Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:09

Picopico schreef:
's Nachts en als ik overdag van huis ga, zet ik hem op 16 graden. Hij slaat dan niet aan. Als ik meerdere dagen weg ben op 14, anders slaat hij na een dag wel weer aan als het goed koud is buiten en dat vind ik zonde.
Als ik thuis ben, zet ik hem op 18 of 19 graden.

Zelfde ja.
Al willen wij het voor de hond niet kouder dan 16 hebben, dus daar blijft ie op.
Dit is alleen de woonkamer, keuken en slaapkamers zijn alleen in uitzonderlijke gevallen aan.
Waarbij de slaapkamer vaker als we merken dat het vochtiger wordt (op het noorden en oud huis)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:12

Kun je je eerste oorbellen beter bij een juwelier of een piercing shop laten schieten?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:16

billy3105 schreef:
Kun je je eerste oorbellen beter bij een juwelier of een tatooshop laten schieten?

Piercen geneest veel beter dan schieten, en doorgaans wordt er bij een juwelier geschoten. Ik zou naar een tattooshop gaan waar ze piercings zetten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 19:06

billy3105 schreef:
Kun je je eerste oorbellen beter bij een juwelier of een piercing shop laten schieten?

Altijd bij een goede piercingshop. Geneest vaak mooier en hebben ook betere tips over de nazorg.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:19

Heeft het zin te wachten met een vlucht te boeken tot black friday (Lufthansa)?

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:30

Is er ergens een topic waar ik een verzoekje kan doen voor een kerstkaart ontwerp? Of is er een forumdeel waar ik een topic kan openen hierover?

Sinds het omgooien van de forumdelen ben ik het spoor een beetje bijster.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:56

Het "hobby voor in de winter" topic misschien? Daar zitten een hoop creatievelingen..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:59

Prettige Feestdagen? Als het om een kerstkaart gaat.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:03

Foaly schreef:
Prettige Feestdagen? Als het om een kerstkaart gaat.

Kijk, dat helpt me al een eind op weg. Dank!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 08:06

Welke luisterboek apps werken fijn?
De app moet niet teveel irrelevante poespas eromheen hebben. Dat is denk ik vooral de randvoorwaarde, prijs vooraf bekend is fijn, maar geen harde eis. (Het is voor iemand anders)

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 08:37

Kairos schreef:
De app moet niet teveel irrelevante poespas eromheen hebben. Dat is denk ik vooral de randvoorwaarde, prijs vooraf bekend is fijn, maar geen harde eis. (Het is voor iemand anders)

Storytell? Dat is wat mijn luisterboek luisterende vrienden massaal gebruiken (ik prefereer lezen ipv luisteren).
Storytell heeft ook een groot (Engels) aanbod.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 08:41

goldyc schreef:
Kairos schreef:

Storytell? Dat is wat mijn luisterboek luisterende vrienden massaal gebruiken (ik prefereer lezen ipv luisteren).
Storytell heeft ook een groot (Engels) aanbod.

Ik ga eens kijken, thnx!

Ik had bv gevonden dat Spotify ook luisterboeken heeft, maar als ik al moet Googlen hoe duur het is en de app veel knopjes heeft, lijkt dat me niet heel handig.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 10:38

Spotify geeft je ook standaard ik geloof 10 uur luisteren per maand.
Bij Storytel kan je kiezen voor zoveel uur luisteren of onbeperkt luisteren

Hadden laatst ook een goede aanbieding lopen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 10:49

gerlindie schreef:
Spotify geeft je ook standaard ik geloof 10 uur luisteren per maand.
Bij Storytel kan je kiezen voor zoveel uur luisteren of onbeperkt luisteren

Hadden laatst ook een goede aanbieding lopen.

Die van 50% korting voor altijd? Was niet echt een fijne aanbieding als je veel luisterd. Zat een max aantal uur per maand op. Eerst was het altijd alleen onbeperkt

Zelf al weer een aantal jaar Storytel, ik vind het heerlijk.
Voor stilzitten en boek lezen heb ik het geduld alleen als ik in de zon lig.
Met Storytel luister ik in de auto, tijdens het schoonmaken, rondje wandelen en tijdens het sporten echt top.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:47

Ik heb Audible maar geen idee eigenlijk hoeveel dat in het Nederlands heeft.
Vaste kosten per maand met 1 credit en een berg gratis audioboeken.

Andere optie zou de bibliotheek kunnen zijn maar daar kan af en toe wachttijd voor boeken bij zitten, net als de gewone bieb..

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:04

Ik heb geprofiteerd van een actie 5 artikelen voor 29 euro. Nu ben ik over 2 van de 5 niet tevreden en wil ik die retourneren. Kan ik dan het beste alle 5 terugsturen en dan de 3 die ik wel wil +2 anderen opnieuw bestellen?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:52

Independence schreef:
Ik heb geprofiteerd van een actie 5 artikelen voor 29 euro. Nu ben ik over 2 van de 5 niet tevreden en wil ik die retourneren. Kan ik dan het beste alle 5 terugsturen en dan de 3 die ik wel wil +2 anderen opnieuw bestellen?

Vaak als het aangeeft bij de klantenservice hoef je alleen de 2 terug te sturen en 2 andere te bestellen om de korting te behouden.
Scheelt hun meer retouren

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:16

Hoe lang zouden jullie een te dun wordend paard met 0,0 andere symptomen of ongemakken aankijken voordat je de dierenarts belt?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:24

Rond dit jaargetijde? Ik eerst kijken of een (waterdicht, behalve als het paard enkel in binnenstallen staat) deken erop leggen of een dikker deken verschil maakt, en nadenken of het soms bij een nieuwe partij hooi is ontstaan, en voor de zekerheid ontwormen (ongeacht wormentelling).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 15:50

Gini schreef:
Hoe lang zouden jullie een te dun wordend paard met 0,0 andere symptomen of ongemakken aankijken voordat je de dierenarts belt?

Ik zou eerst kijken of verder alles op orde is. Voer, tandarts, koud hebben etc.
Als dat allemaal goed/gelijk is en hij blijft afvallen zou ik wel beginnen met bloed laten trekken oid. Of in ieder geval even mijn mijn VA bellen voor overleg.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:10

Zou niet te lang wachten. Als je het ziet dan zijn er vaak al serieus wat kg vanaf. Hangt er daarnaast vanaf: hoe lang is dat gaande en is er al wat actie ondernomen laatste weken? Check gebit, hoeveelheid ruwvoer, wormen, dekentje dat soort dingen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:13

Ben je net aan een nieuwe partij hooi begonnen. Of van het gras af of dergelijke veranderingen?
Is er in het voer en arbeid niets veranderd dan zou ik wel een bloedje laten trekken

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:14

Dan ga ik toch maar een bloedje laten trekken. Voergift is al naar omhoog, ze krijgt rijker hooi en ontworming is twee weken geleden gebeurd. Vandaar dat ik dacht: even afwachten wat deze 'inspanningen' opleveren. Maar ik begin het nu eng te vinden om maar af te wachten. Ze krijgt wintervacht en nog zie je licht de ribben. Morgen dus toch maar belletje naar de DA doen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:19

Gini schreef:
Dan ga ik toch maar een bloedje laten trekken. Voergift is al naar omhoog, ze krijgt rijker hooi en ontworming is twee weken geleden gebeurd. Vandaar dat ik dacht: even afwachten wat deze 'inspanningen' opleveren. Maar ik begin het nu eng te vinden om maar af te wachten. Ze krijgt wintervacht en nog zie je licht de ribben. Morgen dus toch maar belletje naar de DA doen.

De standaard bokt reactie van mijn kant

Hoeveel rijker hooi, wat voor biks/mineralenbrok wat voor deken eventueel?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:36

Van droog hooi naar voordroog. Jaarrond weidegang, maar uiteraard stelt het gras nu niet veel meer voor. Momenteel staat ze op de basismengeling van Lannoo die ik per week per kwart schep aan het ophogen was, maar met 2,5 scheppen per dag zit ik nu wel aan de limiet van wat goed voelt om te geven. Geen arbeid, geen dekens, geen koorts. Ik zie niks speciaals aan haar mest, eetlust, algemene indruk.