Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:43

Sjofel schreef:
Ik ben voor het eerst opgelicht -O- koper doet alsof er iets anders in het pakket heeft gezeten.

Klantenservice geeft hem gelijk, hij hoeft zelfs het 'foutieve' opgestuurde niet terug te sturen. En ik kan niet eens contact opnemen met de klantenservice. :roll:

Ik zie momenteel heel veel verwisselde inhoud voorbij komen, klopt het trackingnummer wel?

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:24

Orginele verzendlabel is overheen geplakt met een nieuwe sticker, dus geen idee. Het is wel dezelfde soort envelop op de foto waarmee de koper de klacht mee in heeft gediend.

Het is ook een nieuw account zonder foto of reviews. Het ging om een shirt van een tientje dus dacht durf het wel aan :+ maar toch erg spijtig.

CastaMickey

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:46

Maar je kan toch contact opnemen over een bestelling? Ik heb het ook gehad met mijn NL'se account, had alles goed gedaan en overal foto's van het hele proces dat wel, maar allebei gecompenseerd gelukkig, ging om €95 ook nog.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:06

Sjofel schreef:
Orginele verzendlabel is overheen geplakt met een nieuwe sticker, dus geen idee. Het is wel dezelfde soort envelop op de foto waarmee de koper de klacht mee in heeft gediend.

Het is ook een nieuw account zonder foto of reviews. Het ging om een shirt van een tientje dus dacht durf het wel aan :+ maar toch erg spijtig.

Heeft Vinted je geen bericht gestuurd om een beschrijving te geven van je pakket? Dit heb ik wel gehad en dmv foto’s heb ik aan kunnen tonen dat ze een ander label erover heen hebben geplakt. Dit bevestigde de koper ook dus wij kregen beiden het geld uitbetaald en koper kon dat pakket houden. Mijn pakket is nooit meer gevonden bij de verzendbedrijf. Dit was bij dhl toen.

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:26

Ik heb Vinted inmiddels een e-mail gestuurd met het verzoek om mijn account te verwijderen. Heeft iemand dit al eerder laten doen?

Zoals ik al eerder schreef in dit topic heb ik nooit mijn geld ontvangen voor twee verkopen. Afgelopen week is een koper welke haar pakket niet tijdig had opgehaald, opnieuw automatisch terug betaald, terwijl het pakket (aantoonbaar) verloren is gegaan tijdens het retourneren. Dit maal ging het om een designertas, welke ik had verkocht voor €360,00...

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 21:55

Er gaat momenteel veel mis bij Vinted.
Inderdaad veel pakketjes kwijt en als verkoper heb je weinig rechten. Als een koper meldt dat er iets beschadigd is of niet zoals verwacht dan kan je als verkoper met allerlei bewijzen komen maar de koper wordt gewoon in het gelijk gesteld.
En als je verzonden pakketje kwijt is dan moet je 5 weken wachten dat dat het als verloren wordt beschouwd en je dan pas je geld terug krijgt,
Maar ik heb ook al gehad dat een pakketje wat ik niet had opgehaald al als ontvangen en op bestelling oké was gezet. Nou, dat kun je dus ook nergens meer een klacht indienen en heb je gewoon pech.
Daarom koop ik eigenlijk bijna nooit iets duurs meer en verkoop ook geen dure dingen meer op Vinted.

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:35

C_arola schreef:
Sjofel schreef:

Heeft Vinted je geen bericht gestuurd om een beschrijving te geven van je pakket? Dit heb ik wel gehad en dmv foto’s heb ik aan kunnen tonen dat ze een ander label erover heen hebben geplakt. Dit bevestigde de koper ook dus wij kregen beiden het geld uitbetaald en koper kon dat pakket houden. Mijn pakket is nooit meer gevonden bij de verzendbedrijf. Dit was bij dhl toen.

Nee vinted heeft helemaal niets met mij gecommuniceerd. Enige wat ik aan kan klikken is 'opnieuw'uploaden. Bij andere bestellingen kan ik via I een klacht/vraag indienen maar bij deze bestelling dus ook niet.

Als vinted zo'n zooitje is op dit moment dan wacht ik met de volgende lading erop te zetten. Jammer had een mooie verzameling die het o getwijfeld goed doet voor de kerst. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 00:20

Ik heb voor het eerst een "vinted Go" label, staat wel homerr boven, kan deze gewoon naar een homer punt? Heb vinted go namelijk helemaal niet aan staan als verzend optie :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 08:46

c_alsemgeest schreef:
Ik heb voor het eerst een "vinted Go" label, staat wel homerr boven, kan deze gewoon naar een homer punt? Heb vinted go namelijk helemaal niet aan staan als verzend optie :+

Ja, is gewoon homerr. Wel goed documenteren en een afgiftebewijsje vragen want van de 3 pakketten die ik had gekocht met Vinted Go zijn er 2 nog steeds spoorloos.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 08:47

c_alsemgeest schreef:

Dat is homerr buitenland inderdaad, waarschijnlijk met een QR code? Deze kun je laten scannen en dan krijg je de verzendbewijs mee.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:43

Ik heb inmiddels alweer 2 pakketjes die al 5 dagen en 1 week liggen te wachten tot deze worden opgehaald. Waarom wachten mensen daar toch zo lang mee? En ook niet effe het fatsoen om te laten weten dat ze er pas later om gaan ofzo. En ik weet, je bent niet verplicht om iets te laten weten. Maar je werkt met mensen he, niet met een bedrijf ofzo. Echt zo bijzonder vind ik dat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:00

Ja ik deel je mening. Vooral de mensen die dan eerst wel kunnen berichten en alles snel moet.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:03

Je hebt tot 7 dagen de tijd om het op te halen, dus zie niet in waarom je het zou moeten laten weten als je het niet meteen ophaalt. Heb het juist andersom, ligt al een paar dagen een pakje voor me maar ik heb even gewacht tot alles binnen is, anders kan ik 3x in de week naar hetzelfde punt. Ondertussen heb ik al meerdere berichten van de verkoper gehad of ik het op wil halen. 1e bericht binnen 10min nadat het afgeleverd was, doe even rustig. "Je pakket is er!" Ja dat weet ik, ik krijg die melding ook dus dat hoef je me niet extra te zeggen. Dat is gewoon een verkapte "schiet op ik wil geld"
En deze persoon heeft er zelf ook nog 5 dagen over gedaan om het op te sturen, dan moet je al helemaal niet zeuren hoor. Ben zelf als verkoper ook wel eens ongeduldig dus ik snap dat je je zo voelt, alleen ik snap niet dat je een koper daarmee lastigvalt. Je werkt met mensen, en die hebben allemaal dingen te doen in het leven en niet iedereen heeft tijd om op elk moment naar zo'n pakketpunt te gaan.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:16

Wat ik zeg, gewoon effe fatsoenlijk om wat te laten weten.

Als ik een pakketje niet op dezelfde dag verzend of afhaal, laat ik dat altijd weten. Maargoed, er zijn er genoeg die het niet met mee eens zijn en dat is prima.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:39

Arzil schreef:
Ik heb inmiddels alweer 2 pakketjes die al 5 dagen en 1 week liggen te wachten tot deze worden opgehaald. Waarom wachten mensen daar toch zo lang mee? En ook niet effe het fatsoen om te laten weten dat ze er pas later om gaan ofzo. En ik weet, je bent niet verplicht om iets te laten weten. Maar je werkt met mensen he, niet met een bedrijf ofzo. Echt zo bijzonder vind ik dat.

Ziek kind thuis, zelf ziek, vergeten. Kan zoveel redenen hebben. Ik zie ook niet in waarom later ophalen een reden zou zijn om een berichtje te sturen om eerlijk te zijn. Niet ophalen vind ik wel onfatsoenlijk maar gewoon wat later ophalen niet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:45

Arzil schreef:

Met je eens hoor! Kleine moeite het te laten weten toch? Heb ik laatst ook gedaan toen het pakket naar een ander pakketpunt was gegaan, waardoor ik het pas na 4 dagen kon gaan ophalen. Wel zo netjes vind ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:47

C_arola schreef:
c_alsemgeest schreef:

Dat is homerr buitenland inderdaad, waarschijnlijk met een QR code? Deze kun je laten scannen en dan krijg je de verzendbewijs mee.

Ja klopt met QR,
Ik ging even twijfelen, want heb er meer gehad met homerr naar het buitenland maar deze zag er anders uit, waarschijnlijk hebben ze het gewoon iets veranderd :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:54

Yonker schreef:
Arzil schreef:

Ziek kind thuis, zelf ziek, vergeten. Kan zoveel redenen hebben. Ik zie ook niet in waarom later ophalen een reden zou zijn om een berichtje te sturen om eerlijk te zijn. Niet ophalen vind ik wel onfatsoenlijk maar gewoon wat later ophalen niet.

Ligt aan de situatie. Ik had een pakketje verzonden, dat heeft 6 dagen gelegen voor het werd opgehaald. En dat is niet zo'n probleem, maar een berichtje vind ik wel fijn. Niemand is dat verplicht, maar op dag 5 had ik een berichtje gestuurd of ze het niet zou vergeten. Daar is niet op gereageerd en dat vind ik jammer.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:33

Goh waar mensen zich druk om kunnen maken.

De pakketpunten zitten hier niet om de hoek daarvoor moet ik echt in de auto erheen. Dat doe ik meestal als ik dan toch in de buurt ben en dat is ook wel eens 4 of 5 dagen later ja want die punt zijn gewoon om 5 dicht.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:45

Het is juist het voordeel van Vinted dat je niet hoeft te communiceren vind ik. Je hebt gewoon een x aantal dagen om het op te halen. Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om me te verantwoorden waarom ik een pakje nog niet opgehaald heb :o

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:47

Naomi_Jortje schreef:
Het is juist het voordeel van Vinted dat je niet hoeft te communiceren vind ik. Je hebt gewoon een x aantal dagen om het op te halen. Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om me te verantwoorden waarom ik een pakje nog niet opgehaald heb :o

same.. Ik werk gewoon en heb niet zoveel tijd (die overeenkomen met een pakketpunt openingstijden) om een pakketje op te halen. Of andere redenen, zoals meerdere pakketten tegelijk willen ophalen waardoor het langer kan duren. Niet de verkopersprobleem. Als je zo afhankelijk bent van snelle uitbetaling dan kan je door vinted ook wel eens verrast worden (soms uitbetaling in 1 dag, soms 2 weken later pas). Tja....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:49

Naomi_Jortje schreef:

Het is niet zozeer een verantwoording, meer een geruststelling :)

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:51

Maar dat haalt juist het chille van Vinted weg: niet moeten/hoeven te communiceren. Dat een ander daar stress van krijgt is niet mijn probleem eerlijk gezegd.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:55

Naomi_Jortje schreef:

Nou dit. Ik ben nu zelf ziek heb ka nker. Ik heb echt geen zin om elke keer te moeten zeggen sorry ik ben te ziek van de chemo dus het lukt me niet om op dag 1 het pakket te halen. Niet voor niks je x dagen krijgt voor ophalen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:02

SansaS schreef:
Naomi_Jortje schreef:

Nou dit. Ik ben nu zelf ziek heb ka nker. Ik heb echt geen zin om elke keer te moeten zeggen sorry ik ben te ziek van de chemo dus het lukt me niet om op dag 1 het pakket te halen. Niet voor niks je x dagen krijgt voor ophalen.

Dat hoef je ook niet te zeggen, gewoon een berichtje "ik ga het zeker ophalen!" is voor mij al voldoende :j