetvoeten?
Ik vind zelf lakleder erg mooi en heb daar 2 paar schoenen van, maar dit ademt al niet, en vormt zich ook maar matig naar je voeten.
Ik heb zelf nog nooit 'synthetisch lederen' ( plastic dus) schoenen gekocht. Het is goretex ( wandelschoenen of sneakers), leder of zijn sportschoenen. Geen enkel goed schoenenmerk maakt volgens mij plastic schoenen. Loop je dan dus op b keuze? Ik doel dus op 'luxe' schoenen.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:35

Volgens mij lopen veganisten meer op linnen/ katoenen schoenen..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:37

Shanna schreef:
Volgens mij lopen veganisten meer op linnen/ katoenen schoenen..

Ook onder een duur maatpak? Of heb je onder de maatpakkendragers doorgaans weinig veganisten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:40

Ik heb werkelijk geen idee.. Ik heb altijd het idee dat de die-hard veganisten ook van die geitenwollen-sokken figuren zijn, en dus inderdaad geen maatpak-dragers. Maar dat is misschien (hoogstwaarschijnlijk) ook wel een heel groot voor-oordeel, want de enige veganisten en biologische extremisten die ik ken zijn van dat soort figuren :Y)
De maatpak-dagers die ik ken zijn dan weer ras-echte bourgondiërs die wel van een lekker stuk (rood) vlees houden :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:42

Dr Martens heeft vegan-leer en die zijn niet van echt te onderscheiden. Er zijn genoeg merken in het hogere segment die vegan schoenen produceren.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:45

Ik als vegetariër ben misschien niet het vegan-voorbeeld wat jullie zoeken, maar ik draag geen leren schoenen en ook gaan plastic-niet ademende schoenen. De schoenen die ik draag zijn van kunstleer en qua draagcomfort en uiterlijk niet van echt te onderscheiden. Waarbij ik zowel schoenen van 40 als van 200 euro heb.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:46

Er zijn prima vegan herenschoenen te koop in het luxere segment. Je ziet ze alleen niet/nauwelijks in de gangbare winkels.

Om 1 linkje als voorbeeld te geven.

https://www.vega-life.nl/herenmode/schoenen

De gematigde vegans hoor je het over het algemeen niet benoemen, behalve als er echt met eten rekening gehouden mee moet worden. Het zijn de schreeuwers die het voor de ondertussen verbazingwekkend grote groep vegans het verpesten.

Overigens ben ik een gangbare eter tot flexitarier, dus geen vegan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:01

Ik koop leren schoenen tweedehands en nieuw vooral sneakers of syntetische zooi. :)

Maar ik heb steunzolen, scheve benen en snel blaren dus moet goede schoenen hebben. :+

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:17

Tweedehands schoenen en goede schoenen gaan toch echt niet samen. Goede schoenen vormen naar je voeten en dat werkt dus echt niet met tweedehands aangezien die dan naar andermans voeten gevormd zijn.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:23

Waar vind ik voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk tijdschriften? Ik hoef ze niet te lezen; het gaat om een knip-en-plakproject. Ik kom zelf niet echt ver :+

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:45

Kringloop?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:47

Afgeschreven tijdschriften bij de bieb?Een oproep aan Bokkers bij jou in de buurt voor oude tijdschriften.Er is ook een ik zoek,ik zoek,wie zoekt er mee topic.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 09-10-18 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:49

Rondvragen of je buren oude tijdschriften hebben?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:54

Knert schreef:
Ik heb veel last van cystes de borsten, met nAme links.

Als in voelbaar met name links.
Na een borstonderzoek bleek;
12+ cystes links waarvan 1 ter grootte van een walnoot en 35+ rechts die niet voelbaar zijn.

Nu heb ik 2x uitvoerig onderzoek gehad en telkens gaven ze mij de opmerking dat het leegprikken van zoveel cystes geen zin had. Maar dat het wel vocht bleek te zijn.

Nu heb ik er weer een in de linker borst. Ter grootte van een krieltje.. net op een ander plek als die van voorheen. Die ook wegtrok.

Hebben mensen ervaring met zoveel cystes?

Geen ervaring in mijn borst gelukkig. Lijkt me erg vervelend en bovenal pijnlijk.

Als ik uitga van de cystes die ik in hals en kaak streek had in ieder geval. Mega pijnlijk, soms tot koorts aan toe. Maar dit zit in de huid, dus ik heb geen idee of het eenzelfde uitwerking kan hebben.
Maar sinds ik ben gestopt met het eten van varkensvlees heb ik er 0.0 last meer van.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:56

Avis schreef:
Waar vind ik voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk tijdschriften? Ik hoef ze niet te lezen; het gaat om een knip-en-plakproject. Ik kom zelf niet echt ver :+

Waar woon je?
Wij hebben hier op werk elke maand tijdschriften die we weggooien.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:58

Avis schreef:

MP of fb staan ze vaak gratis op

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:00

Kunstleer is kunststof, dus je draagt nog steeds "plastic"

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:09

Riddershow schreef:
Kunstleer is kunststof, dus je draagt nog steeds "plastic"

Precies, net als synthetisch leder of vegan leer.
Het is misschien wel allemaal gewoon pu. Of pvc. Ook Silka is gewoon plastic.
Geen idee of dat kan ademen.

Maar er zijn dus wel duurdere schoenen van plastic, maar ademen ze ook en gaan ze ook naar je voeten staan?

Ooit hele dure kunsstof jodphurs van Kieffer gehad. Helaas vormden die zich niet. Waren netjes afgewerkt, maar hadden echt geen lederkwaliteit. Ook kan ik gewoon zien als iemand plastic draagt of niet. De vouwen zijn toch anders.
Je hebt natuurlijk wel kwaliteitsverschillen. Er zijn ook best nette kunststof schoenen. Maar echte leervervangers? Kunststof laklederen pumps zouden best mooi kunnen zijn denk ik.
Laatst bijgewerkt door germie op 09-10-18 14:17, in het totaal 3 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:10

Avis schreef:

Ik kom redelijk vaak wat tegen op facebook of marktplaats hoor.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:32

Kortom, ik zoek gewoon verkeerd. Dank jullie!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:07

Google brengt me idd op dr martens. Maar ook op best leuke schoenen op de foto van Marco Tozzi.
Ook op discussies dat pu of pvc schoenen niet milieuvriendelijk zijn ( en leerlooien ook niet).

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:14

Janine1990 schreef:
Knert schreef:
Ik heb veel last van cystes de borsten, met nAme links.

Als in voelbaar met name links.
Na een borstonderzoek bleek;
12+ cystes links waarvan 1 ter grootte van een walnoot en 35+ rechts die niet voelbaar zijn.

Nu heb ik 2x uitvoerig onderzoek gehad en telkens gaven ze mij de opmerking dat het leegprikken van zoveel cystes geen zin had. Maar dat het wel vocht bleek te zijn.

Nu heb ik er weer een in de linker borst. Ter grootte van een krieltje.. net op een ander plek als die van voorheen. Die ook wegtrok.

Hebben mensen ervaring met zoveel cystes?

Geen ervaring in mijn borst gelukkig. Lijkt me erg vervelend en bovenal pijnlijk.

Als ik uitga van de cystes die ik in hals en kaak streek had in ieder geval. Mega pijnlijk, soms tot koorts aan toe. Maar dit zit in de huid, dus ik heb geen idee of het eenzelfde uitwerking kan hebben.
Maar sinds ik ben gestopt met het eten van varkensvlees heb ik er 0.0 last meer van.

Mmm interessant
Mijn moeder zweert ook al bij dat ze zo van migraine af is gekomen.

Ik ga het eens een poging geven..: thanx

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:24

Waarom zit het bovenste knoopsgat (die die de 'kraag' sluit) van veel kledingstukken met knopen andersom ten opzichte van de anderen?

Als voorbeeld: Alle knoopsgaten van mijn blouse zijn verticaal, behalve de bovenste, die is horizontaal.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:28

Avis schreef:

Wat voor tijdschriften zoek je? Ik heb er een hele hoop en toevallig was ik vandaag van plan om ze uit te zoeken en weg te gooien. Ik woon in Haarlem, man werkt op Amsterdam cs. Misschien kan ik je helpen?

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:44

fohadie schreef:
Avis schreef:

Wat voor tijdschriften zoek je? Ik heb er een hele hoop en toevallig was ik vandaag van plan om ze uit te zoeken en weg te gooien. Ik woon in Haarlem, man werkt op Amsterdam cs. Misschien kan ik je helpen?

Oh dit is echt heel lief!

Ik heb net via via twee gigantische stapels kunnen regelen, dus het is niet meer nodig, maar echt ontzettend bedankt voor je aanbod! Lief! :)