Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:13

Maar zijn die wandelclubjes een probleem?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:14

Shadow0 schreef:
Maar zijn die wandelclubjes een probleem?

Ja dat mag nu niet meer :+
Misschien is dat wat Blussem met haar vrienden wilde gaan doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:14

Ik vind voor mensen die alleen zijn de max van 2 ook best lastig hoor. Ik heb eigenlijk alleen maar koppels om me heen. Daar kan ik dus nooit bij "aansluiten". (Waaronder dus bv wandelen met m'n ouders)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:16

Needje schreef:
Ik vind voor mensen die alleen zijn de max van 2 ook best lastig hoor. Ik heb eigenlijk alleen maar koppels om me heen. Daar kan ik dus nooit bij "aansluiten". (Waaronder dus bv wandelen met m'n ouders)

Dit heb ik dus met mijn vader en ik word daar dus ook best verdrietig om.
Zelfde als de broer van vriendin met beperking. Normaal halen zij en haar vader hem op, op de fiets dat mag dus denk ik ook niet.

Mijn mentorklas fietst normaal per woonplaats in groepjes naar school. Die hebben daar in de app nu discussie over. Wel in de klas maar niet op de fiets? Ze zijn ouder dan 13. Ik vind het moeilijk leesbaar.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 03-11-20 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:16

Ik snap niet dat reizen naar de Antillen gewoon mag! Why? En niet eens een eis een negatieve test te hebben.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:17

IMANDRA schreef:
Dus al die mensen die Corona krijgen en eraan sterven/levenslange consequenties krijgen, en al die mensen die nu moeten wachten op hoognodige zorg hebben maar pech want Blussem wil d'r leuke dingen doen? En nog ff gebruik maken van die "maas in de wet" want het gaat morgen pas om 22u in dus nu kan je ff vieren? Dát vind ik pas bizar.

Echt, wat ben jij triest.

Beste Imandra,
Ik vlieg niet de wereld over. Sterker nog ik heb nog nooit in een vliegtuig gezeten. Zuipen en carnaval vieren doe ik ook niet.
En dan hebben in onze regio ook zo beetje de minste besmettingen van Nederland.

Waarom worden brandhaarden niet aangepakt?
Ondanks dat hier heel goed bezig zijn en nauwelijks besmettingen zijn moeten wel verplicht mondkapjes rond lopen en dan nu dit. Ons levens geluk wordt afgepakt. Men krijgt er steeds minder zin in. Ondanks ons goede gedrag worden we gestraft vanwege de ellende van de brandhaarden

Waarom nemen de stede en brandhaarden zelf geen maatregelen? Elke keer laten ze uit de hand lopen met als gevolg dat er landelijke maatregelen komen.
Je zou maar brave jongen zijn van de klas die elke keer moet nablijven vanwege twee klasgenoten die elke keer zoveel ellende geven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:17

Needje schreef:

Maar je mag wel bij elkaar thuis op visite als single. Je mag alleen nergens met z'n 3-en naartoe, maar er is toch niets open.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:18

Voor de Antillen heb je wel een negatieve test nodig. En de Antillen zijn gewoon Nederland. Alleen is het er mooier weer en zijn de stranden mooier

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:18

Ik vind het binnen dus nog best wel eng, ik zou dus liever naar buiten gaan met iemand dan binnen zitten. Maar ik snap dat het gewoon makkelijker handhaven is.

Maar dan nogmaals: wel met 30 in een lokaal en niet met 2 mensen buiten? Hier gaat iets mis :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:19

Needje schreef:

Het kromme daaraan is, dat je ze wel bij je thuis mag uitnodigen. Zouden ze dat niet per ongeluk door elkaar gehaald hebben?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:20

purny schreef:
Voor de Antillen heb je wel een negatieve test nodig. En de Antillen zijn gewoon Nederland. Alleen is het er mooier weer en zijn de stranden mooier

Maar het blijft een onnodige verplaatsing en op vakantie gedraagt men zich vaak losser.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:20

Sheran schreef:
Ik vind het binnen dus nog best wel eng, ik zou dus liever naar buiten gaan met iemand dan binnen zitten. Maar ik snap dat het gewoon makkelijker handhaven is.

Maar dan nogmaals: wel met 30 in een lokaal en niet met 2 mensen buiten? Hier gaat iets mis :')

Je mag met 1 dus ook nog wel naar buiten volgens mij.
Ik vind de regels voor jongeren krom. Stel dan dan ze dus met max. 15 in een klaslokaal mogen of maak ze dan buiten ook gewoon een uitzondering.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:21

Sizzle schreef:
Needje schreef:

Het kromme daaraan is, dat je ze wel bij je thuis mag uitnodigen. Zouden ze dat niet per ongeluk door elkaar gehaald hebben?

Nee, het gaat om het makkelijker maken van handhaven op straat. Dus buiten met 2 maximaal en binnen mag je 2 volwassenen uitnodigen, dus je ouders of een vriendenkoppel kan dan prima.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:21

elnienjo schreef:
purny schreef:

Maar het blijft een onnodige verplaatsing en op vakantie gedraagt men zich vaak losser.

Dat is dan weer wel krom ja...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:22

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Ik vind de regels voor jongeren krom. Stel dan dan ze dus met max. 15 in een klaslokaal mogen of maak ze dan buiten ook gewoon een uitzondering.

Toen ik vanochtend naar de Appie ging stond er 'n groep van zo'n 15 jongens voor de deur van ca. 15-16 jaar. Daar zou zeker op gehandhaafd moeten worden dat ze in de openbare ruimte geen groepsvorming mogen hebben.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:23

Sizzle schreef:
Needje schreef:

Ik begreep van 3 gasten per dag bij je thuis, nu maximaal 2 gasten per dag bij je thuis.
Kinderen jonger 13 tellen niet mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:23

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Toen ik vanochtend naar de Appie ging stond er 'n groep van zo'n 15 jongens voor de deur van ca. 15-16 jaar. Daar zou zeker op gehandhaafd moeten worden dat ze in de openbare ruimte geen groepsvorming mogen hebben.

Tja, maar waarom eigenlijk? Ze hoeven geen afstand te houden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:24

Dan nog blijft het wel krom. Wij spreken sinds wij aan het werk zijn juist niet binnen af maar nu worden we eigenlijk gedwongen dat wel te doen. Ik ga iemand ook niet alleen laten zitten.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:25

Het is ook elke keer hetzelfde als er nieuwe maatregelen komen, waarom dit wel en dat niet? Snappen we dan niet dat je niet over elke situatie een regel kunnen bedenken en dat er altijd uitzonderingen zijn?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:27

Needje schreef:

Je mag niet met ze wandelen, maar je mag ze wel thuis uitnodigen, binnen dus. 8)7

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:27

Jawel, maar in sommige gevallen vind ik het echt naar dat je jezelf niet 'veiliger' mag maken. Ik ga maar weer even op mijn school-stokpaardje zitten (sorry jongens) maar ik vind het dus doodeng op school en ik vind het dus heel naar dat ze niet naar afstandsonderwijs gaan. En voor mij is dat dus wel heel moeilijk te rijmen met zoveel beperkingen in het privéleven. Het zou niet duidelijker kunnen worden dat het hier overduidelijk niet om mijn veiligheid gaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:28

nynke55 schreef:
Het is ook elke keer hetzelfde als er nieuwe maatregelen komen, waarom dit wel en dat niet? Snappen we dan niet dat je niet over elke situatie een regel kunnen bedenken en dat er altijd uitzonderingen zijn?

Maar dan maakt het nog wel krom dat ik m’n vader hier wel thuis mag uitnodigen (of hij ons ) en we niet veilig in een bos meer mogen wandelen :+

Of dat mijn leerlingen niet samen op de fiets naar school mogen maar wel samen in een klas zitten :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:29

Sheran schreef:
Tja, maar waarom eigenlijk? Ze hoeven geen afstand te houden.

Buiten wel.
Tot 12 jaar zijn er geen regels.
13-17 jaar hoeven tot elkaar geen afstand te houden maar er is een grote maar..
Buiten geldt de maximale groepsgrootte van (nu) 2 voor iedereen van 13 jaar en ouder.
Dat was voor vandaag ook al zo.
Citaat:
Buiten de eigen woning
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen of 1 huishouden in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:29

Tja dat zeg ik: krom. Hutjemutje met 800 in de kantine maar dan niet met 3 mensen buiten mogen lopen :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:30

Blussem schreef:
IMANDRA schreef:
Dus al die mensen die Corona krijgen en eraan sterven/levenslange consequenties krijgen, en al die mensen die nu moeten wachten op hoognodige zorg hebben maar pech want Blussem wil d'r leuke dingen doen? En nog ff gebruik maken van die "maas in de wet" want het gaat morgen pas om 22u in dus nu kan je ff vieren? Dát vind ik pas bizar.

Echt, wat ben jij triest.

Beste Imandra,
Ik vlieg niet de wereld over. Sterker nog ik heb nog nooit in een vliegtuig gezeten. Zuipen en carnaval vieren doe ik ook niet.
En dan hebben in onze regio ook zo beetje de minste besmettingen van Nederland.

Waarom worden brandhaarden niet aangepakt?
Ondanks dat hier heel goed bezig zijn en nauwelijks besmettingen zijn moeten wel verplicht mondkapjes rond lopen en dan nu dit. Ons levens geluk wordt afgepakt. Men krijgt er steeds minder zin in. Ondanks ons goede gedrag worden we gestraft vanwege de ellende van de brandhaarden

Waarom nemen de stede en brandhaarden zelf geen maatregelen? Elke keer laten ze uit de hand lopen met als gevolg dat er landelijke maatregelen komen.
Je zou maar brave jongen zijn van de klas die elke keer moet nablijven vanwege twee klasgenoten die elke keer zoveel ellende geven.

Goh, misschien een beetje raar, maar ik heb hier wel begrip voor.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook weleens baal van het feit dat wij hier in het oosten weer eens opdraaien voor Brabant en de randstad. Alleen in mijn geval lees ik net dat de besmettingen hier in de Achterhoek ook flink aan het toenemen zijn, vooral in mijn gemeente :+
Dus misschien zijn we hier niet het braafste jongetje van de klas, maar vooral het traagste jongetje...

Verder begrijp ik er overigens geen bal van dat je nog naar de sportschool mag. Bizar.