Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:24

Ik heb onderhand mijn paludarium ondertussen al vier keer verkocht zonder dat iemand ooit reageert op mijn 'Wanneer komt het uit om hem op te halen' -O-
"Ik ben dit weekend in de buurt" Als je dan op zaterdag eens vraagt wanneer dan precies is het 'Oh, ik hoef hem toch niet' Mensen die bieden, je gaat akkoord en dan hoor je niets meer... Man man man, breng dan geen bod uit.

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:27

Hier ook weer iemand die eerst aan het zeuren was dat het een oude versie was om mijn minimale prijs nog lager te krijgen. Vervolgens een link doorgestuurd van de webwinkel waar het artikel nog te koop staat. Vervolgens gaat ze toch akkoord met mijn minimale prijs....

En nu betaalt ze niet. Maar plaatst zelf wel nieuwe advertenties. :=

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:34

Hier ook weer een mindere ervaring. Ik had gereageerd op een advertentie en we wilden het graag even bekijken (en mee nemen) voordat we een exact bod deden. Er was maar 1 foto en die was heel erg slechte kwaliteit. Maar we hadden wel een range gegeven. Dat was prima volgens de verkoopster. Langskomen was wel lastig (het moest sowieso opgehaald worden), want ze woonde op een andere plek.
En toen we dus vroegen om een exacte afspraak (hoe laat kunnen we komen), radiostilte.

Ondertussen post ze wel andere advertenties...

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:07

Iemand reageerd op een nieuw electronisch artikel nog in ongeopende verpakking. Ze wilde weten van welk jaar het was. Ik gaf aan ongeveer een x aantal jaren. Toen zei ze toch geen interesse te hebben. Ik vroeg wat het verschil dan was met een nieuwer want voor zover ik weet waren ze gelijk. Wist ze het zelf ook niet :o?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:39

Ik heb laatst al een gesprek gehad met iemand die twee glazen wilde kopen. Hij vroeg of ik ze wilde verzenden, ze zijn 1 euro per stuk dus ik sta er niet om te springen maar ging akkoord en stuurde de prijzen van de pakketdienst. Niks meer gehoord natuurlijk.

Krijg ik gister een nieuw bericht wat mijn laagste prijs is.
Ik heb maar gewoon niet meer gereageerd, afdingen op een euro terwijl je het nog verzonden wilt hebben ook

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:01

astrea schreef:
Heb gisteren een bod gedaan incl verzendkosten.
De dame ging vrij snel akkoord.
Nog vlotter met een betaalverzoek ook direct betaald.
Krijg ik net een berichtje dat ze het aan een collega gaat meegeven die hier in het dorp woont. :(

Nadat ze het hele weekend niet meer reageerde.
Kreeg ik vanmorgen een berichtje dat het vandaag bezorgd zou worden.
En idd het is aangekomen.

Zelf iets op MP staan.
Gratis af te halen 13 weckflessen.
Nou nooit geweten dat je zoveel vragen kon stellen of weckflessen.
Nu aangegeven dat ik graag wil weten of zeer echt nog belang bij heeft.
Nu hoor ik eens niks meer.
Is nog iemand die ze zo wil komen ophalen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:22

Ik heb er eens een heel stel hier op FB gezet... ik wist niet dat er zoveel vraag was naar die dingen :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:25

Wecken is Hip. :D

Zie heel veel aangeboden worden als weckfles of pot, maar niet meer zijn dan een bewaar pot.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:33

Ik had net zo'n leuke koper :)
Ik had wat kleine zelf gemaakte dingen van hout te koop omdat ik regelmatig mijn woonkamer nieuw inricht (op de grote wandkast en de bank na :D )
En er had iemand interesse in een groot salontafel blad en een klok, de lamp vond ze ook leuk en ze wilde de 2 gratis dingen ook wel meenemen. Het opgetelde bedrag was geen probleem, sterker nog ze gaf me 5 euro meer omdat ze zo blij was met de unieke/aparte spullen die niet per dozijn in een winkel te koop zijn.
Maar buiten dat ook gewoon een heel leuk kontakt.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:56

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:46

Wat voor jouw 'aardig' is kan voor een ander een fooitje zijn ;) of er gebeuren dingen in je leven waardoor je al het andere even vergeet.
Maar mooi dat de deal uiteindelijk toch netjes doorgegaan is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:24

Zo vandaag dus een nieuwe 5 liter kannetje Aspen 2 voor 18,95 gekocht via marktplaats. Afgesproken op de parkeerplaats van Hornbach. Kan er weer een jaar tegenaan.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:40

Goed dat ze gelijk oversteken gaan verbeteren, wel een beetje jammer dat het nu helemaal uit de lucht is voorlopig. Vond iets beter dan niets met die rare mensen op marktplaats :(

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:23

Ik had nu eens een mooie ervaring ook al was ik er echt huiverig.
Een oude overlock(naaimachine) uit 1974 op de Duitse mp (Ebaykleinanzeigen) ,in het diepste Beieren voor 99 euri.
Nou is ophalen bij n afstand van enkel 745km niet echt n optie...
Dus eerst alle mogelijke vragen per chat. Toen heeft verkoper mij een filmpje gemaakt. Zoals bij mp, kon die niet in de chat geupload worden.
Ok, dan Whatsapp.
Krijg ik mij toch een filmpje van bijna 7 minuten.
Hij aan het filmen, zij aan het naaien en uitleggen -waarbij hij heeeeel duidelijk iedere zin en woord van haar herhaalde.
Nu ben ik zelf van Duitse afkomst en voor mij is een Beier die "Hochdeutsch" probeert te praten al hilarisch.
An het eind kreeg ik nog rondleiding in het verdere atelier- allemaal oude Pfaffmachines.
Dus ik heb de gok genomen.
110 overgemaakt (incl verzenden, dat kreng weegt zelf al 11,5 kg)
Wat zou ik zeggen ?
3 dagen later kwam de machine en zo geweldig goed ingepakt, dat ik n half uur nodig had om uit te pakken, haha.
Soms kan het echt goed gaan en mijn vertrouwen in de mensheid is weer volledig hersteld :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:40

sasja0705 schreef:
Een oude overlock(naaimachine) uit 1974 op de Duitse mp (Ebaykleinanzeigen) ,in het diepste Beieren voor 99 euri.
Dus eerst alle mogelijke vragen per chat. Toen heeft verkoper mij een filmpje gemaakt. Zoals bij mp, kon die niet in de chat geupload worden.
Ok, dan Whatsapp.
Hij aan het filmen, zij aan het naaien en uitleggen -waarbij hij heeeeel duidelijk iedere zin en woord van haar herhaalde.
Nu ben ik zelf van Duitse afkomst en voor mij is een Beier die "Hochdeutsch" probeert te praten al hilarisch.
An het eind kreeg ik nog rondleiding in het verdere atelier- allemaal oude Pfaffmachines.
Wat zou ik zeggen ?
3 dagen later kwam de machine en zo geweldig goed ingepakt, dat ik n half uur nodig had om uit te pakken, haha.
Soms kan het echt goed gaan en mijn vertrouwen in de mensheid is weer volledig hersteld :)

Dat klinkt echt als super fijn. Zo zie je maar, wat je van ver haalt, kan soms erg leuk zijn.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:47

sasja0705 schreef:
Ok, dan Whatsapp.
Wat zou ik zeggen ?

Oh mijn god, iemand uit Bayern die hoogduits praat _O-
Dat is zooooo hilarisch

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:40

Yepp, dat is nog hilarischer als hilarisch - vooral even omdat hij iedere woord/zin wat zij zei dacht te "moeten " vertalen - zodat ik het ook echt versta als "buitenlander" ...
Ook al heb ik 3 keer aangegeven dat ik zelf uit de Palz kom :D _O_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:50

Weet je wel dat je een serieus iemand heb.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:52

Wat een leuk verhaal! En wat tof. Zo zie je maar dat het ook gewoon goed kan gaan.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:05

Ik heb er nu een die maar onder mijn vaste prijs blijft bieden.

Zij doet een bod onder mijn prijs, ik geef aan dat het een vaste prijs is, geeft zij aan dat Marktplaats een plaats is om te onderhandelen. Zij doet na een week een nieuw bod onder mijn prijs, ik geef dat het een vaste prijs is, geeft zij aan dat Marktplaats een plaats is om te onderhandelen. En dit steeds opnieuw al een paar weken achter elkaar......

Dat levert me straks vast een leuke beoordeling op (en haar ook) :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:09

petra8 schreef:

Zij doet een bod onder mijn prijs, ik geef aan dat het een vaste prijs is, geeft zij aan dat Marktplaats een plaats is om te onderhandelen. Zij doet na een week een nieuw bod onder mijn prijs, ik geef dat het een vaste prijs is, geeft zij aan dat Marktplaats een plaats is om te onderhandelen. En dit steeds opnieuw al een paar weken achter elkaar......

Dan blokkeer je haar toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:20

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:26

Suzanne F. schreef:
petra8 schreef:

Dan blokkeer je haar toch?

Daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht omdat ik hier nog niet eerder mee te maken heb gehad. Je kan dan toch alleen in het gesprek die persoon blokkeren, zodat de persoon niet meer met dat account, contact met je op kan nemen over dan specifieke product?

De betreffende persoon heeft 2 accounts waarmee ze me steeds benaderd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:31

Nou beiden blokkeren dan. Dan heb jij geen irritatie meer, hoef je er geen tijd aan te verspillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:32

Suzanne F. schreef:
Marktplaats stopt met Gelijk Oversteken en werkt aan alternatief
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... ctie-stopt

Ben benieuwd naar de nieuwe functie. Gelijk oversteken heb ik 1x gebruikt en toen duurde het zó lang totdat ik mn geld kreeg dat ik dat niet meer heb gedaan. :+

Ik ga mijn oude telefoon verkopen. Dure dingen zoals dat leveren altijd rare berichten op dus ben benieuwd. Overigens uiteindelijk altijd goed gekomen bij mij dus op mensen die ik niet vertrouw reageer ik gewoon niet meer. :D