Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:24

Nou inderdaad. Wie moet zij nou besmetten? Ze is zo eenzaam als wat.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:29

Traumachirurgen waarschuwen motorrijders en wielrenners: beperkte capaciteit - https://nos.nl/l/2329927
[/quote]

Ja, er zijn al weer een aantal doden gevallen door ongelukken, afgelopen weekend en het weekend ervoor.[/quote]

kweet niet maar die hebben geen bed meer nodig, dus dat aanhalen is beetje..... 8-) :( :(
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 10-04-20 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:29

Babootje, gecondoleerd en heel veel sterkte! Y;(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:31

Asciugamano schreef:
Popstra schreef:
Mijn moeder 75 jaar doet ook alles. Lekker fietsen, wandelen met de hond en haar dagelijkse boodschapjes. Enkel haar wekelijkse schilderles gaat niet door.
Zij wil geeneens gereanimeerd worden als ze om valt. Is heel haar leven verpleegster geweest en heeft zat ellende gezien.

En degene die ze eventueel besmet, kan haar niks schelen?
Deze instelling (alleen aan jezelf denken) zorgt ervoor dat we nog maanden last hebben van deze ellende.
Én het volgende virus zich gaat verspreiden. (Want ik heb niet het idee dat mensen na deze oliebol alles ineens anders gaan doen dan voorheen. En virussen blijven komen, gegarandeerd!)

Er mag toch gefietst en gewandeld worden ? En boodschappen mogen toch ook nog gedaan worden ?
Of zitten jullie nu plots in een volledige lockdown ?

Oudere mensen zullen anderen trouwens niet snel besmetten omdat ze door drogere slijmvliezen maar heel weinig virusuitscheiding hebben.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:35

Echwel schreef:
Asciugamano schreef:
[
En degene die ze eventueel besmet, kan haar niks schelen?
Deze instelling (alleen aan jezelf denken) zorgt ervoor dat we nog maanden last hebben van deze ellende.
Én het volgende virus zich gaat verspreiden. (Want ik heb niet het idee dat mensen na deze oliebol alles ineens anders gaan doen dan voorheen. En virussen blijven komen, gegarandeerd!)

Sjonge jonge overdrijven is ook een vak

Inderdaad, wat overdreven zeg. Dus als je 75 bent mag je dit niet doen, maar 45 of 18 bijv. wel?
Volgens mij is een fietstochtje toegestaan, net als boodschappen doen en de hond uit laten, mits je de regels volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:44

Wat verdrietig allemaal Babootje. Wel fijn dat degene die de iPad vast hield haar hoofd aaide. En dan nog zo raar afscheid te moeten nemen in deze tijd. Dat maakt het allemaal nog moeilijker. Nogmaals veel sterkte de komende tijd :(:) .

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:45

Oh Babootje, ik word helemaal verdrietig bij het lezen van je berichtje.
Wat verschrikkelijk toch dat het zo nu moet gaan. Zo stel je dat toch ook nooit voor zeg dat je er niet bij kunt zijn.
Fijn dat het skypen wel zo goed heeft gegaan, is dan nog een heel klein beetje troost.
Heel veel sterkte, dikke knuf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:48

Asciugamano schreef:
Marie_Anne schreef:
Dat wordt vaak gezegd ja, maar ik ben het daar niet zo mee eens. Ik vind het ook zeer neerbuigend naar ouderen om te stellen dat ze het allemaal wel niet zullen begrijpen of beseffen. Niet iedere oudere is dement of verward. Er zijn honderdjarigen die nog helder van geest zijn. Ik denk dat ik als ik 80 was en nog zelfstandig zou wonen, ik ook zou denken: bekijk het maar, morgen kan ik sowieso wel dood neervallen, ik ga lekker van het zonnetje genieten en een boodschapje doen.

Lekker egocentrisch dan want je kunt het op die manier ook verspreiden en zorgen dat iemand anders overlijdt die nog wél graag wat langer wil leven dan jij!

Je weet toch wel dat we in Nederland gewoon een boodschap mogen doen en een frisse neus mogen halen hè {:}?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:51

De buurvrouw gaat goed. Ze heeft vandaag in de zon een ommetje gemaakt.
Maar wij zijn hier in mineur. Mijn zwager, de broer van mijn man, lag al een dag op de ic, hij is vanmorgen in slaap gebracht en geïntubeerd. Wij, als gezin, kunnen niet naar onze broer, zwager en oom toe. Mijn man is erg verdrietig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:53

Babootje, wat onwerkelijk en surrealistisch zoals het gaat. Fijn dat je haar via de iPad in ieder geval nog even hebt kunnen zien en dat je broer erbij was, was ze in ieder geval niet zonder familie zoals anderen . Nogmaals veel sterkte met het verlies van je mam .
Rien10, heftig dat het zo gaat. Mensen voelen zich machteloos en je kunt alleen van afstand toekijken en hopen dat het goed gaat komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:54

Ik mis iets van babootje. Ik weet dat je moeder overleden is, vreselijk. Dat is echt zo k u. T. Ik leef met je mee. Maar je mag er niet naar toe? Begrijp ik?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:00

Ohhh babootje. Ik heb t terug gelezen. Wat vreselijk. Geen woorden voor. Liefs.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:00

Rien het zijn toch rare tijden als je je familie niet kunt bijstaan..

Ik leef echt met je mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:01

rien10 schreef:
Maar wij zijn hier in mineur. Mijn zwager, de broer van mijn man, lag al een dag op de ic, hij is vanmorgen in slaap gebracht en geïntubeerd. Wij, als gezin, kunnen niet naar onze broer, zwager en oom toe. Mijn man is erg verdrietig.

Sterkte voor jullie allemaal, wat een ellende. :(:)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:02

rien10 schreef:

Ook voor jullie veel sterkte ;(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:03

Echwel schreef:
Rien het zijn toch rare tijden als je je familie niet kunt bijstaan..

Ik leef echt met je mee..

En mijn schoonzus zit alleen. In isolatie. Niemand mag er bij. Zij heeft ook Corona.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:03

Sterkte Rien :(:)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:05

Weet je? Ik ga NU pannenkoeken bakken voor t hele stel hier. Behoeft aan.

Ok ok. Ik geef het toe..... papa is hier de pannen koeken bakker.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:09

rien10 schreef:
Weet je? Ik ga NU pannenkoeken bakken voor t hele stel hier. Behoeft aan.

Ok ok. Ik geef het toe..... papa is hier de pannen koeken bakker.

Papa pannenkoek
Maar jeetje man wat een oliebol allemaal.
Sterkte

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:11

Nogmaals gecondoleerd, Babootje, ik kan me nauwelijks voorstellen hoe vreselijk dat moest zijn voor jullie om haar te zien achteruitgaan en niet te kunnen vastpakken.

Rien10 ook voor jou veel sterkte! Je hebt gelijk met je pannenkoeken. Soms moeten we onszelf gewoon even de kleine pleziertjes gunnen, ze zijn nu meer dan ooit zo belangrijk om ons recht te houden in deze gekte!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:12

Babootje, t is gewoon niet te bevatten. Zo naar.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:14

Sterkte Rien, heftig hoor.

Babootje, wel mooi dat het ondanks alles dit wel mogelijk was.

Duitsland maar schelden op de Nederlanders.....
Citaat:
De marechaussee is er maar druk mee: Duitse automobilisten bij de grens vragen om terug te keren naar Duitsland. Maar verreweg de meesten negeren dat verzoek, blijkt uit tellingen door de provincie Limburg.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... qZ4jWy7Oc4

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:21

Citaat:
Citaat:

Ja, er zijn al weer een aantal doden gevallen door ongelukken, afgelopen weekend en het weekend ervoor.

kweet niet maar die hebben geen bed meer nodig, dus dat aanhalen is beetje..... 8-) :( :(

Tegenover iedere dode staat ook een handvol (ernstig) gewonden.

Die dus wél zorg vragen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:22

Babootje, sterkte!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:38

Sassy schreef:
Zal het bij de asperges niet ook zo zijn dat ze te weinig mensen hebben om te oogsten, en daardoor minder opbrengst als andere jaren verwachten?

Yep groot probleem, geen seizoenarbeiders

Babootje: sterkte .....

België en Luxemburg kom je als toerist niet zomaar even in. Jammer, dat Nederland dat voorbeeld niet volgt nu.