Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:25

Alja schreef:
Wij doen met Sinterklaas 5 kadootjes waarvan 1 chocoladeletter, sokken, pyama , knuffeltje en nog 1 echt kado
Dat krijgen ze dan ook van Sinterklaas

Met kerst krijgen ze een groter kado t.w.v. ong 50/100 euro en ze weten dat dat van ons komt.

Er is ons van school gevraagd om Sinterklaas klein te houden, al jaren wordt dat gevraagd omdat het voor kinderen erg lastig is waarom er zoveel grote verschillen zijn in kados van Sinterklaas.
We wonen best in een arm gebied.

Oh, ik kan het me voorstellen dat het voor kinderen heel lastig te begrijpen is waarom de ene een Playstation krijgt en de ander een paar sokken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:33

DuoPenotti schreef:
Ja tijden zijn veranderd in dat kinderen geen enkele teleurstelling meer krijgen.
En dat begint dus al met dit...

Kind zegt spring en ouder springt

Maar je hebt tot en met 6 december om ze te verwennen.
verwennen staat toch niet gelijk aan perse een cadeautje NU in de schoen.
Dat kan ook morgen.
En daarvoor hoef je de fantasie helemaal niet te laten varen.
Of wat erbij word gehaald.

Sint heeft het druk en dan komt hij morgen wel langs.
veranderd niks aan de fantasie en het sprookje :)

Echte speciaal nog voor naar de winkel, . 8)7 ..echt meen ik.

Ik snap nu wel weer beter waarom kinderen van die verwende blagen zijn tegenwoordig, bedankt voor eyeopener. :j

Helemaal mee eens :j
Daarom zijn er nu mensen die alles willen hebben wat een ander ook heeft en wel nu!
Wat is er mis mee met even wachten op een cadeautje?
Ik vind dat juist een goede opvoeding en heeft niets met hard te maken.

haha1995

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:44

Dat gepraat met kinderen is waarom ik geen mensen met kinderen meer in pension wil...Ik had een mama die ook alles met haar kinderen besprak als ze wat fout deden, nadat ze op mijn voerkist stonden en met een bezem tegen mijn golfplaten stonden te staan ,en ik riep of ze besodemieterd waren en er nu direkt af moesten komen en Ma verbolgen was omdat ik niet het gesprek aan gegaan was...Haar 7 jarige had trouwens met haar auto al door mijn hek gereden nadat hij haar sleutels uit haar jas gepakt had.Heb ik gezegd...zoek maar een andere stalling....En besloten dat ik niet pas bij het opvoeden van tegenwoordig...Ik heb zelf wel kinderen trouwens :') ....Maar kom gewoon uit een nee is nee...Maar ik train honden dan voed je kinderen denk ik anders op... :o Wel zonder slipketting of stroomband overigens :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:58

Kinderen zijn geen honden uiteraard. :+
Maar ik vind ook dat je het gesprek niet altijd aanhoeft. Gewoon omdat mama het zegt, klaar. Luisteren.
Ligt ook aan de leeftijd natuurlijk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Ik erger mij vooral dat er geen mini chocoladeletter in mijn schoen zat vanochtend

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:13

haha1995 schreef:
Dat gepraat met kinderen is waarom ik geen mensen met kinderen meer in pension wil...Ik had een mama die ook alles met haar kinderen besprak als ze wat fout deden, nadat ze op mijn voerkist stonden en met een bezem tegen mijn golfplaten stonden te staan ,en ik riep of ze besodemieterd waren en er nu direkt af moesten komen en Ma verbolgen was omdat ik niet het gesprek aan gegaan was...Haar 7 jarige had trouwens met haar auto al door mijn hek gereden nadat hij haar sleutels uit haar jas gepakt had.Heb ik gezegd...zoek maar een andere stalling....En besloten dat ik niet pas bij het opvoeden van tegenwoordig...Ik heb zelf wel kinderen trouwens :') ....Maar kom gewoon uit een nee is nee...Maar ik train honden dan voed je kinderen denk ik anders op... :o Wel zonder slipketting of stroomband overigens :+

Maar dit is gewoon onacceptabel gedrag en daar ben je duidelijk over.
Zo simpel is het.

Wat een idioten..heb je schade vergied gekregen??

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:23

Ja uiteindelijk via de verzekering....Nadat ze hem uit de auto plukte ,ging ze ook het gesprek aan met hem,waarom dat nu heel gevaarlijk was dat hij dat gedaan had...Mijn man heeft het toen afgehandeld ,ik ben dan wat botter...en goed er kan wel eens wat gebeuren, kinderen zijn nu eenmaal kinderen...Maar ik laat niet mijn boel afbreken ....waar ik dan nog niks van zou mogen zeggen....Een ongeluk kan, maar dwaze dingen doen niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:29

Telpeva schreef:
Ik erger mij vooral dat er geen mini chocoladeletter in mijn schoen zat vanochtend

Ja same
En ook al geen pepernoten
En ook al geen chocolade sigaretten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:34

Er komt zo bezoek waar ik geen zin in heb (m’n ex). En de teckel voelt aan alles van mij dat er iemand door de voordeur gaat komen. Dus die staat op standje “zenuwachtige waakhond”.

Dat maakt het niet beter, knakworst. :+

Hij kijkt naar de deur:
Afbeelding

Die hond weet altijd beter wat ik voel en wil dan ik zelf. Hij is trouwens wel gek op m’n ex dus dat scheelt voor hem haha. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:46

fleurtjeuh schreef:
Telpeva schreef:

Ja same

En ik heb geen marsepein gevonden in mijn schoen. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:55

Ik ben überhaupt mn schoenen kwijt :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:58

Jolliegirl schreef:

Ik niet, er staan al jaren wel 7 paar in de hal bij de deur maar die ouwe kerel slaat mij altijd over. :7

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:01

Roosch schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik niet, er staan al jaren wel 7 paar in de hal bij de deur maar die ouwe kerel slaat mij altijd over. :7

Heb je wel een wortel in de schoen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:04

Ohw, is dat het probleem. :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

Zou dat het probleem zijn geen wortel.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Mijn kinderen die studeren zetten nog hun schoen. Ze krijgen ieder jaar in ieder geval een pak van hun favoriete hagelslag/vlokken/ zoet broodbeleg.

Vroeger zat er ook vaak wat pepernoten of een mandarijntje in. Dus mochten ze vaak hun schoen zetten.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

Bloemetje75 schreef:
Mijn kinderen die studeren zetten nog hun schoen. Ze krijgen ieder jaar in ieder geval een pak van hun favoriete hagelslag/vlokken/ zoet broodbeleg.

Vroeger zat er ook vaak wat pepernoten of een mandarijntje in. Dus mochten ze vaak hun schoen zetten.

Hier ligt een een chocoladeletter klaar voor mijn 23-jarige dochter. Leuk juist.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:56

imaudy schreef:
Roosch schreef:

Heb je wel een wortel in de schoen?

En een gedicht? :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:00

Bloemetje75 schreef:

Ik vind dit echt heel schattig <3

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:15

chanicha schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja tijden zijn veranderd in dat kinderen geen enkele teleurstelling meer krijgen.
En dat begint dus al met dit...

Echte speciaal nog voor naar de winkel, . 8)7 ..echt meen ik.

Ik snap nu wel weer beter waarom kinderen van die verwende blagen zijn tegenwoordig, bedankt voor eyeopener. :j

Helemaal mee eens :j
Daarom zijn er nu mensen die alles willen hebben wat een ander ook heeft en wel nu!
Wat is er mis mee met even wachten op een cadeautje?
Ik vind dat juist een goede opvoeding en heeft niets met hard te maken.

Mee eens hoor! Ik probeer ook mijn kinderen anders op te voeden. Niet alles kan altijd. Niet bij ons en ook niet bij sinterklaas of welke andere gelegenheid dan ook.
Gisteren mochten ze hun schoen zetten (5 en 3 jaar). Ik had wat potjes slijm/klei, stickers en autootjes voor in de schoen op voorraad. Dus ik vroeg waar ze op hoopten, antwoord: pepernoten en chocolademunten!!
Dus die cadeautjes liggen nog verstopt, en ze waren vanmorgen uitzinnig met stiekem pepernoten als ontbijt eten uit hun schoen. Oja en voor de baby hadden ze een banaan gewenst want die mag nog geen snoepgoed ;) :))

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:22

Weet je ik heb alles over voor mijn kinderen en kleinkinderen maar je moet ze ook voorbereiden op de grote mensenwereld waar ze ook niet zomaar alles kunnen krijgen of kopen.
Soms moeten ze sparen voor iets en dat is alleen maar goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:52

Seizoen 4 van The Witcher was meh ;(.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

fleurtjeuh schreef:
Telpeva schreef:

Ja same

Ah ik mis die chocolade sigaretten zo hè!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

fleurtjeuh schreef:
Bloemetje75 schreef:

Ik vind dit echt heel schattig <3

Mijn man in shock dat ik het dit jaar weer ga doen. Sommige dingen moeten! Dit maakt iedereen thuis blij.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:04

Mijn kinderen hebben een kalender waarop staat wanneer ze hun schoen mogen zetten (4x tot aan sinterklaas) Mijn kinderen hebben baat bij voorspelbaarheid, ze zitten niet voor hun zweetvoeten op speciaal onderwijs. Schoen op kalender = cadeautje. Dus ja ik ga mijn bed er voor uit. Geeft mij in ieder geval een rustige start van de zondag in dit geval.