Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:37

Whale schreef:
Lau schreef:
Ieder zijn ding en school is niet die van mij. Maar die verdomde leerplicht laat mij maar niet met rust.

School was ook absoluut niet mijn ding. Maar het is wel fijn als je een diploma op zak hebt en daarna nooit meer last hebt van leerplicht en al dat gezeur.

Nog 2 jaar nog 2 jaar de dans ontspringen

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:47

Lau schreef:

Ik kan het niet laten.

Jezus Lau, echt een belabberde instelling. Wat ga je de rest van je leven doen? Netflix kijken en de Rabobank de schuld geven van alles?

Doe nou gewoon g*dverd*mme even je schouders er onder, haal er uit wat je kunt nu je nog kunt.

oomens

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:54

"Sterkte voor de nabestaande." En dat dan gezegd over iemand die niet extreem eenzaam was. En het gebeurt ook nog niet eens als uitzonderlijke vergissing. Nee, in ieder topic waar het van toepassing zou kunnen zijn, struikel je er veelvuldig over.
Echt, je gelooft toch niet dat zoveel mensen het uit hun vingers krijgen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:04

Steeph schreef:
Lau schreef:

Ik kan het niet laten.

Jezus Lau, echt een belabberde instelling. Wat ga je de rest van je leven doen? Netflix kijken en de Rabobank de schuld geven van alles?

Doe nou gewoon g*dverd*mme even je schouders er onder, haal er uit wat je kunt nu je nog kunt.

Gewoon werken wat ik deed voor mijn burn-out en voor ik gevonden werd door leerplicht.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:41

Ik heb bij 2 vrienden waarvan 1 mijn beste vriend iets fout gedaan en ze weigeren beide te zeggen wat er is. Ze zijn ruim 5 jaar ouder dan ik. En ik heb geen idee wat er is gebeurd. Kreeg zomaar 2 appjes; 1: ik ben klaar met jou. En 2: ik wil niet meer met jou omgaan.

Kan iemand me vertellen wat ik precies heb gedaan???

Word hier zo moedeloos van..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:44

Balen geweldig positief gesprek gehad, maar zou dan volgende week al politie sporttest moeten doen. Kracht gedeelte zit ik niet over in, maar conditie ga ik gewoon niet redden.

En eigenlijk vandaag teveel gedaan op de moestuin (5,5 meter opsluitbanden gelegd).

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:45

Lau schreef:
Steeph schreef:
Ik kan het niet laten.

Gewoon werken wat ik deed voor mijn burn-out en voor ik gevonden werd door leerplicht.

Huh maar als je 25 bent heb je toch geen leerplicht meer?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:46

Je moet een niveau 2 diploma hebben. Volgens mij hoor. Anders mag je niet stoppen met school.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:47

SavannahNx schreef:
Je moet een niveau 2 diploma hebben. Volgens mij hoor. Anders mag je niet stoppen met school.

Of een kwalificatie, of ouder dan 18. Ik had geen leerplicht meer met 16 omdat ik toen kwalificatie had, anderen met 18 omdat na 18 de leerplicht opzich vervalt?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:49

theadora99 schreef:
SavannahNx schreef:

Of een kwalificatie, of ouder dan 18. Ik had geen leerplicht meer met 16 omdat ik toen kwalificatie had, anderen met 18 omdat na 18 de leerplicht opzich vervalt?

Volgensmij inderdaad ook, tot 16 leerplicht en tot 18 kwalificatie plicht, en tot 23 proberen ze je te stimuleren als je geen startkwalificatie hebt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:50

theadora99 schreef:
SavannahNx schreef:

Je moet een startkwalificatie hebben dat is een niv 2 diploma. Heb je dat niet moet je tot je 27e naar school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:51

Oh dat heb ik niet :') MBO niveau 1 en meer zagen ze niet zitten , op 20ste gestopt met school en nu 27 en nooit geen gedoe gehad

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:52

Las net wel inderdaad dat als je geen diploma hebt dat je dat tot je 27e geen beroep kan doen op de bijstand en dat je dus moet werken

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:53

Lau schreef:
Je moet een startkwalificatie hebben dat is een niv 2 diploma. Heb je dat niet moet je tot je 27e naar school.

Jij woonde toch in nederland of ben ik nou gek

Citaat:
Jongeren tussen 16 en 18 jaar die geen startkwalificatie hebben, hebben een kwalificatieplicht. Een startkwalificatie is (minimaal) een diploma havo, vwo of mbo (niveau 2 of hoger).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atieplicht

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:53

Dat ik het ineens weer superdruk heb op mijn werk. Pff echt het is met recht hollen of stilstaan hier.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:54

MarlindeRooz schreef:
Trouwens mensen op de uni maken nog steeds d/t fouten. EN IK STUDEER NEDERLANDS JA. _O-

Ik ben ook helemaal niet zo goed in Nederlands :o

Lau

laraxXxemma schreef:
Lau schreef:

Jij woonde toch in nederland of ben ik nou gek

Citaat:
Jongeren tussen 16 en 18 jaar die geen startkwalificatie hebben, hebben een kwalificatieplicht. Een startkwalificatie is (minimaal) een diploma havo, vwo of mbo (niveau 2 of hoger).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atieplicht

Ja nou dat zou je denken maar ik word als ik stop gelijk gestalkt door leerplicht. Ik moet een kwalificatie halen.

theadora99

Lau schreef:
theadora99 schreef:

Het is of tot je 18e kwalificatieplicht of soms in pilots tot 21.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atieplicht

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:56

LiannePuthzy schreef:
Las net wel inderdaad dat als je geen diploma hebt dat je dat tot je 27e geen beroep kan doen op de bijstand en dat je dus moet werken

Ja, maar dat is wat anders dan kwalificatieplicht.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:57

Zo is het mij verteld door die miep het zal wel goed zijn dan toch.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:58

SavannahNx schreef:

Dat is het eerste wat ik hoor. Als je je middelbare school diploma hebt ben je niet leerplichtig meer. Minimaal Niveau 2 mbo is echt niet verplicht. En sowieso na 18 jaar ook niet. Toen ik met 17 jaar bij de leerplicht ambtenaar zat, was ik wettelijk gezien voor 1 dag in de week leerplichtig zei ze en vanaf 18 kunnen ze je nergens meer toe verplichten.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-11-19 22:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:59

cursebreaker schreef:
SavannahNx schreef:

Dat is het eerste wat ik hoor. Als je je middelbare school diploma hebt ben je niet leerplichtig meer. Minimaal Niveau 2 mbo is echt niet verplicht.

Jawel anders heb je geen start kwalificatie

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:00

cursebreaker schreef:
SavannahNx schreef:

Dat is het eerste wat ik hoor. Als je je middelbare school diploma hebt ben je niet leerplichtig meer. Minimaal Niveau 2 mbo is echt niet verplicht.

Alleen als je nog geen 18 bent en alleen beschikt over een vmbo diploma moet je nog naar school tot 18

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:02

LiannePuthzy schreef:
Alleen als je nog geen 18 bent en alleen beschikt over een vmbo diploma moet je nog naar school tot 18

Ik had idd aangepast nog met vanaf 18.
Maar die is Lau geloof ik ook al voorbij als ik het goed las. Na 18 is dat niet verplicht als jij wilt werken ergens waar ze niet naar diploma’s vragen.

Dus tenzij je een beroep wilt doen waarbij ze eisen stellen kun je gewoon gaan werken als je echt niet wilt leren - alleen dan heb je niet veel meer keus als bv in de supermarkt of horeca bv
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-11-19 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:03

Leerplicht is tot 16, kwalificatieplicht tot 18. Meer niet. Het is niet zo heel moeilijk opzich. Het is ook oké als je zit met die bijstand, maar dat is geen verplichting.