Ik zou graag een keer naar zo'n training gaan kijken, maar het duitse leger ziet mij al komen denk ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Sizzle schreef:Ik ben trouwens benieuwd wanneer de eerste Covid speurhonden ingezet gaan worden op vliegvelden. De verwachting was dat de eerste in Juli ingezet konden gaan worden.
Hebben ze honden getraind voor covid op te sporen ja ? Interessant !
Sizzle schreef:Helaas was dat al een beetje te verwachten. Coronavirussen geven heel vaak een zwakke immuunresponse. Daarom krijg ik ook zo de kriebels van die euforische nieuwsberichten dat ze „al“ in in de veiligheidsstudies zitten, dat zegt helemaal niets over de werkzaamheid.
Sizzle schreef:Ja, in Dubai was iets van 82% betrouwbaarheid gemeld dacht ik. Heb echter even geen bronnen zo direkt behalve een studie van een maand of 2 geleden die aangegeven had in Juli te kunnen beginnen met inzetten.
https://www.google.ch/amp/s/www.livesci ... id-19.html
Sheran schreef:Ik heb overigens het idee dat Nederland één van de weinige landen is waarin men echt anderhalve meter afstand moet houden van IEDEREEN behalve gezinsleden. Ik krijg meer en meer foto's langs van buitenlandse vrienden die met groepen bij elkaar staan, en dan echt dichtbij. Oostenrijkse vriendin bijvoorbeeld, en een Franse. Er zijn blijkbaar veel landen die met bubbels werken of met een maximum aantal personen per week. Zou het fijn vinden als Nederland daar ook voor zou kiezen...
Marie_Anne schreef:Sheran schreef:Ik heb overigens het idee dat Nederland één van de weinige landen is waarin men echt anderhalve meter afstand moet houden van IEDEREEN behalve gezinsleden. Ik krijg meer en meer foto's langs van buitenlandse vrienden die met groepen bij elkaar staan, en dan echt dichtbij. Oostenrijkse vriendin bijvoorbeeld, en een Franse. Er zijn blijkbaar veel landen die met bubbels werken of met een maximum aantal personen per week. Zou het fijn vinden als Nederland daar ook voor zou kiezen...
Ik denk dat je zoiets zelf ook best kunt doen, zonder dat de overheid het voorschrijft.
Ann Vossen zei laatst bijvoorbeeld in dat programma fabels en feiten dat een korte knuffel prima kan als je allebei gezond ben. Niet continu met iedereen natuurlijk, maar als jij daar behoefte aan heb bij een familielid of goede vriend, kun je dat met wederzijds goedvinden zonder klachten gewoon doen.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 4554621373
Begin van de video gaat nog over grootouders en kleinkinderen, maar later over moeder met volwassen kind als voorbeeld.
Ik krijg uit jouw berichten steeds de indruk dat je behoorlijk veel last heb van de maatregelen. Maar je mentale gezondheid is ook belangrijk, dus kijk ook gewoon wat jij nodig hebt. Zolang je je gezonde verstand maar gebruikt.
Sheran schreef:Marie_Anne schreef:
Ik denk dat je zoiets zelf ook best kunt doen, zonder dat de overheid het voorschrijft.
Ann Vossen zei laatst bijvoorbeeld in dat programma fabels en feiten dat een korte knuffel prima kan als je allebei gezond ben. Niet continu met iedereen natuurlijk, maar als jij daar behoefte aan heb bij een familielid of goede vriend, kun je dat met wederzijds goedvinden zonder klachten gewoon doen.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 4554621373
Begin van de video gaat nog over grootouders en kleinkinderen, maar later over moeder met volwassen kind als voorbeeld.
Ik krijg uit jouw berichten steeds de indruk dat je behoorlijk veel last heb van de maatregelen. Maar je mentale gezondheid is ook belangrijk, dus kijk ook gewoon wat jij nodig hebt. Zolang je je gezonde verstand maar gebruikt.
Het valt wel weer mee met mijn 'last', maar ik vind het gewoon belangrijk dat we er met ons allen voor moeten zorgen dat de corona zoveel mogelijk ingedamd wordt en daar wil ik dus ook aan bijdragen. Daar past dus totaal niet bij dat ik me niet aan de regels ga houden als anderen dat ook niet doen. Dat geeft een verkeerd signaal af. Natuurlijk kán het, maar de regels zijn er niet om ons te pesten ofzo...
sureido schreef:Ik vind het knap dat sommige nog steeds geen enkele ‘misstap’ begaan zijn. Heb er respect voor. Ik doe het je niet na.
pien_2010 schreef:Leven is ook belangrijk Morrie. Genieten is ook goed voor de gezondheid. De winter zal weer lang genoeg worden dus "verschiet niet nu al je kruid".
Daarmee wil ik zeggen kijk naar de toekomst. Misschien blijft covid wel jaren als realiteit in ons leven. OP dit moment vanwege buitenleven, warme temperatuur is met de normale afstandsregels besmetting gevaar gering. Dat blijkt ook uit de cijfers.
Wellicht, wat ik verwacht, vind covid vocht en koelere temperatuur fijn en steekt weer op. Dan is super streng weer zijn nodig.
Nu ga genieten en grijp je kans. Ga met een vriend cq vriendin wandelen of iets anders buiten doen.
Citaat:Ik ben gewend thuis te zijn en dat vind ik ook wel best.