Vandaag eens voor de verandering geen filmpje Ik deel mijn verbazing over wat het woordje "gratis" voor effect heeft op mensen De hebberigheid van de mens
Tazzey
Geplaatst: 30-05-15 11:43
Het is wonderlijk wat het woordje "gratis" met mensen kan doen. Als ze hier in het winkelcentrum gratis hapjes of drankjes aanbieden dan veranderd het winkelen publiek in een meute hongerige hyena's. Ik krijg altijd last van een plaatsvervangend schaamte gevoel.
Een aantal jaar geleden kochten we een 3D TV voor in de woonkamer dus de oude smart TV van de woonkamer ging naar de slaapkamer. Daar stond nog een ouderwetse breedbeeld TV, dat was een geweldig ding, een high-end Philips TV. Niks mis mee. Ik had de kringloop gebeld dat ze hem van mij mochten hebben om er iemand nog blij mee te maken, die voelden zich echter te goed daarvoor dus heb ik hem op Marktplaats gezet, gratis af te halen. Ik kreeg talloze reacties en ik heb de eerste gegadigde verteld dat hij hem mocht komen halen. De 3D TV was die dag geleverd en stond nog in de doos in de woonkamer. Mijn vriend had de oude TV vast op tafel gezet voor hij naar z'n werk ging. Dus de beste man komt binnen, een tekstboek Tokkie geval met een vriend die hem hielp tillen. Ik doe de deur open en hij mompelt iets onverstaanbaars. De heren pakken ieder 1 kant van de doos van mijn gloednieuwe 3D TV en willen weggaan. Dus de heren even uitgelegd dat het om de andere TV ging. Volgens hem werd hij opgelicht want op de foto stond de tv in de doos. Niet dus. Ik heb ze de deur uit gezet zonder TV.
Wij wilden onze tv voor een symbolisch bedrag verkopen, zodat we niet horden mensen kregen die de TV wou. Iemand bood 7,50, prima kom maar halen. Ook een tokkie-figuur, onverzorgd lang haar, joggingsbroek en een rooklucht waar ik bijna van over mijn nek ging. Kwam hij, wou hij nog gaan onderhandelen over de prijs, hij bood 5 euro. Mijn moeder heeft standgehouden en toen kwam die 7,50 zonder problemen tevoorschijn. Was een prima tv, afstandbediening, gebruiksaanwijzing, alles zat erbij. Ik snap dat niet... Waarom ga je dan niet gelijk onderhandelen? En dan proberen face-to-face iemand te overbluffen, ik word daar altijd een beetje boos om.
Ben zelf amateurfotografe, vraag dus geen hoofdprijs voor mijn foto's en heb best tevreden klanten. Echter komen de boekingen maar met mondjesmaat binnen altijd. Tot ik een oproepje op Facebook gooi dat ik modellen zoek voor een gratis portfolioshoot, dan zit mijn inbox binnen de kortste keren stampvol met berichtjes van mensen die echt heeeeel graag zo'n shoot willen want ze vinden mijn foto's helemaal super blablabla.
sietje22
Geplaatst: 30-05-15 16:30
@yasmine gefeliciteerd en leuke foto @Tazzey wat brutaal moet niet gekker worden @happy paardje we hebben het filmpje gemaakt omdat veel mensen dat niet weten. @Eef je site ziet er leuk uit
Nog gefeliciteerd trouwens Yasmine, dat moet vast geweldig voelen!
Tazzey
Geplaatst: 30-05-15 16:33
Ik ben een poging aan het doen om een YouTube filmpje op te nemen...
Calanthe
Geplaatst: 31-05-15 13:36
Gefeliciteerd Yasmine!
Hmm... Weet niet of ik mij ook kan melden? Heb zelf een Sims 3 blog in het Engels, dus het valt onder blogs Laatste keer dat ik een blog had voor deze was al meer dan een jaar geleden, dus ben nog niet heull professioneel
Oh ja, dat gratis. Afschuwelijk. Vroeger heb ik heel lang in een supermarkt aan de kassa gezeten toen ik nog student was, en mensen slagen echt door als ze iets gratis krijgen. Als ze dan voor de dag van de klant een lekkere doos pralines kregen, waren er altijd wel mensen die vroegen "en krijg ik er geen voor m'n zoon/man/moeder/hond?"
Echt een hele drukke week gehad en geen tijd om te bloggen. Vandaag toch tijd gevonden en dan eindelijk mijn blog geschreven over het boek BioBudget. Een echte aanrader als je tips en trics te weten wil komen over hoe goedkoop EN gezond te eten. http://levenomteeten.nl/2015/06/01/leestip-biobudget/
HippoLogic
Geplaatst: 01-06-15 18:35
Ik ga zo even bijlezen op jullie blogs. Ik heb een superdruk weekend gehad met 2 dagen vrijwilligen op het European Festival om NL te vertegenwoordigen, en elke dag een feestje ook nog, pfff. Toch nog een blog eruitgeperst, haha.
Ik heb zo trots op mezelf dat ik 2x per week tot nu toe volhou. Het is echt niet altijd gemakkelijk, maar een deadline motiveert wel. Hier deel 4 10 Tools that Changed my Training Approach.
Ik vraag me nu al af hoe ik hier over 10 jaar tegenover sta, of ik het dan nog gebruik of weer wat nieuwers en beters ontdek. Het leven met paarden is voor mij een groot leerfeest.