Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:12

Ik volg dit topic al een tijdje maar heb nu zelf ook wat. Heb een advertentie geplaatst van iets wat blijkbaar gewild is. Had een bod gekregen wat ook mijn vraagprijs was dus ik ga akkoord. Bieder vraagt het product op te mogen halen, dus ik ga akkoord en geef mijn adres en geef een aantal mogelijkheden aan tijdstippen en dagen. Vervolgens krijg ik geen reactie meer en is er alweer ruim over dat bod heen geboden. Heb nogmaals een bericht gestuurd, want ik wil wel eerlijk zijn en die bieder de kans geven omdat we inprincipe een overeenkomst hebben. Maar de berichten worden allemaal gelezen en reageren ho maar. Twijfel of ik nu gewoon de volgende bieder moet contacteren, omdat ik mijn adres en alles al gegeven had..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:16

Km, stuur de persoon anders een berichtje dat wanneer je binnen 24 uur niets meer van hem hoort, je door gaat met andere geïnteresseerden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:22

MonteKarlo: Hoe lang wacht je al op reactie?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:24

DeMolenhoek schreef:
MonteKarlo: Hoe lang wacht je al op reactie?

1,5 dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:38

Dan zou ik ook doen wat Cobbie voorsteld. Even laten weten dat je nog andere geïnteresseerden hebt en je graag binnen de 24 uur wat verneemt.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:24

MonteKarlo schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje maar heb nu zelf ook wat. Heb een advertentie geplaatst van iets wat blijkbaar gewild is. Had een bod gekregen wat ook mijn vraagprijs was dus ik ga akkoord. Bieder vraagt het product op te mogen halen, dus ik ga akkoord en geef mijn adres en geef een aantal mogelijkheden aan tijdstippen en dagen. Vervolgens krijg ik geen reactie meer en is er alweer ruim over dat bod heen geboden. Heb nogmaals een bericht gestuurd, want ik wil wel eerlijk zijn en die bieder de kans geven omdat we inprincipe een overeenkomst hebben. Maar de berichten worden allemaal gelezen en reageren ho maar. Twijfel of ik nu gewoon de volgende bieder moet contacteren, omdat ik mijn adres en alles al gegeven had..

Gewoon met die andere onderhandelen. Als diegene er voor kiest niet te reageren is het jammer dan..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:32

Dani schreef:
Daar heb ik over getwijfeld. Er zijn vast meer paarden met die naam dus dat wijst niet op één persoon, en het liefst verwijderen we zo min mogelijk. Maar ik heb 'm nu alsnog verwijderd, want jullie hebben wel gelijk dat het anders nog steeds makkelijk te vinden is. :)

nou en?? Foto' s plaatsen van gekochte dekjes is niet verboden toch?? Was diegene zelf niet oneerlijk geweest was er niks aan de hand geweest,

maar goed.. snap het ook wel, hoor... en daarbij.. half bokt is inmiddels al op de hoogte en degenen die het niet weten sturen 1 pb en weten het alsnog...die persoon verkoopt op bokt vast niet veel meer...

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:31

Gizeppie schreef:
MonteKarlo schreef:

Gewoon met die andere onderhandelen. Als diegene er voor kiest niet te reageren is het jammer dan..

Ik geef het nog tot morgen en dan ga ik dit doen inderdaad :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:07

Ff berichtje sturen idd.

Ik had een zoekertje op FB gezet.
Kreeg van meerdere mensen reactie.
Eentje een bod gedaan incl verzenden, kreeg meteen bericht terug dat het akkoord was. Maar dat ze op weg was naar vakantie adres en 1 week later terug zou zijn, dan konden we het afhandelen.
Ok, geen probleem...
Enkele dagen nadat zie week verstreken was maar een berichtje gedaan hoe of wat.
Krijg ik weer reactie: de verzendkosten zijn hoger dan gedacht, dus de prijs vond ze dan wel erg laag.
Ok..... ga dan niet akkoord denk ik dan, maargoed.
Voorstel gedaan om de verzendkosten dan te delen.
Weer een berichtje terug: ja, anderen hebben eigenlijk ook al meer geboden.

Ja, wat wíl je nou?
Ik heb een week gewacht, niet aan de kosten te delen omdat zij zich verkeken heeft en dan nog zo'n mededeling...
Ben haast geneigd te zeggen: zak er lekker in!

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:17

Dan zou het voor mij, als koper, ook klaar zijn hoor Liesel!

Hier ook weer wat..
Artikel met vp van 85,- op marktplaats gezet.
Kreeg ik een bod van 10,- :7
Teruggestuurd dat hij voor dat bedrag een keer er naar mocht komen kijken maar dag de vp toch echt 85,- is...
Gelezen maar geen reactie...

Bied dezelfde 1 dag later op iets anders, vp 12,50 voor 2..
Meneer bied 5,-.. gevraagd of zijn bod per stuk of beide is en indien per stuk dat ik akkoord ben.
Nu zou hij zondag komen maar ben heel benieuwd, gezien zijn eerste bod en mijn reactie, of hij serieus is :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:35

Iemand stuurde net een bericht met de inhoud:

‘400’

Dus ik vroeg, 400 wat? Stenen? :')

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 00:16

Batlow schreef:
Iemand stuurde net een bericht met de inhoud:

‘400’

Dus ik vroeg, 400 wat? Stenen? :')

Omg lastig he even netjes een volledige zin terug typen... :')

Zojuist ook op een advertentie waarin ik twee vragen vroeg alleen “jaa” teruggekregen... sjongejonge zeg. Ja wat?!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 06:29

Ja dat is ook een ergernis, afgelopen week gehad. Stel je 2 vragen krijg je antwoord op 1 vraag |o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:07

Ik kreeg op een bod gewoon Nee terug. Oh oké joh dan niet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:58

Nou wordt vervolgt van het geborduurde dekje.... blijkbaar heeft het bericht hier effect gehad, want ik krijg opeens weer reactie op marktplaats.

Ze wil mij een retourlabel sturen, dan kan ik het dekje terug sturen en dan maakt ze het geld over zegt ze.
Ik zie dat helemaal niet zitten, want wie zegt dat ze dan geld terug stuurt en hoeveel geld ze terug stuurt? Zeker mij laten betalen voor de verzendkosten. (Ze zegt nu overigens dat ze gewoon het bedrag terug stort incl de verzendkosten)

Ze blijft overigens volhouden dat ze mij niet besodemieterd heeft, het is namelijk gewoon een net dekje. En volgens haar rechtshulp heeft ze niks verkeerd gedaan en hoeft ze mij helemaal niet tegemoet te komen :')
Ze bleef ook volhouden dat het gewoon in de advertentie te zien was, totdat ik een prinsscreen stuurde.

Ow en ik ben een stampvoetend klein kind, die niet gewoon het dekje op wil sturen, maar eerst geld terug wil.

Wat zouden jullie doen?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:04

Eerst geld terug

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:05

just_kiki schreef:
Eerst geld terug

Dit dus.en een beetje flauw dat ze jou een stampvoetend klein kind noemt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:17

djuulsie schreef:
just_kiki schreef:
Eerst geld terug

Dit dus.en een beetje flauw dat ze jou een stampvoetend klein kind noemt.

Heel goed dat je print screens gemaakt heb. En natuurlijk eerst het geld terug, is ze helemaal wappie. -O-

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:21

Gelukkig kan ze alles meelezen hier dus hoeft ze niet bang te zijn dat ze besodemieterd wordt _O-

En ja ook echt eerst het dekje willen hebben want stel je voor dat jij toch het geweldige dekje niet terug stuurt want natuurlijk wil iedereen dat dekje hebben :roll:
:roll:

Wat een doos..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:30

Ik denk dat ik hem toch maar gewoon opstuur. Helemaal tegen mijn principes, maar ze wil geen kant op. Het ergste wat ik kan verliezen is het dekje :')
Als ik het geld niet terug krijg zorg ik wel dat iedereen haar naam kan vinden op het internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:39

Hier ging er iemand een boiler komen halen voor €150. Al gedoe want hij wou dat er mankracht aanwezig was voor hem in de auto te kunnen tillen. Dus vriend speciaal thuis gebleven. Komt hij hier toe, bekijkt hij hem eens: Ik neem hem niet mee, heb eigenlijk al een andere op het oog die ik liever wil.

Euh wat? Dus vriend was thuis gebleven voor niets...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:19

DeMolenhoek schreef:
Hier ging er iemand een boiler komen halen voor €150. Al gedoe want hij wou dat er mankracht aanwezig was voor hem in de auto te kunnen tillen. Dus vriend speciaal thuis gebleven. Komt hij hier toe, bekijkt hij hem eens: Ik neem hem niet mee, heb eigenlijk al een andere op het oog die ik liever wil.

:') -O-

Zo heb ik een keer een zadel voor iemand vast gehouden. Ze wilde hem echt heel graag maar kon pas over een paar weken komen. Toen werd het nog 3 weken uitgesteld en of ik hem wilde vasthouden voor haar. Dus ik heb alle andere geïnteresseerden afgezegd. Komt ze langs en hoeft ze hem toch niet.....
Dat was dus echt de laatste keer dat ik iets vast heb gehouden voor iemand.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:22

DeMolenhoek schreef:

Daarom geef ik altijd aan dat ze zelf maar hulp moeten meenemen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:07

DeBuurvrouw schreef:
Gelukkig kan ze alles meelezen hier dus hoeft ze niet bang te zijn dat ze besodemieterd wordt _O-

En ja ook echt eerst het dekje willen hebben want stel je voor dat jij toch het geweldige dekje niet terug stuurt want natuurlijk wil iedereen dat dekje hebben :roll:
:roll:

Wat een doos..

Nou echt he :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:36

loulou schreef:
Ik denk dat ik hem toch maar gewoon opstuur. Helemaal tegen mijn principes, maar ze wil geen kant op. Het ergste wat ik kan verliezen is het dekje :')
Als ik het geld niet terug krijg zorg ik wel dat iedereen haar naam kan vinden op het internet.

Kan je het niet met de gelijk oversteken-functie van MP terug doen?
Dus zelf een advertentie voor dat dekje maken die zij dan van jou ''koopt'' middels de gelijk oversteken functie. Lijkt mij in jullie geval de beste optie..