Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:12

Ik heb hem er destijds een tijdje op gehad. Toen heb ik hem er weer afgehaald omdat mijn schoonzusje hem misschien wilde hebben. Die heeft inmiddels toch een nieuwe jurk gekocht.
Is inderdaad geen standaard maat. Maar misschien juist daarom. Ik heb lang gezocht naar een zaak waar in mijn maat (toen) een beetje keuze was in jurken voor een nog betaalbare prijs.

Inmiddels bijna 60 kilo afgevallen. Dus voor de lol aantrekken zit er niet meer in. hahah

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:14

Alja schreef:
Cayenne schreef:
Als een travestiet mijn jurk zou willen kopen, heb ik daar geen probleem mee, hoor :D Zolang ze maar netjes betalen :P
Maar ik mag mijn jurk niet verkopen. Ik heb het voor de grap eens geroepen dat hij na de bruiloft wel op marktplaats kan, maar mijn kersverse echtgenoot dreigde gelijk met een scheiding _O- _O-

wat een onzin om die jurk te bewaren en nog meer onzin om dan te dreigen met een scheiding..
zegt imo wel wat over je huwelijk -O-

Jij neemt zo'n opmerking serieus? :') :+
Ik maakte hem de dag na onze bruiloft. Manlief was nog helemaal in de gloria _O-

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:09

Donna89 schreef:
Ik heb hem er destijds een tijdje op gehad. Toen heb ik hem er weer afgehaald omdat mijn schoonzusje hem misschien wilde hebben. Die heeft inmiddels toch een nieuwe jurk gekocht.
Is inderdaad geen standaard maat. Maar misschien juist daarom. Ik heb lang gezocht naar een zaak waar in mijn maat (toen) een beetje keuze was in jurken voor een nog betaalbare prijs.

Inmiddels bijna 60 kilo afgevallen. Dus voor de lol aantrekken zit er niet meer in. hahah

Ik denk dat voor grote maten jurken juist een heel goede markt is. Vooral tweedehands. Iemand met een grote maat heeft toch helaas vaak al minder keus en moet vaak duur. Dus denk dat je die zo verkoopt hoor. :)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:30

Na een hoop vreemde boden op mn motorjas die ik te koop had staan (was zgan 1× gedragen en stond er op voor €50,-) heb ik hem vandaag na 3 maanden eindelijk verkocht.
Wel voor 20 euro minder als gehoopt maar hij was er wel enorm blij mee :D
En binnen een uur na de 1e mail opgehaald. :D

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:50

Ik kom even binnen vallen..
Ik had een advertentie op marktplaats gezet met aardige waarde, ik kreeg al wat reacties en later kreeg ik een mail via marktplaats dat er een oplichter tussen zat en die gene zijn account verwijderd is.
Best eng!

Nu heb ik een koper gevonden, maar hij beschikt niet over vervoer om bij ons te komen.
Dit vind ik erg jammer, want dan had ik bij onze buren af kunnen spreken dit is een winkel waar ze voor mij kunnen controleren of het geld echt is.
Nu hebben wij bij een stad afgesproken die dicht bij ons is, hier komt hij met het openbaar vervoer hij is inmiddels 1,5 jaar lid van marktplaats dus verwacht niet veel problemen maar met een groot bedrag ben ik toch wel op mijn hoede, hoe kan ik nu controleren of hij met echt geld betaald? Mijn man had het over een stift?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 17:53

Pen, als het echt geld is zie je geen penstrepen, anders wel. Verder geen idee

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:16

Rudina schreef:
Ik had een advertentie op marktplaats gezet met aardige waarde, ik kreeg al wat reacties en later kreeg ik een mail via marktplaats dat er een oplichter tussen zat en die gene zijn account verwijderd is.
Best eng!

Nu heb ik een koper gevonden, maar hij beschikt niet over vervoer om bij ons te komen.
Dit vind ik erg jammer, want dan had ik bij onze buren af kunnen spreken dit is een winkel waar ze voor mij kunnen controleren of het geld echt is.
Nu hebben wij bij een stad afgesproken die dicht bij ons is, hier komt hij met het openbaar vervoer hij is inmiddels 1,5 jaar lid van marktplaats dus verwacht niet veel problemen maar met een groot bedrag ben ik toch wel op mijn hoede, hoe kan ik nu controleren of hij met echt geld betaald? Mijn man had het over een stift?

Klopt, even een geld stift kopen, die hebben ze bij boekenwinkels.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:35

Of gewoon vragen of hij het ter plekke met internetbankieren wil overmaken, omdat je het eng vind bij zo'n bedrag. Ik zou dat als koper best begrijpen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:38

Utixo schreef:
Of gewoon vragen of hij het ter plekke met internetbankieren wil overmaken, omdat je het eng vind bij zo'n bedrag. Ik zou dat als koper best begrijpen.

Moet hij maar net de juiste bank hebben :P

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:20

Heb al een hele poos een aantal dekens op mp staan. Ik kreeg vanochtend een bod van 10 euro op één van de dekens, dus ben akkoord gegaan aangezien ik niet het idee heb dat ik er veel meer voor ga krijgen en ze in de weg liggen. Ik zeg dat ik akkoord ga en vraag of ze via Kiala of PostNL wil verzenden. Krijg ik terug: 'Sorry had op meerdere dekens geboden en heb net een blauwe gekocht via mp'
Bied dan gewoon niet -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:23

Ik doe dat ook hoor.. Op meerdere dingen bieden als ik iets nodig heb. Zijn ook vaak zat mensen die niet op een bod reageren.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:33

Hier ook, had het laatst nog met een vogelkooi. Andere verkoper was sneller met reageren op mijn bod, en kreeg een mailtje net toen ik het bod wilde gaan intrekken. Vriendelijk bedankt voor de tijd en reactie en uitgelegd dat het toch een andere kooi is geworden.

Als ik bij elk product moet gaan zitten wachten tot een verkoper reageerd voordat ik ergens anders kan bieden. :p

Snap je frustratie overigens wel hoor. Ik heb het ook weleens gehad dat ik dacht iets te hebben verkocht.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:44

Rudina schreef:
Best eng!

Je kunt toch ook vragen of hij wil betalen in wat kleinere flappen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 02:20

Nog even over vals geld gesproken.
Tegenwoordig kunnen ze geld zo namaken dat neppers gewoon door de stiftentest komen. Dit heb ik zelf al mee mogen maken.Op internet kan je genoeg info vinden waar je op moet letten om te zien of geld echt is of niet.

Ik heb in het verleden een valsgeldcursus gehad en neppers in mijn handen gehad. Je haalt ze er zo uit als je weet waar je op moet letten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:33

Rudina schreef:
Best eng!

Kan je niet ter plekke een pinautomaat opzoeken? Dat hij voor jouw neus pint en het gene wat uit de automaat komt aan jou geeft?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:33

bridgetF schreef:
Rudina schreef:
Best eng!

Je kunt toch ook vragen of hij wil betalen in wat kleinere flappen?

Dat zijn juist de briefjes die het meest vervalst worden (de 20).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:49

Je kunt ze toch gewoon controleren? :+ Dat is niet zo moeilijk hoor.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:12

Haha tja gewoon controleren.. Lees dat het steeds echter lijkt dus ik ben wel op mijn hoede.

Ik ga hem straks inderdaad maar opbellen of hij het dan voor onze neus wilt gaan pinnen, dat zou geen probleem moeten zijn lijkt mij.
Vervelend dat die stiften ook al niet meer werken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:54

Zal wel aan mij liggen, maar iemand die mij gaat bellen met de mededeling wil je het voor mn neus pinnen, (anders is het misschien vals geld) kan de hoelahoep krijgen. Beetje vertrouwen in de mensheid mag wel..

Denk dat er wel creatievere manieren te verzinnen zijn.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:47

Pffff heb er weer één: Net een Bosch inbouw oven erop gezet. VP: €75,- bieden vanaf €50,- op Mp gezet en dan toch een mail krijgen voor €20,- kom ik hem halen zucht.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:23

Mer1980 schreef:
Pffff heb er weer één: Net een Bosch inbouw oven erop gezet. VP: €75,- bieden vanaf €50,- op Mp gezet en dan toch een mail krijgen voor €20,- kom ik hem halen zucht.....

"Stop die 20 euro maar op een plek waar de zon niet schijnt." -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:12

Mer1980 schreef:

Dan had ik toch mooi terug gemailed; dat kan. Vanaf 50 euro doe ik de deur voor je open!

:')

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:17

Mijn pakketje is heelhuids aangekomen bij het Kiala punt :D Duurde wel wat lang, doe het dus niet weer. Maar ben wel blij dat het nog heel is *\o/*

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:33

Ik heb helaas als verkoper mijn eerste nare ervaring, weet niet of ik het hierop kan zetten want denk dat de desbetreffende ook op Bokt zit helaas maar vraag me af of ik in m'n recht sta.. (voor info PB)

Voor de rest altijd fijne ervaring gehad zowel met verkopen als kopen, alleen van de "ik-wil-voor-een-duppie-op-de-eerste-rang-zitten-mensen" wordt ik af en toe wel gek..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:59

Dank voor de medewerking van jullie, voel me opgelucht, maar ben niet de enige die zo over dingen denkt.