Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zitosh

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:38

Ik heb fijne ervaringen met Kiala :) Het enigste wat hier nog met de post meegaat zijn enveloppen, anders wordt het al gauw duur. Ik verwacht nu wel een horloge met de post, maar dat is ook echt uitzonderlijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:38

pmarena schreef:
Met Kiala kun je ook gerust een week op je pakje wachten, net zo waardeloos als DHL4YOU -O-

Ik verstuur sinds een half jaar weer met PostNL via MyParcel en moet zeggen dat inderdaad echt 99% van de pakjes de volgende dag bezorgd worden, zelfs in België die 2 keer dat ik daar wat naartoe gestuurd heb :P

Over My parcel ben ik ook super te spreken, maar die is alleen voor bedrijven meen ik.
Tot nu toe is het altijd de andere dag aangeboden bij de klant. Ook naar het buitenland gaat snel.
En wat ik persoonlijk ook een voordeel vind is dat het niet tot 10 kg gaat maar tot 30kg.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:39

Naah, ik blijf wel gewoon bij postnl.
Oud en toch wel vertrouwd voor mij.
Pakketjes zijn altijd ontvangen alleen bij mij passen ze heel vaak op 'Mijn pakket' de levertijd aan.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:41

kiki1976 schreef:
pmarena schreef:
Met Kiala kun je ook gerust een week op je pakje wachten, net zo waardeloos als DHL4YOU -O-

Ik verstuur sinds een half jaar weer met PostNL via MyParcel en moet zeggen dat inderdaad echt 99% van de pakjes de volgende dag bezorgd worden, zelfs in België die 2 keer dat ik daar wat naartoe gestuurd heb :P

Over My parcel ben ik ook super te spreken, maar die is alleen voor bedrijven meen ik.
Tot nu toe is het altijd de andere dag aangeboden bij de klant. Ook naar het buitenland gaat snel.
En wat ik persoonlijk ook een voordeel vind is dat het niet tot 10 kg gaat maar tot 30kg.

:wow: :wow: :wow:
Ik verstuur vaak grote pakketten en veel mensen vinden dan €12,40 weer te duur
En bij grote verzendingen zit je al snel op + 10 kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:43

kiki1976 schreef:
pmarena schreef:

En hier kan ik me alleen maar bij aansluiten! Wij gebruiken ook MyParcel voor zakelijke doeleinden en dat werkt echt een stuk prettiger. En inderdaad, ook in Belgie is het de volgende dag afgeleverd! En volgens mij is het nog goedkoper ook dan iedere keer in een winkel te laten frankeren maar dat kan ik mis hebben, misschien dat ik ergens de BTW mis :+

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:44

pmarena schreef:

Dat ging super !
We hadden bijna een transactie-record ! :-)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:47

chelle_dora schreef:
pmarena schreef:

En hier kan ik me alleen maar bij aansluiten! Wij gebruiken ook MyParcel voor zakelijke doeleinden en dat werkt echt een stuk prettiger. En inderdaad, ook in Belgie is het de volgende dag afgeleverd! En volgens mij is het nog goedkoper ook dan iedere keer in een winkel te laten frankeren maar dat kan ik mis hebben, misschien dat ik ergens de BTW mis :+[/quote]
Klopt bij myparel komt er nog btw overheen, maar die kan je weer aftrekken haha.
Maar ook naar het buitenland is goedkoper

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:52

meteen even MyParcel gegoogled.
Helaas is het alleen bedrijven. Wij hadden een bedrijf maar zijn daar mee gestopt.
Aangezien ik ongeveer wel minimaal 4 pakketjes per week verzend kan ik in aanraking komen met postnl Contract.

Dat is voor minimaal 2 pakketjes per week, maar moet het nog maar een goed en rustig doorlezen...
Heeft iemand anders dat misschien ook? een postnl verzendcontract?

Heb al een beetje uitgezocht op postnl.nl ik verzend ongeveer 144 pakketen per jaar en zou dan een contract kunnen krijgen van €6,02 per pakket... hmmm

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:05

Ja klopt MyParcel is alleen voor bedrijven. Ze zijn nog volop in beweging met dingen uitbouwen enzo dus ik heb pas eens gevraagd of ze in de toekomst niet ook met particulieren zouden gaan werken, maar helaas... mag blijkbaar niet volgens hun overeenkomst met PostNL.

Op zich ook wel logisch natuurlijk want dan zou niemand straks meer direct via PostNL versturen maar allemaal via MyParcel :')

MyParcel is gewoon veel makkelijker, overzichtelijk en goedkoper +:)+

Als ik zakelijk direct via PostNL wilde versturen dan zou ik per pakket MEER gaan betalen dan gewoon aan de balie als particulier -O-

Nu betaal ik een stuk minder, en nog met veel meer service en een veel betere bezorging ook.
Inderdaad ook heerlijk tot 30 kg, geen gedoe met wegen...en je kunt pakketten voor 50 euro verzekeren, aangetekend versturen ook...helemaal super +:)+

[MyParcel aanbid modus uit :o ]

Aaaarghh...ik heb gereageerd op een advertentie met iets dat ik heeeeel erg graag wil hebben.... wat duurt het dan lang als je niet direct reactie krijgt.... *knaagt nagels af*

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:28

Weet iemand misschien of halsters verzonden kunnen worden met brievenpost?
Heb weleens gehoord dat mensen het doen maar of het ook echt werkelijk kan vraag ik me dus af!?
:?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:29

ja , dat kan wel hoor :j

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:32

is dat dan niet heel snel al te zwaar?
Zoals een anky halster heeft best zware gespen etc.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:34

anky kost 3.60
ik heb ook anky halstersets verstuurd.
ging prima :j

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:35

Oke top! hopelijk wilt die meneer het via brievenpost doen hahaha

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:51

Jadeleigh263 schreef:
is dat dan niet heel snel al te zwaar?
Zoals een anky halster heeft best zware gespen etc.

Gewicht maakt volgens mij niet zo veel uit voor brievenbus. Enige eis is dat het door de bus past :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:04

Vanaf een bepaald gewicht wordt het ongeacht brievenbusgrootte toch pakket.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:05

Ja hoor gaat prima!
Alleen zou ik zelf geen Anky halster via brievenbus post verzenden. Straks een hoop gezeur dat het (zogenaamd) niet is aangekomen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:05

Klopt! brievenpost is tot en met 3 kg volgens mij :j
Daarboven valt het onder pakket

En er bestaat zoiets als aangetekende brievenpost :Y)
Maar het was meer voor mij zelf. Voor een halster ga ik niet €6,75 verzendkosten betalen.
Kan ik hem net zo goed in de winkel halen :')

Tenzij het een leuke eskadron halster is, heb ik het er nog wel voor over :~

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:19

Zo hier maar eens een klacht naar Mp gestuurd over een spammer van een andere site.
Word er moe van, dus dan maar ff zo ~~}>

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:16

Is die bicolor navy/burgundy op mp en boktmarkt echt die 120 euro waard :=
Zag laatst nog eentje gloednieuw te koop met bieden vanaf 60 :evaw:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:18

Dat is een chili navy en die is een stuk zeldzamer.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:21

Ja, anders vraag je er niet zoveel voor.
Maar god, zou echt niet zoveel ervoor uitgeven zeker niet als die tweedehands is. :=

En die ik nieuw zag voor bieden vanaf 60 was ook navy/chilli :')
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 25-11-13 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:21

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:22

Ligt aan de staat.

Maar ik denk dat dit wel erg offtopic gaat.. :)
Het gaat om rare mensen op marktplaats, niet om 'hoeveel zou ik hiervoor maximaal moeten betalen'.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:23