Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:52

Ik heb gisteravond een super ervaring gehad. Er stond een servies op wat ik graag wilde hebben. Dus een berichtje gestuurd (rond 22:00) wat ze ervoor wilden hebben. Binnen no-time had ik antwoord, en binnen een half uur hadden we de koop rond. Dinsdag kan ik het ophalen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:58

loulou schreef:
Nou wordt vervolgt van het geborduurde dekje.... blijkbaar heeft het bericht hier effect gehad, want ik krijg opeens weer reactie op marktplaats.

Ze wil mij een retourlabel sturen, dan kan ik het dekje terug sturen en dan maakt ze het geld over zegt ze.
Ik zie dat helemaal niet zitten, want wie zegt dat ze dan geld terug stuurt en hoeveel geld ze terug stuurt? Zeker mij laten betalen voor de verzendkosten. (Ze zegt nu overigens dat ze gewoon het bedrag terug stort incl de verzendkosten)

Ze blijft overigens volhouden dat ze mij niet besodemieterd heeft, het is namelijk gewoon een net dekje. En volgens haar rechtshulp heeft ze niks verkeerd gedaan en hoeft ze mij helemaal niet tegemoet te komen :')
Ze bleef ook volhouden dat het gewoon in de advertentie te zien was, totdat ik een prinsscreen stuurde.

Ow en ik ben een stampvoetend klein kind, die niet gewoon het dekje op wil sturen, maar eerst geld terug wil.

Wat zouden jullie doen?

Je kunt dit gewoon doen. Ik heb haar gesproken en ze wil dit oplossen. Neem het label aan en stuur hem terug, dan komt het goed.

Enne, dames, een beetje vriendelijker mag wel. Ik hoorde nml dat LouLou ook niet heel vriendelijk is geweest en een bedreiging zou hebben geuit. Ieder verhaal heeft 2 kanten en de waarheid zal in het midden liggen.

En iedereen kan een inschattingsfout maken. We blijven mensen he.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:09

ik zou ook niet meer vriendelijk zijn als ik zo bedrogen wordt....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:11

Zoe_97 schreef:
ik zou ook niet meer vriendelijk zijn als ik zo bedrogen wordt....

Zoals gezegd, er zitten 2 kanten aan het verhaal. Volgens de verkoopster was het borduursel nml wél zichtbaar.

Maar goed, het wordt opgelost, daar gaat het om.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:25

Maar dat is toch snel na te gaan?
Er waren printscreens van de advertenties toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:26

Laten wij ons er verder gewoon niet mee bemoeien, is aan hun en het wordt geregeld toch? ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:28

Relaxed schreef:
Laten wij ons er verder gewoon niet mee bemoeien, is aan hun en het wordt geregeld toch? ;)

Wou het net zeggen! :D

Ik heb gisteren trouwens weer een koop gesloten voor een set potloden voor de vraagprijs. Via een betaalverzoek betaald en gisteren direct op kunnen sturen.

Vandaag stond het geld keurig op mijn rekening. Koper blij, ik blij :D

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:05

Een vriendin van mij kreeg laatst een berichtje over of ze een halster ook helemaal gratis mocht hebben.
Vriendin reageert: nee tuurlijk niet, wat is dat nou weer voor een vraag?
Antwoordt diegene met dat het een normale vraag was en dat sommige mensen best dingen gratis weg wilden geven.
:') :') als het nou zo makkelijk was

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:40

Ze mag heel de correspondentie openbaar maken hoor. En normaal ben ik inderdaad vriendelijker in de communicatie, maar als je me besodemieterd en vervolgens niet meer reageert dan wordt ik er niet aardiger op.
Ik ben trouwens heel aardig begonnen, pas toen ze niet meer reageerde heb ik gezegd dat ze me heel boos aan het maken was. Ze neemt de telefoon ook niet op, dus ze weet vast heel goed dat ze fout zit.

En er zijn inderdaad printscreens van de advertentie, dus het is allemaal erg duidelijk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:41

Zo jammer, mensen die vragen wat je minimale prijs is en vervolgens alsnog lager gaan zitten. :=

Hopelijk ook weer een goede ervaring, woensdag onze nieuwe trailer ophalen. De verkoper heeft hem voor ons laten keuren en reparaties laten uitvoeren. Superfijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:48

loulou schreef:
Ze mag heel de correspondentie openbaar maken hoor. En normaal ben ik inderdaad vriendelijker in de communicatie, maar als je me besodemieterd en vervolgens niet meer reageert dan wordt ik er niet aardiger op.
Ik ben trouwens heel aardig begonnen, pas toen ze niet meer reageerde heb ik gezegd dat ze me heel boos aan het maken was. Ze neemt de telefoon ook niet op, dus ze weet vast heel goed dat ze fout zit.

En er zijn inderdaad printscreens van de advertentie, dus het is allemaal erg duidelijk.

Maar even advocaat van de duivel: Jij hebt een foto gehad van de binnenkant van het dekje. Een borduursel zie je toch ook aan de binnenkant zitten?

Los daarvan vind ik het wel spijtig dat je enkel dit topic binnen valt om jou gal te spuwen en iemand zwart te maken. Daar is dit topic niet voor :n Ongeacht wie er nu gelijk heeft of niet. Ik wil hiermee zeker geen partij kiezen.

Upendo: Vraag mij dan altijd af waarom ze de minimuumprijs vragen, als ze er san toch gaan onder zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:09

Als een dekje maar eenzijdig geborduurd is en ze zetten de niet-geborduurde zijde op foto, dan zie je dat dus niet.

Om die reden zet ik dekjes altijd dubbelzijdig op de foto, zowel van boven- als onderkant en vlekjes/kleine gaatjes zet ik mee op foto met beschrijving waar dat zich bevindt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:10

Ja, vraag ik me af DeMolenhoek.. Ik word dan zo halsstarrig dat ik nog harder vasthoud aan die minimumprijs. := :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:11

Kan je een dekje borduren zonder dat dat aan de binnenkant te zien is? Interessant voor een volgend dekje :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:12

Ach het dekje kan worden terug gestuurd, geld wordt teruggestort dus klaar. Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:14

Als je je dekje enkel aan de linkerkant laat borduren, dan heb je toch de rechterkant nog waar niets op staat?
Wanneer een verkoper dan enkel de rechterkant op foto zet en de linkerkant niet, dan weet je als koper niet dat het geborduurd is tenzij ze het in de advertentie vermelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:16

Nee ik bedoel: Als je het dekje borduurt, zie je dat toch aan de binnenkant? Het borduursel gaat toch door het dekje? Dus als je dan de binnenkant van het dekje neemt, dus de kant die op jou paard ligt, zie je daar toch ook borduursel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:17

Ja tuurlijk dat zie je wel. Maar als de verkoper die zijde niet op foto zet en er verder niets over zegt, dan weet je dat als koper ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:19

Nee dat klopt, maar ik meen te verstaan dat de volledige onderkant wel op de foto stond... Maar goed, ze gaan er uit komen, dat is al veel :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:35

Ok, ik heb de foto gekregen.

En ja, je ziet het zeker. Hoewel ik het mogelijk ook over het hoofd had gezien.

Hierbij de foto en een uitvergroting. Dan is de nieuwsgierigheid van iedereen bevredigd en kunnen we weer door met de orde van de dag! :)

Afbeelding

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:40

Dat was mij niet opgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:44

Het is dat je het weet en er op let, anders zou ik er ook over twijfelen of ik dat zou zien hoor.
Was het dekje trouwens niet grijs? Dit is lichtblauw.

Maar zoiets geef je als verkoper dan toch aan in je advertentie met een duidelijke foto van het geborduurde stukje? Of denk ik nu zou krom? Je wéét toch dat je daar gezeik mee gaat krijgen als je enkel dit als foto gebruikt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:45

Verkoper heeft gegokt en verloren. Als dit niet op bokt was gekomen en zo duidelijk van haar kwam had de koper naar haar geld kunnen fluiten.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:47

Ik vind dat je het echt niet duidelijk ziet sorry.. Ik kan echt niet begrijpen dat je een dekje met opdruk netjes wilt verkopen, en dan geen foto maakt van de opdruk zelf, oftewel ik betwijfel de integriteit van de verkoper zeer...

Edit: en dat de koper niet meer netjes bleef en een dreigement gemaakt heeft snap ik totaal als een verkoper niet meer reageert..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:23

Die foto’s hierboven stonden niet in de advertentie. Het was een foto van bovenaf genomen, waar je heel de onderkant op zag. Het is eigenlijk wel een goede vraag, want daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Maar ik weet heel erg zeker dat ik die witte letters me wel opgevallen waren als ze te zien waren geweest.
Ik heb helaas alleen een printscreen van de eerste foto, dus dat kan ik niet aantonen.

Ik heb het dekje overigens 1 mei al ontvangen, en heb de verkoper dus ruim de tijd gegeven om te reageren. Het hier plaatsen was een poging om contact te krijgen en dat is gelukt.
Het is ook niet mijn bedoeling om dit topic ermee te vervuilen, maar ik antwoord gewoon op berichten hierboven.

Ik heb eigenlijk alleen goede ervaringen met kopen via marktplaats, dus ik ben nogal gefrustreerd dat het met zoiets simpels toch fout kan gaan.
Ben ook meteen achterdochtiger geworden, want ik zag gisteren iets wat ik graag had willen hebben, maar aan de andere kant van het land. En normaal had ik waarschijnlijk gewoon gekocht, maar heb het nu toch maar niet gegaan.