Relaxed schreef:Sheran schreef:Ja voor mij echt hetzelfde kaliber als 'ik mag niet zonder rijbewijs rijden, dat is discriminatie'.
Ik mag als man niet in de vrouwen kleedkamer, discriminatie!
Nu heb ik toch altijd gedacht dat jij een vrouw was...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Daks schreef:
Discriminatie gaat verder dan huidskleur of geslacht.
Word zo moe van mensen die het maar normaal vinden dat een hele grote groep wereldwijd straks word buitengesloten van de maatschappij
tip eens de betekenis in Nederland op zoeken van discriminatie,dan kom je erachter dat het helemaal onder geen enkel kopje discriminatie valt dit gebeuren.
Het enige moment wanneer het discriminatie is was al mensen door een lichamelijke beperking ergens niet aan mee mochten / konden doen. In dit geval dus als je het echt volgens de regels bekeek iemand die dus door een lichamelijke ziekte en of beperking geen prik mag krijgen en daardoor ergens niet naar binnen mag valt onder discriminatie. Althans zo vatte ik het op volgens de website van de overheid.
Maar als je verder niks mankeert en gewoon een prik kan halen en je lichamelijke gezondheid goed is dan valt het NIET onder discriminatie als je ergens niet naar binnen mag.
Overigens wel erg interessant om op te zoeken ik heb er toen weer heel wat bijgeleerd.
Sizzle schreef:Bij de Oostenrijkse lockdown mag je wel gewoon werken en de werkvloer is juist ook een bron van infecties.
Je mag ook gewoon je boodschappen doen en je „benen strekken“, dus of het echt wat gaat doen vraag ik me af. Het is nogal makkelijk om bij het benen strekken de voordeur van een vriend(in) te wandelen voor een bakkie lijkt mij.
Ga jij als beamte naar eens in een drukke straat die kleine groep vinden die niet op weg is naar werk, naar de winkel, de hond uitlaat of de benen strekt.
En hoe test je überhaupt hoe lang en waarheen iemand de benen strekt.
imaudy schreef:Volgens mij zijn er ook mensen die al corona hebben gehad, tegen vaccinatie zijn en nu denken, jee ik mag nergens meer heen, door wie kan ik mij nog een keer laten besmetten?
bigone schreef:Daks:
godsdienst
levensovertuiging
politieke gezindheid
ras
geslacht
nationaliteit
hetero- of homoseksuele gerichtheid
burgerlijke staat
handicap of chronische ziekte
leeftijd
Je zou bij levensovertuiging eventueel het vaccineren nog bij in kunnen denken maar echt, op basis van bovenstaande gronden zijn beperkende maatregelen geen discriminatie. Je zou zelfs nog verder kunnen gaan door te zeggen dat niet vaccineerders de wel vaccineerders discrimineren want ze zorgen ervoor dat er misschien straks geen ziekenhuis bed voor ze is.
bigone schreef:lenaa_tje schreef:Dit verbaasd mij ingeval niet. Mijn vader en oom werden vroeger ook naar een mazelen feestje gestuurd. Hadden ze dat maar weer gehad
Geen waterpokken ??
Citaat:Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Citaat:De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid.
Suzanne F. schreef:imaudy schreef:Volgens mij zijn er ook mensen die al corona hebben gehad, tegen vaccinatie zijn en nu denken, jee ik mag nergens meer heen, door wie kan ik mij nog een keer laten besmetten?
Oh zeker weten. Er zijn zelfs Corona party’s waar een Corona besmet persoon wordt uitgenodigd om mensen daar vrijwillig te besmetten. Zodat ze aan de QR code kunnen komen.
Edit:
Ben benieuwd trouwens of je over een tijd ook je QR code moet laten zien in het ziekenhuis bij opname.
Daks schreef:Artikel 22 gaat echter pas gelden als een maatregel 100% werkt.
Wetsartikelen zijn ten tijde van deze pandemie aangepast om ze te mogen later gelden dus is het geen 100% artikel wat momenteel gevolgd word.
Wellicht had jij dat ook moeten erkennen Karl voordat jij begint te blaten...