Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:09

Echt superknap vind ik dat ! Net zoals die explosieven- en drugshonden.
Ik zou graag een keer naar zo'n training gaan kijken, maar het duitse leger ziet mij al komen denk ik :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:16

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:
Ik ben trouwens benieuwd wanneer de eerste Covid speurhonden ingezet gaan worden op vliegvelden. De verwachting was dat de eerste in Juli ingezet konden gaan worden.

Hebben ze honden getraind voor covid op te sporen ja ? Interessant !

Ja, in Dubai was iets van 82% betrouwbaarheid gemeld dacht ik. Heb echter even geen bronnen zo direkt behalve een studie van een maand of 2 geleden die aangegeven had in Juli te kunnen beginnen met inzetten.
https://www.google.ch/amp/s/www.livesci ... id-19.html

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:22

Leuk achtergrond artikel over Diederik Gommers.
Die man zou je toch als arts willen hebben.

Dankzij mede dit topic, uitzendingen op tv frontberichten en de heldere uitleg die hij gaf, wisten wij op voorhand ons besluit in het gezin.

Ik zeg het nu ook tegen mensen als ze naar het verhaal van mijn vader, denk er alsjeblieft over na. Hoe hard en onwerkelijk het mag klinken.

https://www.volkskrant.nl/mensen/waarom ... ~b282de75/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:46

Die man zou je zeker als arts willen ja! Mooi interview, dank voor het delen.

Grappig hoe hij dat ervaren heeft, iets zeggen over de kermis in Op1 en dan overal teruglezen de volgende dag dat hij vindt dat de kermissen weer open kunnen. Dat moet een gekke ervaring zijn, zo ongevraagd een soort alwetende bn'er worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:02

Sizzle schreef:
Helaas was dat al een beetje te verwachten. Coronavirussen geven heel vaak een zwakke immuunresponse. Daarom krijg ik ook zo de kriebels van die euforische nieuwsberichten dat ze „al“ in in de veiligheidsstudies zitten, dat zegt helemaal niets over de werkzaamheid.

Maar zouden ze dan niet wat kunnen doen met een soort profylaxe ofzo voor de kwetsbaarste mensen?

Bij mijn zoontje werd het eerste jaar maandelijks antistoffen tegen RS ingespoten.
Enorm duur wel als je dat op grotere schaal wilt doen. Dat is wel een nadeel...

Maar tot in eeuwigheid dit lijkt me ook niet tof

Mungbean

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:46

Die actieve antilichaam test hebben ze net afgebroken omdat het niet goed werkte, ze gaan nu voor een nieuwe set-up.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:49

Oh. -O-

Dus eigenlijk zitten we nog wel een tijdje hiermee en is er nog geen zicht op dat we weer uit de 1,5m samenleving kunnen komen :7

Ik ben benieuwd naar dit najaar

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:11

Sizzle schreef:
Ja, in Dubai was iets van 82% betrouwbaarheid gemeld dacht ik. Heb echter even geen bronnen zo direkt behalve een studie van een maand of 2 geleden die aangegeven had in Juli te kunnen beginnen met inzetten.
https://www.google.ch/amp/s/www.livesci ... id-19.html

82% is best wel een goede betrouwbaarheid.
Het is te hopen dat de honden er natuurlijk zelf niet ziek van worden, maar die kans lijkt me bijzonder klein aangezien er nog geen gevallen gemeld zijn voor zover ik weet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:39

Ik heb overigens het idee dat Nederland één van de weinige landen is waarin men echt anderhalve meter afstand moet houden van IEDEREEN behalve gezinsleden. Ik krijg meer en meer foto's langs van buitenlandse vrienden die met groepen bij elkaar staan, en dan echt dichtbij. Oostenrijkse vriendin bijvoorbeeld, en een Franse. Er zijn blijkbaar veel landen die met bubbels werken of met een maximum aantal personen per week. Zou het fijn vinden als Nederland daar ook voor zou kiezen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:43

Ik kom op mijn insta ook diverse foto's tegen waar social distancing niet in acht word genomen.
Gister heb ik sinds een hele lange tijd mijn moeders hand weer even vastgehouden in het ziekenhuis. Daar werd ik toch wel emotioneel van.

Oh en sinds deze week is de ap weer open na verbouwing. Alles is netjes verbouwd en de strepen op de vloer zijn weg... toen ik zei dat ik de strepen miste kreeg ik te horen dat mensen zich er toch niet aan houden. Maar ik vind die strepen juist goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:03

Sheran schreef:
Ik heb overigens het idee dat Nederland één van de weinige landen is waarin men echt anderhalve meter afstand moet houden van IEDEREEN behalve gezinsleden. Ik krijg meer en meer foto's langs van buitenlandse vrienden die met groepen bij elkaar staan, en dan echt dichtbij. Oostenrijkse vriendin bijvoorbeeld, en een Franse. Er zijn blijkbaar veel landen die met bubbels werken of met een maximum aantal personen per week. Zou het fijn vinden als Nederland daar ook voor zou kiezen...

Ik denk dat je zoiets zelf ook best kunt doen, zonder dat de overheid het voorschrijft.
Ann Vossen zei laatst bijvoorbeeld in dat programma fabels en feiten dat een korte knuffel prima kan als je allebei gezond ben. Niet continu met iedereen natuurlijk, maar als jij daar behoefte aan heb bij een familielid of goede vriend, kun je dat met wederzijds goedvinden zonder klachten gewoon doen.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 4554621373
Begin van de video gaat nog over grootouders en kleinkinderen, maar later over moeder met volwassen kind als voorbeeld.

Ik krijg uit jouw berichten steeds de indruk dat je behoorlijk veel last heb van de maatregelen. Maar je mentale gezondheid is ook belangrijk, dus kijk ook gewoon wat jij nodig hebt. Zolang je je gezonde verstand maar gebruikt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:08

Het is ook zo dat wanneer er een situatie is waar je veel over hoort of nadenkt dan zie je het in één keer overal. Toen ik bvb net een andere auto had zag ik ze ineens overal rijden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:11

Ik fietste vanmorgen rond 11 uur langs de dorpskroeg en daar zaten ze op het terras zowat bij elkaar op schoot bier te zuipen. Het was beslist geen “gezin”. Ongelooflijk!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:15

Marie_Anne schreef:
Sheran schreef:

Ik denk dat je zoiets zelf ook best kunt doen, zonder dat de overheid het voorschrijft.
Ann Vossen zei laatst bijvoorbeeld in dat programma fabels en feiten dat een korte knuffel prima kan als je allebei gezond ben. Niet continu met iedereen natuurlijk, maar als jij daar behoefte aan heb bij een familielid of goede vriend, kun je dat met wederzijds goedvinden zonder klachten gewoon doen.
Begin van de video gaat nog over grootouders en kleinkinderen, maar later over moeder met volwassen kind als voorbeeld.

Ik krijg uit jouw berichten steeds de indruk dat je behoorlijk veel last heb van de maatregelen. Maar je mentale gezondheid is ook belangrijk, dus kijk ook gewoon wat jij nodig hebt. Zolang je je gezonde verstand maar gebruikt.

Het valt wel weer mee met mijn 'last', maar ik vind het gewoon belangrijk dat we er met ons allen voor moeten zorgen dat de corona zoveel mogelijk ingedamd wordt en daar wil ik dus ook aan bijdragen. Daar past dus totaal niet bij dat ik me niet aan de regels ga houden als anderen dat ook niet doen. Dat geeft een verkeerd signaal af. Natuurlijk kán het, maar de regels zijn er niet om ons te pesten ofzo...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:24

bigone schreef:
Het is ook zo dat wanneer er een situatie is waar je veel over hoort of nadenkt dan zie je het in één keer overal. Toen ik bvb net een andere auto had zag ik ze ineens overal rijden.

Het viel me ineens op hoeveel fietsers er eigenlijk zijn... ze komen overal vandaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:42

Sheran schreef:
Marie_Anne schreef:

Het valt wel weer mee met mijn 'last', maar ik vind het gewoon belangrijk dat we er met ons allen voor moeten zorgen dat de corona zoveel mogelijk ingedamd wordt en daar wil ik dus ook aan bijdragen. Daar past dus totaal niet bij dat ik me niet aan de regels ga houden als anderen dat ook niet doen. Dat geeft een verkeerd signaal af. Natuurlijk kán het, maar de regels zijn er niet om ons te pesten ofzo...

Oke, dat komt dan anders op mij over in je berichten.

Ik vind het een beetje flauw dat je net doet of ik zeg: heb lak aan de regels.
Het Nederlandse beleid is er mijns inziens altijd wat meer op gericht geweest om verstandig gebruik te maken van wat vrijheid ( hoewel niet iedereen dat kan, heeft het toch best goed uitgepakt) en gelukkig niet op voorschrijven hoeveel mensen je mag zien in een week. Ik ben daar blij mee. Maar ik pak ook gerust dat stukje vrijheid, als het kan en ik het nodig vind. Als jij strenger wilt zijn dan een lid van het het OMT, die aangeeft dat je best je moeder of iemand anders een korte knuffel kan geven, dan kan dat natuurlijk. Het is ieders eigen keuze hoe hier mee om te gaan.

Het gaat momenteel erg goed in Nederland, geniet daar gewoon van zou ik zeggen, en maak er goed gebruik van, wie weet gaat alles in het najaar weer op slot. Ik doe dat wel in ieder geval.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:45

Ik vind het knap dat sommige nog steeds geen enkele ‘misstap’ begaan zijn. Heb er respect voor. Ik doe het je niet na.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:46

Dat bedoel ik niet zo hoor Marie_Anne, het was in ieder geval niet specifiek voor jou. Maar ik vind het wel een belangrijk punt dus misschien ben ik er wat fel op :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:14

sureido schreef:
Ik vind het knap dat sommige nog steeds geen enkele ‘misstap’ begaan zijn. Heb er respect voor. Ik doe het je niet na.

als je nergens heen gaat, is dat niet zo moeilijk :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:24

Leven is ook belangrijk Morrie. Genieten is ook goed voor de gezondheid. De winter zal weer lang genoeg worden dus "verschiet niet nu al je kruid".
Daarmee wil ik zeggen kijk naar de toekomst. Misschien blijft covid wel jaren als realiteit in ons leven. OP dit moment vanwege buitenleven, warme temperatuur is met de normale afstandsregels besmetting gevaar gering. Dat blijkt ook uit de cijfers.
Wellicht, wat ik verwacht, vind covid vocht en koelere temperatuur fijn en steekt weer op. Dan is super streng weer zijn nodig.
Nu ga genieten en grijp je kans. Ga met een vriend cq vriendin wandelen of iets anders buiten doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:24

sureido schreef:

vind ik ook! Ben zelf al regelmatig verkeerd een winkel ingelopen of iets te dicht bij anderen in de buurt geweest. Heb ook eens gehoest in openbaar.

Gebeurt gewoon en neen, dat doe ik niet expres

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:39

pien_2010 schreef:
Leven is ook belangrijk Morrie. Genieten is ook goed voor de gezondheid. De winter zal weer lang genoeg worden dus "verschiet niet nu al je kruid".
Daarmee wil ik zeggen kijk naar de toekomst. Misschien blijft covid wel jaren als realiteit in ons leven. OP dit moment vanwege buitenleven, warme temperatuur is met de normale afstandsregels besmetting gevaar gering. Dat blijkt ook uit de cijfers.
Wellicht, wat ik verwacht, vind covid vocht en koelere temperatuur fijn en steekt weer op. Dan is super streng weer zijn nodig.
Nu ga genieten en grijp je kans. Ga met een vriend cq vriendin wandelen of iets anders buiten doen.

voorlopig zit ik nog 5 dagen per week thuis te werken van 8 tot 5 tot al het werk weggewerkt is, dat kan een week zijn, maar aangezien ik afhankelijk ben van andere afdelingen, kan het ook 4 weken zijn.
We gaan iedere dag een rondje wandelen of fietsen tussen 12 en 1, als het niet regent tenminste en dat is het.
De planning is om eind sept. een weekje te kamperen op een camping in Nederland, wel met privé sanitair uiteraard. Maar we twijfelen erg of we dat gaan doen. We gaan er zonder meer vanuit dat dit virus nooit meer weggaat en dat we in het najaar weer een lockdown krijgen. Maakt voor mij niet zoveel uit, sinds ik geen paarden meer heb, kom ik toch nergens meer. Ik ben gewend thuis te zijn en dat vind ik ook wel best.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:59

Toch word ik wat verdrietig van je post. Met name:
Citaat:
Ik ben gewend thuis te zijn en dat vind ik ook wel best.

Ik vind het wat "mager" geleefd. Het weekje camperen met eigen sanitair klinkt fantastisch.

Als je echt bezorgd bent kun je op eigen kosten 8 dgn huren en dan een dag later komen.
Ik heb gasten die dit ook gaan doen. Zij hebben 2 weken gehuurd, en komen op eigen kosten een dag later, zodat het huis leeg staat meer als 24 uur. Voor hen is dat belangrijk dus doen ze het zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:51

Op dit moment gaat het ook vooral om traceerbaarheid. Wij mogen inderdaad gewoon met een groepje naast elkaar zitten en zolang dat vrienden zijn weet je met wie je in contact geweest bent. Dat is waar bij ons op het moment de focus ligt; niet zozeer de 1,5 tussen iedereen, maar weet met wie je in contact was en hou afstand van onbekenden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:53

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 12-07-20 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt