Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:48

Maar voordroog kan prima minder eiwit en suiker bevatten.
Het blijft zo'n rare fabel dat voordroog rijker is.

Van een dag minder drogen veranderd dat niet :)

Als eerst het hooi niet was getest en nu de voordroog ook niet weet je niet echt wat

paars

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:12

Denk ook aan: is het aan de gang sinds ze van de wei af is gekomen? Wat is haar leeftijd en wat zijn haar activiteiten…als in; staat ze 24/7 buiten of ‘s nachts op stal, hoeveel training?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:20

Hebben meer mensen die outlook gebruiken last van spam die in de gewone Postvak In komt?

Ik heb dat sinds een tijdje dat er dagelijks ontzettend veel spam mails in mijn gewone postvak komen. Ik verplaats ze wel steeds naar ongewenste email maar ze blijven komen.. ik klik ook nergens op.

Daarentegen komen "echte" emails vaak juist in de ongewenste email terecht, waardoor ik belangrijke informatie mis..

Hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:24

Ja ik ook!

Ik blijf melden en blokkeren...

Geen idee hoe ik er vanaf kom...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:28

M'n man en ik hebben daar ook last van, echt ontzettend irritant

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:38

Oh, om daaraan toe te voegen: net zag ik in m'n ongewenste email ineens een mail van mezelf? dat ik ben gehackt (en uiteraard geld moet overmaken). Maar heb ff gegoogeld, en blijkbaar is er ook een trucje dat mensen kunnen doen om het te laten lijken of je het naar jezelf hebt verzonden. Ik heb die mail ook niet in m'n postvak UIT staan.

Schrok wel even :') heeft iemand anders dit ook gehad?

Maargoed, er is dus iets flink mis met Outlook haha

Oke, het is dus precies deze mail die ik heb gekregen, dus voor wie 'm ook heeft gehad hoeft zich geen zorgen te maken: https://answers.microsoft.com/nl-nl/out ... e4793a197c

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 23:27

Fearn schreef:
Oh, om daaraan toe te voegen: net zag ik in m'n ongewenste email ineens een mail van mezelf? dat ik ben gehackt (en uiteraard geld moet overmaken). Maar heb ff gegoogeld, en blijkbaar is er ook een trucje dat mensen kunnen doen om het te laten lijken of je het naar jezelf hebt verzonden. Ik heb die mail ook niet in m'n postvak UIT staan.

Oke, het is dus precies deze mail die ik heb gekregen, dus voor wie 'm ook heeft gehad hoeft zich geen zorgen te maken: https://answers.microsoft.com/nl-nl/out ... e4793a197c

Ik heb zojuist exact dit gekregen ja

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 23:32

Fearn schreef:

Die heb ik een tijdje geleden ook gehad, gewoon verwijderd en er was niks aan de hand

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 02:05

Vraag aan mensen die luisterboeken of podcasts luisteren om mee in slaap te vallen:

Hoe weet je op welk moment je op slaap bent gevallen en vanaf welk hoofdstuk zeg maar je dan de volgende keer weer verder moet gaan? Ik ging vanavond voor het eerst een luisterboek luisteren omdat ik een vreselijk slechte slaper en ik viel er echt verassend snel mee in slaap, na iets van een uur werd ik wel weer wakker en wilde ik hem uitzetten want ik dacht dat ik wel moe genoeg was om verder te slapen (wrong :+ ) maar op het moment van uitzetten was hij bij hoofdstuk van 22 en ik vraag me af of dat überhaupt klopt maar ik weet ook niet hoe ik het kan checken want ik heb ook een stuk van het verhaal gemist omdat ik even geslapen heb.

Nu is dat met een luisterboek misschien makkelijker dan met een podcasts ivm hoofdstukken (is een aanname, ik heb ook nog nooit een podcast geluisterd), maar hoe doen jullie dat? :D

Edit: en dat is ook precies de reden waarom ik nog nooit zoiets heb geprobeerd te luisteren voor het slapen, omdat ik hier echt geen logische manier voor kan bedenken :?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 06:54

Ik zet een timer op een uur. En vaak herinner ik me wel waar ik ongeveer was.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 09:14

Ik luister een podcast die me eigenlijk niet zo veel boeit als ik wat mis als ik slaap :+ Dus ik zet inderdaad een timer van 30-45 min en dan de volgende dag spoel ik soms een stukje terug maar soms ook niet. Ik luister een reis podcast waarvan ik weet dat er geen gelach, muziek of andere plotselinge geluiden voorbij komen, want dat is echt het aller ergste als je wakker schrikt van je podcast :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:13

Bij Storytell heb je een slaaptimer die je zelf kan instellen. Vaak weet ik wel hoe lang ik er over doe om in slaap te vallen met boek, dus dan zet ik de timer iets langer dan dat. Ochtens scrol ik dan een paar minuutjes terug.
Ik heb een aantal voorlezers die ik heel slaapwekkend vind, die boeken gebruik ik dan ook voor te slapen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:00

Hier hetzelfde, ik gebruik ook de timer :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:44

Ik zie af en toe filmpjes van mensen die 'toverdrankjes' maken, mooi uitziende brouwsels die ze dan in een mooi flesje ergens neerzetten. Vooral die, die van kleur veranderen als je ze schud vind ik aantrekkelijk :)
Ik heb dus op internet gezocht hoe je die moet maken, en in de beschrijving stond 'pigment poeder voor epoxy of kaarsen'.
Nu kan ik dat via bol ofzo kopen, maar dan krijg ik direct veel voor een bijbehorende prijs.

Gisteren schoot me ineens te binnen, is oogschaduw niet ook pigment poeder? Zou ik dat kunnen gebruiken?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:55

Zou zoeken naar mica poeder

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:39

Ik heb nog wel iets dat ik me afvraag, bij het checken van zorgverzekeringen voor volgend jaar :=

Ik weet in principe wel wat we willen komend jaar, heel simpel zonder aanvullende pakketten.
Eigenlijk heb ik dan zoiets van: meteen maar regelen, dan zijn we daar vanaf. Maar nu vraag ik me af... zou het eigenlijk niet verstandiger zijn om tot de laatste dag te wachten...?

Stel je voor dat je nu via Independer het hele zaakje regelt. En volgende week glij je uit, komt slecht terecht en hebt een hele rits operaties / fysio / revalidatie nodig := Of zoiets. Dan baal je toch dat je geen flink aanvullend pakket hebt gekozen....?

Of zou je nog kunnen veranderen als het jaar nog niet voorbij is :=

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:40

T/m 31 januari kun je aanvullende pakketten aanvragen/wijzigen. Wel alleen bij de aanbieder waar je ook je basisverzekering hebt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:43

Volgende week zit ie alsnog bij je huidige, want het gaat pas in op 1/1.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:19

VuurVleugels schreef:
T/m 31 januari kun je aanvullende pakketten aanvragen/wijzigen. Wel alleen bij de aanbieder waar je ook je basisverzekering hebt.

Oja is dat zo...? Dus als je vandaag alvast voor 2025 afsluit, en dan nog voor 31 december besluit dat je beter aanvullend kan gaan, dan kan je niet meer bij een andere maatschappij...?

Ik heb het ook aan Independer gevraagd en die gaven aan dat je voor 31 december nog kan wijzigen.
Maar zeiden er niet bij of dat dan bij dezelfde verzekeraar zou moeten zijn.....

Marocje schreef:
Volgende week zit ie alsnog bij je huidige, want het gaat pas in op 1/1.

Ja duh.... dat snap ik ook wel :=

Maar als je je nog dit jaar te barsten valt ofzo, en volgend jaar daar nog veel zorg voor nodig zal hebben.... snap je :)*

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:24

Ah op die fiets. Maar ja dan alsnog. Je kan tot 31 dec veranderen van verzekeraar. Tot 31 kan je je pakket wijzigen.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:27

Je kunt alles wijzigen t/m 31 dec. Dus ook je verzekeraar/basisverzekering. Maar de av/tv t/m 31 jan. En je hoeft niet perse de av/tv te hebben bij de verzekeraar waar je je bv hebt, maar de meeste verzekeringen hebben dat liever niet, dus dat vind je vaak niet terug op de websites. Ik weet niet 100% zeker of je in januari nog een av/tv af kunt sluiten bij een verzekeraar waar je geen bv hebt.

Edit: ik raad het overigens niet aan om een av/tv bij een andere verzekeraar te hebben, als je bv. Ik heb dit in het verleden gehad en dit geeft allerlei problemen, omdat de systemen er eigenlijk niet op ingericht zijn. Zo kon ik bij de verzekeraar waar ik alleen een tandverzekering had, mijn adreswijziging bijna niet doorgevoerd krijgen. Adreswijzigingen gaan namelijk normaal via het gbr en dat wordt alleen doorgestuurd naar de verzekeraar waar je je bv hebt.
Laatst bijgewerkt door Els1984 op 18-11-24 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:29

https://www.zorgwijzer.nl/faq/ik-ben-ov ... -annuleren

Hou echter wel in je achterhoofd dat er geen acceptatie plicht is voor de aanvullende verzekering. Dus als jij in de tussentijd iets sloopt, heb je kans dat er daarna nog maar weinig verzekeraars je een aanvullende verzekering willen laten afsluiten. Enkele uitzonderingen daar gelaten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:47

Ik heb sinds kort hier de paardenstal weer verhuurd.
Nu staat het gewoon alweer blank op een stukje van de paddock.. Het heeft even leeg gestaan dus wist niet precies hoe de bodem nu zou zijn maar het is echt erger dan wat ik gewend ben.
Is het grondwater nou nog zo hoog? Of is het misschien toch omdat de grond gewoon helemaal vast zit en water niet weg kan?
Kan ik hier nog iets aan doen nu?

Ik baal echt. Er zitten zulke leuke mensen in die ik ook gewoon 'het beste' wil bieden. Ik heb natuurlijk vermeld dat het voorste stukje altijd blub is maar momenteel is het gewoon een vijver..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:41

Afbeelding

Is dit nieuw of valt het mij gewoon nu pas op? :o?

De eerste staat voor een topic met maar 1 pagina.
De tweede voor een topic met meerdere pagina's.

Ik heb nooit gezien dat er bij meerdere pagina's een andere tekentje stond.

Ken wel de andere kleur, het stipje als je zelf hebt gereageerd, maar niet meer bladzijdes.

Nieuw of altijd al zo?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:44

Née zag het net ook ineens. Heel irritant.