Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:58

Als je al een prik AZ hebt gehad valt er niet veel te kiezen hè?

Nou goed zal aan mijn omgeving liggen maar ook de terrassen staan niet op 1,5 meter afstand maar blijkbaar zijn de gemeentes waar ik rondloop soepel.

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:04

Je kan ook als 60-plusser niet altijd vermijden dat je in aanraking komt met anderen die het niet zo nauw nemen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:22

Met de huidige ziekenhuis- en vaccinatiecijfers denk ik dat dat risico best meevalt. En alsnog heb je best veel zelf in de hand en kun je ervoor kiezen om zo´n FFP2 masker te dragen. Het leven is nu eenmaal nooit zonder risico´s. Er zullen altijd mensen zijn die het te vroeg vinden. Er zijn ook mensen die vinden dat we er alles aan moeten doen om besmettingen terug naar 0 te brengen.

Ik vind gewoon dat we niet moeten onderschatten wat een impact het gehad heeft om een jaar met zware maatregelen te moeten leven. Ik vind het goed dat ze kijken naar hoe we het weer leefbaar krijgen en als je kijkt naar de cijfers, dan laten die zien dat het prima kan. We zullen toch moeten accepteren dat corona niet snel zal verdwijnen, als het dat al ooit zal doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:46

En je zal mij ook niet horen zeggen dat het land dicht moet blijven maar dat de regels die er wel zijn vervolgens niet gehandhaafd worden stoort mij.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:12

Ik zie inderdaad heel drukke plekken enorm veel ingehaalde feestjes etc etc. Merk dit ook aan de verhalen van mijn leerlingen.
Gelukkig zelf dubbele al gehad en kan daardoor wat makkelijker door het leven en werk. Maar weet niet of het op deze manier handig is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:13

lenaa_tje schreef:
En je zal mij ook niet horen zeggen dat het land dicht moet blijven maar dat de regels die er wel zijn vervolgens niet gehandhaafd worden stoort mij.

Dat dus.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:32

Hoe zit het eigenlijk met de eerst ingeënten. Als de vaccinatie een half jaar werkt zijn die al bijna weer aan de beurt. Krijgen die dan automatisch een oproep? Ik vind het apart dat je daar niks over hoort.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:34

Onze „RIVM“ (BAG) gaat er momenteel vanuit dat in iedergeval de mRNA vaccins minimaal 1,5 jaar werken en waarschijnlijk langer.

Je mag trouwens weer zonder test of prik naar Europapark zag ik.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:38

Ik ben blij dat er veel beperkingen weg zijn. Het gaat goed nu, daar moet je ook naar handelen. En ja, het zal vast wel weer oplaaien op het moment dat we weer meer binnen zitten en we minder weerstand hebben, maar dat is nu niet, dus fijn dat we nu normaal kunnen leven. Hoewel ik me nog wel aan bepaalde dingen houd, maar dat is eigen keuze.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:34

Sizzle schreef:
Onze „RIVM“ (BAG) gaat er momenteel vanuit dat in iedergeval de mRNA vaccins minimaal 1,5 jaar werken en waarschijnlijk langer.

Je mag trouwens weer zonder test of prik naar Europapark zag ik.

Van dit bericht wordt ik blij *\o/* 1,5 jaar zou echt heel tof zijn! Vindt mijn prikangst ook leuk

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:39

Mindim schreef:
Ik snap nog steeds niet dat je je hebt laten overhalen om toch het vaccin te nemen, terwijl je zoveel kritiek hebt.

Is toch echt geen raketwetenschap :P

Net zoals ik helemaal niet zoveel kritiek heb :(:)

Hier alles +:)+
Nu België - Portugal in Sevilla en wát een _/-\o_ verschil met de partij in Bukarest.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:36

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:
Ik snap nog steeds niet dat je je hebt laten overhalen om toch het vaccin te nemen, terwijl je zoveel kritiek hebt.

Is toch echt geen raketwetenschap :P

Net zoals ik helemaal niet zoveel kritiek heb :(:)

Hier alles +:)+
Nu België - Portugal in Sevilla en wát een _/-\o_ verschil met de partij in Bukarest.

Wie heeft er in Bukarest gespeeld dan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:51

Destination schreef:
Wie heeft er in Bukarest gespeeld dan?

Budapest. Puntje gescoord meid +:)+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:38

MoniqueT schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat dus.

Sluit ik me ook bij aan, ik vind het een beetje een 'na mij de zondvloed'-instelling van sommigen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:21

Inmiddels onder de 100 positieven per dag in Zwitserland, 14 dagen incidentie 22/100.000. nog maar 49 mensen op de IC *\o/*
Met voetbal staan ze wel achter maar dat is geen verrassing :+

Tevens is mijn 2e prik binnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:23

Mooi, goede geluiden. Hoe is het met de vaccinatie graad bij jullie?

In de UK vandaag ruim 22000 besmettingen op 1 dag. Een toename de laatste 7 dagen van 70 %. Ziekenhuisopnames valt nog mee, 10 %.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:31

32% volledig, 17% enkel (alleen mRNA vaccins) , middenmoot dus.
Het is bizar hoe er blijkbaar veel no-shows zijn nu met de voetbal en de warme dagen. Mensen gaan liever naar het zwembad dan hun prik halen blijkbaar.
Vanaf 12 jaar is inmiddels vrijgegeven en blijkbaar kun je binnenkort bij de supermarkt gaan prikken _O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:15

En dan ook die wedstrijd nog winnen! Volgende tegenstander Spanje!

Hier is de 14-daags IA weer boven de 100. Vooral te danken aan grote groepen jongelui die het begin van de vakanties gingen vieren op de Balearen. Een grote nieuwe brandhaard van inmiddels 1167 besmettingen, bijna 5000 mensen in quarantaine daardoor en 12 jongelui in het ziekenhuis. Lang leve de feestende jeugd, waardoor Spanje nog langer risico land blijft voor het gewone toerisme.

Een op de vier jongeren in de groep die nu in een quarantainehotel zit, is besmet. Het grootste deel is minderjarig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:45

Tja… het is wel heel makkelijk om de ‘schuld’ neer te leggen bij een groep jongeren natuurlijk.
Het is een feit dat het wordt toegelaten en dat, dat risico’s met zich mee brengt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:49

12 jongelui in het ziekenhuis? :oo Dat is heftig. Ook de delta-variant?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:50

Sizzle schreef:
Inmiddels onder de 100 positieven per dag in Zwitserland, 14 dagen incidentie 22/100.000. nog maar 49 mensen op de IC *\o/*
Met voetbal staan ze wel achter maar dat is geen verrassing :+

Tevens is mijn 2e prik binnen.

Ik zie dat we hier in belgenland gister zowaar maar 194 positieve testen hadden :wow:

Maar de Suissen hebben wel Frankrijk naar huis gespeeld ! +:)+ :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:53

MoniqueT schreef:
Hier is de 14-daags IA weer boven de 100. Vooral te danken aan grote groepen jongelui die het begin van de vakanties gingen vieren op de Balearen. Een grote nieuwe brandhaard van inmiddels 1167 besmettingen, bijna 5000 mensen in quarantaine daardoor en 12 jongelui in het ziekenhuis. Lang leve de feestende jeugd, waardoor Spanje nog langer risico land blijft voor het gewone toerisme.

Een op de vier jongeren in de groep die nu in een quarantainehotel zit, is besmet. Het grootste deel is minderjarig.

Beetje een non-probleem Monique en de norm is achterhaald.
Het risico van Covid19 gevolgen is meer dan gedecimeerd, dus de norm zou ook meer dan tienmalig verhoogd moeten worden voor een vergelijk van de situatie. 500/100k nu is vergelijkbaar met 50 vorig jaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:53

Neonlight schreef:
12 jongelui in het ziekenhuis? :oo Dat is heftig. Ook de delta-variant?

En vanwege Corona inderdaad of vanwege coma zuipen? :+

Toch zie ik de zomer ook met angst en beven tegemoet hoor. Iedereen gaat weer reizen en naar discotheken, ik vermoed in september weer een probleem. Hopelijk zijn er dan genoeg mensen gevaccineerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:55

Waren dat meerderjarige jongelui die het meegenomen hebben en thuis minderjarigen hebben aangestoken, of waren minderjarigen aan het feestvieren?

Geeft wel te denken over de bevattelijkheid van minderjarigen.. althans, ook het verloop van Covid voor ze..

NB: het zijn toch ook vnl jongeren die nu voor.. wat is het ookalweer, jansen (?) kunnen kiezen.. en dat best veel gedaan hebben? Of vergis ik me... wat was dat bericht ookalweer, dat er best veel gebeld is om een afspraak te maken...?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:07

Pandora2 schreef:
Maar de Suissen hebben wel Frankrijk naar huis gespeeld ! +:)+ :D

Haha, ja die had niemand aan zien komen.
Volgens mij hebben ze het nog nooit voorbij de 8e finale gehaald.
Altijd handig als je voor 2 landen kunt juigen, als de ene uit valt heb je er nog 1 :P