Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:00

Laat ze maar lekker vals zijn dan liggen ze er snel uit bij het songfestival. Hoeven we ook niet als land hysterisch te doen er over. :))

Suliko

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:01

Ik snap alleen echt niet hoe dit kan gebeuren, hier gaat toch een heel proces aan vooraf en als de zangers moeite hebben met bepaalde tonen en uithalen, dan verzin je toch iets anders voordat je het deelt met de wereld. :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:04

Dat live gebeuren is echt bijzonder :') beetje bezopen karaoke avond vibe, maar zonder dat het lekker fout is dus in totaal 0 redeeming qualities :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:08

Ik heb toch ook maar even een stukje geluisterd van dat optreden van gisteren maar au... :x

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:08

Mijn ergernis van vanochtend, ik moet een spalk om mijn pols dragen maar dat ding is gesneuveld en woensdag komt mijn nieuwe pas. En ik moet zo een workshop gaan geven met alcoholmarkers. Like, hoe dan, ik kan mijn hand al niet normaal dragen.

Zo en nu koffie en net doen alsof ik vrolijk ben.

-

Hoe ze voor die mensen en dat nummer hebben kunnen kiezen voor het Eurovisiesongfestival is mij ook echt een raadsel, ik vind het echt helemaal niks

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:09

Ik ga hem niet luisteren. Maar nogmaals hoe valser hoe beter hoe sneller we eruit liggen. :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:11

Die 1e keer dat ze live zo vals zongen waren er meer landen die slecht klonken, iets met die oortjes die niet werkten oid. Toen gaf ik ze nog voordeel van de twijfel ook al leek het me heel sterk dat het alleen daaraan lag
Bleek ook niet zo te zijn haha. Dus hup, snel eruit en graag niet meer draaien.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:12

Maar MarlindeRooz, geef jezelf tenminste wat leedvermaak door het live optreden te luisteren. :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:14

Ik kijk dat hele songfestival niet,

Maar als ik het zo lees allemaal hier is die Europese competitie verworden tot: stuur uw slechtste zangers in voor een weekend met veel glitter en oppervlakkige excentriciteit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:15

Betekent gewoon dat iedereen mee kan doen aan het songfestival, zolang je de tekst in elk geval maar niet vergeet. O nee daar hebben we eventueel nog een autocue voor :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:16

Ik kijk ook geen Songfestival, maar komt telkens op nieuws en social media voorbij :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 09:49

Krijg net een mail terug van de psycholoog dat hij met de regiebehandelaar en psychiater overlegd heeft. Krijg ik als antwoord dat ik alsnog gewoon maar terug moet naar de POH-GGZ en ik om behandeling voor PTSS moet vragen en dat ik dan maar op de wachtlijst terecht kom.

Echt waarom kom ik mijn bed nog uit als dit alles is wat ik voor mijn voeten geworpen krijgt. Niemand doet zijn best voor mij behalve ik zelf. Ben klaar met vechten

Heb mezelf zo paasei kwetsbaar opgesteld tijdens die behandelingen en zo veel dingen gedaan en gezegd die ik echt fiets moeilijk vond en dit is wat je krijgt als beloning. Ben zo klaar met deze poedersuiker. En de Nederlandse regering maar Pikachu-face doen als elk jaar het aantal mensen met psychische klachten omhoog gaat.

Deze wereld is kapot

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:19

De vraag aan het einde van een insta post. Bloggers die je "betrekken" bij hun post door de obligate vraag aan het einde van hun post te stellen
wat ga jij morgen doen met je paard
gebruik je ook wel eens een therapie deken
loopt jouw paard ook lekker in de wei met dit mooie weer
hoeveel snoepjes voer jij je lieveling op een dag

Hou toch op met dat interessante gedoe. Ik zie wel dat je de cursus how to blog/how to insta hebt gevolgd hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:27

rien10 schreef:
De vraag aan het einde van een insta post. Bloggers die je "betrekken" bij hun post door de obligate vraag aan het einde van hun post te stellen
wat ga jij morgen doen met je paard
gebruik je ook wel eens een therapie deken
loopt jouw paard ook lekker in de wei met dit mooie weer
hoeveel snoepjes voer jij je lieveling op een dag

Hou toch op met dat interessante gedoe. Ik zie wel dat je de cursus how to blog/how to insta hebt gevolgd hoor.

Hahaha, ja dit! Vre-se-lijk!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:29

MyWishMax schreef:
Die 1e keer dat ze live zo vals zongen waren er meer landen die slecht klonken, iets met die oortjes die niet werkten oid. Toen gaf ik ze nog voordeel van de twijfel ook al leek het me heel sterk dat het alleen daaraan lag
Bleek ook niet zo te zijn haha. Dus hup, snel eruit en graag niet meer draaien.

Oh het is dus al vaker dan 1x gebeurt? Dan hoeven we ons zeker geen zorgen te maken waar we t volgend jaar moeten organiseren want winnen doener dan toch niet. De finale halen we al niet :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:37

Schoonmaakster zegt de kennismakingsafspraak van vandaag af. -O-

Nu heb ik voor niks vanmorgen met koppijn de badkamer schoongemaakt en dingen opgeruimd. :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:47

xPabloBokt schreef:
Krijg net een mail terug van de psycholoog dat hij met de regiebehandelaar en psychiater overlegd heeft. Krijg ik als antwoord dat ik alsnog gewoon maar terug moet naar de POH-GGZ en ik om behandeling voor PTSS moet vragen en dat ik dan maar op de wachtlijst terecht kom.

Echt waarom kom ik mijn bed nog uit als dit alles is wat ik voor mijn voeten geworpen krijgt. Niemand doet zijn best voor mij behalve ik zelf. Ben klaar met vechten

Heb mezelf zo paasei kwetsbaar opgesteld tijdens die behandelingen en zo veel dingen gedaan en gezegd die ik echt fiets moeilijk vond en dit is wat je krijgt als beloning. Ben zo klaar met deze poedersuiker. En de Nederlandse regering maar Pikachu-face doen als elk jaar het aantal mensen met psychische klachten omhoog gaat.

Deze wereld is kapot

:(:)

"Complexe" gevallen, en dan complex tussen haakjes want ze zijn hier verdorie voor opgeleid, worden zo erg aan hun lot overgelaten. Te verschrikkelijk voor woorden. En dan janken dat jongeren te snel naar de psycholoog gaan. Dan denk ik wil je die complexe gevallen voorkomen of niet? |o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:55

Love het festival, of we winnen boeit me echt niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:00

Suliko schreef:
Ik snap alleen echt niet hoe dit kan gebeuren, hier gaat toch een heel proces aan vooraf en als de zangers moeite hebben met bepaalde tonen en uithalen, dan verzin je toch iets anders voordat je het deelt met de wereld. :')

Nee dat snap ik ook niet. You got one job. Je hoeft ook gewoon maar 1 liedje te ownen, dat ook nog eens voor jouw stem/bereik geschreven is.

Ik heb een aantal jaren zangles en ben verre van een vocaal talent (wel van nature toonvast en redelijk zuiver, maar het ritmegevoel van een aardbei, kan ingewikkelde melodieën niet reproduceren, en ben in het algemeen compleet a-muzikaal. Ik zing duetten met mijn vriend die het tegenovergestelde heeft, dus samen zijn we een complete kakafonie *\o/* ). Maar als ik focking 1 liedje zou moeten ownen, en ik zou 5 maanden hebben om me voor te bereiden.... Dan zou dat met veel hangen en wurgen toch echt wel op z'n minst degelijk klinken -O- .

Als de samenzang niet lukt, en je hele carrière en toekomst hangt er vanaf dan ga je toch gewoon iedere dag drie uur oefenen op jouw melodielijn :? Propranololletje voor het optreden als het door stress komt, lijkt me in deze ook niet onrechtvaardig. Geen fan van, maar nogmaals, je hele internationale reputatie hangt er vanaf.

Vind het wel zielig voor ze, helemaal na dat verhaal van Joan Franka bij better than ever. Gun ze dat niet. Maar ik snap ook gewoon echt niet hoe je als professionele zangers 1 focking liedje - waar je 5 maanden tijd voor hebt - niet beheerst. Dat je 1 noot mist, kan gebeuren. Maar dit.... Ik begrijp het gewoon niet. Hoop wel dat ze extreem verrassen tijdens de halve finale, of een revenge doen en gewoon echt 2x een k#tdag hadden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-23 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:03

Urbanus schreef:
Love het festival, of we winnen boeit me echt niet :=

Ik vind dat er ook altijd verrassende liedjes voorbij komen. Ik vind het ook best leuk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:14

Ik ben fan van Noorwegen dit jaar <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:25

Niobe schreef:
Ik ben fan van Noorwegen dit jaar <3

Ik ook :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:33

Aaah aaaiaaah hij zit met zijn vinger tussen de deur... Heel zielig.

Nederland stuurt 9 van de 10 rare acts met overdreven opvallende aanstellerige mensen die niet kunnen zingen.

Misschien eens standaard de winnaar van de voice of zo sturen.
Met normale kleding enz.

Ik kijk nooit. Maar helemaal kom je er niet onderuit helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:39

xPabloBokt schreef:

Deze wereld is kapot

Sad.... Ik heb met je te doen.

Sterkte.

Mijn ervaring is dat je de GGZ altijd maar als een extraatje moet zien (als je geluk hebt) en dat je het meeste werk maar gewoon zelf kunt doen. Zelfhulpboeken schijnen best effectief te zijn bv.
Verder is de GGZ een bureaucratie waar je op zichzelf al spontaan een depressie van krijgt... Dus dat je je het beste maar zo onafhankelijk mogelijk kunt opstellen. Heeft mij een hoop rust gegeven. Dan maar een persisterende depressie. Weet ook dat het wel weer voorbij gaat :7 . Die gedachte geeft me een stuk meer vrede dan een peuterende psycholoog die bij voorkeur in een groepssetting, waar je ook nog wekelijks (of erger nog: dagelijks -O- ) de trauma-dump van 12 andere over je heen geflikkerd krijgt, een beetje in open wonden gaat roeren zonder daarbij passende ondersteuning te bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:43

DuoPenotti schreef:
Aaah aaaiaaah hij zit met zijn vinger tussen de deur... Heel zielig.

Nederland stuurt 9 van de 10 rare acts met overdreven opvallende aanstellerige mensen die niet kunnen zingen.

Misschien eens standaard de winnaar van de voice of zo sturen.
Met normale kleding enz.

Ik kijk nooit. Maar helemaal kom je er niet onderuit helaas.

Da's duidelijk, want Nederland stuurt al jaren normale artiesten met gewone kleding. Meestal singer-songwriters die op zijn minst zeer degelijk zingen. Misschien een enkele matig-flamboyante uitzondering als Jeangu. Maar dat was nou ook weer geen carnavals-act te noemen.

De huidige inzending zijn ook gewoon normale artiesten met een normaal liedje, alleen de vocale kwaliteiten blijken wat tegen te vallen.